Kolika je potrosnja plina...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #46
    Kod benzinskih motora iz mog licnog iskustva na leru se potrosi od 1.5 do 2 litra za sat vremena. Ja samo kazem da auto dok koci motorom potrosi malo vise recimo
    1.7 do 2.2
    ok, sa kojim autom je takvo iskustvo ?

    vise me zanima kako je utvrdjena/ merena potrosnja koja je dala takve brojke.

    potrosnja zavisi od 2 osnovna faktora- protoka vazduha krzo leptir i otperecenja motora.

    pri kocenju motorom je i manji protok vazduha nego na leru, a opterecenje motora je ravno nuli pa nema razloga da se trosi 1 gram goriva.
    sve je moguce, pa i kontra...moze li vise detalja u kojim okolnostima je motor potrosio celih 2 litra goriva dok je bio potpuno bez opterecenja- kocenje motorom.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • b_samardzic
      CBC Senator XXL
      • 02.04.2005
      • 1557
      • Smederevo

      #47
      Brick

      sa kojim autom je takvo iskustvo ?

      vise me zanima kako je utvrdjena/ merena potrosnja koja je dala takve brojke.
      Merio sam sa Yugom 55 sa benzinom iz flase malo vise od 1.5L za sat vremena.

      U voznji nisam merio potrosnju pri kocenju motorom.

      To samo iznosim svoje misljenje.

      Po meni se pri kocenju motorom on ponasa kao kompresor.
      Kad klip ide nadole otvoren je usisni kad ide nagore otvara se izduvni ventil.

      IvanT ne bih komentariso da me Brick nije pitao.

      Comment

      • *IvanT*
        CBC Senator XXL
        • 30.01.2005
        • 3234
        • Srbija, Beograd, Kara

        #48
        Ma OK. Sve vreme se radi o tome da ti iznosis svoje misljenje, a par nas cinjenice dokazane u teoriji i praksi. Nadam se da ces promeniti misljenje i shvatiti da si pogresio.

        Da citiram kolegu VV-a

        Kazu da je predpostavka majka svih zaheba
        http://www.lovatogas.co.rs

        Comment

        • Čiča
          CBC Senator XXL
          • 14.12.2005
          • 1621
          • Beograd, Vidikovac

          #49
          Ja bih samo da pitam u vezi male polemike "na leru i motorno kocenje", naime na bord kompu kada radi na leru trenutna potrsnja mi je 1.4-1.7l a kada auto pustim da motorom koci pise 0.0l
          Ko je viknuo "šta vidis ČičA"???

          Sreća je sto glupost ne boli, inače bi sa svih strana odjekivali jauci
          "Ulažite u stomak! To ulaganje daje brze i vidljive rezultate. Ulaganje u glavu je dugotrajno i neizvesno. " D. Radovic

          Comment

          • *IvanT*
            CBC Senator XXL
            • 30.01.2005
            • 3234
            • Srbija, Beograd, Kara

            #50
            Da, kod svih motora sa ubrizgavanjem novije konstrukcije, potrosnja prilkom motornog kocenja je 0. Pise vec u temi.
            http://www.lovatogas.co.rs

            Comment

            • Dora
              Nadzornik!!!
              • 24.10.2004
              • 17451
              • Novi Sad
              • FIAT

              #51
              Pa i jeste 0 jer ne rade dizne, nema benzina. Ovde se vodi polemika oko plina koji radi na drugi način, ima ga...
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #52
                Po meni se pri kocenju motorom on ponasa kao kompresor.
                Kad klip ide nadole otvoren je usisni kad ide nagore otvara se izduvni ventil

                sa dodatkom da je usis zatvoren i kada klip ide nadole.

                nije zatvoren preko ventila vec preko leptira sto je samo drugi oblik ventila iste namene- regulacije protoka vazduha (mesavine).

                dakle pri kocenju motorom usisni ventil je zatvoren, otuda i nema potrosnje (prakticno).
                na leru je usisni ventil manje ili vise otvoren i stoga ima neku potrosnju.


