Kolika je potrosnja plina...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Srdjan
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 2416
    • Bajina Basta/Beograd

    Kolika je potrosnja plina...

    E odavno sam hteo ovo da pitam ali nisam, a zivo me interesuje.... Mislim da ova tema uopste nije bila...
    Zamisljena situacija: Bilo koji auto sa benzinskim motorom, injection sa ugradjenim vakumskim plinom odnosno najobicnija varijanta...
    Kada se vozi na benzin, pri kocenju motorom, pedala gasa je otpustena i dizne su zatvorene i potrosnja benzina je nula... Sa sekventom je u ovoj situaciji isto nula potrosnja plina ali sta se desava sa ovom najjeftinijom ugradnjom i sa potrosnjom plina? Znam da ga i tada motor trosi, ali koliko?
    Da li je ista potrosnja pri 2000obrtaja, pri 3000, 6000???? Da li se potrosnja razlikuje u odnosu u kojoj je brzini??? Uopste ta potrosnja kolika je, onako okvirno ne mora u ml da se pogodi?
    Je li ista sa potrosnjom na leru ili veca ili manja???
    E sad me sve to interesuje ako je ugradjena lambda kontrola, sta se tu desava?
    Lancia Kappa 2.0 20v
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #2
    Neke lambda kontrole imaju totalno zatvaranje gasa neke ne. ja nikad ne bih namestio da totalno zatvara jerbo se lako desi da pritiskom pedale izazoveš detonaciju.
    Što se onoga drugog tiče, zapremina motora u kubicima puta obrtaji podeljeno sa 4 pa računaj sam koliko ode kroz auspuf
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • *IvanT*
      CBC Senator XXL
      • 30.01.2005
      • 3234
      • Srbija, Beograd, Kara

      #3
      Cutoff opcija kod bilo kog sistema za ubrizgavanje goriva (benzin ili gas), je aktivna kod kocenja motorom, ali samo dok broj obrtaja ne padne do 1300-1600, u zavisnosti od konstrukcije sistema.
      Kod venturi sistema postoji potrosnja kod kocenja motorom, ali je ona minimalna jer se gas dozira uvek pre leptira, a leptir je kod kocenja motorom zatvoren. Znaci gas moze da prodje samo kroz IAC ili kroz diznu za vazduh kod karburatorskih motora.
      http://www.lovatogas.co.rs

      Comment

      • Srdjan
        CBC Senator XXL
        • 30.09.2004
        • 2416
        • Bajina Basta/Beograd

        #4
        Originally posted by IvanT
        Kod venturi sistema postoji potrosnja kod kocenja motorom, ali je ona minimalna jer se gas dozira uvek pre leptira, a leptir je kod kocenja motorom zatvoren. Znaci gas moze da prodje samo kroz IAC ili kroz diznu za vazduh kod karburatorskih motora.
        Koliko minimalna? Kao na leru? Manje, vise? Da li se to uopste zna ili se zna da je samo minimalno? Da li je ta potrosnja povezana sa obrtajima motora? Da li manje trosi na 2000obrtaja od npr 6000obrtaja?
        Moze li taj cutoff da se bezbedno ugradi na venturi sistem ali da ne detonira zbog toga, cisto da to sto je minimalno bude nula??

        P.S. Onako kad vozis taxi pa razmisljas kako da ti manje trosi, a oko mene sve sama brda i planine i kad se spustam idem kilometrima koceci motorom i onda mi zao sto u tom momentu trosi plin, pa rekoh da vidimo da li moze da se uradi sta po tom pitanju... Mislim, zadovoljan sam potrosnjom ali sto je steta, steta je tako da bacam plin...
        Lancia Kappa 2.0 20v

        Comment

        • *IvanT*
          CBC Senator XXL
          • 30.01.2005
          • 3234
          • Srbija, Beograd, Kara

          #5
          Srki, 7 pitanja u jednom postu!

          Nemoze na obican venturi, potrosnja manja nego kada radi na leru od 10-40%. END.
          http://www.lovatogas.co.rs

          Comment

          • Dora
            Nadzornik!!!
            • 24.10.2004
            • 17451
            • Novi Sad
            • FIAT

            #6
            Originally posted by Srdjan
            [ Mislim, zadovoljan sam potrosnjom ali sto je steta, steta je tako da bacam plin...
            Jednostavno, ugradiš sekvent ili gasiš motor nizbrdo
            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

            https.autogas.rs

            Comment

            • Ivvan
              Moderator
              • 29.09.2004
              • 1574
              • Nis
              • SAAB 9000

