DRAG/STREET voznja. Iskustva i saveti!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #76
    Ne bih jada budem neki policajac koji uvodi red ali ipak cak i mene ponekad smori kada u threadu o jednoj temi procitam TOTALNO drugu stvar...Mozemo nazad na savete? Hvala.

    UNDERSTEER/OVERSTEER:

    Samo generalni vodic za ova dva pojma, oko njih moze da se raspreda silna prica.

    UNDERSTEER: drugim recima, klizanje auta preko nosa. Javlja se kao posledica gubitka trakcije pogonskih/upravljajucih tockova na autima sa prednjom vucom usled pokusaja prenosenja prevelike snage na podlogu (previse "gasa"), mada i veliki broj 4WD i RWD automobila ima "ugradjen" ovaj nacin saopstavanja vozacu da se blizite granicama upravljanja automobilom (jer se mnogo lakse ispravlja), pre nego sto dodje do teze ispravljivih posledica, uglavnom OVERSTEER-a. Javlja se kao posledica prenosa prevelike snage na prednje tockove, te se kao posledica javlja proklizavanje pogonskih tockova i auto vuce nosem van krivine. Relativno laka greska za ispravljanje, jer je prirodna reakcija vozaca da oduzme gas kada dodje do gubitka trakcije na ovaj nacin, sto ovde i jeste pravi lek. Drugi lek je i dodavanje volana. Sve ima svoje limite pa dodavanje volana moze ispraviti ovu gresku samo do odredjene granice kada auto opet pocinje klizanje preko nosa. Cesta greska prilikom panicnog pokusaja ispravljanja ove greske je KOCENJE - sto je pogresno. LAGANIM, nikako naglim oduzimanjem gasa ravnoteza auta se prebacuje na prednje tockove medjutim takodje se gubi i brzina te auto ponovo hvata kontakt sa podlogom i ispravlja putanju. Medjutim pri naglom oduzimanju gasa ili cak kocenju moze doci do naglog rasterecenja tezine sa zadnjeg kraja, kada dolazi do bocnog klizanja zadnjeg dela auta (snap-oversteer), odnosno - ode ****. Lek za ovo - kontra volanom i pun gas. Inace okret 180 stepeni...

    OVERSTEER javlja se uglavnom kod RWD automobila kao posledica gubljenja kontakta zadnjih pogonskih tockova sa podlogom, usled prenosenja prevelike snage na podlogu. Auta sa zadnjom vucom, obzirom da im je pogon pozadi a upravljanje napred, kao posledicu pokusaja prenosenja prevelike snage na podlogu imaju kao posledicu takodje gubljenje kontakta pogonskih tockova sa asfaltom, s tom razlikom da u ovom slucaju rep auta (umesto nosa) kliza van krivine. Teza greska za ispravljanje jer je prirodna reakcija vozaca da koci, sto je u ovom slucaju VRLO pogresno jer dodatno rasterecuje zadnji deo koji ionako nema dobar kontakt sa podlogom, te kao posledica sledi okret 180 u smeru krivine. Lek za OVERSTEER je, u zavisnosti od brzine i razloga gubljenja trakcije (prejak gas ili prevelika brzina u krivini) sledeci: ako je brzina relativno mala, jednostavno POLAKO oduzeti gas i auto ce uz malo cimanja ponovo uhvatiti podlogu. U 99% slucajeva potrebno je volan namotati u suprotnom smeru od krivine i auto na gasu i volanu drzati na "vagi" - pri "normalnim" brzinama, obicno je potrebno samo drzati gas konstantnim. Auto izlazi iz "klizanja" laganim oduzimanjem gasa dok gume ne uhvate podlogu i istovremenim ispravljanjem tockova, ili jednostavno cekanjem da auto dovoljno izgubi na kretanju unapred usled klizanja bocno, te gume same ponovo uhvate podlogu. Neblagovremeno ispravljanje tockova ima obicno za posledicu klizanje u suprotnu stranu (tzv. FISHTAILING), za sta je lek isti - volan kontra, po gasu i drzati na "vagi", te lagano oduzeti gas ili sacekati da se auto sam ispravi. Sto jaci gas, potrebna i jaca kontra, i auto kliza vise "poprecke". Naravno to je i recept za namerno izazivanje slajdova ove vrste - znaci skrenuti u krivinu, NAGLO pun gas, uhvatiti kontru i drzati "vagu". Ili ako je auto BAS dobro izbalansiran, dok se skrece u krivinu kratko i odsecno po kocnici, i ODMAH pun gas (ili kocnica levom a gas desnom).

