Sveža "kretanja" u vezi sa atestiranjem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Franjo
    Banovan
    • 14.08.2009
    • 2831
    • Inđija - Beograd
    • Renault megan II res

    Originally posted by zvrle View Post
    Oduzimanje prava na rad je verovatno vezano za novi pravilnik o pregledu i ispitivanju opreme pod pritiskom (tzv. PED direktiva).

    Jedan od uslova da bi neko pregledao opremu pod pritiskom je da ima akreditaciju u skladu sa SRPS ISO IEC 17020, što je proces koji traje od 1-2 godine (mi smo u firmi sertifikovali našu laboratoriju za ispitivanje protivpožarnih aparata prema 17020, to je trajalo 1.5 godinu).
    Sve je jasno kao sunce! Suština, da se posude (rezervoari) pregledaju periodično u roku od 10 godina od ugradnje, a cevovodi u roku od 5 godina.

    Sa Pantom se ne bih složio, samo u vezi rada (postupanja), po usmenim naređenjima, ili uputstvima! Sve mora, da bude, crno na belom. Ovako, kroz jedno uđe... Pa tako, jednom mom prijatelju, kome je na vektri ugrađen TNG uređaj, produžena je registracija - bez atesta. Ugradnju je izvršio pre osam meseci, ali je čekao, da "o jednom trošku" obavi sve. Za to vreme, putovao je u CG i Madžarsku više puta, bez problema i natakao gorivo na pumpama, iako nema propisanu nalepnicu.

    Sada, nakon pooštrenja postupka oko atesta i odbijanja na tehničkom pregledu za produženje registracije, otišao je kod majstora, koji mu je ugradio uređaj, ali nije dobio potrebne papire, jer je majstor odjavio taj posao, pre šest meseci. Nema pečat!!!

    Ali, kao što sam nagovestio, nakon ponovljenog tehničkog pregleda, produžio je registraciju. Majstori, zatvorili oba oka i prevideli auto-gas instalaciju.

    Sada se raspituje, hoće li mu Dora sačiniti papire, uz adekvatnu naknadu.

    Comment

    • imlek
      CBC Član
      • 20.02.2012
      • 20
      • Beograd

      Pa nije Panta isto sto i AMSS, valjda sme da se kritikuje i amss ako ima osnova.

      Poenta je u sledecem, kako sam ja shvatio, ako je neki auto prosao atest kod njih, ni slucajno ne bi smela da postoji mogucnost da sada na kontrolnom pregledu im ne dozvole da prodju i da vracaju ljude u servis na dopravku.
      Ja sam prosao 2006 atest kod njih, ne bi smeli da me vrate sada za NISTA sto nije menjano u zakonu ili pravilniku. Ako nisu trebala homologovana creva 2006, a od 2009 trebaju, to je ok, ako je i 2006 trebalo nesto, a isto to treba i 2009 a proslo je 2006 na atestu a sada na kontrolnom da ne prodje, e to ne bi smelo i kriv moze da bude samo amss.
      Da uprostim primer, ako je 2009 donet zakon, NIJEDNO vozilo koje je amss atestiralo, a na kontrolni pregled dodje nakon 5 godina, tj od 2014, znaci za godinu dana, ne sme da se desi da ne prodje kontrolni pregled.

      Dakle ok, drzava je glavni krivac za sve ovo, ali sta nam je drzava kriva ako su nam vozila prolazila atest ako nije bilo sve uradjeno po propisu, onda je kriv i taj sto je uzeo pare a nije uradio posao koji je duzan.

      Comment

      • Saša
        CBC Senator
        • 05.11.2006
        • 277
        • NS

        Onda je i moj Punto odnosno instalacija po propisu, obzirom da je proizveden 2011. god, ili se varam? Još samo da dobijem to uverenje o atestu...

        Comment

        • marioj
          CBC Član
          • 07.04.2008
          • 13
          • Pozarevac

          Originally posted by tomamega View Post
          @marioj

          Stvarno mislim da ti nije AMSS kriv, niti Panta. Jednostavno, država je ta koja propisuje pravila. Ti si na jednom autu atest dobio po starom Pravilniku, a 2010. AMSS nije (s pravom) hteo da ti izda atest, pa si se "snašao" kod nekog drugog u Požarevcu, ako sam ja dobro razumeo.

          Jedina "krivica" AMSS je ovde, možda, neujednačenost standarda AMSS u svim gradovima, jer je AMSS u Beogradu zahtevao bocu sa držačima, a u Čačku je moglo i bez toga. I to je sve.

