F1 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Zvuk Honde V6


    Honda otkrila zvuk svog V6 motora za 2015.


    Kao što je već poznato, Honda se vraća u Formulu 1 od 2015. godine, gde će opet ujediniti snage sa McLarenom.

    Mnogi su se pitali kako će to zvučati 2015. i evo odgovora.

    Posle Renaulta i Mercedesa, i Honda je otkrila zvuk svog V6 motora koji se sprema za nove pohode od 2015.


    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Bottas zasluzuje mesto u Williamsu i u 2014.


      Mika Salo smatra da Valtteri Bottas ''zaslužuje'' da bude još jednu sezonu u Williamsu


      Bivši vozač Mika Salo smatra da Bottas zaslužuje mesto u Williamsu i sledeće godine, komentarišući poslednju borbu u zadnjoj krivini na Suzuki Finca sa svojim timskim kolegom Pastorom Maldonadom.

      Na kraju trke, novajlija Bottas je izgubio borbu za šesnesto mesto od svog iskusnijeg timskog kolege, ali se dobro borio.

      ''To nije bilo fer,'' rekao je 24-godišnjak, koji i dalje nije potvrđen za sledeću sezonu u Williamsu.

      ''Trkanje ne bi trebalo da bude takvo,'' dodao je Bottas, nastavljajući da kritikuje Maldonada.

      Međutim, Salo je rekao za finsku televiziju MTV3 da borba u poslednjoj šikani ''pokazuje kakvi su ustvari kao ljudi vozači F1''.

      ''Ukoliko ste daleko od prednjeg dela, biti ispred svog timskog kolege je jedina stvar koja znači sve,'' dodao je.

      Iako je Bottas izgubio tu bitku, Salo je rekao da je Bottas ''vozio prilično dobru sezonu i da zaslužuje nastavak''.

      ''Pobedio je svog timskog kolegu prilično stabilno, posebno u kvalifikacijama, ali takođe i u trkama.''

      ''Imajte na umu da je Valtteri učio puno novih stvari, dok je Maldonado bio pobednik trke prošle godine,'' dodao je Salo.


      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        RB gubi i Prodroumovog zamenika


        I Red Bullov aerodinamičar broj 2 najverovatnije odlazi u McLaren


        Nedavno je objavljeno da će Peter Prodromou otići u McLaren nakon što njegov ugovor sa Red Bullom istekne.

        Veruje se da bi prelazak mogao da uzme neki vremenski period jer je Prodromou pod ugovorom do kraja 2015.

        ''Sadržaj jednog ugovora je očigledno poverljiv, ali to traje već neko vreme i sigurno ne žurimo da ga pustimo ranije,'' rekao je šef tima Red Bulla.

        Auto Motor und Sport je otkrio da se i Prodromouv broj 2 u aerodinamičkom odeljenju takođe seli u Woking. Izveštaj nije imenovao inžinjera.

        Red Bullov Dr Helmut Marko je citiran kako kaže: ''Videćemo za godinu dana gde dva čoveka rade.''

        McLarenov šef tima Martin Whitmarsh je takođe potvrdio potpisivanje sa Prodromouvim kolegom.

        ''Imamo potpisane ugovore sa njima na neko vreme,'' rekao je. ''Poštujemo činjenicu da su oni i dalje pod ugovorom sa Red Bullom, ali radiće za nas u dogledno vreme.''


        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Force India nece odstupiti od plana za 2014.


          Bob Fernley kaže da je Force India napravila pravu odluku prebacivši fokus na 2014.


          Force India je napravila odličan start sezone, osvojivši 59 bodova u prvoj polovini šampionata. To je tim iz Silverstona stavilo čak i ispred čuvenog McLarena.

          Force India je nažalost, ipak, doživela da od Mađarske krene da pada jer im promena Pirellijevih pneumatika i dan danas ne odgovara.

          Od tada je tim osvojio samo 3 boda i pao na šesto mesto u generalnom plasmanu konstruktora, i sada im čak preti i Sauber koji je puno napredovao.

          ''Uradili smo sve prave stvari da bi bili ispred igre i nikako protiv sebe želeli nešto što nismo mogli da kontrolišemo,'' rekao je šef zamenika tima Fernley za Autosport.

          ''Plan je apsolutno na mestu za program 2014., tako da nema odstupanja od toga.''

          ''Pomalo je frustrirajuće jer smo imali neverovatan start i očekivali da budemo u mogućnosti da tako nastavimo.''

