Dacia Logan sekvent plin....problemi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stojakovicv
    CBC Član
    • 03.12.2007
    • 27
    • Gajdobra

    Dacia Logan sekvent plin....problemi

    Imam Daciu Logan 1.4MPI (benzinac), 2005, sa ugradjenim plinom. Uzeo sam je polovnu sa predjenih 35000km. Motor uvek startuje na benzin, a posto se zagreje, sam prebaci na plin - sekvent BRC.

    Promenio sam filter za vazduh, svecice. Ulje.

    Motor bi trebao da startuje bez dodavanja gasa, znaci samo kljuc i kressss...

    Ponekad hoce tako da upali iz prve, sto bi se reklo na prvi zub, al u vecini slucajeva motor se okrene 2-3-4 puta kako kad i tek onda startuje. Probao sam da ga palim i sa dodavanjem gasa, medjutim isto se desava.

    Sto je vreme hladnije, potrebno mu je vise puta da obrne motor. Evo jutros sam npr. verglao sigurno citav minut, normalno sa pauzama!

    Probao sam malo da ga vozim na benzin - nekih 5-6 dana - i sve radi lepo!
    Lepo upali iz prve, "na prvi zub" !

    Al cim ga vozim na plin i tako ga ugasim (posle voznje na plin), posle toga nema sanse da ga upalim iz prve!

    Postoje jos neke stvari:
    U toku voznje cim se motor zagreje na 2 crtice (na displayu za temperaturu) pogon na plin se sam aktivira. U poslednjih par dana pri takvim uslovima znacajno opadne snaga i kao da se gusi! Ako ga pustim da radi na leru, ugasi se!
    Cim se motor zagreje do radne temperature (4 crtice na display-u) ne gusi se toliko mnogo a i ler gas mu malo skoci - na nekih 700-800 obr/min.
    Na benzinu je ler gas oko 1000 obr/min.

    U toku voznje sa normalnom radnom temperaturom, primetio sam da ako mu naglo dam gas na papucici, kao npr.kad hocu da preteknem nekoga, motor se gusi prvih 3-4 sekunde i podrhtava, a posle toga kao da probije neku barijeru, naglo povuce i prima gas.
    Nakon toga ponovo usporim i opet kada dam naglo gas, desava se isto! Ovo se desava pri svim brzinama i stepenima prenosa, kad god hocu naglo da ubrzam. Ako ubrzavam polako pritiskajuci papucu gasa, ovo gusenje se oseti mnogo manje !

    Da li je mozda u pitanju prljav filter za plin? Koji filter? Imam jedan veliki valjkasti filter, precnika oko 8cm, duzine nekih 10 cm. Jel to taj?

    Prvi vlasnik mi rece da to zamenim na 60000km. A sada sam tek na 38000.

    Ima jos jedna stvarcica: Stalno mi gori lampica CHECK ENGINE - zuti motor. On je pocela da trepce u poslednjih par dana kada se tek ukljuci plinski pogon, ali se brzo vrati na konstantan rad.
    Bio sam kod drugara na dijagnostici i evo u prilogu sat smo izvukli iz komputera.
    Da li je normalno da ta lampica stalno gori jer je u pitanju pogon na plin (to mi je neki majstor servirao objasnjenje! )?





    NE znam vise kod kog majstora da idem i sta da radim? Jedan mi je predlagao stelovanje ventila? Drugi kaze da treba ocititi dizne? Iako na benzinu radi sve OK?
    Treci kaze da ce da ga prikopca na dijagnostiku pa ce sve da vidi!

    Ako vas ne mrzi, procitajte prepisku sa drugog foruma, koju sam imao u proteklih mesec dana, ali dosta bezuspesno...

    http://www.elitemadzone.org/t295484-Dac ... nje-motora

    Ja vidim da na ovom forumu ima pametnih ljudi, pa reko' malo da me posavetujete!

    Hvala unapred!
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #2
    Ne verujem da filter može izdržati 60K kilometara. Po simptomima koje si naveo to je do loše smeše kad radi na plin.
    Morao bi otići u neki BRC servis na pregled, zamenu filtera i štelovanje.
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • zoranbg
      CBC Senator XXL
      • 23.03.2005
      • 4098
      • Rooster's Hill , Beog
      • Grande Punto 1.2

      #3
      Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

      Comment

      • stojakovicv
        CBC Član
        • 03.12.2007
        • 27
        • Gajdobra

        #4
        A lampica check engine ? da li je moguce da svetli samo zbog upotrebe plina?

