Sveža "kretanja" u vezi sa atestiranjem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tomamega
    CBC Senator XXL
    • 19.03.2009
    • 715
    • Beograd / Crna burma, prim. prev.
    • Citroen C4, 1.6 Hdi, 110ks

    Tačno tako. Ekološki aspekt je u Engleskoj veoma bitan, za razliku od nas.

    Nego, sa nestrpljenjem iščekujemo Pantino pisanije

    Comment

    • Goxy78
      CBC Početnik
      • 26.03.2013
      • 6
      • Vranjska Banja
      • Volvo V40 2.0t

      U vezi kvaliteta ugradnje

      Licno mislim da ako su zeleli da poboljsaju kvalitet ugradnje trebalo je da misle i na budzet gradjana a ne da u startu povecaju njihove namete i obeshrabre dodatno onoga ko se iole kolebao oko ugradnje,vec su te pare trebali da ostave gradjanima da sa njima zaista plate kvalitetniji uredjaj i celokupnu opremu za gas pa ce samim tim i biti bezbednije.A svako ko je na sajtu AMSSa pogledao odobrene uredjaje za ugradnju a iste i u zivotu bar jednom video i drzao u rukama moze da primeti da je u prvim redovima "zaista cisti kvalitet" sa Bosfora,i to ce sigurno povecati kvalitet ugradnje ali malo sutra!

      Doslo se do pardoksalne situacije da je zarada servisa na ugradnji jednog sekventnog uredjaja manja nego "pozlaceni papiri iz ABSa,organizacija za atest,MUPa itd"

      Da ne govorimo uopste o venturi sistemima tu je razlika visestruka u korist "papirasa" koji vam daju vaznost na deset godina pa ga onda iza ledja skracuju da bi vam duplo naplatili,menjaju arsine i standarde a ja kome god sam dao garanciju dve godine toliko je i vazila,ako sam dao tri takodje je vazila tri godine,a u napomeni je stajalo da musterija samo treba da se pridrzava uslova garancije koji su bili ispisani VELIKIM CITKIM SLOVIMA.

      Kojih se uslova u vezi atesta nisu pridrzavali ljudi kojima je on skracen ondosno uveden famozni kontrolni pregled,i da li ce uopste neko zvanicno reagovati na sve veci haos koji su zakonosmislioci i uredbodonosioci izazvali kod atestnih kuca i gradjana????

      Comment

      • Sasasta
        CBC Član
        • 26.11.2012
        • 47
        • smederevska palanka

        Nije mi jasno sta je bilo sporno u vezi kvaliteta ugradnje i atesta.ugradio sam plin na dva auta ,oteram auto kazem da hocu da ga atestiram nakon ugradnje majstori urade svoje oteram na atest oni slikaju pregledaju i to je to daju atest bilo je slucajeva da su imali primedbi kod nekog na ugradnju nisu njima dali atest,ja periodicno oteram kod majstora na kontrolu.Jedan auto kad sam kupio plin nije imao atest zaustavi me policija kaznila me ja taj auto nisam hteo da vozim duze skinuo sam plin da me na kaznjavaju.Stanje je bilo u ovom segmentu vise uredjeno nego u mnogim drugim,kazete bilo je primera divljacke ugradnje to je lako resivo ako ima atest da odgovara ko mu je dao atest ako nema na tehnickom ne moze da uradi tehnicki ,nema registracije prosto i efikasno.Primetio sam u zadnje vreme veliki pad cena automobila sa plinom posebno starijih kako ko cuje za ovu zajebanciju nece da registruje jer bolje da doda jos dvesta trista evra i da kupi noviji auto nego da na svoj koji vredi 500 da drzavi vise od pola za reatest i registraciju.i tako drzava ce ovim izgubiti i na registraciji i na gorivu koje bi ta vozila potrosila.Dobice jedino Sartid sirovina.

