F1 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Whitmarsh ne ocekuje vise od 20 trka naredne sezone


    Sledeće godine u kalendaru Formule 1 biće nekoliko novih trka.



    Tokom naredne sezone karavan Formule 1 trebao bi da po prvi put poseti Nju Džersi i Rusiju, kao i da se posle nekoliko godina pauze vrati u Austriju. Zbog toga kalendar bi naredne sezone trebao da ima 20 trka.

    "Dobro je što Bernie stalno nalazi nove staze. Pošto ekonomska situacija nije stabila, uvek je neka trka pod znakom pitanja. Mislim da bi bilo previše kada bi smo imali 22 trke u sezone, ne samo za timove i vozače, već i za sam posao", kazao je Whitmarsh.
    "Pre par sezona mislili smo da će 16 trka biti problem ali danas imamo dosta staza koje su van Evrope. Takodje, moramo da podržimo Ecclestonea u potrazi za novim tržištima, kao što je to Rusija", dodao je šef tima McLarena.

    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Sauber jos nije potpisao ugovor sa ruskim sponzorima


      Monisha Kaltenborn je izjavila da je došlo do odlaganja potpisivanja sporazuma sa ruskim kompanijama.



      Iako su skoro svi mislili da je stvar izmedju Saubera i nekoliko ruskih kompanija gotova, šef tima Monisha Kaltenborn je izjavila da novac još nije pristigao na njihov račun.

      Sauber se trenutno suočava sa velikom krizom, koja još nije okončana. Nemačke novine Welt prenose da je Ferrari postavio ultimatum švajcarskom tumu da mu do kraja avgusta da mora isplati 9 miliona evra za njihove motore. Naime, zastoj je nastao jer ovaj dogovor mora da verifikuje predsednik države Vladimir Putin.
      Baš zbog ovoga osnivač tima Peter Sauber je prekinuo svoj odmor i otišao za Russiju gde bi trebalo da učestvuje u rešavanju ovog problema.

      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Bianchi cilja na mesto u Ferrariju za narednu sezonu


        Mladi Francuz ima impresivnu prvu sezonu sa Marussijom.



        Dok je predsednik Ferrarija Luca di Montezemolo priznao da je Massina budućnost u timu od znakom pitanja, prvi čovek koji je zadužen za program maldih vozača Luca Baldisserri, kazao je da Bianchi možda promeni tim naredne sezone.

        "Mislim da je još rano da se o tome priča. Mi ćemo analizirati celu stvar na kraju sezone. Sa Marussijom sam dobio šansu da debitujem u Formuli 1. Ne bih imo ništa protiv da tu ostanem i naredne sezone. Zadovoljan sam ovom godinom a posebno učinkom na nekoliko prvih trka", kazao je Binachi.
        Za mesto u Ferrariju se pored Masse pominje i Nico Hulkenberg.
        "Ne znam koji su Ferrarijevi planovi. Ako se tim obrati meni ja sam spreman da idem u Maranelo. Možda ću ih ja na kraju sezone pitati da im se priključim. Naravno da će oni reći ne. Ni bih imao ništa protiv da ostanem sa Marussijom ili da se nadjem u nekom drugom timu kako bi sakupio što više iskustva", dodoa je on.

        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Pirelli demantuje da su oni odgovorni za bolju formu Mercedesa


          Paul Hembery dematovao je priče da je Mercedes pobedio u Madjarskoj zahvaljujući novim gumama.



          Lewis Hamilton je na VN Madjarske zabeležio svoju prvu pobedu za Mercedes, gde je Pirelli doneo novu specifikaciju guma. Britanac je dominirao na trci, koji ju vodio od početka do kraja. Dosta se priča da je ovo neočekivana pobeda za Mercedes koji se tokom ove sezone dosta mučio sa degradacijom guma.

          Hembery je kazao da oni nisu uradili ništa čudno kao i da promene na gumama nisu imali uticaj na Merecdes.
          "Mercedes je zaslužan za pobedu na trci u Madjarskoj, a ne mi. Mi smo gledali trku i radili naš uobičajni posao. Ključni detalj oko guma bila je temperatura, odnosno količina toplote koja je uticala na sam pneumatik", kazao je on.
          Šef Pirellija priznao je bi Mercedes mogao da bude jak konkurent ostalima ako nastavi sa ovakvom formom.
          "Oni su puno popravili svoj tempo. Uspeli su da slože sve kockice. U Madjarskoj im je sve pošlo od ruke, ali videćemo kao će se sve to odvijati u Belgiji", kazao je Hembery.