          ''Verovali smo da smo u stanju da se brimo za peto mesto (u konstruktorskom šampionatu) i sznanje da sada očajnički pokušavamo da obranimo šesto mesto je razočaravajuće.''

          Fernley je dosta krivice za ovakvo stanje Force Indie sručio na nove Pirellijeve pneumatike, rekavši da su njegov tim i Ferrari najviše pogođeni.

          ''U trenutku kada smo doneli odluku da pređemo na bolid za 2014., uradili smo to na osnovu onoga što smo imali u rukama,'' rekao je.

          ''Odjednom sve izgubiti i krenuti unazad je veoma teško za pommirenje sa tim.''

          ''Ne postoji puno što možemo da uradimo povodom toga i to je šteta za sve.''

          ''Ali bez sumnje, Ferrari je takođe doživeo udarac na isti način kao i mi.''

          ''Lotus se izgleda bolje oporavio ali su se Ferrari i Force India svakako loše postavili tokom promena pneumatika.''


          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Giedo: Limit tezine je necuven problem


            Giedo van der Garde kaže da je novo ogranićenje težine ''skandalozno''


            Iako je ograničenje težine povećano na 690kg za sledeću godinu, veći deo dodatnih 48kg podešen je da ode na nove V6 turbo motore i sisteme oporavka energije.

            U poslednjih nekoliko nedelja pojavio se izveštaj da se timovi bore da ostanu na minimalnoj težini stavljajući na rizik budućnost viših vozača koji su teži.

            Postoje špekulacije da bi težina mogla da košta Hulkenberga i di Restu mesta na gridu iako se veruje da je Nemac na ivici potpisivanja sa Lotusom.

            ''Ja sam na granici sa 73kg,'' rekao je van der Garde, koji tek treba da obezbedi mesto za sledeću sezonu.

            ''Neće biti dobro ukoliko Hulkenberg i di Resta ne budu mogli da voze u F1 više jer se oni smatraju preteškim. To bi bilo nečuveno.''

            ''Pravila za sledeću godinu kažu da bolid i vozač ne mogu biti teži od 690kg. Naravno, timovi bi želeli da budu što bliži toj težini, to je poželjno. A idealno bi bilo kada bi imali malo prostora kako bi se igrali sa rapodelom težine.''

            ''Dakle, imati tećeg vozača u svom bolidu je pomalo nezgodan položaj.''


            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              McLaren ocekuje dobar odnos sa Mercedesom u narednoj godini


              Tim iz Vokinga naredne godine završava svoju saradnju sa Mercedesom.



              McLarena se nada da će oni sledeće godine imati uspešnu saradnju sa Mercedesom, bez obzira na to što su potpisali ugovor sa Hondom koji stupa na snagu 2015. godine. Tim iz Vokinga želi jednak tretman sa Force Indijom i Williamsom koji će takodje upotrebljavati agregate nemačkog proizvodjača.

              "Veoma dobro poznajem Mercedes, jer smo sa njima saradjivali dugi niz godina. Oćekujem dobru saradnju i naredne sezone.", kazao je Jonathan Neale.

              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                I opet Vettel


                Britanska kladionica William Hill,odredila je kvote za prvaka Formule 1 za 2014 Godinu



                Vettel (2.00)

                Hamilton,Alonso (5.50)

                Raikonen (9.00)

                Baton,Rosberg (21.00)

                Rikardo (24.00)

                Grožan,Hulkenberg (41.00)

                Masa,Perez (101.00)

                Sutil,Siroktin (251.00)

                Botas,Maldonado,Gutierrez (501.00)



                I timova






                Red Bull (2.25)

                Mercedes (3.75)

                Ferrari (4.00)

                McLaren (10.00)

                Lotus (13.00)

                Force India (67.00)

                Williams (101.00)

                Toro Rosso (201.00)

                Sauber (251.00)


                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Nasr se nada mestu rezervnog vozaca 2014. godine


                  Rezervni vozač i vožnje petkom su mi cilj - Nasr


                  Felipe Nasr, sunarodnik Felipea Masse, se nada da će naredne godine imati priliku da vozi F1 bolid, pa makar i na prvim treninzima petkom. Ranije ove godine se špekulisalo da bi Nasr mogao da dobije mesto u Toro Rossu, ali je te glasine Helmut Marko brzo odbacio, pa je sada izglednije da će biti ili rezevni vozač ili test vozač.

