Popritisak nije isti na 6000 obrtaja ili na 2000 i normalno je da troši malo više na 6000 ali je to malo više od lera.
b_samardzic
Gas se duzira pre leptira gasa tako da kroz isti otvor prodje vise mesavine gasa i vazduha na 3000 nego na 900 rpm.
2:1
IvanT
Dakle, vakum je najveci kada se koci motorom, a koliki je kada je WOT?
.
.
.
.
.
.
.
.
Nema ga! U tom slucaju smo na atmosferskom pritisku kada je rec o atmosferskim motorima (da ne mesamo nadpunjenje u ovo).
I kad je otvoren leptir gasa do kraja postoji vakum u usisnoj grani.
Pa zato je i ogranicen precnik karburatora.
Utvrdili smo i svi se slazemo kako radi vakum sistem ali i dalje mi ne stoji ona tvoja da kocenjem motorom manje trosi nego u leru.
Usput jel problem sto mi je ventil usrafljen na isparivac, a i filter je okrenut vise gore nego dole?
Sad ću ja morati 10 poruka
Mislio sam na količinu vazduha pod onim "potpritisak" Ivan je to primetio, lakše mi je tako objasniti pa nekad koristim pogrešan termin...
I kad je otvoren leptir gasa do kraja postoji vakum u usisnoj grani.
Pa zato je i ogranicen precnik karburatora.
Kao što ti ovde kažeš vakum a to ima samo u svemiru mada i ja ponekad koristim taj termin radi lakšeg objašnjenja ali mislim na potpritisak.
b-samardzicu, ako neces da ucis ja te na to necu terati. Samo nemoj da pokusavas da mene i druge na forumu naucis pogresno. Venturi efekat, Bernulijeva jednacina, pa racunaj .....
Dora:
Mislio sam na količinu vazduha pod onim "potpritisak" Ivan je to primetio, lakše mi je tako objasniti pa nekad koristim pogrešan termin...
...eee... kad sam ja pominjao Bernulijevu jednacinu svi su me gledali (citali) kao nekog neznam ni ja sta, a sad je doslo vreme da se zaista sve sitnice dokazuju upravo tom jednacinom, koja kaze da je zbir statickog i dinamickog pritiska jednak const. e odatle sve pocinje ...
OK mozemo i prko Bernulijeve jednacine ali ne vidim razlog.
Venturi je prost sistem. Imas precnik miksera kroz koji prolazi vazduh i precnik otvora za plin na srafu za stelovanje.
Znaci pri u****vanju tj protoku vazduha isto tako ce se proporcijonalno u****ti i odredjena kolicina plina.
Veci protok vazduha=veci protok plina.
Dora
Napravio sam gresku vakum nije isto sto i potpritisak ali ne postoji samo u svemiru.
(Ovo me potseti na mog profesora matematike na fax. kad se zaneo u predavanju i rekao da Y osa ide gore do neba i dole do neba. I sve bi bilo u redu da kolega nije dobacijo: profesore gore je nebo ali dole nije.
Nastade cutanje od par sekundi i onda reakcija pr: Jesi ti gledao crtane filmove zemlja je okrugla kad prodjes kroz zemlju opet je dole nebo i nastavi da predaje!!!!!!
Pa dobro bre, koliki je protok vazduha kroz mixer kada kocis motorom i leptir je zatvoren?
Ja odustujem, a Srkiju cu da napravim rupu od 6mm na leptiru gasa, kada ga budem video sledeci put, pa ce da vidi koliko ce da mu trosi kada bude kocio motorom. Za sve je on kriv.
o.k. ko je shvatio teoriju shvatio je,ko nije fiziku u sake!
ajd da vidimo da covek malo pristedi po tim nizbrdicama
vidi kako ja to radim na jednoj floridi sa karbom(a inace bi to radio i na svakom autu sa karburatorom-znaci najprostiji venturi)
kada auto krene po vecoj nizbrdici, otpustim pedalu gasa i na prekidacu u kabini sa tri polozaja(1gas-0 -2benzin) samo prebacim na 0 i tako bez pritiskanja pedale gasa pustam auto da ide,i oseti se malo da motor koci.Prosto ko dan-auto se krece motor mu sad sluzi kao kocnica.Pri kraju nizbrdice ukljucim ponovo gas isto bez pritiskanja pedale i posle polako dodam pedalu koliko treba.I nijednom nisam izazvao detonaciju.
kod motora sa ubrizgavanjem benzina i sa obicnim venturijem ja bi recimo na nizbrdici samo iskljucio el.ventil na isparivacu.Motor se okrece,naravno bez goriva a servo volana i kocnica su ti u funkciji.
Ujedno i pitam majstore dal bi to mozda stetilo samom isparivacu?(misljenja sam da ne bi)
Pozdrav.
Ko na karbu napravi detonaciju taj je.... Mislim može ali moraš da se potrudiš jer je motor koncipiran za karburator a venturi gas je karburator. Sve pasuje ko guza na nošu...
E sad mogao bi i da automatizuješ. Na leptir ili sajlu stsaviš jedan mikroprekidač kao što ima Lada koji meri da li je pedala stisnuta ili ne. Kad pustiš pedalu taj prekidač okine rele i nema gasa i obrnuto... Čisto radi razbibrige
Isparivač ne trpi nešto posebno u ovakvom slučaju, to jest ništa ...
Na injectionu ja to ne bih radio a ni prporučio.
cekaj Doro zar mu se sa tim sistemom pustena pedala nema goriva(gasa) nebi ugasio auto na semaforu ?
jel Bartone a da ti tom "ustedom "goriva na nizbrdici ne izazoves naprimer pucanje zupcastog kajsa...to jest da ti auto prezupci...jel meni to lici na "paljenje na gurku" ...
ja bre jesam "stipsa" ...ali nizbrdo ili idem na ler ili kocim motorom ( dugacke strme nizbrdice obicno idem lerom) ... u svakom slucaju potrosnja je zanemarljiva pa mi nepada na pamet da stavim prekidac na " 0 " .
Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.
Kocenje motorom za rezultat ima najmanju potrosnju goriva, ali npr. najvecu potrsnju ulja. Gasenje motora u takvim slucajevima je pomalo opasno, a usteda nikakva.
Radi se o toliko mizernoj ustedi na taj nacin, a suvise se rizukuje. Cutoff opcija, gde je to moguce je Ok stvar, gde nije moguce izvesti je, bolje je voziti tako kako je i neigrati se mnogo.
Razmislite jos jednom koliko se stedi na taj nacin i da li je uopste vredno pisanja i vodjena ovakvih diskusija?
IvanT mi se izgleda ne razumemo jer ja pricam uporno o karburatoru gde je leptir malo otvoren pri pustenoj pedali a ti o injection sistemu sa step motorom.
Ipak postoji mala razlika. Nesporazum.
I da Srdjan je lepo pitao u prvom postu za injection sistem a ne za karb.
Comment