cekaj Doro zar mu se sa tim sistemom pustena pedala nema goriva(gasa) nebi ugasio auto na semaforu ?
Pa ugasio bi se, ali bi se to moglo premostiti sa malom elektronikom koja uključuje rele kad padne ispod 1200 obrtaja
Lepo si rekao za stipsu i ja se slažem, u ovakvim diskusijama učestvujem samo zato da šta bi bilo kad bi bilo i zato što je vikend pa se ima vremena
I da Srdjan je lepo pitao u prvom postu za injection sistem a ne za karb.
I dobio sam odgovor da nije preporucljivo i kraj price... Vise nisam ni kopao...
Mada imam i drugi auto sa karburatorom i plinom i onda moze sve to da se zbudzi... Ima lanac tako da ne moram da mislim hoce li prezupciti... Ala bi mi se Ivan "obradovao" kada bih mu rekao da hocu to da stavimo jos plus da mi nabudzi lambda kontrolu.... Naravno prvo da kupim lambdu i da je ugradim...
Ali posle svega, najbolje samo da promenim membrane u isparivacu, nisu mnogo presle, sitnica, samo 130.000km...
IvanT mi se izgleda ne razumemo jer ja pricam uporno o karburatoru gde je leptir malo otvoren pri pustenoj pedali a ti o injection sistemu sa step motorom.
I da unesem još malo zabune, sistem je potpuno isti kod karba i injectiona što se tiče lera, razlike su u tehničkoj izvedbi ali je isto...
Znam kako se izvodi na injection sistemima i u pravu si step motor nema funkciju ali... ...hteo sam da zavrsim diskusiju a ti kao da si platio kartu za mec pa bi voleo jos malko da gledas(citas).
Ma nema veze meni to ionako nije profesija odustajem.
A ti bi mogo da kazes svoje a ne samo mudro da cutis!!!!!!
na kraju je isto karb ili injection, za oba je vazeca Bernulijeva jednacina koja sadrzi sve sto treba u sebi a tice se protoka fluida.
kroz benzinski motor je protok vazduha, veci ili manji i shodno njemu dodat benzin u potebnoj kolicini.
kod motora na gas je protok mesavine, vec ili manji i shodno tome prethodno u venturiju i****no gasa koliko treba.
nema protoka mesavine tj vazduha nema niti protoka gorivatj potrosnje istog.
na leru postoji protok vazduha, pri kocenju kotorom nema protoka vazduha (otuda i efekat kocenja).
u idealnom slucaju, u realnom slucaju postoji i pri kocenju motorom neki minimalni protok tek toliko da se kaze da ima.
sve u svemu nije da ne moze da se izvede i elektronsko upravljanje "mixerom" u funkciji polozaja pedale gasa, samo se to onda zove ubrizgavanje gasa
@zoranbg
NEMA SANSE da na taj nacin puca zupcasti koji je pravilno zategnut
razmisli malo
sta se recimo desava kod direktnog ubrizgavanja koji naravno ima CUT OFF?
ako su ti obrtaji npr.iznad 1400-1600 a ti otpustis pedalu skroz,pametni comp.iskljuci gorivo odnosno dizne,i ti ces tako npr.nizbrdo vozati koliko te volja.Kada obrtaji padnu na tih 1400-1600 comp. ponovo dozira gorivo i tako u krug.To isto radi i na ravnom.Vozi u 4 ili 5_oj sa 3000-4000/min. i pusti pedalu-gorivo se ne dozira sve dok obrtaji ne padnu do granice 1400-1600.
Znas li koga da je na taj nacin izazvao pucanje ili prezubljivanje zupcastog?
Florida,Lada,Samara i brdo drugih auta sa karbovima takodje imaju CUT OFF koji radi na istom principu kao i kod ubrizgavanja goriva samo sto se kod karba prekida el.ventil smese ler gasa(cuvena elektro dizna) i pri tom motor umesto smese vuce samo vazduh.Ko sto rece Dora sistem je isti ?zadatak mu je da prekida gorivo pri zatvaranju leptira-samo je tehnicko resenje razlicito.
sta bi se desilo tvojoj korsi da kojim slucajem ima zupcasti,i na nizbrdici ili na ravnom ostane bez benzina ili plina?Hoce li istog momenta stati ili ne daj Boze prezubiti ili pokidati kais.Naravno da nece,vec ce po inerciji nastaviti bez obzira sto je auto u brzini.Mozes pedalu stiskati do patosa-nema goriva-nema eksplozije u cilindrima a motor se okrece-tockovi i inercija vozila sad pokrecu motor.Ako ides nizbrdo eto ti mase limova od jedno 800 kila koji okrecu motor i okretace ga celom nizbrdicom bez grama goriva.Usteda jeste minimalna ali moj ti je savet da dugacke strme nizbrdice ne ides obicno lerom kao sto si napisao,vec ubacis u brzinu i pustis motor da koci koliko moze i pri tom ga pomogni malo kocnicom ako se previse zaleti.Ovako na leru kocnice ce ti biti stalno opterecene.I slobodno prebaci na tim nizbrdicama prekidac na 0(naravno auto je u brzini)neces puno ustedeti ali neces ni naskoditi motoru,niti bilo kom sklopu na njemu.