                  Nasr je trenutno treći GP2 šampionatu, a ima i podršku Sky Brazila, i Banco de Brasil, a njegov mendžer je Steave Robertson.

                  On je takodje rekao da ima podršku i Bernie Ecclestona, koji je zabrinut da bi Massin odlazak iz F1 mogao biti štetan za F1 na Brazilskom tržištu.

                  Nasr je izjavio da je on i dalje u jurnjavi da nadje mesto na gridu za 2014. godinu, ali da iako ne bude dobio mesto u nekom timu kao vozač, da će se zadovoljiti vožnjama petkom na slobodnim treninzima.

                  "Ja i dalje pokušavam da nadjem mesto za sledeću godinu. Taj cilj mi je i dalje u glavi".

                  Medjutim Nasr je priznao da je i mesto rezervnog vozača u njegovim planovima.

                  "Primeri rezervnih vozača su Hulkenberg i Bottas, koji su godinu dana vozili samo na slobodnim treninzima, a sada imaju vozačka mesta. To bi za mene bilo dobro, jer ne poznajem sve staze. Da bi stekao potrebno znanje i kilometražu morate voziti bez nekog pritiska, jednostavno da se upoznate sa stazom, a za to je najbolje voziti petkom na slobodnim treninzima".


                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    New Jersey dobija Valencijine zastitne barijere


                    Staza u New Jerseyu dobija nove/stare barijere


                    Ranije, je pisano da je Berni Ecclestone odlučio da ne kazni Valnciju za raskid ugovora sa F1, što znači da je grad uspeo da sačuva 54 miliona dolara u svojoj kasi.

                    "Dogovorili smo se da nećemo koristiti opremu sa F1 staze na drugim stazama", izjavio je predsednik Alberto Fabra.

                    Španski novinski list Marca, sada otkriva detalje dogovora Ecclestona i Alberto Fabre,

                    "U F1 sve ima svoju cenu", napisao je dopisnik Paul Juanarena.
                    On dodaje da se trenutno vrše pregovori izmedju Ecclestona i Fabre, o tome da F1 dobije celokupnu mrežu zaštitnih barijera sa staze u Valenciji. Barijere su dužine desetak kilometara i vredne su nekoliko miliona evra.

                    Juanarena veruje da bi najveće beneficije od toga mogla izvući staza u New Jerseyu koja se muči sa svojom inaguralnom trkom koja je u kalendaru F1 naredne sezone, a "donacija" od nekoliko miliona evra bi mogla biti dobar podsticaj organizatorima u Americi da nastave ka organizaciji trke sledeće godine.


                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Alonso predstavlja biciklisticki tim na Tour de Francu


                      Španac nastavlja sa "biciklističkom pričom".


                      Nedavno je Alonso objavio da će kupiti Španski biciklistički tim Euskaltel-Euskadi, ali su ti pregovori propali posle dve nedelje.
                      Sada, Alonso kaže da će osnovati svoj biciklistički tim od 2015. godine. Alonsov menadžer, Luis Garcia Abad, je izjavio za Gazzetto dello Sport da su planovi za novi tim već u poodmalkoj fazi.

                      On je dodao da "su ugovori sa pojedinim sponzorima već potpisani", dok je i datum za zvanično predstavljanje već odredjen:"Biće to prvi dan odmora na Tour de Francu sledeće godine", potvrdio je Abad.

                      "Fernando je rekao da želi da prenese najbolje iz F1 u biciklizam. To znači, tehnologiju, istraživanje, marketing, promocije, nove stvari kao što su telemetrija i medicinski centar", dodao je Abad.

                      "Namera je da se uvede nešto novo što bi eliminisali problem dopinga".

                      Abad je takodje rekao da će sponzori Alonsovog tima biti novi u svetu biciklizma, ali je odbio da kaže da li će Santander (sponzor Alonsa u Ferrariju) biti jedan od njih.

                      "Najbolje je posao držati dalje od F1 i biciklizma", rekao je Abad.


                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        McLaren ne zapostavlja 2014.


                        Bez obzira što su se fokusirali na 2015., ne zapostavljaju ni sledeću godinu


                        McLaren tvrdi da neće zapostaviti sledeću godinu iako im je jasan cilj 2015. godina kada će, kao tim, pretrpeti velike tehničke promene dolaskom Honde.

                        Tim iz Wokinga je imao veoma tešku sezonu, u kojoj nisu bili ni blizu pobedničkog postolja, a ujedno su izgubili i nekoliko članova tehničkog tima.

