M-power,
Dobar tekst. Imam samo jednu primedbu.Znas li ti da je zabranjeno staviti bilo kakvu drugu gumu u smislu dimenzija osim fabricke dimenzije koja je upisana na listu od tehnicke kontrole. Prvo je bilo da ne sme da izviruje van karoserije a sada da se ne sme nista osim fabrickog. Znaci nista od jako niskih guma. Nazalost.
He, he.... mi u yugi jos nemamo tih problema.
Pa sta vi onda radite kad stavljate vece felne i gume tj. budzite auto.
Verovatno kad idete na teh. vratite stare tockove
To date there has never been a faster car built for the public road and,
it has been suggested, there never will be. McLaren F1.
@BOOST & 206: Pretpostavio sam da iskustvo tu vec postoji, a shto se tiche kochenja motorom po snegu, mislim da smo prichali o suvom, sneg je totalno druga kategorija
It aint about power dude! It's all about balance (Keiichi Tsuchiya)
Balance means EVERYTHING in a race (Naoki Hattori)
...jos jedna stvar u vezi medjugasa...bez duplog kvacila menjac se ne rasterecuje uopste i uglavnom sluzi za podizanje adrenalina (osim kad je u pitanju zadnja vuca)...
To i mislim bez kamionskog duplog kvacila nema svrhe- samo dozivljaj kao kod 206 na snimku, tako da za duplo trebaju uslovi: Raspored papucica idealan, neverovatan odziv gasa kad liznes papucicu i mnogo mnogo vezbe.
ali sve u svemu je do stila voznje i konstrukcije menjaca jer u ST-u samo grubo i odsecno i nema vremena za pad obrtaja. [/quote:2zstbhnj]
...nema veze raspored papucica...sve je stvar navike...ako se postuje pravilo "prsti - peta" onda stvarno izgleda komplikovano...ja jednom polovinom stopala stiskam kocnicu a drugom gas..."prsi - peta" je tehnika karakteristicna za starije asove... ...a najpogodnija je za "obarajucu" papucicu gasa (kao kod BMW-a npr.)...duplo kvacilo koristim u svakodnevnoj voznji (manjac mi je u stanju) dok kad se vozi maximalno nema vremena, jedino u vanrednim situacijama kad bas nece da primi nizi stepen...
Za automobile namenjene svakodnevnoj upotrebi, a povremeno i sportskoj voznji, najbolje je uzeti niskoprofilne gume izmedju 45-55 "all seasons", sto znaci da su predvidjene za upotrebu tokom cele
ja bih to drugacije savetovao. za svakodnevnu upotrebu koristiti niskoprofilne gume serije 65 ili 60 a nikako nize sa kojima se svi problemi na klizavoj (kisa, sneg, lisce) podlozi proporcionalno povecavaju sto se stabilnosti/osetljivosti vozila na osobine puta tice.
a jedino za trkacke ambicije van puteva koristiti takve ultra niskoprofilne serija 40-55.
i nikako ne ici vise od jedne dimenzije u sirinu od fabricke mere osim ako se striktno ne prouci sta se dobija a sta gubi na dinamici vozila i adekvatno tome promeni u glavi nacin ponasanja u saobracaju/stil voznje.
gledam ovih dana likove sa nekakvim ultra niskoprofilnim letnjim gumama koji samo prave probleme i guse saobracaj a "ponos" ih tera da se nabiju u najbrzu traku iako se kotrljaju puzevom brzinom.
sve ima svoju funckiju i namenu, gume serije 40 nisu za ulicu a kamoli za all around primenu cele godine. za leto i suv put ok.
hm, ne znam da li se razumemo, profil od 60% je uvek isti za sve sirine gume i iznosi uvek tih 60%.
60% je isti odnos i za gumu sirine 145 mm i za gumu sirine 245mm i iznosi uvek tacno 60%, ili X= 0,6 * sirina gume kao vrednost u mm.
ako se misli da se visina gume menja sa sirinom, naravno, zato je i data brojka kao procenat.
ono sto gumi daje dinamicki osobine u voznji je prvenstveno vazduh i tvrdoca bokova a to je direktno vezano za profilnost (taj procenat) visine prema sirini gume.
za upotrebu na ulici/putu svakodnevno u svim uslovima taj odnos je pozeljno da bude u opsegu 60-70% kada guma ima optimalne prenosne karakteristike uskladjene sa standardnim vesanjem vozila.
ako je vozilo podeseno ili prepravljenog vesanja bas sepcificno za ultra niskoprofilne gume onda takve i treba koristiti. kako god, na autu sve trerba da bude uskladjeno za maksimalno dobrer rezultate , narocito kocenje kao najkriticniju i najvazniju osobinu bilo kog auta.
koliko su dobre kocnice toliko vredi auto, stara izreka
Brick napomenuo sam da u zimskim uslovima treba par zimskih.
I nizak profil nema veze sa neprohodnosti po snegu, vec sirina i sara.
A 50 profil nije nista posebno nizak jer se to odnosi vec na sire gume tipa 205, 215 gde na pr. kod 205/50 gume profil je 10.25mm sto je slicno kao i 185/60 iliti 165/65. Danas je nizak profil tek ispod 80mm sto je pre dvadesetak god. bio blagi uzas.
To date there has never been a faster car built for the public road and,
it has been suggested, there never will be. McLaren F1.
ja bih to drugacije savetovao. za svakodnevnu upotrebu koristiti niskoprofilne gume serije 65 ili 60 a nikako nize sa kojima se svi problemi na klizavoj (kisa, sneg, lisce) podlozi proporcionalno povecavaju sto se stabilnosti/osetljivosti vozila na osobine puta tice.
Brick nemoj da me zasmejavas ko jos tera 60/65 profil ko hoce malo sporta, to su danas prva ugradnja kod vecine kola. Sve se menja sa danasnjicom.
Nekad je cadet nosio 13-ice a danas njegov naslednik astra 16-17 fabricki.
To date there has never been a faster car built for the public road and,
it has been suggested, there never will be. McLaren F1.
...nema veze raspored papucica...sve je stvar navike...ako se postuje pravilo "prsti - peta" onda stvarno izgleda komplikovano...ja jednom polovinom stopala stiskam kocnicu a drugom gas..."prsi - peta" je tehnika karakteristicna za starije asove... ...a najpogodnija je za "obarajucu" papucicu gasa (kao kod BMW-a npr.)...duplo kvacilo koristim u svakodnevnoj voznji (manjac mi je u stanju) dok kad se vozi maximalno nema vremena, jedino u vanrednim situacijama kad bas nece da primi nizi stepen...
Da slazem se i meni kod yuga savrseno odgovara prsti-prsti dok kod BMW-a radim prsti-peta
To date there has never been a faster car built for the public road and,
it has been suggested, there never will be. McLaren F1.
Comment