        Comment

        • Pantah
          CBC Veteran
          • 25.03.2007
          • 159
          • Beograd

          Dora hvala, ali plašim se da te stvari imatju samo moderatori pošto kod mene - nema.

          Ajd valjda ću da se setim šta sam pisao.

          Elem, tema je bila kako to da se pre par godina nije sprovodio kriterijum za koji ABS sada tvrdi da je tada važio pa ljudi moraju naknadno da dorađuju postojeće instalacije pre kontrolnog pregleda.

          Odgovor je vrlo jasan, ali nedvosmisleno netačan, s time da je u pravu onaj kod koga je batina. Pre stupanja na snagu pravilnika o ispitivanju vozila 12 februara ove godine (sročen pre pet godina u skladu sa nekim onda važećim pravilima ali nikada potpisan od strane MUP) nije postojao usklađen kritterijum za pregled TNG instalacija. Tačnije ni sada sa ovim pravilnikom nije definisano najvažnije a to je na osnovu čega se određuje prema kojoj reviziji pravilnika UN67 treba da bude opremljeno vozilo koje se sada prvi put pregleda a prema kom nivou se gledaju kontrolni petogodišnji pregledi. Za ovo ima više razloga a jedan od bitnijih je d nikada nije izašao Zakon o ratifikaciji pravilnika 67 (TNG) pravilnika 110 (metan) i pravilnika 115 (retrofitinig iliti ovo što se kod nas najčešće radi, ubr. čini mi se da za pravilnik 115 nismo ni notifikovali UN da mu pristupamo).

          Ako se pravilnici više ne ratifikuju (što odgovara novom sistemu rada u UN gde je dovoljna samo notofikacija) onda je trebao da izađe Zakon o obaveznoj primeni ili da se delom drugog Zakona reši ta materija. Delom ZBS je definisano da delovi i oprema vozila moraju biti homologovani a pravilnikom o tehničkim uslovima je to potvrđeno s tim da "zakonodavstvo" nije dopustilo da se napiše tačno šta i na koji način pa se pojavio konstrukt "jednoobrazni tehnički uslovi" pod koje se podvode svi pravilnici UN i sve relevantne Direktive EU.

          Prema tome ako neko ugrađuje opremu po nivou R00 onda je ona homologovana i time je zadovoljen zakon i pravilnik. No usmeno tumačenje - a pismeno nismo dobili niti ćemo ga dobiti je: da se za kontrolu prihvata nivo R00 a za novu ugradnju nivo R01 iako je već na snagu stupilo R02.

          Kako smo onda do sada radili kad nije bilo zajedničkih kriterijuma. Kriterijumi su zavisili od tri faktora: Iskustva i poznavanja aktuelnih tehničkih propisa koji vladaju u toj oblasti makar i ne bili propisani kod nas (to da vas štitimo od neodgovornih ugrađivača), drugo su postojeći propisi naše zemlje, i treće pritisak tržišta i gladne dece kući.

          Od kako smo počeli sa radom pokušavamo da se dogovorimo oko minimalnog nivoa i to je naišlo na veoma jak otpor ugrađivača i uvoznika opreme koji su forsirali R00, i ugradnju po najnižim cenama na uštrb upotrebljivosti. Naime ničim nije bilo ograničeno da se na vozila sa elektronskim sistemom upravljanja ne montiraju venturi sistemi ili labda kontrole. Dan danas na tržištu nema dovoljne količine homologovanih mešača pa bi u stvari trebali da uništimo tržište i smanjimo mobilnost građana ako teramo mak na konac (zato ovo ne pominjemo a nemojte ni vi).

          Taj APP sitem nametanja jedinstvenih kriterijuma nije uspeo pa su kriterijumi postali različiti od forme do firme koja se bavi ispitivanjem ali i unutar iste firme već prema geografiji (što južnije to tužnije). Na nas je na žalost delovao taj čuveni treći faktor jer se teško hrane deca ako ugrađivači šalju stranke drugim pregledačima ili čak prodaju uvernja zajedno sa ugradnjom.
          Na kraju su svi uspeli nas da uteraju "u red" i da se kriterijumi izmene samo koliko i gde smo uspeli da izborimo.