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #5
          Da, svetli isto zbog loše smeše, mada to treba proveriti na aparatu ali verujem da je tako, pogotovo ako se na benzin ne pali. Iz istog razloga ti jei start motora otežan.
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • RANK
            CBC Senator XXL
            • 28.02.2007
            • 1635
            • Beograd
            • FIAT MAREA WEEKEND 1

            #6
            bice najpre da ti neka od plinskih dizni ne radi kako treba
            "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

            Comment

            • gorky
              CBC Senator XXL
              • 08.06.2007
              • 860
              • Vojvodina,Kikinda

              #7
              vreme je bilo poodavno za servis meni tu sve smrdi da mapiranje nije skroz korektno odrađeno ili lambda sonda nije u redu,u svakom slučaju to bi se kačenjem na dijagnostiku (o zamenoi filtera i tečne i gasne faze da ne govorimo) rešilo,gde se nalazi gajdobra da te uputimo u najbliži servis?

              Comment

              • Saša
                CBC Senator
                • 05.11.2006
                • 277
                • NS

                #8
                ^Opština Bačka Palanka, oko 40 km severozapadno od NS-a....

                Comment

                • stojakovicv
                  CBC Član
                  • 03.12.2007
                  • 27
                  • Gajdobra

                  #9
                  Neki servis u Backoj Palanci ili Novom Sadu bi dobro dosao.

                  Gorky: Sta znaci mapiranje?

                  Kako to moze da se utvrdi dijagnostikom? Drugar mi prodaje te uredjaje za dijagnostiku, pa reko ako bih mogao sam da utvrdim neke detalje, cisto da znam na cemu sam kada odem kod majstora...

                  Comment

                  • gorky
                    CBC Senator XXL
                    • 08.06.2007
                    • 860
                    • Vojvodina,Kikinda

                    #10
                    teško da "drugar" ima interfejs sa programom za BRC sequent 24,jer je specifican i nema "divci",mapiranje je "preslikavanje" benzinske mape ubrizgavanja,može se uraditi(koliko ja znam) samo korišćenjem originalne dijagnostičke opreme.na konkretnom autu bih ja prvo pogledao amplitudu lambda sonde i uporedio vreme ubrizgavanja brizgača,npr vreme benznkih brizgača 3,5 ms a vreme gasnih 5,xy ms ta razlika će recimo praviti "knedlu" i nepravilan rad na leru itd.problem je što ima malo servisa sa originalnom brc dijagnostičkom opremom jer je skupa i prilično složena za rad,ali zato pruža krštenom serviseru niz mogućnosti za kvalitetan rad.u ns ima jedan momak koji radi brc,koliko ja znam.mada ima baš dosta ljudi sa tog područja koji mi dolaze sa problemima.baš mi je dora skoro poslao čoveka iz titela koji nije mogao da reši problem u ns.po meni je glupo da neko lupa 100+km da bi odradio serrvis.potražiću broj tog momka iz ns pa ću ti poslati,nadam se da će ti pomoći

                    Comment

                    • stojakovicv
                      CBC Član
                      • 03.12.2007
                      • 27
                      • Gajdobra

                      #11
                      Da li je moguce da se taj problem pojavi odjednom?

                      Masina je radila besprekorno do pre mesec dana!

                      Mislim na sledece: nije program u kompjuteru pobrljavio tek tako! Taj program ne moze nikada da zabrlja! On ili radi ili ne radi. Nema tu stelovanja bitova i memorijskih lokacija.

                      Problem je ocigledno u nekoj spoljasnjoj stvari (neka sonda ili izvrsni uredjaj - mozda dizna) koja ne odradjuje svoj posao kako treba.

                      I bilo bi glupo sad cackati memorijske lokacije i menjati program radi toga sto neki spljasnji uredjaj ne radi kako treba.
                      Moj plinski uredjaj je ugradjen prilikom kupovine automobila u Integri. Ugradio ga je najverovatnije BRC ovlasceni servis, a ne "Pera u garazi"!

                      Moguce da je onda ovde rec o lambda sondi ili necem slicnom...