          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Button veruje u McLarenov povratak u Belgiji


            Britanac je uveren da će McLaren pokazati napredak na sledećoj trci.



            McLaren je odustao od većeg razvitka bolida u ovoj sezoni i rešio da sve svoje resurse preusmeri na bolid za narednu godinu. Ipak, tim je pokazao napredak na VN Madjarske, gde je Button zabeležio sedmo mesto.

            "Sedma pozicija nije nešto zanimljiva, jer smo prošlu trku završili na petom mestu. Ovi rezultati pokzauju da je tim napravio napredak. Mislim da smo odradili dobar posao i verujem da ćemo imati sličan uspeh u Belgiji. Spa je jedinstvena staza koja nam više odgovara", kazao je Button.
            Vodeći vozač McLarena još nije zabeležio podijum i nada se da će McLaren na sledećoj trci smanjiti zaostatak ua vodećima.
            "Na polovini sezone se baš izražava razlika izmedju vodećih timova i ostalih. Nadam se da ćemo na sledećoj trci smanjiti zaostatak", kazao je Button.

            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Lotus redovno isplaćuje plate svojim zaposlenima


              Tim iz Enstona demantovao je da kasni sa isplatom plata članovima tima.



              Ranije tokom ove nedelje, dosta se pricalo o finansijskim problemima u Lotusu, gde ovaj tim duguje svojim dobavljacima oko 120 miliona evra, kao i da se kasni sa isplatom plata svim članovima tima. Neimenovani izvor iz tima kazao je da Lotus kasni sa isplatom novca Kimiju Raikkonenu.

              Ali, Lotus se oglasio povodom ove teme, gde je kazao da su sve plate isplaćene na vreme kao i da su članovi tima zadovoljni uslovima u kojima rade.

              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Horner: Vettel nema uticaja u odabiru novog vozača


                Za odabir novog vozača tima odgovoran je menadžment Red Bulla.



                Pošto je Mark Webber najavio povlačenje iz Formule 1, za mesto u Red Bullu prijavilo se dosta kandidata. Ipak, odluku o tome ko će deliti garažu sa Sebastianom Vettelom doneće menadžment tima koji čine Christian Horner, Helmut Marko i Dietrich Mateschitz.

                Vettel nema i neće imati nikakvog uticaja na ovu odluku.
                "Da budem iskren, mislim da se on ne brine ko će mu biti timski kolega. Ne misim da on ima bilo kakve brige oko toga, on veoma dobro zna Kimija i Ricciarda. Oba vozača su veoma brza i Vettel neće biti upitan koga bi više voleo da vidi u garaži", kazao je Horner.
                Novi vozač dobiće iste uslove kao i Vettel u timu.
                "Oba vozača dobiće iste uslove. Ko će biti vodeći vozač u timu zavisiće od samih rezultata, odnosno ko će posle odredjenog broja trka imati više poena", dodao je šef tima Red Bulla.

                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Smanjene cene karata za VN Indije


                  Organizatori trke promenili su cene karata za trku u Indiji.



                  Prošle nedelje je potvrdjeno da se trka za VN Indije neće naći u kalendaru naredne sezone. Za to Bernie Ecclestone krivi probleme sa datumima prilikom pravljenja kalendara za narednu sezonu, kao i previsoke takse koje vladaju u ovoj zemlji.

                  "Ljubitelji Formule 1 imaju dosta razloga da kupe karte po jeftinijim cenama kako bi uživali u trkačkim danima za vreme VN Indije, kao i da mi imamo cilj da što više ljudi dodje na stazu", kazao je Sameer Gaur.

                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Red Bullovi mehaničari najbrži u boksu


                    Red Bullovi mehaničari su svojim vozačima pružali najbrži servis.



                    Kako navodi Auto Motor und Sport, Sebastian Vettel i Mark Webber su se prosečno zadržavali u boksu oko 2.83s.