          S druge strane kad podvučemo crtu pod osam godina naše aktivnosti na ovom polju, možemo da budemo ponosni, al neću da se samohvališem po forumu. Ko je duže u poslu zna koliko je bilo vozila na gas i kakve su bile ugradnje, i koliko je bilo pumpi u Srbiji.

          Ovo je skraćena verzija onoga što sam napisao (manje sam se hvalio). Pa izvinte na davljenju.
          Money for nothin' and chicks for free

          Comment

          • imlek
            CBC Član
            • 20.02.2012
            • 20
            • Beograd

            Dakle amss ne radi po zakonu drzave nego po zakonu trzista? I opravdanje su gladna deca kuci? Pa da, samo amss ima gladnu decu kuci, a ovi sto rade atest kod njih su puni para, sta se njih to dotice.

            Jel bi mogao neko da pojasni, ja sam atest radio 2006 godine , po kom to nivou je meni tada pregledana ugradnja, po R00? Ili nekom pre toga?
            Ako je po R00, a koliko sam shvatio tu su podrazumevana homologovana creva, onda posto sam prosao atest verovatno ih i imam ugradjena, ako nemam onda ko je drugi kriv nego amss?
            Ako nije tad bio na snazi R00 onda nema veze. Ako jeste a mene sa atesta vrate zbog tih creva, dusu dalo za sudsku tuzbu. Ali posto je to vise gubljenje zivaca i vremena, najmanje sto moze da se uradi je dopis svim novinama, valjda ce neko objaviti, cisto da i drugi imaju uvid u to od cije gladne dece se uzima da bi se hranila druga gladna deca.

            Comment

            • Plinadzija
              CBC Senator XXL
              • 29.07.2008
              • 1514
              • Paracin

              Nije pitanje da li su ti creva hommologovana ili nisu i ako hoces mozes da tuzis AMSS za tih par stotina dinara koliko ce da te kostaju nova creva, da ti je Sveti Petar dao uverenje na 10 godina nagojeni vlastodrsci bi ti je smakli na 5.

              Vidim da njihovi pokusaji da se lopta prebaci na atestirce polako ali sigurno uradjaju plodom.
              UGRADITE PLIN DA VAM AUTO PALI KAO VOJNI MAGACIN!

              Devojka moze da bude sa sela ali auto MORA da bude iz Nemacke!

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                Originally posted by Pantah View Post
                Dora hvala, ali plašim se da te stvari imatju samo moderatori pošto kod mene - nema.

                Ajd valjda ću da se setim šta sam pisao.
                Da ne trujem temu a koristiće mnogima, napravio sam uputstvo, to je sistemsko rešenje svi ga imaju ako je uključeno a jeste i to odavno...

                save & restore propuštene teme ili poruke...


                Klikni me -> Kako povratiti greškom nesnimljenu a napisanu poruku..
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                • imlek
                  CBC Član
                  • 20.02.2012
                  • 20
                  • Beograd

                  Kako ja to vidim prebacuje se lopta na obe strane, tacnije za sada jedino mogu da vidim da se optuzuje iskljucivo drzava.
                  Ali kad vec uzima drzava onda sto ne bi jos neko usput se ovajdio, okrivimo drzavu i svi cistog obraza.

                  A to koliko ce da me kostaju propusti amss to cemo jos da vidimo.
                  Opasku -par stotina dinara za creva- da shvatim da se kod vas u servisu to moze uraditi za koliko, 300-400-500 dinara? Ok, vidimo se pred registraciju.

                  Comment

                  • Dora
                    Nadzornik!!!
                    • 24.10.2004
                    • 17451
                    • Novi Sad
                    • FIAT

                    Piješ puno mleka, ne valja ti to... nimalo....
                    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                    https.autogas.rs

                    Comment

                    • imlek
                      CBC Član
                      • 20.02.2012
                      • 20
                      • Beograd

                      Pa na tako nesto se i svede, drzava je izgleda kriva i za nivo humora medju narodom, godine forsiranja pink kulture, i eto rezultata.