    4WD pogon: obicno je kombinacija oversteer/understeer u zavisnosti od podesenosti i raspodele pogona napred/pozadi.

    Eto osnovno, pa raspredajte dalje
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • kilson
      Moderator
      • 09.10.2004
      • 3216
      • NoviBGD
      • AR 75 GT

      #77
      Originally posted by 206
      Ne bih jada budem neki policajac koji uvodi red ali ipak cak i mene ponekad smori kada u threadu o jednoj temi procitam TOTALNO drugu stvar...Mozemo nazad na savete? Hvala.
      206 za moderatora!

      Gde su mladi, tu je i shala. Nego back on 'Da track; shta mislish o startu sa klasichnim automatic menjachem (ne zezam se, ozbiljan sam). Probao sam onaj tip za manuelni od Boosta i stvarno funkcionishe. E sad 'matic; da li shift na nizhim obrtajima ili razvlachiti max?
      Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

      Comment

      • 206
        Admin od ispočetka :)
        • 09.12.2004
        • 9548
        • Beograd
        • 206

        #78
        Ma kakvo moderiranje, vas ne moze moderirati covek, sve bih ja vas pa onda =? , ruljo razularena

        Salu na stranu, probao sam ja davno tu Boostovu foru sa saltanjem sa "polukvacilom", ali ne na Pezou vec na M3 koji ima dosta bolji menjac, a nije mu se preterano svidelo...Menjac na 206 bi se razleteo posle 2 ovakva starta, mada da radi - radi.

        Za 'matic ti vazi ista fora kao i za shaltanje kod rucnih menjaca, a to je da (makar pri nizim brzinama) ciljas da ti obrtaji posle saltanja navise, padnu u zonu najboljeg obrtnog momenta. Dosta zavisi i od toga koliko stepeni ima menjac, i pre svega koji je auto u pitanju. Pretpostavljam da na nekoj mecki M-klase nema neke poente razvlaciti do max obrtaja, posto i nema neke poente Benzove motore terati da se visoko vrte, vec treba saltati na nizim obrtajima tako da imas dobar torque kada presaltas navise. Zavisi i koliko je brz menjac, koliko mu treba da ukopca da bi ti da promenis brzinu. Na mom X5 na primer, ima poente razvlaciti motor cak do 6-6200 jer tu mu je negde max. snaga a torque nije znacajnije opao ispod max vrednosti, i kad padne u brzinu nize dolazi u sredinu polja gde je obrtni momenat najveci...
        The difference between men and boys is the price of their toys

        Comment

        • Black Knight
          CBC Senator XXL
          • 13.10.2004
          • 2020
          • Novi Beograd, kicblo

          #79
          Originally posted by 206
          Ma kakvo moderiranje, vas ne moze moderirati covek
          Injection is good,but I'd rather be blown!

          Comment

          • M-power
            Moderator
            • 10.01.2005
            • 10060
            • Bg; Banovo Brdo
            • CorsaC, astra H,

