Problemi s jutarnjim paljenjem kod PUNTA?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dranix
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 3079
    • Antwerpen/Belgium
    • Saab 9-3

    #16
    Probaj da izmeris struju koju vuce pumpa za benzin kao sto je Brick trazio. Napisi nam vrednosti u amperima sta si izmerio.
    Uzmes ampermetar, stavis na 20A (ili vise sto zavisi kakva podrucja instrument ima) i njime premostis osigurac za pumpu (mesto za osigurac jer on mora da bude skinut dok se meri).

    Comment

    • Zmaj KV
      CBC Senator
      • 05.10.2005
      • 202
      • Kraljevo

      #17
      A ako te mrzi stalno da prebacujes prekidac na benzin pre svakog gasenja motora nabavi ovu elektroniku:



      ili probati sa START PETROL ventilom koji se montira na plinsko crevo koje ide sa isparivaca na mixer...
      Sa alatom UNIOR majstor nije junior!

      Comment

      • dranix
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 3079
        • Antwerpen/Belgium
        • Saab 9-3

        #18
        Ne znam sta si hteo sa ovom elektronikom Zmaje.
        Kod mene je problem sto sta ostavis zadnje na to palis ujutru. Nema sanse da na "hladno" (dok motor ne radi) prebacis na drugo gorivo i da upali.
        Primer.
        Vozis 120 u 5. na gas i drzis konstantno nogu na gasu i prebacis prekidac na benzin. Ne desava se NISTA sve dok noga stoji na gasu. Mozes tako da se vozis kilometrima i da ne prebaci. Ali ako hoces da prebaci odmah skines nogu sa gasa na pola secunde (skroz) i dodas opet i prebaci. Nije bitno sa koga goriva na koje, isto se ponasa.
        Na proslom autu je bilo da samo trzne, prebaci i nastavi. Taj tek nije imao nikakvu "elektroniku".
        Sadasnji auto je Saab 900i a prosli je bio Suzuki monopoint.
        Jedino moze da bude da zeza emulator dizni jer drugo i ne postoji.
        Naravno, postoji i emulator lambda sonde koji otprilike nema nikakvu vaznu funkciju kod mene jer ja iskljucivo vozim na gas i na gas i palim uvek.
        Check engine lampica koja svetli me ne tangira uopste jer sve dok imam pritisak ulja i vodu u hladnjaku ja vozim
        Ah da, merim i napon lambda sonde

        Comment

        • Zmaj KV
          CBC Senator
          • 05.10.2005
          • 202
          • Kraljevo

          #19
          O.K. Nisi me skapirao ali sada cu da objasnim stvar .

          Kod SPI i MPI sistema ubrizgavanja i motora posle konverzije na LPG uoceno je teze paljenje auta (pogotovu ako auto ugasimo na plin a palimo posle na benzin, neka kazu nesto strucnjaci na ovu temu, ali ja to objasnjavam tako sto u plinskom crevu moze da se desi da ostane ne sagoreli plin pa upravo ti ostatci mogu posle da zasmetaju pri paljenju na benzin, po nekom pravilu sto duze crevo to veci ili izrazeniji je problem zbog toga i imamo START PETROL ventile ili gore nevedenu elektroniku koja odreaguje tako sto iako iskljucimo auto preko kljuca auto nastavlja da radi jos nekih par sekundi i tako sagori taj preostali gas). Uf mozda nisam najbolje objasnio problematiku ali nadam se da razumes mene i sustinu onoga sto sam hteo da kazem... Ali opet voleo bih da se oglase i drugi majstori u vezi ovoga... I napomena svaki motor drugacije se ponasa pa ovaj problem moze da se i ne javi uopste, a to isto moze i da zavisi i od ugradjenog plinskog sistema...
          Sa alatom UNIOR majstor nije junior!

          Comment

          • dranix
            CBC Senator XXL
            • 04.10.2004
            • 3079
            • Antwerpen/Belgium
            • Saab 9-3

            #20
            Pa sto ne sredis to sa moderatorima nego dupliras nick?

            Comment

            • Dora
              Nadzornik!!!
              • 24.10.2004
              • 17451
              • Novi Sad
              • FIAT

              #21
              Originally posted by Zmaj KV
              O.K. Nisi me skapirao ali sada cu da objasnim stvar .