                        Kao odgovor na te gubitke, McLarenov Martin Whitmarsh je krenuo u pohod zapošljavanja, ali mnogi od potencijalnih „meta“ neće moći da dodju u tim pre 2015. godine.

                        „Kada pogledam u ono što sada radimo sa Mercedesom, i pripremu bolida koji ćemo imati sledeće godine, mogu da kažem da smo tiho jačali tim i u toku ove sezone“, rekao je generalni direktor tima, Jonathan Neale.

                        „Mi sebe interno već sortiramo, kao što se i očekuje od naše organizacije, a postoji i veliki broj ljudi koji čekaju da dodju ovamo istim putem.“

                        „Mogu da kažem da je ta jedna priča, koja je procurela u javnost (oko dolaska Red Bullovog Petera Prodromua), možda i najudaljenija, a postoji mnogo toga što će se desiti u kraćem vremenskom periodu.“


                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Di Restina buducnost i dalje nepoznata


                          Menadžer Paula di Reste poziva Force Indiju da odoli sve popularnijim plaćenim vozačima


                          Di Restina budućnost sa timom je neizvesna nakon što je imao sedam trka bez ijednog boda i s' obzirom da u njegovom ugovoru nema opcija za sledeću godinu, a pored svega toga daleko je od toga da će sigurno tu ostati i u 2014.

                          Richard Goddard, koji predstavlja Škota, je zabrinut da bi tim mogao da uzme vozača koji iza sebe ima velikog sponzora.

                          ''Teško je znati šta će se desiti sledeće godine,'' rekao je. ''Puno je vozača u sportu sa novcem, i postoji puno timova kojima je novac potreban.''

                          ''To je verovatno najveći problem, talenat više nije ono što vam stvara mesto u bolidu.''

                          ''Ali Force India je oduvek bila veoma fer jer su oni težili da stave talenat u bolid, i nisu tragali za vozačem koji donosi prihode, što je odlično.''

                          ''To je zato što su dobro finansirani od strane nekoliko individua i korporacija koje su u mogućnosti da to urade, i nadam se da će oni nastaviti da to rade.''

                          ''Neki drugi timovi traže vozače koji donose prihode, i nažalost Paul nema podršku vlade ili bogatog milijardera koji stoji iza njega.''

                          Di Resta je osvojio bodove u sedam od prvih osam trka u sezoni, ali njegova trenutna forma mu ne pomaže, iako Force India ima problema sa trenutnim pneumaticima koji su uvedeni nakon Silverstona.

                          ''Teško je utvrditi jer je u ovoj poslednjoj polovini sezone on bio pod uticajem pneumatika,'' dodao je Goddard.

                          ''Nije pravio rezultate koje je želeo, ali sve u svemu do tima je ono što bi trebao da postigne.''

                          ''Tim je verovatno prilično razočaran zbog toga gde se nalaze jer je sezona počela veoma dobro.''


                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Gutierrez: Tenzija je uticala na moju formu


                            Mladi Guttierrez ukazao je na problem oko njegove forme ove godine


                            Mladi meksikanac je ove godine imao dosta problema sa svojom formom, a na Suzuki je ipak dobio samopouzdanja i odvezao najbolju trku u karijeri osvojivši 6. bodova. Tim rezultatom, njegove šanse da ostane u timu i naredne godine su dodano povećane.

                            "Doći u F1 nije lako. Morate to raditi korak po korak", izjavio je Gutierrez za Francuski Auto Hobdo.

                            "U ranoj fazi sezone sam pravio greške, kao i svi novi vozači, ali onda su se sve kockice složile i jendom vikendu. Tim zna koliko sam naporno radio, i koliko i dalje naporno radim, kako bi sazreo kao vozač i stekao iskustvo, i kako bi pomogao timu svojim vožnjama".

                            Gutierrez kaže da je glavni deo slagalice konačno legao na svoje mesto.

                            "Mnoge stvari su se promenile za mene. Ja imam veliku porodicu u Meksiku, i život svakog člana, ne samo moj, se promenio radikalno, veoma brzo. To je, neizbežno, stvorilo i malo tenzije".

                            "To je nešto što nikada pre nisam iznosio u medije, ali je bilo neizbežno, i to je imalo uticaja na mene", dodao je Gutierrez.

                            Na pitanje da li će i naredne godine biti u F1, Gutierrez je jednostavno odgovorio:"To nije u mojim rukama".