                      A i onako nema vajde od pisanja, kako god se okrene opet su drzava i ovlascene kuce za atest na dobitku, ko je kriv nije ni bitno.
                      U zdravlje.

                      Comment

                      • kostaB
                        CBC Član
                        • 01.03.2008
                        • 44
                        • Aleksinac
                        • Opel Vectra 1.6i

                        Originally posted by Plinadzija View Post
                        Boca mora na nosace, creva mozes naci u bilo kom krstenom servisu samo nemoj da te iznenadi cena. Moja ti je preporuka da "dopravku" automobila prepustis servisu jer ces sigurno nesto propustiti pa ce da te vracaju...
                        Plinadzija koliko kostaju ta homologovana creva za isparivac-i za gas i za vodu,posto kazes da moze njihova cena da iznenadi?
                        Vidim da si gore u postu rekao par stotina dinara pa mi sad bas nije jasno tj ako je par stotina dinara nije opasno...ili mozda par stotina dinara po crevu pa puta pet komada-to stvarno moze da iznenadi znajuci koliko kosta metar creva za gorivo...

                        Ovo pitam jer sad moram da platim cenu svoje ne informisanosti,jer sam prosli put pri ugradnji dozvolio sebi luksuz i dopustio servisu da stavi sta je hteo,iako je trebalo malo drugacije a placeno je koliko je rekao!!! Ali tu krivim i instituciju koja mi je dala uverenje o ispravnosti(Mas.fakultet).Jer,da mi je MasFuck(fakulet),rekao pre pet godina kad sam radio atest da nije dobro-mogao sam da reklamiram kod ovog mog klipana od majstora da to ispravi tj da mi odmah stavi i creva koja su homologovana i da mi ne busi patos gepeka na sto mesta,nego da odmah postavi teleskope jer mi je sad patos ko svajcarski sir i neznam kako cu njega da zakrpim...

                        I koliko kosta par teleskopa posto kolevke izgleda ne mogu da se postave( zbog rupe za rezervni tocak koja je dosta blizu zadnjem sedistu pa ima mesta za jedan sraf a drugi visi u vazduhu)?

                        Comment

                        • Dora
                          Nadzornik!!!
                          • 24.10.2004
                          • 17451
                          • Novi Sad
                          • FIAT

                          Cena creveta nije problem jer creva nema

                          Sve zalihe su potrošene i čekaju se nove za par dana... Neverovatno, jedva sam završio auto danas, skupljao sam bačene ostatke po ćoškovima a svima koji ulaze sa bilo kakvim papirom u ruci odmah vičem, nema creva!!! Promašio sam 20 posto

                          Katastrofa...

                          Što se teme tiče...

                          Neki ovde kao da su odrasli na dvoru kraljice Elizabete i sad su ih odjednom bacili na surovi asfalt naših ulica, naravno tamo gde ima asvalta. ili je asfalt?

                          Znači sve po propisu i PS-u, ko nije tako radio tog će da streljamo i tačka, Tačku na pljačku a smejali ste se paroli, znao čovek pre sto godina...

                          Niti će ko koga da tuži niti će ko da odgovara jer da hoće, ne bi oni jadnici napisali 400 stran u temi o oduzetim vozilima i još su oduzeta. Sad su svi naivne francuske sobarice mada ne znam što su baš te francuske naivne...

                          Osećam da će po istom kriterijum na sledeću jesen biti linčovani svi vulkanizeri što nisu obezbedili dovoljno zimskih guma jer ne verujem da će još jednom država progledati kroz prste.

