Kombinovana funkcija benzin/plin

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nijebitno
    CBC Senator XXL
    • 14.03.2006
    • 629
    • Modrica

    #31
    @NickRP
    Pokusavam da smislim neku formulu za pretvaranje vremena benzinskih dizni u otvaranje vremena plinskih pod uslovom da zelimo istu kolicinu goriva.
    Mada to u ovoj temi mozda vec ide u off posto IvanT rece da je za plin bolji drugi lamda faktor, a i tendencije su da azdaja ide bolje na plin nego na benzin.
    A da vi njega lijepo izmapirate na plin kao osnovno gorivo pa da odradite neku konverziju mapa na benzin, cisto da radi
    Difference between man and boys is the price of their toys

    Comment

    • NickRP
      CBC Senator
      • 19.10.2005
      • 263
      • Serbia - Germany

      #32
      @nijebitno
      Mislim da su male sanse da zavrsis sa validnom formulom baziranom na fizickim parametrima. Radi se o tome da pri istim uslovima rada postoje razliciti zahtevi za benzin i za plin, ali odnos izmedju ta dva je promenljiv zavisno od radne tacke motora (volumetrijska efikasnost, temperatura...), od konstrukcije samog motora, pozicija dizni i ko ce ga znati cega sve jos...

      Pogledaj mapu koju je IvanT postavio. Da bi provukao funkciju kroz ono trebace ti polinom itekako velikog stepena (pogledaj kako idu zavisnosti, tesko je uociti bilo koje pravilo koje bi redukovalo dimenziju problema!), a koeficijente ce biti prakticno nemoguce odrediti direktno uz pomoc alata koji su nam na raspolaganju.

      Znaci, proces bi bio ovakav: prvo bih morao da napravim korekcionu mapu za plin u 256, 144 ili koliko vec tacaka (eksperimentalno), a onda nad njom da pustim program za identifikaciju parametara... Kada program zavrsi, imacu koeficijente polinoma. Okej, onda mi ne treba mapa, ali promeni li se neki detalj na motoru, ceo proces bi trebalo ponoviti.

      Sada zamisli da neko ko i nije bas matematicki virtuoz treba sve to da odradi. Od toga nema nista... Uvek kada razmisljam o nekim novim implementacijama, u vidu imam jednog lika koji sebe voli da naziva tjunerom (vrzma se tu po forumu ponekada, podbada razne diskusije, pametuje nesto, zasmejava masu itd), koji ne da ne ume da resi sistem od dve linearne jednacine, nego ne zna sta su jednacine, ili sta je sistem for that matter... Znaci, uvek njega imam u vidu, kako jednom rukom drzi srafciger, a drugom nabada po tastaturi i zali se kako ne moze da namesti uredjaj da radi kako treba... zbog takvih, sve mora da bude jednostavno i transparentno.

      Pozz,
      Nikola

      Comment

      • nijebitno
        CBC Senator XXL
        • 14.03.2006
        • 629
        • Modrica

        #33
        @NickRP
        Rekao sam da je to vec mozda off za ovu temu, ali... Ja sam mislio da napravim neku formulu po kojoj za neko vrijeme plinskih dobijemo otvaranje benzinskih takvo da motor ne ''skonta'' da mu je gorivo zamijenjeno. Znaci nesto sto se trude da naprave klasicni sistemi za ubrizgavanje plina. Cini mi se da bi se to moglo napraviti na osnovu karakteristika sistema za ubrizgavanje plina i sistema za ubrizgavanjem benzina, koje valjda najvise zavise od tromosti jedne i druge vrste dizni i problematike stisljivosti plina.

        Napraviti da auto ide na plin najbolje sto moze je druga prica i naravno ne postoji carobna formula, koja btw mozda ne postoji ni u gornjem slucaju.
        Difference between man and boys is the price of their toys

        Comment

        • NickRP
          CBC Senator
          • 19.10.2005
          • 263
          • Serbia - Germany

          #34
          Razumeo sam ja odlicno sta hoces da kazes... treba ti forumula koja ce moci da reprodukuje tabelu kao sto je ona koju je postavio IvanT.

          Da ne offujemo dalje u ovoj temi, mozda bi imalo logike otvoriti posebnu temu i prodiskutovati problematiku?

          Pozz,
          Nikola
          p.s. Sta studiras i kako stojis sa numerickom matematikom?