                    "U drugom delu prošle godine mi smo tri desetinke imali brži pitstop od Red Bulla. Sada je stvar obrnuta", kazao je Sam Michael.
                    Na drugom mestu je Ferrari sa prosečnim pitstopom od 2.9s dok je treći Mercedes sa 3.06s. Nemački magazin navodi da Red Bull drži prvih pet vremena po brzini obavljenog servisa, gde je najbrže zasutavljanje bilo za VN Malezije kada se Mark Webber zadržao u mestu samo 2.13s.
                    "Mi smo u Nemačkoj odradili vežbu pitstopa u trjanju od 1.6s. Ali to je bila samo vežba i tenzija je bila dosta manja", kazao je sportski direktor Red Bulla, Ron Meadows.
                    Pošto se Marku Webberu otkačio točak u pitleju za vreme VN Nemačke, FIA je uvela drugačiji sistem montiranja pneumatika, što košta timove do pola sekunde prilikom zaustavljanja.

                    Najbrži pitstopovi do sada:


                    Mark Webber Malezija Stop 2 2,13s
                    Sebastian Vettel Malezija Stop 4 2,15s
                    Sebastian Vettel Španija Stop 1 2,15s
                    Mark Webber Malezija Stop 4 2,16s
                    Sebastian Vettel Nemačka Stop 1 2,20s


                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Ferrari se još muči sa vazdušnim tunelom


                      Tim iz Maranela prizano je da se još muči sa podacima koje dobija iz vazdušnog tunela.



                      Poslednji Ferrarijev aero paket nije doneo očekivane razultate, što je primoralo Alonsa i Massu da na trkama koriste stariju specifikaciju delova. Ferrari trenutno koristi Toyotin vazdušni tunel u Kelnu za razvoj ovogodišnjeg bolida, dok se njihov tunel u Maranelu modernizuje. Jedan od vodećih ljudi za dizajn bolida Simone Resta kazao je da podaci koje dobijaju iz tunela u Maranellu se ne poklapaju sa onima koje skupe na stazi.

                      "Mi se mučimo sa ovim problemom od prošle godine. Radimo u iznajmljenom tunelu u Kelnu i to će tako biti do kraja leta. Zbog toga imamo dosta problema ali pokušavamo da ih rešimo", kazao je Resta.
                      On je dodao da Ferrari sprema nove delove za predstojeće tri trke, koje bi trebalo da Alonsa vrate na pravi kolosek.
                      "Razlog zbog kojih smo se mučili na poslednje tri trke jeste da naši novi delovi nisu radili kako treba. Zato imamo dosta novih komponenti za Spa, Moncu i Singapur kako bi nastavili sa razvojem bolida", dodao je on.

                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Boullier uveren da Raikkonen ostaje u Lotusu


                        Šef Lotusa optimističan je po pitanju Raikkonenovog ostanka u timu.



                        Raikkonen je prošlu sezonu završio kao treći u šampionatu dok u ovog godini posle deset trka zauzima drugo mesto. On je u 2013. zabeležio dve pobede za Lotus, gde je pritom završio sve trke i samo na jednoj nije uspeo da zabeleži poene.

                        Finac važi za jednog od glavnih kandidata za Webberovo mesto u Red Bullu.
                        "Veoma sam optimističan. Dosta toga se pominje u štampi ali većina priča nije tačna. Sve se vrti oko toga da se Kimiju pruže najbolji uslovi kako bi ostao sa nama. Jedan deo toga je uradjen. On dobro poznaje tim i okruženje i sada ostaje da zajedno sagradimo dobar paket. Raikkonen je taj koji će doneti odluku", kazao je Eric Boullier.
                        Lotus nema veliki budžet kao njegovi glavni konkurenti a pritom je njihov bivši tehnički direktor prešao u Ferrari. Ipak, Boullier ostaje optimističan po pitanju razultata u daljem nastavku sezone.
                        "James je veoma priznat stručnjak i hvala mu na svemu. Od kada je on otišao tehnički deo je rekonstruisan i tu nismo imali nikakvih gubitaka. Zbog toga gajim optimizam jer smo dosta rano počeli sa razvojem bolida za narednu godinu. Takodje poboljšali smo našu vezu sa Renaultom i sada radimo na simulacija vezano za projekat koji stupa na snagu naredne godine", dodao je šef Lotusovog tima.