          2008. godine je još uvek važio stari Pravilnik i stari ZOBS, jer je novi stupio na snagu decembra 2009. Panta će ti reći koji standardi su tada morali da se ispoštuju. A to o nebezbednom autu je široka tema. Ispade da su svi stariji automobili bez airbeg-a sada nebezbedni, ako se vodimo tom logikom. Jednostavno, standardi bezbednosti i kvaliteta napreduju i za 15 godina i ovi najnoviji standardi će se smatrati nebezbednim. Tako to ide....

          Druga, i najbitnija stvar je da atest, pravno gledano, i nije skraćen. Neka me Panta ispravi ako grešim. Tehnički gledano, atest i dalje važi, ali je uveden kontrolni pregled na 5 godina. Iako imate važeći atest, ako je prošlo 5 godina morate proći taj pregled. A tu potvrdu ne možete dobiti, jer na novom pregledu morate ispuniti važeće standarde, tj. prema sadašnjem Pravilniku. Dakle, lepo su to upakovali da bude pravno valjano, jer bi sve ostalo bilo neustavno. Znači, nije šija nego je vrat

          Uopste se ja nigde nisam ni kod koga snasao!!! U oba slucaja sam apsolutno sve uradio po svim mogucim zakonima i propisima. U oba slucaja sam bio u AMSS, i drugi slucaj (2010) sam dao vise kao primer kako i oni i servis mogu da urade posao kako treba. Oni su pronasli nepravilnost, servis ga je ispravio, ja sam ukupno potrosio sat vremena svog zivota na to ispravljanje, i svi smo srecni i zadovoljni.

          Stvar je u tome da sam ja 2008. dosao sa autom u kome je boca na podu gepeka, a creva za plin nemaju nikakve oznake, stao sa time ispred ispitivaca i prosao atest, a po Agenciji i po Panti - nije bilo nikakve sanse ne samo da ga prodjem, nego ne bi trebalo ni da auto bude u saobracaju u tom stanju prethodnih pet godina, posto su jos tada navedene stvari bile obavezne.

          Kako mozes da kazes: "Jedina "krivica" AMSS je ovde, možda, neujednačenost standarda AMSS u svim gradovima, jer je AMSS u Beogradu zahtevao bocu sa držačima, a u Čačku je moglo i bez toga. I to je sve.". Da li to znaci da ja u centru Cacka mogu da vozim 80, a u centru Pozarevca 50, i to je sve? Pravilnik je pravilnik. On je isti na teritoriji citave Srbije, zar ne? Jer da nije, ja bih sada mogao da odem u Cacak u AMSS i tamo ce mi dati produzenje atesta. Siguran sam da negde u nekom zakonu postoji odgovornost onih koji rade ateste, a u mom slucaju jedini razlog sto se nisam vratio u servis i ispravio tadasnje (i sadasnje) stanje je AMSS.

          Mislim, jesi li uopste procitao sta sam napisao? Ja tvrdim da je AMSS napravio 2008. gresku kada mi je izdao atest koji nije bio po tadasnjem pravilniku (Pravilniku koji je vazio 2008), a ti pises: "2008. godine je još uvek važio stari Pravilnik i stari ZOBS, jer je novi stupio na snagu decembra 2009. Panta će ti reći koji standardi su tada morali da se ispoštuju." Pa jos nesto o airbag-u... Nema sta meni Panta da objasnjava sta sada treba da bude na mom autu po Pravilniku iz 2008., kad sam ja 2008. bio u AMSS i oni mi nisu rekli da nemam sve sto treba. (A ako bas hoces o airbagu: ovo je isto kao da je airbag obavezan od 2007., ti kupis auto bez airbag-a 2008, odes na tehnicki, oni kazu sve je u redu, i sad dodjes ponovo i na tom istom tehnickom ti kazu da ti auto nije kako treba i da moras da ugradis airbag.)

          I da se razumemo, ja ovde uopste ne napadam Pantu. Ovde retko svracam od kada sam prodao prethodni auto i kad svracam, svracam samo na ovaj forum i, pored svih strucnjaka koji se mogu naci samo ovde, zbog Pante. Panta barem ima i obraz i hreca da stane ovde i istrpi cesto potpuno nepotrebna pljuvanja citavog sistema koja se svale na njega na ovom forumu, i jos nam da dobre informacije. Samo pitam i njega, a verovatno i vas ostale, zbog cega bih ja sada o svom trosku menjao delove za koje je utvrdjeno na atestu da su u skladu sa propisima? I sigurno ja nisam jedini slucaj, i sigurno nije AMSS jedini od ovlascenih za pregled koji je pravio ovakve propuste, a koji ce se sada obiti o dzep ljudima koji su kao i ja verovali da oni rade svoj posao odgovorno.