          Comment

          • nijebitno
            CBC Senator XXL
            • 14.03.2006
            • 629
            • Modrica

            #35
            Da ne offujem vise po ovoj temi pitam se pitam se...kako to radi plinski ECU? ako ima voljnih da pojasne.
            Zahvaljujem,
            nijebitno
            Difference between man and boys is the price of their toys

            Comment

            • Dora
              Nadzornik!!!
              • 24.10.2004
              • 17451
              • Novi Sad
              • FIAT

              #36
              Problem sa prostim kopiranjem benzinskih mapa sa recimo X 1.2 je u tome da su benzinske dizne smeštene pod idealnim uglom, da imaju stalno potreban pritisak u zavisnosti od opterećenja, da brizgaju tečnost (količina, volumen goriva) itd...

              Gasne dizne se ne mogu uvek postaviti pod pravilnim uglom ili na pravom mestu, nemaju konstantan pritisak u dotoku goriva, imaju znatno veće rupe od benzinskih jer mora proći veći volumen u odnosu na tečnost za isti ekvivalent i time su sporije i nepreciznije.

              To što je Uroš predložio da se uvrnu direktno granu da bi se izbegao dodatni gubitak zbog cevi je idealno rešenje ali bi bilo poželjno da su odgore a ne odole zbog kasnijeg rada i problema sa uljem i zaprljanošću.
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment

              • NickRP
                CBC Senator
                • 19.10.2005
                • 263
                • Serbia - Germany

                #37
                Originally posted by Dora
                Gasne dizne se ne mogu uvek postaviti pod pravilnim uglom ili na pravom mestu, nemaju konstantan pritisak u dotoku goriva, imaju znatno veće rupe od benzinskih jer mora proći veći volumen u odnosu na tečnost za isti ekvivalent i time su sporije i nepreciznije.
                Dora, to prakticno znaci da je jedina mogucnost formiranja plinske mape upravo eksperimentalna, tj. nije to nikako moguce uraditi racunski (npr. imam benzinske dizne te i te, pritisak benzina taj i taj, plinske dizne te i te, pritisak taj i taj, primenim odredjenu formulu i napravim plinsku mapu)?

                Originally posted by Dora
                To što je Uroš predložio da se uvrnu direktno granu da bi se izbegao dodatni gubitak zbog cevi je idealno rešenje ali bi bilo poželjno da su odgore a ne odole zbog kasnijeg rada i problema sa uljem i zaprljanošću.
                To ce biti cupavo da se izvede, jer ima malo mesta unutar luka same grane (tu su vec postavljene benzinske dizne i magistrala goriva), ali opet, nije neizvodljivo...

                Cekam jos Ernesta da napravi te fotografije, pa se javljam.

                Pozz,
                Nikola

                Comment

                • Dora
                  Nadzornik!!!
                  • 24.10.2004
                  • 17451
                  • Novi Sad
                  • FIAT

                  #38
                  Dora, to prakticno znaci da je jedina mogucnost formiranja plinske mape upravo eksperimentalna, tj. nije to nikako moguce uraditi racunski (npr. imam benzinske dizne te i te, pritisak benzina taj i taj, plinske dizne te i te, pritisak taj i taj, primenim odredjenu formulu i napravim plinsku mapu)?
                  Pa nije tako jednostavno. To sve što si nabrojao napraviš jel treba, ali ćeš posle morati da to koriguješ prema stvarnim uslovima.
                  Kod plina ima suviše promenljivih u odnosu na benzin, pretpostavljam da je to jedan od razloga zašto postoji plinski "ECU" Niko ne da benzinske mape da im neko neovlašćeno čačka a nema ni dovoljno mesta za duplikat.
                  Pošto ti imaš svoj ECU i softver onda je to moguće izvesti.

                  Princip rada pliskog softvera je (kako koji) je da očita vreme benzinskih dizni na raznim obrtajima ili opterećenjima (potpritiscima/pristiscima) i da napravi tu mapu koja je ustvari koeficijent množioca sa benzinskim diznama.
                  Svi zadaju neke osnovne uslove kao što su pri tom i tom pritisku isparivača ili raila, pri toj temperaturi, sa diznama te i te veličine, itd...