              Ali opet voleo bih da se oglase i drugi majstori u vezi ovoga... I napomena svaki motor drugacije se ponasa pa ovaj problem moze da se i ne javi uopste, a to isto moze i da zavisi i od ugradjenog plinskog sistema...
              To što si poslao služi za to što si opisao, da potroši sav gas iz sistema od isparivača do cilindra koji zaostane posle gašenja motora. Ventil na glavnom crevu niskog pritiska ima istu funkciju samo malo drugačije. On zatvara crevo posle gašenja tako da iz isparivača ne može da udje višak gasa koji uvek ostane pomalo u isparivaču. Nek kola po šemama zahtevaju ovaj sistem, obično ona koja imaju velike ili dugačke usisne grane da ne bi došlo do detonacije prilikom sledećeg paljenja ili da nesmetano upali na benzin.
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment

              • BOOST
                Founder - Admin od Začetka
                • 29.09.2004
                • 8726
                • Gislaved//Sweden
                • SAAB 9000 AERO R; SA

                #22
                To neki rele, koji kao:

                Pre gasenja motora podigni ler na oko 3000 rpm... okreni kljuch tj. skini auto sa kontakta, te istovremeno stisni gas do kraja da izluftiras motor.

                Treba mu neke 2 sekunde da ceo sistem do auspuha sadrzi:chist vazduh ?

                Samo razmisljam..
                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                move your mind

                Comment

                • Dora
                  Nadzornik!!!
                  • 24.10.2004
                  • 17451
                  • Novi Sad
                  • FIAT

                  #23
                  Otprilike dobro razmišljaš...
                  Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                  https.autogas.rs

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #24
                    tako sto u plinskom crevu moze da se desi da ostane ne sagoreli plin pa upravo ti ostatci mogu posle da zasmetaju pri paljenju na benzin
                    nisam bas razumeo tu tehniku kako nastaje problem pa ako moze pojasnjenje-

                    taj nesagoreli plin udje u usisni sistem i cim se ugasi motor tu nastaje atmosferski pritisak.
                    stoga i plin odmah ispari, odnosno pomesa se sa vazduhom i napusti usisnu granu kroz filter vazduha i izadje u atmosferu.

                    i kako to sada ima uticaj na sledece paljenje motora posle prelezane noci ili vise sati stajanja, kada u usisnoj grani ima samo vazduha.

                    sve je isto i da je u usisnu granu recimo sipan tecni benzin....i on ispari i izadje iz usisnog sistema i nastane cist vazduh.


                    neka logika tako kaze s obziroma da plin isparava na atmosferskom pritisku, i da je mesanje molekula plina sa molekulima vazduha proces koji se ne moze prostorno niti vremenski ograniciti, posto je usisni sistem motora sam po sebi otvoren i povezan sa atmosferom.


                    zasto bi plin ostao neisparen u usinoj grani i ne bi se pomesao sa vozaduhom koji slobodno cirkulise kroz usisni sistem inace ?
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • Zmaj KV
                      CBC Senator
                      • 05.10.2005
                      • 202
                      • Kraljevo

                      #25
                      "brick" ( EDIT:006; necitiraj post direktno iznad, nepotrebno)


                      Pa pazi razmisljas sasvim logicki, ali nije tako a mogu da ti i dokazem na prostom primeru:

                      LPG ima svojstva da ekspandira (pocinje da se siri na temperaturama vec vecim od 30 stepeni po celzijusu), takodje u dodiru sa vazduhom isparava i to je opste poznato e sad pazi ovo

                      Warning! Ipak na pokusavajte ovo kod kuce

                      Uzmi neku plinsku bocu (recimo sa auta) ozraci je i skroz isprazni plin iz nje, skini multi ventil i ostavi tako bocu da se luftira sa svezim vazduhom i nekoliko dana ako hoces. E sad posle nekoliko dana dodji do nje upali sibicu i ako smes ubaci je u bocu i vidi sta ce da se desi... Jedan biser od "majstora" ovde u KV je to isto uradio (samo on je hteo da ocisti bocu, znaci skinu je multi ventil dosao je posle nekoliko dana da je ocisti upalio je usisivac, nabio je ono crevo od usisivaca u bocu i desilo se svasta, on je relativno prosao dobro ali usisivac je poleteo kao raketa i eksplodirao kao raketa ) E znaci brick jel me kapiras sada. Plin jeste zapaljiv ali njegova isparenja su isto zapaljiva.

                      Da se vratim na temu ovog posta i o onome o cemu smo poceli da pricamo, znaci moze da se desi da u usisnoj grani i crevu niskog pritiska ostanu, ako ne plin, onda isparenja i zbog toga moze da se desi da motor pri staru malkice teze upali... A to je opet povezano sa jos jednom osobinom koju plin ima > plin je "tezak" (pada na zemlju) isto vazi i za njegova isparenja pa zbog ove osobine i ostaje u usisnoj grani...
                      Sa alatom UNIOR majstor nije junior!

