Nakon cela dva dana vožnje mogu da predvidim da ću ja češće posećivati benzinske pumpe nego što sam očekivao
Naime, treba 2-3 km da pređem da bi se motor ugrejao do 40 stepeni kako bi se stvorio uslov za promenu pogonskog goriva. I to na sadašnjih +7 recimo. Kako će na -7 da bude videćemo
Kakva je situacija sa Puntom 2 1.2 60ks i relacijama od oko 5 km gradske voznje? Koliko shvatam, potrebno je da se motor upali na benzin i da se zatim pri nekoj temperaturi prebaci na plin. Koliko je km potrebno da se motor dovoljno zagreje? Hajde da kazemo, na spoljnim temperaturama oko nule, 20 i 30 stepeni. Skroz sam zainteresovan za ugradnju plina, ali me brine visok procenat kratkih gradskih relacija koje vozim i da li cu ostvariti dovoljnu ustedu. Mesecno prelazim oko 1000km. Da li neko moze da kaze svoja iskustva sa potrosnjom benzina i plina na puntu 2?
Pošto su mene mučila ista pitanja pre ugradnje, mogu da ti odgovorim na 2 načina
1. Kakva god da je računica, svakim sipanjem gasa štediš iznos ekvivalentan razlikama u ceni dva goriva u tom trenutku. A na benzin i ovako i onako bi morao da voziš, razlika je samo u tome da li 20% ili 100% kilometraže, odnosno vremena provedenog u kolima.
2. S obzirom na "probleme" oko rezervnog točka, mesta u gepeku, komplikacija narednih intervencija na motoru (servisa klime, promene kaiševa, sijalica itd.) nastalih gužvom pod haubom, "majstori" imaju običaj da kažu: "Plin samo na karburator". Meni su u jednom velikom ovlašćenom servisu otvoreno rekli da ne primaju kola sa plinom.
Moraš sam da presečeš i odlučiš, mene je psiho-faktor naterao da i na treća kola ugradim LPG, jednostavno nisam navikao da vozim na benzin, pa makar vožnja na gas i ne bila toliko isplativa investicija kao nekada na prostim kolima (gde je bio venturi od 250-350€)
Pređeno oko 1750 km, potrošeno 161 l gasa i 22 l benzina. Od toga voženo oko 100 km isključivo na benzin.
Otprilike trećina vangradska vožnja duge relacije (uglavnom autoput 130-180 km/h), ostalo surova gradska vožnja sa nekoliko izlaza van grada do 20-tak km.
Prosek oko 10,5 litara kada se saberu oba goriva.
Moldere, iste muke su i mene mučile dok nisam ugradio gas, gornja kilometraža je pređena za 50 dana, nema razloga za zabrinutost, moje cifre ti sve govore.
Sve zavisi samo od toga koliko dugo planiraš da voziš taj auto, ja moj planiram da vozim još 3-4 god., investicija mi se isplaćuje za oko 1,5 god....
1. Kakva god da je računica, svakim sipanjem gasa štediš iznos ekvivalentan razlikama u ceni dva goriva u tom trenutku. A na benzin i ovako i onako bi morao da voziš, razlika je samo u tome da li 20% ili 100% kilometraže, odnosno vremena provedenog u kolima.
Nije bas tacna racunica, posto tosis vise litara plina nego benzina...
Ljudi, hvala na odgovorima! U pravu si Heinz, nikako nije ista usteda kao sa starim sistemom zato i gledam, koliko cu jos dugo voziti Punta, mada kapiram da se vrednost povovnog auta uvecava 5-10% ako ima gasnu instalaciju
Koliko je km potrebno da se motor dovoljno zagreje? Hajde da kazemo, na spoljnim temperaturama oko nule, 20 i 30 stepeni.
Evo najsvežijeg iskustva: na temp. oko nule, čak i sad kad je 8-9 stepeni ujutro, posle 2.5km dostiže se temp. motora od 40 stepeni i prebacuje na gas. Dakle, ne utiče baš toliko spoljna temperatura. Naravno, pričam o prvom (jutarnjem) paljenju kao i o popodnevnom paljenju posle 6-7-8 sati stajanja (kuća - posao, dakle tu relaciju praktično vozim samo na benzin).
Ostaje da sačekamo spoljne temp. od 20-30 stepeni pa da vidimo kakva je situacija tada
Comment