Prijatelj ima Tipo 2.0 16v turbo, motor je iz Integrale Evo 1, snaga negde oko 300KS, pri 1.5bar natpunjenja.
Zeli da mu stavi plin, pa me pitao da li mogu da mu doradim ecu da podrzava i ovu funkciju, s obzirom da vec ima moj programibilni sistem.
Moja ideja je sledeca - islo bi se svakako na sekvencijalni plin, posto je ubrizgavanje vec sekvencijalno, to je i najjednostavnije i najbolje. Cetiri dizne za plin bi bile u paraleli sa benzinskim diznama, a preklapanje bi se radilo putem solid state releja (znaci, u jednom trenutku radile bi ili samo benzinske ili samo plinske dizne).
Pri radu na plin, koristio bih izvesnu korekciju impulsa ubrizgavanja istog, po nekoj linearnoj formuli: Ax+B, gde je x duzina impulsa ubrizgavanja pri radu na benzin, a A i B eksperimentalno ustanovljeni parametri. Takodje, po slicnom principu, bila bi uvedena korekcija ugla pretpaljenja.
Sada moja pitanja:
1) Da li je ovaj princip rada na plin, a baziran na benzinskim mapama okej?
2) Sta je sve od materijala potrebno za samogradnju (poenta ovog projekta je samogradnja, naravno, sve ovo moze da se zavrsi za novac u nekom servisu, ali to nije cilj, tj. ne predstavlja izazov, niti bi ista novo naucili iz toga, a i serviseri bi nas na kraju isterali zbog gomile specificnih zahteva, zakeranja oko detalja i sl.).
3) Podrazumevam da i na plin moze da radi pod lambdom, kao i na benzin. Da li je potreban izlazak iz closed loop-a pod velikim opterecenjem / obrtajima (kao kada se radi na benzin) ili sve vreme moze da radi pod lambdom?
4) Gde je najpovoljnije izbusiti usisnu granu?
5) Da li je ikako moguce iskoristiti nekako isparavanje plina u usisu, kako bi se ohladila smesa?
Eto, to je za pocetak sve, kako se projekat razvija, dolazice nova pitanja.
Pozdrav,
Nikola
Zeli da mu stavi plin, pa me pitao da li mogu da mu doradim ecu da podrzava i ovu funkciju, s obzirom da vec ima moj programibilni sistem.
Moja ideja je sledeca - islo bi se svakako na sekvencijalni plin, posto je ubrizgavanje vec sekvencijalno, to je i najjednostavnije i najbolje. Cetiri dizne za plin bi bile u paraleli sa benzinskim diznama, a preklapanje bi se radilo putem solid state releja (znaci, u jednom trenutku radile bi ili samo benzinske ili samo plinske dizne).
Pri radu na plin, koristio bih izvesnu korekciju impulsa ubrizgavanja istog, po nekoj linearnoj formuli: Ax+B, gde je x duzina impulsa ubrizgavanja pri radu na benzin, a A i B eksperimentalno ustanovljeni parametri. Takodje, po slicnom principu, bila bi uvedena korekcija ugla pretpaljenja.
Sada moja pitanja:
1) Da li je ovaj princip rada na plin, a baziran na benzinskim mapama okej?
2) Sta je sve od materijala potrebno za samogradnju (poenta ovog projekta je samogradnja, naravno, sve ovo moze da se zavrsi za novac u nekom servisu, ali to nije cilj, tj. ne predstavlja izazov, niti bi ista novo naucili iz toga, a i serviseri bi nas na kraju isterali zbog gomile specificnih zahteva, zakeranja oko detalja i sl.).
3) Podrazumevam da i na plin moze da radi pod lambdom, kao i na benzin. Da li je potreban izlazak iz closed loop-a pod velikim opterecenjem / obrtajima (kao kada se radi na benzin) ili sve vreme moze da radi pod lambdom?
4) Gde je najpovoljnije izbusiti usisnu granu?
5) Da li je ikako moguce iskoristiti nekako isparavanje plina u usisu, kako bi se ohladila smesa?
Eto, to je za pocetak sve, kako se projekat razvija, dolazice nova pitanja.
Pozdrav,
Nikola
Comment