                          Sad svi znaju da su krivi majstori i atestatirci, a što na ovom forumu ima trilion tema o lošoj ugradnji i sl... nikom ništa...
                          Uvek sam radio ispred atesta, kažu trebaće mi krenemo tako, ima jedan period kojeg se stidim jer sam podlegao stihiji za preživljavanje i nismo stavljali MV sa elektroventilom kojeg inače na toro boce stavljamo od početka (pre deset godina) a za cilindrične nije postojao (kod nas naravno) ...

                          Creva nisam stavljao "semperit" jer je to san snova kako se ukruti (za moje godine naravno) niti išta slično od T komada i ostalog jer nisam tupav da ne vidim da je to loše i da brzo crkava. Posledica toga je bilo od psovanje majke preko telefona, ah da sam samo jednom uključio ono za praćenje pa da im vratim, spuste odmah slušalicu šuge, pa do beskrajnih objašnajvanja što smo skuplji... Šta te bole uvo što sma skuplji, pitaj onog što je jeftiniji. Naravno to ne govorim na glas ali ovde mogu, ovo čita samo par desetina hiljada ljudi

                          itd... da se ne pretvori u monolog, meni stvarno nije više bitno, ko zna znaće, ko ne zna naučiće, ko neće naučiti platiće. Kraj priče.

                          Bilo je i prošlo je, vratiti se neće... Da vidimo kako nadalje....
                          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                          https.autogas.rs

                          Comment

                          • Plinadzija
                            CBC Senator XXL
                            • 29.07.2008
                            • 1514
                            • Paracin

                            Prepravka otprilike izadje na 3k dindzi, zavisno od toga koliko se prepravlja. E sad, sto kaze deda, od pocetka MV sa spulnom i nosaci boce i sad cemo mi sto smo bili budale i tada opet biti budale i necemo uzeti kintu za premestanje boce jer smo to jos tada namestili kako treba, sa sve trakama od 30mm i m8 srafovima sa odgovarajucom podloskom debljine i precnika R01mm.

                            Mada secam se jednog perioda svog zivota kad su mi atestirci rekli ne moze crevo za vodu na gas nego mora creva sa straftom, narandjastom za gas a crvenom za benzin... skoro bese... valjda se jos nisu bili dogovorili sa agencijom za bezbednost creva...
                            UGRADITE PLIN DA VAM AUTO PALI KAO VOJNI MAGACIN!

                            Devojka moze da bude sa sela ali auto MORA da bude iz Nemacke!

                            Comment

                            • tomamega
                              CBC Senator XXL
                              • 19.03.2009
                              • 715
                              • Beograd / Crna burma, prim. prev.
                              • Citroen C4, 1.6 Hdi, 110ks

                              Bas tako. Ispadose jedini krivci serviseri i atestirci. A svi bi da ustede i 500 dindzi na ugradnji, ako moze. Mislim, stvarno je tesko svakome ko zeli korektno da radi svoj posao. Ili te zezne neuredjena drzava, ili narod koji samo gleda kako da ucari.

                              Ko je citao pazljivo Pantin post, razumece, ili namerno nece. Covek je rekao da ranije nije bilo ujednacenih kriterijuma za ugradnju. Jednostavno, luda drzava, haos, nekome to odgovara. Znamo gde zivimo :banghead:

                              Ali, uvek je potreban neki krivac. Ajd neka sada bude Amss, ili mozda ugradjivaci...

                              Comment

                              • Saša
                                CBC Senator
                                • 05.11.2006
                                • 277
                                • NS

                                A jel može neka fotka tih famoznih novih creva, novog multiventila (tog što je po "ps"-u, bilo koje marke, nebitno) i ostalog šta već treba, da mi sa novijom ugradnjom prepoznamo imamo li nešto već od toga ili nemamo? Šta se od "dokumentacije" zahteva da imaš na tom "kontrolnom pregledu"? Opet papir za bocu i isparivač, još ponešto ili možda ništa od toga? Čitam negde da ta famozna agencija na kraju izdaje i neku nalepnicu koja se lepi na srednji stub? Dajte malo više informacija, please...

                                Comment

                                Working...
                                X