                Jugo 55 nije reprezentativan primerak modernog motora, nema cut off funkciju, uopste prakticno i nema menadzment motora. tehnologija 60tih godina prosloga veka.
                kao takav i ne moze da se danas unutar Evrope niti prodaje, niti registruje (kao novi naravno) izmedju ostalog i zbog nepostojanja regulacije rada motora u fazi kocenja motorom.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • dranix
                  CBC Senator XXL
                  • 04.10.2004
                  • 3079
                  • Antwerpen/Belgium
                  • Saab 9-3

                  #53
                  A lepo gore stoji predlog za onaj mikro prekidac na leptiru za one koji bi hteli bas, bas....
                  Do sad bi ga mnogi od nas vec napravili koliko citamo i pisemo.
                  Nije potrebno da raspravljamo o tome da su neki sistemi nesavrseni jer je to vec poznato. Sve dok za to postoji jednostavni "lek" nije tako strasno.
                  Nego, bese tema o kocenju motorom. Postoji nesto sto bi mozda bilo stetno kod kocenja koje traje veoma dugo (recimo 10-15 minuta) na nekoj posebno dugoj nizbrdici. Motor se ohladi ispod optimuma vec za 2-3 minuta ili cak i krace i posle je podmazivanje mozda malo poremeceno. Ne bi bilo lose da u motoru povremeno nesto i sagori nizbrdo (ne mislim na kocnice da izgore ) nego na neku zlatnu sredinu izmedju cuvanja motora, stednje goriva, cuvanja plocica i bezbedne brzine spustanja.
                  Neko je gore izricito negirao mogucnost da prezupci motor. Ja se slazem sa tim ali je to naravno cak i moguce ako se menjac rokne u recimo drugu pri velikoj brzini. Mislim da smo se razumeli u sustini i da svako bar toliko zna da vozi. Sta covek jos nije upropastio ako je hteo?

                  Comment

                  • Dora
                    Nadzornik!!!
                    • 24.10.2004
                    • 17451
                    • Novi Sad
                    • FIAT

                    #54
                    Originally posted by brick
                    nije zatvoren preko ventila vec preko leptira sto je samo drugi oblik ventila iste namene- regulacije protoka vazduha (mesavine).

                    dakle pri kocenju motorom usisni ventil je zatvoren, otuda i nema potrosnje (prakticno).
                    na leru je usisni ventil manje ili vise otvoren i stoga ima neku potrosnju.
                    Samo radi pitanja onako usput budi rečeno ili UBR po naški BTW što bi rekli....
                    Šta sa onim autima kao recimo Ford koji ima zazor leptira od recimo 0.2-0.4 ili reno i slične konstrukcije koje imaju rupicu na leptiru od 1-2 mm pa i opet Ford. Ti mi sad padaju na pamet, ima i drugih...
                    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                    https.autogas.rs

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #55
                      zato sam i napisao u zagradi prakticno, jednostavnije je za datu temu.
                      svakako da nije apsolutno zatvoren protok, to ima druge negativne posledice po uljni sistem pa nadalje.

                      za navedenu dilemu ler ili kocenje motorom i potrosnje dovoljno grubo, za finije detalja treba vise recenica
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • b_samardzic
                        CBC Senator XXL
                        • 02.04.2005
                        • 1557
                        • Smederevo

                        #56
                        Brick hvala ti sto si mi objasnio na dugacko i na siroko sta je u stvari leptir gasa.

                        Izvrnuo si tezu. tj temu o kojoj pricamo.

                        O kakvom cut off-u pricas na venturi sistemu bez lamda cont. o kome ovde pricamo.

                        Prica je bila o ler gasu na LPG i o tome da li pri kocenju motorom kroz ler gas prolazi malo vise smese a ti osu paljbu po mome yugu. [Salim se.]

                        Comment

                        • Dora
                          Nadzornik!!!
                          • 24.10.2004
                          • 17451
                          • Novi Sad
                          • FIAT

                          #57
                          Originally posted by brick
                          zato sam i napisao u zagradi prakticno, jednostavnije je za datu temu.
                          svakako da nije apsolutno zatvoren protok, to ima druge negativne posledice po uljni sistem pa nadalje.