          Comment

          • tomamega
            CBC Senator XXL
            • 19.03.2009
            • 715
            • Beograd / Crna burma, prim. prev.
            • Citroen C4, 1.6 Hdi, 110ks

            @marioj
            Oladi malo. Nisi se precizno izrazio u prethodnom postu, pa sam razumeo kako sam razumeo. Sada je jasnije.

            Ti si jednostavno zrtva nefunkcionalne i neuredjene drzave. Naravno da ces, ni kriv ni duzan, ti placati cenu svega. Da je malo uredjenija zemlja, znalo bi se ko ima licencu za ugradjivanje gasa, svi bi ispunjavali standarde , a tebe glava ne bi bolela. Znaci prica je mnogo slozenija. Mnoge stvari ne funkcionisu..

            Comment

            • marioj
              CBC Član
              • 07.04.2008
              • 13
              • Pozarevac

              Ja uopste ne vidim gde sam zakuvao pa da oladim, i gde se nisam precizno izrazio u prethodnom postu. Ali, vazno je da je sada jasnije.

              Ali nije jasnije sto bih bio zrtva, i sto bih placao cenu svega. Meni citav sistem od ugradnje, preko atesta do upisivanja u saobracajnu izgleda vrlo uredjeno i vrlo jednostavno.

              Uzgred, ovo cisto kao nesto sto mi je interesantno posto vidim da se i na drugim mestima spominje, zasto bi servis imao licencu za ugradjivanje gasa, kada postoji nadzorno telo koje vrsi kontrolu onoga sto je servis uradio i izdaje atest? Zar onda ne prestaje potreba za nekim izmedju servisa i Agencije, ko bi vrsio kontrolu rada servisa? Nekako mi je logicno da ako servis vec mora da ima licencu, onda sigurno ima i opremu i znanja koja su potrebna za vrsenje kontrole, a i dozvolu za rad bi dobio od Agencije, koja bi onda vrsila i kontrolu servisa (pa bar malo opravdala novac koji joj ide).

              Comment

              • tomamega
                CBC Senator XXL
                • 19.03.2009
                • 715
                • Beograd / Crna burma, prim. prev.
                • Citroen C4, 1.6 Hdi, 110ks

                Originally posted by marioj View Post

                Ali nije jasnije sto bih bio zrtva, i sto bih placao cenu svega. Meni citav sistem od ugradnje, preko atesta do upisivanja u saobracajnu izgleda vrlo uredjeno i vrlo jednostavno.

                .
                Plaćaš cenu življenja u Srbiji. Malo sarkastično sam pokušao da ti objasnim u prethodnom postu, a sada moram grubo to da ti kažem
                Mnogi zakoni i propisi u Srbiji jesu veoma uređeni i jednostavni, ali se naprosto NE POŠTUJU. Ili preciznije, poštuju se selektivno. I zato se za našu zemlju kaže da je neuređena.

                U nekim državama postoje licencirani ugrađivači, koji istovremeno imaju ovlašćenje i da izdaju atest. Nešto slično tehničkim pregledima gde možeš kompletno da registruješ kola i dobiješ nalepnicu. A istovremeno ima i "starih" tehničkih pregleda, posle kojih moraš u Sup da bi dobio nalepnicu i završio registraciju. I kada sve uradiš kod ovih prvih, odmah sve završiš bez ikakvog rizika da nešto nije u redu. A ako nešto nije u redu, odmah se na licu mesta to rešava. U Engleskoj se oni nazivaju "Approved Autogas Installers".

                Comment

                • Dora
                  Nadzornik!!!
                  • 24.10.2004
                  • 17451
                  • Novi Sad
                  • FIAT

                  Radio sam par auta za englesko tržište, tamo je divljina, sve može Ogromno sam se iznenadio kad su mi predočili šta treba (mora) da se radi, mi smo 40 svetlosnih godina ispred njih po začkoljicama

                  Nikad ne bih rekao ali tako je...

                  To što si naveo je recimo Benelux i okolina, serviser je licenciran da dodeli dozvolu (atest) ali isto tako odgovoara za bilo šta ako se dogodi a mušterija je u teškoj obavezi da radi periodinčni pregled na 2 godine gde se nešto menja valjalo ne valjalo...
                  Crevo ta utakanje košta 150 evra po metru

                  Sve ima svoje lepe i ružne strane
                  Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                  https.autogas.rs

                  Comment

                  • marioj
                    CBC Član
                    • 07.04.2008
                    • 13
                    • Pozarevac

                    @tomamega

                    Eto, sad ispada da sam pao s Marsa i ne znam gde zivim 40 godina.