                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Button najomiljeniji


                          Jenson Button najomiljeniji vozač medju fanovima F1


                          F1fanatic je organizovao glasanje za najomiljenijeg vozača i tim ove godine, i prvo mesto medju vozačima drži Jenson Button sa skoro 1.600 glasova.

                          Kimi Raikkonen se nalazi veoma blizu njega na drugom mestu, dok je treći Lewis Hamilton.

                          Aktuelni šampion, Sebastian Vettel je 6. mestu, iza timskog kolege Marka Webbera.

                          Što se novih vozača tiče, najbolje kotiran je Jules Bianchi, koji se nalazi i ispred nekih iskusnijih kolega, kao što su Pastor Maldonado i Jean-Eric Vergne.

                          Fanovi F1 više vole Bottasa od Maldonada, pa se tako mladi Finac nalazi ispred iskusnijeg timskog kolege.



                          Kada su timovi u pitanju, McLaren je i dalje najpopularniji tim, dok se na drugom mestu nalazi Ferrari, a na trećem Lotus.

                          Trostruki i aktuelni svetski šampioni, Red Bull, se nalaze na 5. mestu, iza Mercedesa.


                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Novi ruski vozac na radaru F1


                            Sa Ruskim sponzorima i stazom, i novi vozači se pojavljuju na radaru F1


                            Sochi, grad na crnom moru, će sledeće godine biti domaćin prve VN Rusije, Marussija i Sauber imaju Ruske sponzore, a takmiče se u F1 pa je pitanje novog Ruskog vozača gotovo neizbežno.

                            Naredni tim koji bi mogao da bude povezan sa Ruskim sponzorima ili vozačima je Williams, koji se u poslednje vreme povezuje sa novim timom u GP2 seriji Russian Time.

                            Italianracing navodi povezanost izmedju Williamsa i oca 18-godišnjeg Artem Markelova, koji trenutno vozi u Nemačkoj F3 seriji.

                            Sa druge strane, nekadašnja menadžerka prvog Ruskog vozača u F1 Vitaly Petrova, Oksana Kosachenko, sada navodno radi sa mladim Nikolay Martsenkom.

                            Priče po padoku kruže da bi Kosachenko mogla da sidje sa mesta komercijalnog direktora u Caterham F1 timu.

                            "Zapravo, trenutno imam dve zanimljive ponude", izjavila je Kosachenko insistirajući da je trenutno i dalje komercijalni direktor Caterhama.

                            Medjutim, za Martsenka, Oksana kaže da trenutno nema planova za F1.

                            "Razgovarala sam sa njegovim ocem i oboje smo se složili da bi bilo najbolje da on još jednu sezonu ostane u Renault seriji".


                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Sponzori u F1


                              Mnogo je sponzora došlo i prošlo kroz F1 od početka šampionata 1950. godine.


                              Postoje dva glavna razloga zašto se kompanije odlučuju na sponzorstvo u F1: Zbog specifične prirode proizvoda ili sličnosti sa sportom.

                              Tako da su kompanije koje proizvode ulja, gume ili delove za automobile najveći ulagači i ostaju najduže u sportu. Od takvih kompnaija se ne očekuje da će se povući pred prvom krizom, i ostaće uz tim čak i kada je najteže. Nasuprot tome, telekomunikacione kompanije, na primer, odlučuju da se povuku na prvi znak gubitka tržišta ili opadanja performansi tima. Jedan od takvih primera je Vodafone, koji će na kraju 2013. godine raskinuti ugovor sa McLarenom.

                              Kompanije koje su direktno umešane u sport, sponzorstvo je nešto što ih interesuje jer žele da stvore jaku vezu izmedju njihovog proizvoda i sporta. Za ovo bi Red Bull mogao biti najbolji primer. Kompanija za energetska pića želi brend koji promoviše energiju, brzinu i rizik - što F1 svakako jeste.

                              Duvanske kompanije su bile medju najvećim sponzorima tokom tri poslednje decenije. Zbog svojih budžeta, te kompanije su mogle da priušte sebi da budu i glavni sponzori timova - nešto što je ovih dana malo zastupljeno u F1, jer samo 4 tima imaju šampionske sponzore od 11., koliko ih je na gridu.