            #80
            ZADNJI POGON-motor pozadi

            U ovakvim slucajevima vozila su, u principu, znatno nemirnija na pravcu (vise osecaju bocni vetar), a i granica neutralnosti u krivinama je znatno niza nego sto je to slucaj kod vozila sa prednjim pogonom. Zadnji deo ce teziti da pretekne prednji, tj. proklizavace ka spoljnoj ivici puta, sto cete korigovati oduzimanjem volana i popustanjem gasa. kada se radi o nekim manjim proklizavanjima, bice dovoljno samo oduzeti volan ili samo malo popustiti gas i prolazak ce biti veoma efikasan. Sve to vreme pokreti moraju biti smireni precizni i pravovremeni. Vazno je napomenuti da ce i vozilu sa pogonom i motorom pozadi u nekim situacijama prednji deo vuci ka spoljnoj ivici krivine. To vas moze vrlo neprijatno iznenaditi, a desice se u slucaju da ste pogresno procenili krivinu i usli u nju u visem stepenu prenosa nego sto je trebalo. U ovakvim situacijama postupicete na identican nacin kao da se radi o prednjem pogonu: dodacete volan, a kad tu mogucnost iscrpete, kratko cete prikociti (sa pritisnutim kvacilom),zatim, ako ni to nepomogne, oslonigete se na rucnu kocnicu ili kada ste vec pravi majstor primenite tehniku prsti-peta. Ovo poslednje vazi u slucaju da ste uspeli, u medjuvremenu da sidjete u odgovarajuci stepen prenosa, a tada moze pomoci i malo grublje dodavanje gasa. Cilj vam je da na sve raspolozive nacine izazovete proklizavanje zadnjeg dela vozila. Naravno, ako se radi o nesto manjim brzinama, popustanje gasa i blago dodavanje volana ce biti dovoljno da se auto postavi u krivini, s tim sto ce to veoma usporiti vas prolazak kroz nju.

            POGON POZADI - MOTOR NAPRED

            Sa ovakvom koncepcijom situacija je u nekim detaljima veoma slicna prethodnoj. Ipak, kod ovakvih vozila manje cete problema imati na pravcu i kada duva bocni vetar, a i granica neutralnosti je visa nego kod koncepcije-sve nazad. Karakteristika ovog, takozvanog klasicnog pogona je da trazi dodavanje volana sve dok je brzina u odredjenim granicama, a reakcija koja potom sledi je proklizavanje zadnjeg dela koje ce zahtevati brzo oduzimanje volana i popustanje gasa. On ce to uraditi iznenada i odsecno, meko i glatko ili na neki treci nacin, sve u zavisnosti od donjeg postroja vaseg vozila. U nacinu vodjenja, npr. zadnje osovine postoje ogromne razlike koje su veoma osetne u voznji i koje direktno uslovljavaju ponasanje vozila u krivini (kruta osovina na gibnjevima je najgora solucija i u tom slucaju preporucujem ugradnju uzduznih stabilizatora). Opisana reakcija ovakvih vozila, kao i sve njene specificnosti, uslovljena je karakteristicnim rasporedom tezine. Prednji deo je tezak i on ce vuci van krivine sve dok ne bude dovoljno snage na zadnjim tockovima, da laksi zadnji deo izbaci prema van. Medjutim ako na zadnjim tockovima nema dovoljno snage, znaci, ako ste se preracunali u stepenu prenosa, nos vozila moze brzo i neprijatno pobeci van krivine. Nesto je napornije izvuci se iz ovakve situacije. Oslobodite pogonske tockove (nagazivsi kvacilo) i prikocite kratko. Ako to ne pomogne, spustite kvacilo pa primenite tehniku prst i peta (ali samo ako ste to zaista dobro uvezbali). Na ovaj nacin prikocicete prednje tockove, a zadnje naterati u klizanje (podrazumeva se da ste prethodno ukljucili pravi stepen prenosa). Naravno to treba raditi sa pravom merom, ne gaziti kocnicu svom snagom, precizno odmerite doziranu kolicinu gasa i sve to radite u delicu sekunde. Kao i u prethodnom slucaju (sve nazad), osim gore pomenutih tehnika, mozete koristiti i sve druge raspolozive tehnike koje sam pominjao u vezi sa proklizavanjem zadnjeg dela vozila.
            Pri izvlacenju na pravac, morate i kod ove koncepcije biti nesto oprezniji, jer ce jaci gas vrlo lako doneti vise stete nego koristi (zadnji deo moze postati vrlo nemiran). Zato dodajte gas relativno blago i sa osecajem (koji cete prilagoditi snazi zvog motora), a kad vec izadjete na pravac, mozete dozvoliti sebi i malo grubosti na gasu.
            To date there has never been a faster car built for the public road and,
            it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

            Comment

            • M-power
              Moderator
              • 10.01.2005
              • 10060
              • Bg; Banovo Brdo
              • CorsaC, astra H,