                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Odlazak Maldonada otvara vrata Massi


                              Williams priznao da ima problema sa Venecuelancem


                              Odlazak Pastora Maldonada iz Williamsa bi moglo otvoriti velika vrata Feliepu Massi, tvrdi Brazilski O Estado de S.Paulo.
                              Dopisnik Livio Oricchio, je napisao da su trenutno pregovori u toku izmedju Maldonadovog menadžmenta i ljudi iz Williamsa. Ali, iako je Maldonadu ostalo malo strpljenja, šampionski sponzor tima, PDVSA, će i dalje biti uz tim Williamsa.

                              Williams je priznao da ima problema sa Maldonadom.

                              "Nikada nisam video da trkački automobil tako slabo reaguje na promene", izjavio je veteran Dickie Stanford za Auto Motor und Sport, odnoseći se na činjenicu da je Maldonado do sada osvojio samo 1. bod ove sezone.

                              Medjutim, jedan neimenovani član tima je izjavio da je i sam Maldonado problem u timu.

                              "On i dalje pravi previše grešaka", izjavio je neimenovani član. "U Koreji smo mu više puta rekli da čuva prednju desnu gumu i da izbegava duele. A šta je on uradio, vozio je kao "manijak" i uništio gume u roku od tri kruga".

                              Maldonado je takodje iznervirao šefove u Japanu, kada je u poslednjem krugu u poslednjoj krivini izgurao timskog kolegu Bottasa dok su se borili za mizernu 16. poziciju.

                              I Nemački i Brazilski novinari se slažu da Maldonadov cilj za narednu godinu je mesto Kimija Raikkonena u Lotusu.

                              Lotus je navodno više za Hulkenberga, ali će se ipak morati sačekati novi vlasnik 35% akcija - Quantum.

                              "Oni uvek pričaju, evo dolazimo, dolazimo, ali se i dalje ništa ne dešava", Orochio je citirao izvor iz Lotusa tokom VN Japana.

                              Tu sada dolazi Maldonado sa svojim sponzorom PDVSA koji trenutno Williamsu daje 35 miliona dolara godišnje, a vezani su ugovorom za Williams još pune dve godine.

                              Orrichio ipak kaže da su razgovori od odlasku Maldonada već krenulu unutar Williamsa.

                              Novinar Michael Schmidt je napisao da je zamenik Williamsa Claire Williams, nedavno bila u Caracusu, a kao povod njene posete se navodi da je pregovarala o odšteti koju bi PDVSA mogao da plati Williamsu ukoliko Maldonado ode iz tima.

                              Orrichio kaže da su pregovori izmedju Williamsa i Maldonada "prešli na drugi nivo" u Japanu. Ukoliko Maldonado ode iz Williamsa, Venecuelanska naftna kompanija PDVSA će ga pratiti u Lotus.

                              Priča se da Maldonadov menadžer Nicolas Todt, ide ka tome da se taj prelazak ostvari, jer bi to oslobodilo mesto Felipeu Massi koji bi prešao na Maldonadovo mesto.

                              Brazilac je navodno sastavio paket sponzora vredan 6. miliona evra koji uključuje i Petrobas, koji bi mogao da plati Massi mesto u nekom timu za narednu godinu, nakon što je ostao bez mesta u ferrariju.

                              "Da, bilo je teško za Maldonada ove godine, sa bolidom koji nije dozvoljavao vozaču da osvoji bodove", izjavio je Todt.

                              "Oni su reagovali, zapošljavali su nove ljude, i to bi sledeće godine mogao biti dobar tim za Massu", dodao je Todt.


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Button ostao pri tradicionalnom pristupu na treninzima


                                Iako je želeo da ovog vikenda radikalno promeni pristup pripremi za trku, Button je odlučio da se ipak vrati na tradicionalni program.


                                „Jutros smo probali nekoliko potpuno različitih setupa, ali mislim da je osnova bila drugačija zbog čega oni nisu imali preterani uticaj na ovoj stazi. Zato smo se popodne vratili tradicionalnoj varijanti i postepeno smo poboljšavali bolid. Mislim da poslako hvatam priključak. To je pozitivna stvar jer to znači da smo tokom cele godine izvlačili maksimum iz bolida. Gume će biti jako interesantne ovog vikenda. Čini se da medijum guma traje večno, dok meka brzo gubi svoja svojstva. Razlika je ogromna i mogli bi smo da vidimo neke zanimljive strategije ovog vikenda“, izjavio je Button.

                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X