                  U principu kako si rekao, naprvićeš softver koji će znati šta da radi sa vremenima benzinskih dizni u odnosu na plinske ali će onaj tvoj prijatelj što voli da mapira imati posla
                  Jedna deseta u prečniku kod dizni koje se buše na meru je velika razlika u sveukupnom radu uredjaja.
                  Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                  https.autogas.rs

                  Comment

                  • Uros Piperski
                    CBC Senator XXL
                    • 31.01.2005
                    • 2978
                    • Beograd

                    #39
                    Originally posted by NickRP
                    Originally posted by Dora
                    To što je Uroš predložio da se uvrnu direktno granu da bi se izbegao dodatni gubitak zbog cevi je idealno rešenje ali bi bilo poželjno da su odgore a ne odole zbog kasnijeg rada i problema sa uljem i zaprljanošću.
                    To ce biti cupavo da se izvede, jer ima malo mesta unutar luka same grane (tu su vec postavljene benzinske dizne i magistrala goriva), ali opet, nije neizvodljivo...

                    Cekam jos Ernesta da napravi te fotografije, pa se javljam.

                    Pozz,
                    Nikola
                    Gledao sam malo granu i slike koje si postavio. Iznad kanala (unutar luka usisne) ce biti tesko, kao sto kazes. Ispod usisne je lose zbog odrzavanja, a mozda ce da smeta i servo pumpa na prvom cilindru. Ali izmedju kanala mozda moze da stane, eventualno okrenute malo na gore. Treba pronaci dizne koje mogu tako da se smeste.
                    Evo bas sam danas gledao jedan holandski uredjaj na subaruu (pominjan je ali sam zaboravio kako se zove). Od isparivaca ide debelo crevo do racve koja se deli na cetiri tanka. Odatle idu tanka creva do svake dizne koja je direktno zasrafljena u usisnu.
                    Ivan je ranije pominjao da uvodnik u granu treba da bude usmeren ka ventilu kada se radi sa malo visim pritiscima nadpunjenja. Treba i o tome razmisljati.


                    RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                    Comment

                    • NickRP
                      CBC Senator
                      • 19.10.2005
                      • 263
                      • Serbia - Germany

                      #40
                      Pokusao sam da nadjem online sto vise dokumentacije, kako bih sto manje gnjavio Doru i IvanaT (glupim) pitanjima.

                      Naisao sam na: http://www.remixbg.com/Documentation/?dirTartarini, i konkretno dokument: http://www.remixbg.com/Documentation...%202005%29.pdf koji delimicno opisuje funkcije sekvencijalnog sistema, komponente, podesavanja i slicno.

                      U dokumentu jos kaze da dizne na leru ne bi smelo da su otvorene manje od 3 odnosno 4ms, zavisno od tipa dizni, a na punom opterecenju vise od 18ms. Znaci, uvek u opsegu 3-18ms.

                      To vidim kao veliki problem, jer je dinamicki opseg rada ovog motora poprilicno veliki... recimo benzinske dizne su mu na leru otvorene oko 2.2ms, a pri maksimalnom boost-u idu na 18+ms...

                      Ispada da plinske dizne ne mogu pouzdano da pustaju plin ako se modulisu sa manje od 3ms? Da li je to tako za sve plinske dizne? Ako jeste, bice veselo na leru... imace dosta bogatu smesu...

                      EDIT: da bi uvodnici za plin bili usmerene u pravcu strujanja vazduha u usisnoj, verovatno bi bilo potrebno navariti aluminijum na mesto uvodjenja... inace miguce je napraviti uvod samo pod ca. 90 stepeni u odnosu na kanal u glavi... Osim toga, da li je okej da se uvodnik iznutra poravna sa zidom grane, ili treba da viri?

                      Comment

                      • Dora
                        Nadzornik!!!
                        • 24.10.2004
                        • 17451
                        • Novi Sad
                        • FIAT

                        #41
                        Pa sad, 300 konja na plinu nije jednostavno napraviti ni sa fabričkom opremom a ti želiš svoj "ecu" usput

                        Uvodnike uvek treba usmeravati prema motoru, dakle minimalni ugao je 90 stepeni u odnosu na granu, poželjno je da budu veće od 90 stepeni u odnosu na motor.
                        Ono što je Ivan mislio kad je rekao da se dovede plin što bliže ventilima je uvodnik koji ima cev što bliže pečurci ventila. Znači iznutra kroz granu.