                      Ima jos nesto: U trenutku automatskog prebacivanja pogona sa benzina na plin, kada se motor dovoljno zagreje, oseti se podrhtavanje vise nego normalno i lampica CHECK ENGINE sa konstantnog rada predje na blinkanje. I tako blinka nekih 2-3 minuta i onda se opet zakuca i stalno sija...i sija i .... nervira!

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        Taj program ne moze nikada da zabrlja! On ili radi ili ne radi. Nema tu stelovanja bitova i memorijskih lokacija
                        varas se, ima jako puno stelovanja.
                        a program ko program, svaki moze da zabrlja, mozda jednom i retko ali nikad ne reci nikad

                        usput, program (ECU) u autu je samouceci i stalno se menjaju bitovi shodno ocitanim stanjima sa senzora, to je osnovna prednost elektronske kontrole sagorevanja.
                        da li je i koliko pomeren rad van margina optimalnog treba utvrditi postupkom dijagnoze uzroka kvara.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • rascho123
                          CBC Član
                          • 26.01.2007
                          • 30
                          • Dugo Selo, Hrvatska

                          #13
                          Originally posted by stojakovicv
                          Da li je moguce da se taj problem pojavi odjednom?

                          Masina je radila besprekorno do pre mesec dana!
                          Ja sam imao identičan problem na svojoj Ladi. Kada je vozim na benzin sve 5. Kada je vozim na plin sve 5. Ali nakon vožnje na plin prava umjetnost je upaliti na benzin. U tom slučaju mi je pomoglo odspajanje akumulatora i reset kompjutera.
                          Odvezao sam ga na plinski servis i vidjeli su da je riknuo neki senzor tlaka plina (ili tako nešto nisam baš skužio najbolje) zbog čega je valjda došlo do lošijeg ubrizgavanja plina, što bi onda poremetilo benzinsku mapu, pa poslije rada na plin ne bi mogao paliti na benzin. Zamjenili su senzor, malo poriktali plinsku mapu i sada kreše bez problema. Sve skupa pola sata posla :-)

                          Comment

                          • stojakovicv
                            CBC Član
                            • 03.12.2007
                            • 27
                            • Gajdobra

                            #14
                            da uprostimo malo:

                            x+y=z

                            ako je x=1 i y=2 onda je z=1+2=3

                            hocu da kazem ECU ima tacno definisan nacin ponasanja, a to je formula x+y=z

                            ta veza ne bi trebala da se menja , to je princip rada masine!

                            od ulaznih parametara x i y zavisi koliki ce biti izlazni parametar z

                            e sad, tu postoji i ax+by=z

                            tu dolazimo do memorijskih mapa, odnosno parametara koji se razdese usled nekih nenormalnih pojava.
                            ako je vrednost koeficijenata a i b zavisna od kvaliteta izduvnih gasova ili mozda loseg ocitavanja sonde za pritisak plina ili lambda sonde ili neceg slicnog i te se vrednosti memorisu, onda je jasno sta se desava u programu ECU-a kada te vrednosti izadju iz okvirnih. Odnosno kada se pokvari neki od tih senzora.

                            program i dalje radi svoju funkciju sabiranja (z=ax+by) ali je rezulatat Z daleko izvan normalnih granica!

                            E.... tu smo dakle ...potrebno je ugraditi senzor koji pravilno radi (ispravnu lambda sondu) i ECU ce sebi sam snimiti ispravne parametre (a...b...) tako da ce rezultat Z opet biti u granicama normale.

                            Sto bi rekao rascho123 masina radi sa pogresnim parametrima na plinu i posle gasenja, ECU zapamti vrednosti od plina.

                            Posle gasenja, tesko je startovati sa benzinom.

                            Ako ugasim masinu na plinu, posle toga je prebacim na benzin i tako verglam.am am am am am am ........ sve dok lambda sonda ili ko zna ko u citavom tom sistemu ne skonta nove parametre koji dolaze od sagorevanja benzina.

                            I tu se moj ECU ponovo povrati iz bedaka i lepo kresne masinu!

                            ELEM.. mozda smo malo presli u teoriju, ali na teoriji se zasniva rad svih masina!

                            nego, rascho123 koliko je tebe kostalo to zadovoljstvo?

                            Comment

                            • rascho123
                              CBC Član
                              • 26.01.2007
                              • 30
                              • Dugo Selo, Hrvatska

                              #15
                              Džaba mi napravili. Ja im ostavio za kavu :-)

                              Comment

                              Working...
                              X