              #81
              AWD,4WD

              MOTOR NAPRED, CENTRALNO ILI NAZAD, POGON NA SVA CETRI TOCKA

              Pri tom relativno malo uticaja ima smestaj motora, jer je u bilo kojoj varijanti raspored tezine gotovo idealan. Iz tog razloga, ova vozila su sigurna na pravcu, neosetljiva na bocni vetar, a granica neutralnosti u krivinama drasticno raste. pravilan raspored snage i obrtnog momenta na sva 4 tocka obezbedjuje efikasnije ubrzanje, kao i kocenje motorom, sto se veoma pozitivno odrazava na ponasanje vozila, a vama pruza gotovo neograniceno polje delovanja ( posebno pri tezim uslovima ).

              Medjutim treba napomenuti da kod pojedinih vozila raspored o. momenta na prednju i zadnju osovinu nije u razmeri 50:50, vec su moguce razlicite kombinacije: 60:40, 75:35, 40:60, 20:80 itd.
              U zavisnosti od ovog odnosa, prilagodjava se i tehnika voznje, na koju bitan uticaj ima i sam nacin izvedbe pogona na 4 tocka (mogucnost potpune ili delimicne blokade diferencijala, sama konstrukcija izvedba centralnog dif. npr. i slicno).
              Ali osnovno je sledece: posle one visoke granice neutralnosti dolazi do prve neprijatnosti. Automobil jednostavno ceo proklizava ka spoljnoj ivici krivine, sto je skrivena opasnost, pogotovu za one vozace koji se neisticu vozackim sposobnostima. U takvim situacijama mozete sebi pomoci dodavanjev volana i popustanjem gasa. Znaci, postupate rukama kao da se radi o prednjoj vuci, a nogama kao da se radi o zadnjoj. Ovaj postupak moze izazvati postavljanje zadnjeg dela vozila u klizanje, sto je pravo zadovoljstvo, jer se pravilnim postupanjem sa gasom krivina moze divno proklizati a, sto je bitno, i veoma veoma brzo. I ovde su primenjivi svi gore pomenuti nacini na koje se moze rep oterati u klizanje, a zatim lepo drzati pod kontrolom.
              Sa izvlacenjem iz krivine i njenim povezivanjem sa pravcem nebi trebalo da imate problema i mozete poceti sa ubrzavanjem vec u poslednjim metrima krivine, bez straha o nekim negativnim posledicama.
              javascript:emoticon('')
              To date there has never been a faster car built for the public road and,
              it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #82
                Karakteristika ovog, takozvanog klasicnog pogona je da trazi dodavanje volana sve dok je brzina u odredjenim granicama, a reakcija koja potom sledi je proklizavanje zadnjeg dela koje ce zahtevati brzo oduzimanje volana i popustanje gasa
                da dopunim jednim redjim slucajem.
                gore opisano ponasanje je tipicno i vezuje se za nemacko italijansku skolu RWD dok je na Volvou razlika u tome da kada prokliza prednji kraj trazi se drzanje stabilnog volana koji ostaje u smeru krivine i dodavanje gasa. nema kilzanja zadnjeg dela i nema oduzimanja gasa.

                Opisana reakcija ovakvih vozila, kao i sve njene specificnosti, uslovljena je karakteristicnim rasporedom tezine. Prednji deo je tezak i on ce vuci van krivine sve dok ne bude dovoljno snage na zadnjim tockovima, da laksi zadnji deo izbaci prema van.
                reakcija koju sam opisao kod Volvo RWD setupa potice iz rasporeda tezine napred 50,5% i nazad 49,5% sto je prakticno idealno sto omogucava apsolutnu neutralnost u krivini i uvek predvidivo ponasanje uz pouzdano stabilan zadnji kraj bez oznenadjenja u obliku zanosenja.
                to korisna osobina je narocito izrazena u uslovima losije podloge kada dolazi do izrazaja neutralnost i stabilnost pri bilo kojoj brzini.
                ta posebna podesenost je rezultat preciznog vodjenja obe osovine i balansiranosti masa uz podesen odnos tvrdoce prednjeg i zadnjeg stabilizatora.
                poneki tu podesenost zovu dosadnom jer je izuzetno stabilna i na pravcu i pri vetru i pri losijoj podlozi i pomalo umtrvljuje dozivljaj mirnocom u krivinama.
                vise podseca na opis ponasanja dat za pogon za 4 tockanego poznati tzv klasicni setup.
                cisto kao dopuna da postoji i razlicit vid RWD pogona u odnosu na ono sto se vezuje za standard. to jest BMW setup.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • M-power
                  Moderator
                  • 10.01.2005
                  • 10060
                  • Bg; Banovo Brdo
                  • CorsaC, astra H,

                  #83
                  Hvala BRICK taman sam mislio da je cela tema pala na mene.