                              Od 1970. godine, John Player Special, Marlboro i Benson&Hedges su samo neke od duvanskih kompanija koje su uspele da kreiraju neke od najboljih bolida na gridu po izgledu sa svojim logoima.

                              Zabrana reklamiranja duvanskih kompanija u Evropskoj Uniji je videla odlazak dosta duvanskih kompanija iz F1, ali ne i svih. Philip Morris i dalje nastavlja da sponzoriše Ferrari iako njihov brend Marlboro nije više u timu iz Maranella.

                              Kada se radi o energiji ili uljima, to je ohrabrenje za kompanije da se pridruže F1 ovih dana. Kompanije poput Shell-a, Mobil 1, ili Total-a su veoma zastupljene i neizbežne u svetu F1, pa su oni i jedni od najjačih sponzora koji se trenutno nalaze u tamičenju.

                              Banke i finansijski servisi su bili veoma zastupljeni tokom 1990-tih i u ranim godinama novog milenijuma, a većina njih je i dalje u sportu uprkos krizi koja potresa ceo svet. Njihov cilj je da sponzorišu odredjeni stalež ljudi, dobrostojeće i veoma bogate klijente, a kako se tržište širi na Azijski kontinent i Bliski Istok njihovo mešanje u spot je postalo sve veće u poslednjih nekoliko godina.

                              Telekomunikacione kompanije su doživljavale i uspone i padove tokom godina, jer su morale da se "takmiče" sa nadolazećim tehnološkim inovacijama koja moderna F1 zahteva.

                              Kompanije kao Telefonica, Orange i Vodafone su potrošile gomilu para u F1 poslednjih godina, ali se većina njih povukla iz F1. Medjutim, sada Blackberry radi zajedno sa Mercedesom kako bi popravili komunikacije izmedju tima i vozača tokom trke. Tata Comunications takodje je partner u F1 u pogledu komunikacija jer snabdeva timove sa optičkim kablovima na svim trkama.

                              I dok se velike kompanije bore za prevlast u F1, u poslednje vreme počinju da se vidjaju i daleko manje kompanije poput Rexone na Lotusu, kako ulaze polako u F1.


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Brawn: Moramo da radimo na pouzdanosti


                                Ross Brawn je rekao da moraju raditi na pouzdanosti nakon odustajanja Rosberga u Mađarskoj


                                Nemački vozač je bio primoran da odustane po treći put ove sezone nakon problema sa motorom u Budimpešti, a Mercedes tek treba da otkrije uzrok problema.

                                To je bio jedan od retkih propusta tima iz Brackleya i Brawn je priznao da je to bio jedan od onih koji stavlja tim u fazu zbunjenosti i traženja odgovora.

                                ''Uvek smo zabrinuti zbog pouzdanosti, uvek je visoko na našoj listi zabrinutosti jer ukoliko ne završite trku ne osvajate bodove,'' rekao je.

                                ''Bilo je frustrirajuće što smo imali problema sa bolidom i siguran sam duplo frustrirajuće za Nica jer se to desilo na njegovom bolidu.''

                                ''Imali smo dva problema sa šasijama ranije ove godine, stabilizovali smo ih, a onda smo imali kvar motora na zadnjoj trci. Bio je to veoma neobičan kvar. Mislim da nismo imali kvar na motoru od 2008. Istražujemo nedavni događaj. Kao što sam rekao, bilo je to veoma neobično; ne znamo šta se dogodilo.''

                                Rosbergova tri odustajanja – koja takođe uključuju odustajanja u Australiji i Kini – koštala su Mercedes vrednih bodova u konstruktorskom šampionatu, i Brawn insistira da se poboljšanje mora napraviti.

                                ''Pouzdanost je kritična stvar za timove Formule 1 i uvek se trudimo da je poboljšamo, da unapredimo sistem, da poboljšamo kontrolu kvaliteta, unapredimo našu kontrolu i proces pregleda,'' rekao je.

                                ''Prolazite kroz to svo vreme kako bi stekli određeni nivo a onda odlučite kako još da ga poboljšate. Nismo još uvek dovoljno dobri ali prioritet tima i svih je da ulože veliki napor kako bi to poboljšali – ne samo da pokušavamo da radimo napornije, već inteligentnije.''


                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X