                    Znam dobro kakvo ovde sta ide i sta se moze a sta ne.

                    Dok neko odgovorne ne udari po dzepu nista se nece ni promeniti. A sve vise i vise mislim da bi ovde nesto moglo da se uradi. Uostalom, imamo potrosacka udruzenja, NVO, zastitnika gradjana, i jos ko zna koga kome ide nas porez da bi nas stitili od ovakvih stvari. Iako su oni vec samostalno morali da reaguju, mozda im samo treba podsticaj par upornih ljudi. A ko zna, mozda se da nesto dogovoriti i sa AMSS.

                    Comment

                    • Dora
                      Nadzornik!!!
                      • 24.10.2004
                      • 17451
                      • Novi Sad
                      • FIAT

                      Marioj,
                      Nemoj biti sintničava i mušičava baba, imaš dobre i kvalitetne poruke to je svima jasno i neće niko da te napuši, naduva, objasni gde živiš, upozna sa sopstvenom zemljom itd...
                      Družimo se a ako nešto dobro ispadne još bolje...
                      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                      https.autogas.rs

                      Comment

                      • marioj
                        CBC Član
                        • 07.04.2008
                        • 13
                        • Pozarevac

                        Izvinjavam se, poslednja poruka je (barem trebalo da bude) ironicno-vesela. Poradicu na stilu pisanja.

                        Comment

                        • Pantah
                          CBC Veteran
                          • 25.03.2007
                          • 159
                          • Beograd

                          Leleeee. Kući napisah duuugačku poruku. I? Nema je. Moraću ponovo da je sročim kad dođem kući.
                          Money for nothin' and chicks for free

                          Comment

                          • Dora
                            Nadzornik!!!
                            • 24.10.2004
                            • 17451
                            • Novi Sad
                            • FIAT

                            Odeš na novu poruku i na praznoj poruci dole levo imaš žuto trepćuće dugme, stiosneš dugme i etoooo jeeeee
                            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                            https.autogas.rs

                            Comment

                            • tomamega
                              CBC Senator XXL
                              • 19.03.2009
                              • 715
                              • Beograd / Crna burma, prim. prev.
                              • Citroen C4, 1.6 Hdi, 110ks

                              Dora,
                              Tačno je ovo za Englesku. Tamo skoro gotovo da i nije bilo atesta u pravom smislu reči, i tek pre par godina su počeli da uvode malo strožu kontrolu TNG-a. Verovatno jer je ranije broj vozila na TNG bio na nivou statističke greške. Ali, stiže kriza i kod njih, pa se povećava br. vozila na plin

                              Možda ovi novi propisi kod nas donesu i nešto dobro, pogotovo za tebe i servisere koji savesno obavljaju svoj posao. U smislu da će sada ljudi gledati i kvalitet ugradnje plina, a ne samo cenu kako je do sada bio slučaj. Jer džaba im 100 E jeftinija ugradnja ako ne mogu da prođu atest. Ja sam uvek za to da se kvalitet i znanje moraju adekvatno platiti.

                              Mada, znajući gde živimo, svaka dobra ideja se nekako izvitoperi

                              Comment

                              • Dora
                                Nadzornik!!!
                                • 24.10.2004
                                • 17451
                                • Novi Sad
                                • FIAT

                                Originally posted by Dora View Post
                                Odeš na novu poruku i na praznoj poruci dole levo imaš žuto trepćuće dugme, stiosneš dugme i etoooo jeeeee

                                Ispravka..

                                Desno je žuto dok snima posle je levo belo dugme ali svejedno radi posao i spaslo me je xxx puta od pisanja nove iste poruke


                                Što s ingliške tiče oni to rade radi ekologije (SIC) a engleska kraljica daje primer jer su joj svi rolsovi na gas.

                                Ustvari London ima jako velik pojas (centar) kao crvena zona kod nas za parkiranje gde se plaća "ulaz" u tu zonu i to dobra cena po danu.. Ko ima LPG ne plaća taj andrak tak oda ima mnogo dobrih i jakih auta koji imaju gas... stipse

                                Šta ti sve moraš znati kao ugradjivač gasa a tako sam bio miran dok sam samo šrafio
                                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                                https.autogas.rs

                                Comment

                                Working...
                                X