                  START

                  Sam start je veoma vazan element sportske voznje, jer se tu mogu dobiti ili izgubiti dragocene stotinke koje ce vam kasnije, u toku voznje, i te kako mnogo znaciti. Znaci obradjujemo tehniku uspesnog starta.
                  Sustina problema je u nacinu na koji cete preneti snagu na tockove, a da to omoguci maksimalno moguce ubrzanje. To nije tako lako kao sto izgleda na prvi pogled i uslovljeno je citavim nizom faktora. Najcesca greska je startovanje sa prevelikim obrtnim momentom na tockovima (preveliki gas), sto dovodi do njihovog obrtanja u mestu i do nepotrebnog rasipanja snage. Na ovaj faktor vozac moze uticati u punoj meri, ali u skladu sa karakteristikama vozila. Razlicite koncepcije automobila traze razlicite tehnike startovanja. Medjutim, menjac je u prvom stepenu prenosa, motor drzite na unapred odredjenom broju obrtaja i na dati znak otpustate kvacilo optimalnom brzinom za data broj obrtaja.
                  Ukoliko vas automobil ima prednje pogonske tockove, tendencija obrtanja tockova u mestu bice veoma izrazena. Razlog tome je izdizanje prednjeg dela vozila prilikom startovanja, a samim tim i rasterecenje prednje osovine i nezahvatanje guma celom svojom povrsinom, kod starijih automobila samo spoljnom ivicom gume (ista pojava kao kod jako opterecenog automobila ili na usponima). Kada znate ovo, prilagodite svoje doziranje gasa i brzinu otpustanja kvacila i to tako sto cete vezbom i eksperimentima utvrditi tacan br. obrtaja koji treba drzati prilikom starta i kojom brzinom cete otpustati kvacilo za taj br. o. pokusajte da uspostavite neku relaciju izmedju ove dve radnje jer su one direktno proporcionalne: veci gas, sporije pustanje kvacila - manji gas, brze pustanje kvacila. To je gotovo siguran nacin da startujete bez proklizavanja pogonskih tockova.
                  Ukoliko vase vozilo ima motor napred a pogon pozadi, situacija ce biti nesto bolja ali ne onoliko koliko bi se ocekivalo, jer takva vozila obicno nemaju povoljan raspored tezine na prednju i na zadnju osovinu, pa su sklona slajfovanju. Sama tehnika starta se treba prilagodjavati mogucnostima konkretnog vozila, a nacelno se nece mnogo razlikovati od predhodno opisane, stim sto mozete ostaviti nesto vise prostora za grublje pustanje kvacila. U ovom slucaju, treba uzeti u obzir i to da proklizavanje pogonskih tockova moze dovesti i do bocnog zanosenja zadnjeg dela vozila sto oduzima vreme pa ga treba izbegavati.
                  Vozila sa motorom i pogonom pozadi nece vam stvarati probleme prilikom startovanja. Pogonski tockovi retko proklizavaju a kada to rade imaju dobru trakciju sa putem, gde im i izdizanje prednjeg dela ide u prilog zbog veceg opterecenja zadnjih. Ali neka vas to neuspavljuje nego vezbajte kao da imate prednji pogon, jer vreme se moze gubiti i na poskakivanju, zagusivanju pa i na gasenju motora.
                  Kod vozila sa pogonom na sve tockove mozete najbrze startovati jer takoreci nema proklizavanja zbog raspodele snage na sve tockove. Postoje i tu male razlike koje su uslovljene markom vozila.