              #7
              Originally posted by Srdjan
              P.S. Onako kad vozis taxi pa razmisljas kako da ti manje trosi, a oko mene sve sama brda i planine i kad se spustam idem kilometrima koceci motorom i onda mi zao sto u tom momentu trosi plin, pa rekoh da vidimo da li moze da se uradi sta po tom pitanju... Mislim, zadovoljan sam potrosnjom ali sto je steta, steta je tako da bacam plin...
              Imam ja resenje kad krenes tako nizbrdo,lepo prebaci na benzin tada ga ionako ne trosi
              Turbos make torque,and torque makes fun

              Comment

              • Srdjan
                CBC Senator XXL
                • 30.09.2004
                • 2416
                • Bajina Basta/Beograd

                #8
                Originally posted by IvanT
                Srki, 7 pitanja u jednom postu!
                Nemoze na obican venturi, potrosnja manja nego kada radi na leru od 10-40%. END.
                Pa lepo sam rekao na pocetku da sam hteo odavno to da pitam, pa se za to vreme nakupilo pitanja...
                Originally posted by Dora
                Jednostavno, ugradiš sekvent ili gasiš motor nizbrdo
                Ako bih ugasio motor nizbrdo, onda kao da sam otisao u teretanu dok pokusavam da okrenem servo volan i pritom da kocim na servo kocnici...
                Originally posted by Ivvan
                Imam ja resenje kad krenes tako nizbrdo,lepo prebaci na benzin tada ga ionako ne trosi
                Ne mogu, jer ima par delova gde ipak moram da dam gas i samim tim bih potrosio nekoliko grama benzina, sto je opet steta, jer nisam ugradio plin da bih se vozao na benzin....

                Znaci posle svega, nista... Dzaba sam razmisljao... Nista onda, ako mi padne jos sta na pamet kako smanjiti nepotrebno bacanje plina ja cu pitati... Predlozi dobrodosli...
                Lancia Kappa 2.0 20v

                Comment

                • b_samardzic
                  CBC Senator XXL
                  • 02.04.2005
                  • 1557
                  • Smederevo

                  #9
                  Originally posted by IvanT
                  Srki, 7 pitanja u jednom postu!

                  Nemoze na obican venturi, potrosnja manja nego kada radi na leru od 10-40%. END.
                  Ne mogu da se slozim sa tobom da je potrosnja manja nego na leru.
                  Naime na leru je leptir gasa otvoren isto kao i kad ides nizbrdo u brzini
                  s tim da kad ides nizbrdo na recimo 3000 rpm vakum je mnogo veci nego na 900 rpm na leru. Gas se duzira pre leptira gasa tako da kroz isti otvor prodje vise mesavine gasa na 3000 nego na 900 rpm.


                  Ja sam recimo kupio pasata pre oko 2god sa ugradjenim plinom kod IvanT. Neznam da li je neko posle toga dirao ali gasni ventil je montiran direktno u isparivac i kad iskljucim plin motor se momentalno ugasi.

                  Probao sam na vecim nizbrdicama da iskljucim plin i primeti se razlika u kocenju.

                  Znam da tako moze da se izazove detonacija tako da ne boh to nikom savetovao.

                  Mada ja sam na mom autu pokusavao namerno da izazovem detonaciju pa nisam nikad uspeo. Probao sam sledece:

                  Idem nizbrdo iskljucim plin pritisnem pedalu gasa do kraja ne reaguje, drzim je i pustim plin i nista nema detonacije. A ono sto dora kaze probao sam da ga patosiram na 500 rpm u 4 brzini opet nista.

                  Comment

                  • *IvanT*
                    CBC Senator XXL
                    • 30.01.2005
                    • 3234
                    • Srbija, Beograd, Kara

                    #10
                    Ne mogu da se slozim sa tobom da je potrosnja manja nego na leru.
                    Naime na leru je leptir gasa otvoren isto kao i kad ides nizbrdo u brzini
                    s tim da kad ides nizbrdo na recimo 3000 rpm vakum je mnogo veci nego na 900 rpm na leru. Gas se duzira pre leptira gasa tako da kroz isti otvor prodje vise mesavine gasa na 3000 nego na 900 rpm.
                    Sada jos jednom procitaj sta si napisao (tacno je to sto si napisao, tj. prvi deo ), pa razmisli kako radi jedan venturi uredjaj, ili uzmi jedan vakummetar i premeri MAP u toku voznje, pa ces videti gde si pogresio i da bi u slucajevima kada je WOT (wide open throttle), po tvojoj logici bilo najmanje "i****vanje" gasa iz isparivaca.
                    http://www.lovatogas.co.rs

                    Comment

                    • Dora
                      Nadzornik!!!
                      • 24.10.2004
                      • 17451
                      • Novi Sad
                      • FIAT

                      #11
                      @Srdjan,
                      Malo bildovanja na volanu je dobrodošlo zbogradi kondicije a za kočnicu ubaciš vakum pumpu od nekog dizela i teraj...