                          za navedenu dilemu ler ili kocenje motorom i potrosnje dovoljno grubo, za finije detalja treba vise recenica
                          Ne, reč je tome da li troši plin ili ne kad se koči motorom.
                          Ti pričaš o benzinu gde ga ne troši pa makar imao rupu ko vrabac jer nema benzina pa nema šta ni da troši a mi pričamo o venturi plinu gde ima šta da troši.
                          Bio motor savremen od pre pola sata ili od pre pola veka uvek ima prolaz vazduha u motor makar koliko leptir bio zatvoren.
                          Nije nikad zatvoren stoposto jer nema potrebe pošto konstruktor računa da nema benzina i nema potrebe da se hermetizuje taj deo a imai drugih razloga zašto nije hermetizovan, koji nisu za ovu temu.
                          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                          https.autogas.rs

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #58
                            O kakvom cut off-u pricas na venturi sistemu bez lamda cont. o kome ovde pricamo.
                            pricam o sistemu upravljanja protokom vazduha, goriva u bilo kojoj metodi pripreme mesavine gde se ista precizno kontrolise.

                            venturi bez kontrole sistem je takav prakticno da i nema kocenja motorom jer i nema regulacije dovoda goriva.
                            uvek curi gasa nekontrolisano malo ili nekontrolisano mnogo u odnosu na stvarno potrebnu kolicinu (optimalnu) za dati rezeim rada motora.

                            ako se vec ogranicimo strogo samo na takav sistem (polusistem) nema bas neke svrhe pominjati ustedu goriva, ekonomiju voznje ni u tragovima.
                            time niti smisao kocenja motorom koji jeste usteda goriva, nema neke svrhe.

                            nemam nista protiv Juga, samo sam zeleo da poredim nacin upravljanja protokom vazduha i goriva nekada i danas, i shodno tome posledice od kojih je jedna i nezavisna kontrola protoka vazduha za disanje i kontrola dotura goriva.

                            venturi je dobar zato sto je jeftin u startu. to sto na duzi rok jeste skup jer potrosi nepotrebno vise goriva dolazi u paketu.

                            ako pricas samo o neregulisanom venturiju, svasta je moguce i da trosi manje i vise od ocekivanog za neki rezim voznje.

                            cudno ponasanje je i kada se zatvori previse slavina a neregulisani venturi (pocne) trosi vise goriva u litrima za manji efektivni rad.

                            kontradirktorno ?

                            i nije, poremecen odnos prtoka vazduha i goriva ne moze da ostane bez posledica po efikasnost sagorevanja a kako se sve na kraju svede na stvaranje toplote (toplotni motor u osnovi).

                            hocu da kazem da cilj stednja goriva i neregulisani venturi ne idu u istu recenicu.

                            za takav neregulisani venturi tesko da se ostvari onih +5-10% vece potrosnje LPG u odnosu na benzin. moje iskustvo je da je +30-40% realnije ocekivati uz takav haotican sistem dovoda goriva.
                            koliko od te povecane potrosnje potice od rezima na leru, pri ubrzanju, pri krstarenju ili kocenju nemam neke brojke, jedino iskustvo je da osecaj kocenja motorom obicno veoma slab uz neregulisani venturi (kao i da ga nema).

                            nekada se svesno ili iz nuzde prihvati takvo resenje, nije optimalno tehnicki ali auto se moze voziti

                            tako da jesi ti u pravu ako se pogodi neka kombinacija tog venturija, moze potrosnja da se krece van svih pravila jer se goriva rasipa bespotrebno.

                            u svim drugim slucajeveima gde postoji kontrola leptira (TPS npr) i cut off dovoda goriva pri kocenju motorom uvek je potrosnja na leru veca nego pri kocenju motorom. nezavisno od tipa goriva, auta ili velicine motora.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • zoranbg
                              CBC Senator XXL
                              • 23.03.2005
                              • 4098
                              • Rooster's Hill , Beog
                              • Grande Punto 1.2

                              #59
                              pa onda da izvucemo neki zakljucak..ili ne ?
                              ko ima klasican turi-mu-venturi LPG sistem,vise mu trosi kad koci motorom nego na leru..a za sve ostale je bolje da koce motorom?
                              Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                #60
                                moje je misljenje da za neregulisani sistem nema zakljucka, koliko ce trositi u kom rezimu rada motora zavisi od polozaja grube mehanicke slavine a sama potrosnja drasticno varira od podesenosti iste.

                                drugim recima potrosnja je od slucaja do slucaja cak i za isti motor/auto.
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X