Pozdrav
ako su ti obrtaji npr.iznad 1400-1600 a ti otpustis pedalu skroz,pametni comp.iskljuci gorivo odnosno dizne,i ti ces tako npr.nizbrdo vozati koliko te volja.Kada obrtaji padnu na tih 1400-1600 comp. ponovo dozira gorivo i tako u krug.To isto radi i na ravnom.Vozi u 4 ili 5_oj sa 3000-4000/min. i pusti pedalu-gorivo se ne dozira sve dok obrtaji ne padnu do granice 1400-1600.
Ja vozim ekonomicno. Uvijek vozim ovako, na motorno kocenje kad se moze i jos nisam imao problema, samo sto posle svakih 100 km ostaje litra viska.
DRIVE A BMW IF YOU WANT TO BE SOMEBODY
DRIVE A LEXUS IF YOU ARE SOMEBODY
Znam kako se izvodi na injection sistemima i u pravu si step motor nema funkciju ali...
A ti bi mogo da kazes svoje a ne samo mudro da cutis!!!!!!
Ajd nemoj odmah da se ljutiš. pa sve sam rekao. Objasnio sam princip rada a i drugi u različitim verzijama ali je to tako.
Pročitaj polako celu temu pa će ti sve biti jasno, negde imaš pogrešnu predstavu i radu motora. Napisao sam da injection i karb rade na istom principu. Uvek ide malo vazduha bez obzira što je pedala gasa puštena.
@Bartone & ostali .... uredu ubedili ste me(sto se tice kocenja motorom) ... covek se uci dok je ziv ,ali za prebacivanje prekidaca "0" mislim da gresis,ako nista drugo a ono zbog smaranja prebacivanja i paljenja prekidaca... a i nebezbedno je
mada mi nije jasno..sta ce im taj cut off goriva..ako motor pri motornom kocenju u****va zanemarljivu smesu vazduh-gorivo ??
Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.
Malo po malo, pa se skupi... Jel znate da kad vozite sa upaljenim svetlima, potrosite do 100 ml goriva vise na sto kilometra nego bez njih (zbog opterecenja alternatora)? Naravno da znate... Zato ja i nocu vozim bez farova. Ako zivim 1000 godina, ustedecu taman da si kupim pljeskavicu...
sta ce im taj cut off goriva..ako motor pri motornom kocenju u****va zanemarljivu smesu vazduh-gorivo
od euro 2 motora koji imaju katalizator tako mora.
ako ne iskljucis dovod goriva a kocis motorom nesagorela mesavina ide u vreli katalizator gde ce naravno eksplodirati (visoka temepratura).
kako katalizatori upravo navrsavaju 30 godina upotrebe (serijska upotreba od 1977.) tako su i sistemi kako stednje goriva tako i poboljsanja dugovecnosti kata usavrsavani.
jedan od metoda za oba je i cut off funckija dovoda goriva u peridou kada nije ono nije potrebno za rad motora.
tu su dodatno i ekoloski razlozi, nema goriva pri kocenju motorom nema ni CO2 koji se ispusta u atmosferu a auto prelazi kilometre (dobro metre ali sakupi se).
a norme se racunaju kao x grama CO2 popredjenom kilometru.
prema normi se obracunava i porez, pa auto bez cut off bi skuplje kostao kao novi, a i skuplja je registracija.
itd, ima vise povezanih razloga zasto je cut off masovno uveden i prakticno danas neizostavni deo svakom upravljanja radom motora.
Kod benzinskih motora iz mog licnog iskustva na leru se potrosi od 1.5 do 2 litra za sat vremena. Ja samo kazem da auto dok koci motorom potrosi malo vise recimo
1.7 do 2.2 Pa sad vi razmislite koliko dugo vremenski idete nizbrdo i koliko je to mala usteda. Inace ja nisam pristalica jakog kocenja motorom. Ne volim da drzim motor u velike obrtaje bez potrebe. recimo da se motor vrti tu na oko 3k ob
b-samardzicu, ja definitivno vidim da smo svi mi ovde bu*dale, koji tvrdimo da je potrosnja kod motornog kocenja manja nego na leru. Ali sta je tu je, zivot ide dalje.
Nemoj da ulazis u dalju diskusiju, jer posle ovog posta pocinjem da koristim "carobne" dugmice.
Comment