                      @Samardžić
                      Ja ne tvrdim da se to mora uvek desiti ali se kad se dešava najčešće tada dešava.
                      Ona moja Siera što sa spominjao da se nikad nije desilo, pre neki dan je u vožnji raznela protokomer. Dao sam čoveku auto i odmakao je 300 metara, u drugoj dao gas i ode sve u zrak... ispričao sam mu prethodno celu priču, nemoj ovo ono itd... Uradio je upravo ono ovo itd...kao i ja mnogo puta pre toga a da se nije desilo.
                      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                      https.autogas.rs

                      Comment

                      • b_samardzic
                        CBC Senator XXL
                        • 02.04.2005
                        • 1557
                        • Smederevo

                        #12
                        Originally posted by IvanT
                        Ne mogu da se slozim sa tobom da je potrosnja manja nego na leru.
                        Naime na leru je leptir gasa otvoren isto kao i kad ides nizbrdo u brzini
                        s tim da kad ides nizbrdo na recimo 3000 rpm vakum je mnogo veci nego na 900 rpm na leru. Gas se duzira pre leptira gasa tako da kroz isti otvor prodje vise mesavine gasa na 3000 nego na 900 rpm.
                        Sada jos jednom procitaj sta si napisao (tacno je to sto si napisao, tj. prvi deo ), pa razmisli kako radi jedan venturi uredjaj, ili uzmi jedan vakummetar i premeri MAP u toku voznje, pa ces videti gde si pogresio i da bi u slucajevima kada je WOT (wide open throttle), po tvojoj logici bilo najmanje "i****vanje" gasa iz isparivaca.

                        Cekaj u usisnoj grani postoji vakum na leru. Iza leptira gasa postoji neki mali vakum. zato se montira mikser da bi se taj vakum izmedju miksera i leptira gasa pojacao.
                        Taj vakum izmedju leptira gasa i miksera je mnogo manji nego u usisnoj.
                        Otvaranjem leptira gasa pojacava se vakum izmedju miksera i leptira.
                        Ako skroz otvoris leptir gasa onda je vakum u usisnoj i vakum izmedju miksera i leptira skoro isti.Tada je najace i****vanje gasa.

                        Comment

                        • *IvanT*
                          CBC Senator XXL
                          • 30.01.2005
                          • 3234
                          • Srbija, Beograd, Kara

                          #13
                          Jos malo i to je to.
                          Dakle, vakum je najveci kada se koci motorom, a koliki je kada je WOT?
                          .
                          .
                          .
                          .
                          .
                          .
                          .
                          .
                          .
                          .
                          .
                          .
                          Nema ga! U tom slucaju smo na atmosferskom pritisku kada je rec o atmosferskim motorima (da ne mesamo nadpunjenje u ovo).

                          Najbitnije je da razdvojis u glavi (svojoj glavi), vakum u**** i venturi vakum i dosao si do odgovora.



                          Sada bi trebalo da je jasno!?
                          http://www.lovatogas.co.rs

                          Comment

                          • Dora
                            Nadzornik!!!
                            • 24.10.2004
                            • 17451
                            • Novi Sad
                            • FIAT

                            #14
                            @samardžić

                            Kad pustiš gas (pedalu) leptir je zatvoren ili je otvoren minimalno, par desetih mm, u zavisnosti od konstrukcije motora. Vazduh a sa njim i plin (mešavina) može ući samo kroz tih par destina mm ili kroz IAC motor koji opet ima adekvatno malu rupu (za održavanje lera).
                            Popritisak nije isti na 6000 obrtaja ili na 2000 i normalno je da troši malo više na 6000 ali je to malo više od lera.
                            Moraš razdvojiti 6000 naskroz otvorenom leptiru i na leru kad se koči motorom.
                            Kod opterećenja ide velika količina vazduha a sa njim i plin, na leru ide mala količina i adekvatno plina.
                            6000 nizbrdo nisu posledica rada motora nego pokretanje motora točkovima, motor ide na ništa Ipak postoji na ništa
                            Ne znam jel sad jasnije...
                            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                            https.autogas.rs

                            Comment

                            • *IvanT*
                              CBC Senator XXL
                              • 30.01.2005
                              • 3234
                              • Srbija, Beograd, Kara

                              #15
                              Popritisak nije isti na 6000 obrtaja ili na 2000 i normalno je da troši malo više na 6000 ali je to malo više od lera.
                              Sve je OK, ali ovo ne.
                              http://www.lovatogas.co.rs

                              Comment

                              Working...
                              X