                      Comment

                      • Zmaj KV
                        CBC Senator
                        • 05.10.2005
                        • 202
                        • Kraljevo

                        #26
                        Ali opet kazem neka se oglase i majstori sa ovog foruma...
                        Sa alatom UNIOR majstor nije junior!

                        Comment

                        • Daka
                          CBC Senator
                          • 15.06.2005
                          • 277
                          • Subotica

                          #27
                          Ja sad vas nista ne razumem,ustvari sta sad ja da radim s kolima?
                          kako da ih gasim i zasto se to samo tako odjednom desilo...
                          Jos jedno pitanje ,da li mozda neko zna gde ima polovnih soferki za punta I u NS-u,sjebao mi je kamion s kamencicem kad sam ga obilazio !!

                          Comment

                          • Dora
                            Nadzornik!!!
                            • 24.10.2004
                            • 17451
                            • Novi Sad
                            • FIAT

                            #28
                            Originally posted by Zmaj KV
                            "pri staru malkice teze upali... A to je opet povezano sa jos jednom osobinom koju plin ima > plin je "tezak" (pada na zemlju) isto vazi i za njegova isparenja pa zbog ove osobine i ostaje u usisnoj grani...
                            I jopet si u pravu... Gas j teži i ako se pali auto u kratkom roku kod nekih automobila može da izazove otežano paljenje a kod nekih i detonaciju jer ga ima malo.
                            Činjenica je da postoje tajming releji koji se stavljaju na aute da bi potrošili taj višak. Na šemama je tačno naznačeno za koji auto se to preporučuje. Ne bi ga pravili da nisu imali problema.
                            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                            https.autogas.rs

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #29
                              LPG ima svojstva da ekspandira (pocinje da se siri na temperaturama vec vecim od 30 stepeni po celzijusu
                              hm, svuda sam nasao podatak da propan (deo smese LPG) ekspandira na - (minus) 40C a butan (drugi deo smese) na oko - 5C.

                              moje iskustvo je da mesavina LPG bez problema ekspandira negde do minus 15C, bez ikakvog zagrevanja na atmosferskom pritisku.
                              /koristio zimi LPG iz kucne boce, isti taj koji je i u autu/.

                              tako da mi sada to objasnjenje o potrebnih +30C malo cudno...

                              E znaci brick jel me kapiras sada. Plin jeste zapaljiv ali njegova isparenja su isto zapaljiva.
                              ne bas, plin kao tecnost je nezapaljiv.
                              njegova isparenja takodje osim u veoma specifinom odnosu mesavine sa vazduhom- ako je mesavina bogatija nego sto treba ili siromasnija niti isparenja nece goreti, niti biti zapaljiva.

                              to i jeste jedan od razloga sto je LPG veoma bezbedno gorivo za primenu, i veoma tesko samo zapaljivo.

                              Da se vratim na temu ovog posta i o onome o cemu smo poceli da pricamo, znaci moze da se desi da u usisnoj grani i crevu niskog pritiska ostanu, ako ne plin, onda isparenja i zbog toga moze da se desi da motor pri staru malkice teze upali... A to je opet povezano sa jos jednom osobinom koju plin ima > plin je "tezak" (pada na zemlju) isto vazi i za njegova isparenja pa zbog ove osobine i ostaje u usisnoj grani

                              u kojim uslovima moze da se desi da ostanu ta isparenja u usisnoj grani ?

                              to sto si opisao mi je jasno kada postoji sifon, odnosno nemogucnost da se LPG pomesa sa vazduhom i da kao tezi ostane "zarobljen" , ali opet usisna grana je obicno na samom vrhu motora i obicno iznad isparivaca...

                              jedino ako se posle kratkog roka po gasenju motora opet pokusa paljenje pa ta isparenja jos nisu stigla da napuste usisnu granu, mislim da posle 10tak sati parkiranja nema tog LPGa koji nece ispariti.

                              osim, dakako sifonske usisne grane, ako tako nesto postoji (kako li tada tek radi na benzin, koji te efekte ima jos gore nego LPG ?)

                              zato me buni veza uzrok- posledica jer sam LPG se odlicno mesa sa vazduhom, maltene idealno.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • dranix
                                CBC Senator XXL
                                • 04.10.2004
                                • 3079
                                • Antwerpen/Belgium
                                • Saab 9-3

                                #30
                                Mozda bi nam bilo jasnije kad bi znali za koje automobile se tajmeri preporucuju pa kad bi onda videli kako izgleda usisna grana i sve u vezi nje. Razloga za koriscenje tajmera ima, ali verovatno ne uvek. Drugim recima ispada da je posebno pogresno instalirati uopste venturi sistem u takve automobile. Jevtin kompromis, nista drugo.

                                Comment

                                Working...
                                X