                        Ako se to ne radi treba da malo vire i da imaju ili zakošeni vrh pod 45 stepeni ili da izgledaju ovako...



                        Zatvorena cev odole sa rupicom sa strane okrenutom u smeru u****.

                        Sve plinske dizne su na granici oko 20 milisekundi, što može i nemora biti problem.
                        Napravio sam komparator za proveru i podešavanje dizni pa se može prvo mehanički naštelovari setap drugačije od fabričkih u skladu sa potrebama. Vreme na leru neće biti problem jer se množilac može korigovati i svi auti manje više rade sasvim ok, što manji auto veći problem, mislim na motor.
                        http://www.valtek.it/Prodotti/Rail-inie ... etano.aspx
                        Ove sa oznakom BFC su za jače motore.

                        Ne znači da će biti veliki gubitak ili problem ako dizne nisu direktno na grani, mogu da rade normalno i sa cevima ali je dobro da su što kraće. Ima fabričkih ugradnji gde cevi idu i do 40 Cm...
                        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                        https.autogas.rs

                        Comment

                        • NickRP
                          CBC Senator
                          • 19.10.2005
                          • 263
                          • Serbia - Germany

                          #42
                          Hvala Dora, pocinjem (polako) da kapiram...

                          Comment

                          • Uros Piperski
                            CBC Senator XXL
                            • 31.01.2005
                            • 2978
                            • Beograd

                            #43
                            A da se uvodnik produzi unutar usisne cevcicom koja bi usla i u kanal u glavi, mozda dosla i blizu samog ventila? Da li bi se nesto dobilo time?


                            RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                            Comment

                            • BOOST
                              Founder - Admin od Začetka
                              • 29.09.2004
                              • 8726
                              • Gislaved//Sweden
                              • SAAB 9000 AERO R; SA

                              #44
                              Nikola, nemoj da te buni vreme injektora gas-benzin.

                              Gas ima manju inerciju te mu u dugackim periodima statgniranja neodgovara nizak DC injektora. To su sve fizicke kompenzacije kad su u pitanju te 2 vrste fluida.

                              4ms na gasu ce odgovarati 2ms sa tecnosti kad je u pitanju protok.
                              18ms ce odgovarati i vise nego li 20ms sa tecnim gorivom, verujem da kapiras poentu, kompenzacije su usled prirode protoka fluida u dinamickoj okolini.

                              Najveci neprijatelj u svemu ovde je samo pozicioniranje dizni za plin, sta god da radis uveo sii restriktor u kanal, koji je tu i prilikom voznje na benzin.

                              To je sad interesantna tema i vraticu se na nju sa nekim od svojih razmisljanja (nazalost plina u mom okruzenju ima samo u upaljacima i bocama za rostiljanje ) pa nikad nisam dublje ulazio u temu, deluje da jesam ali je sve to grebanje po periferiji.

                              Koliko vidim vrme je zrelo da se bas sa nase teritorije pojavi breaking system, pa sto nebi sabrali materijal na jednom mestu?

                              Umoran za dalje , BB.
                              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                              move your mind

                              Comment

                              • NickRP
                                CBC Senator
                                • 19.10.2005
                                • 263
                                • Serbia - Germany

                                #45
                                Razumem, znaci kod gasa otvorenost dizni nije proporcionalna kolicini ubrizganog plina (odnosno ne u meri u kojoj proporcionalnost postoji kod benzinskih dizni).

                                Sto se tice uvodnika za plin i njihovog pozicioniranja, ja sad nemam pojma koliki je njihov spoljasnji precnik, ali onako od oka cini mi se da imaju barem jedno 5-6mm... sad, nije smak sveta, precnik kanala u grani u delu gde je okrugla iznosi nekih 40mm... ali opet, bilo bi bolje kada uvodnik ne bi morao toliko da viri u kanal...

                                Zasto je lose ako udaljim uvodnik za plin od ventila, i koje su razumne granice u tome? Ovo pitam zato sto u prvih 10cm grane nemam sanse da se igram mnogo polozajem uvodnika, morali bi da udju pod 90 stepeni u kanal.

                                Mogu da postignem dosta dobar polozaj, ali mozda 30cm udaljeno od pocetka grane, sa spoljasnje strane luka.

                                Pozdrav,
                                Nikola

                                Comment

                                Working...