                  Dalje ostaje samo da vezbate koliko vam finansijske mogucnosti to dozvoljavaju.
                  To date there has never been a faster car built for the public road and,
                  it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                  Comment

                  • Black Knight
                    CBC Senator XXL
                    • 13.10.2004
                    • 2020
                    • Novi Beograd, kicblo

                    #84
                    Postoje i tu male razlike koje su uslovljene markom vozila.
                    naravni, i setovanja istih...

                    super textovi...svaka cast za pohvalu!!!
                    Injection is good,but I'd rather be blown!

                    Comment

                    • *Egon*
                      CBC Senator XXL
                      • 31.12.2004
                      • 1232
                      • Beograd, Dorcol, N 44

                      #85
                      Postoje metalne zapreke koje se dobijaju besplatno od MUP-a. Bilo ih je na stotine na maratonu, neko je samo trebao da se dogovori sa MUP-om da ih pokupi u subotu i da ih vrati u nedelju.
                      Znaci dobar deo staze za DRAG bi mogao da se obezbedi metalnim ogradama, a ne pletenom zicom.
                      Redari se placaju, na kruznim trkama se obicno angazuju redari sa fudbalskih utakmica (Zvezda ili Partizan).
                      Angazovanje policije se takodje naplacuje.

                      Ne moze se pricati da se ova stvar prvi put organizuje kod nas.
                      Ova manifestacija je ista kao i kruzna trka na Uscu, isti su organizacioni problemi.
                      Niko nije hteo da zatrazi ni pomoc od moto klubova koji organizuju godinama trke na istoj toj Batajnici, verovatno bi saznao za neke probleme koji su njih sada iznenadili.
                      206 kaze da je sponzor platio vojsci, a da je za uzvrat uzeo 80% prihoda.
                      Na tako nesto je mogao da pristane samo DEBIL (ako je uopste znao koliko kosta Batajnica).

                      Eto za pocetak malo moje opservacije
                      oko ove manifestacije.
                      Garaza
                      1996 SAAB 900 NG Cabrio

                      Comment

                      • *Egon*
                        CBC Senator XXL
                        • 31.12.2004
                        • 1232
                        • Beograd, Dorcol, N 44

                        #86
                        Evo jedan interesantan topic sa organizatorovog sajta:

                        Svaka cast ljudima koji uredjuju FANDJO.CO.YU
                        24 sata posle zavrsene manifestacije nemogu da okace
                        vremena i pobednike u ISTORIJSKOJ manifestaciji kod nas
                        (kada to vec nije moglo na video bimu u toku samog draga)

                        I ovo je deo organizacije.
                        Garaza
                        1996 SAAB 900 NG Cabrio

                        Comment

                        • M-power
                          Moderator
                          • 10.01.2005
                          • 10060
                          • Bg; Banovo Brdo
                          • CorsaC, astra H,

                          #87
                          E stvarno a bas bih voleo da znam vremena svih kao i izlazne brzine. Pa sta se ceka
                          To date there has never been a faster car built for the public road and,
                          it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                          Comment

                          • BOOST
                            Founder - Admin od Začetka
                            • 29.09.2004
                            • 8726
                            • Gislaved//Sweden
                            • SAAB 9000 AERO R; SA

                            #88


                            Kao i obico

                            2 serijska auta i onda tunirani.
                            Dakle ova prva 2 me neodusevljavaju, iz razloga nedostatka individualnosti.

                            Nego, zasto nema ostalih mesta u klasama ????

                            I nema podatka o izlaznoj brzini. Izgleda da organizatotima to nista negovori pa se nisu pobrinuli, ali nama prica vise od svega!!!
                            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                            move your mind

                            Comment

                            • Saabo
                              Moderator
                              • 29.09.2004
                              • 1724
                              • Vrbas
                              • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

                              #89
                              Gledao sam neki spisak vremena i na tom spisku je bio i spisak izlaznih brzina, sto znaci da postoji
                              SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

                              Comment

                              • BOOST
                                Founder - Admin od Začetka
                                • 29.09.2004
                                • 8726
                                • Gislaved//Sweden
                                • SAAB 9000 AERO R; SA

                                #90


                                [snapback]48785[/snapback]
                                [/quote]
                                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                                move your mind

                                Comment

                                Working...
                                X