F1 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Tim Goss je novi tehnički direktor McLarena


    Goss će odmah stupiti na novu funkciju.



    Tim se McLarenu priključio 1990. godine kao razvojni inženjer a radio je i na funkciji šefa razvojnih operacija sve dok danas nije promovisan u novog tehničkog direktora.

    "Veoma mi je drago što mi je ponudjena uloga tehničkog direktora tima jer je to najprestižnija pozicija u ovom sportu. Radiću naporno kako bih što više doprineo daljem napredku McLarena. Do sada sam obavljao funkciju šefa razvojnih operacija i veoma sam uzbudjen što ću moći više da saradjujem sa Whitmarshom, Nealeom, Michaelom i Oatleyem", kazao je Goss.
    "Želeo bi da čestitam Timu na unapredjenju i drago mi je što tako iskusan čovek stupa na ovako odgovornu funkciju. On je u zadnjih 23 godina sa timom osvojio dosta titula, što vozačkih što konstruktorskih. Idalje verujem da je naš tehnički tim jedan od najboljih i da će idalje nastaviti sa dobrim radom. Paddy će za sada obavljati drugačiju ulogu u timu. Želim mu svu sreću u njegovom novom izazovu u 2014. godini." izjavio je Whitmarsh.

    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Red Bull i Lotus koriste drugačije mapiranje motora


      Saga oko mapiranja motora je ponovo pokrenuta.



      Ovu vest preneo je nemački magazin Auto Motor und Sport koji je napisao da je Red Bullu i Lotusu zabranjeno da koriste odredjene vrste mapiranja motora, što ovaj problem ponovo vraća za pregovarački sto. Tehnički direktor FIA-e je još ranije izjavio da rešenje ovog problema za 2013. godinu nije tačno definisano.

      Sa druge strane prvi čovek Ferrarijevog odelenja za motore Luca Marmorini je kazao da sve ostaje isto, dok Remi Taffin iz Renaulta se ne slaže sa tim i kazao je da će oni tražiti nove granice i uslove koji bi trebalo da budu dogovorene na prvoj trci u Australiji. Kako se navodi Renault će zahtevati novo mapiranje motora kako bi se optimizovao efekeat produvanog difuzora u 2013. godini.

      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Ferrari sumnja da će biti najbrži u Australiji


        Italijanski tim ne veruje da će na prvoj trci imati najbolji bolid.



        Stefano Domenicali se nada da će njegov tim biti dovoljno blizu vodećima, odnosno da će Fernando Alonso biti taj koji bi trebalo da napravi razliku.

        "Situacija u ovom momentu je dobra u odnosu na program koji imamo. Cilj nam je da budemo sa vodećim timovima i bio bih iznenadjen ako budemo najbrži na prvoj trci. Ali ako budemo zaostajali samo nekoliko desetinki, ni to nije loše, pošto je sezona dugačka i imamo vremena da nadoknadimo", kazao je Domenecali.
        Ferrari je prošlu sezonu počeo veoma loše, gde je bolid bio potpuno van tempa ali se tokom sezone dosta popravio gde se Alonso na zadnjoj trci borio za titulu. Šef tima kaže da je ova situacija potpuno drugačija od one iz prošle sezone .
        "Sada je situacija veoma drugačija, ali mi još ne znamo koliko smo dobri jer ne možemo da uporedimo koliko su ostali napredovali. Mi moramo da budemo medju najboljim bolidima jer imamo vozače koji mogu napraviti razliku. U Australiji nije kraj već početak šampionata", kazao je šef tima Ferrarija.

        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Ross Brawn napušta Mercedes?


          Još nije poznata sudbina Rossa Brawna u Mercedesu.



          Kako je poznato sada već bivši tehnički direktor McLarena Paddy Lowe pridružiće se timu Mercedesa na početku 2014., pa zbog toga nije poznata sudbina sadašnjeg šefa tima Rossa Brawna. Lowe će u nardenoj godini imati drugu ulogu u Mclarenu a njega je na poziciji tehničkog direktora zamenio Tim Goss.

          "Još ne mogu ništa zvanično da kažem jer se nije ništa desilo.", izjavio je Lauda koji je dodao da je sve pod kontrolom kao i da će Brawn ostati na svom mestu. Sa druge strane BBC prenosi da će Brown napusiti tim i da će upravo Lowe zameniti na funkciji šefa tima.

          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Honda u tajnosti razvija F1 turbo motor?


            Japanski proizvodjač možda radi na razvoju novog V6 turbo motora.



            Jedan od vodećih ljudi u Renaultu Jean-Michel Jalinier je izjavio da očekuje više proizvodjača motora koji će se priključiti Formuli 1 od 2014. godine.

            "To je jedan od glavnih razloga zašto će se broj naših klijenata smanjiti u budućnosti, jer imaćemo više konkurenata", kazao je Jalinier.
            Honda se povukla iz najbržeg cirkusa na kraju 2008. godine zbog posledica svetske ekonomske krize ali postoji sve više nagoveštaja da će se oni vratiti kao proizvodjači motora. Gilles Simon koji je radio na razvoju Ferrarijevih motora u eri Jeana Todta, prema raznim navodima trenutno razvija Hondin V6 tubro motor a pre je istu ulogu imao u kompaniji Pure.

            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Ecclestone želi dugotrajni ugovor sa Melburnom


              Trka u Australiji trenutno ima ugovor sa FOM-om do kraja 2015. godine.



              Prvi čovek Formule 1 želi da produži ugovor sa trkom koja se održava na Albert Parku.

              "Mi se nadamo da ćemo zauvek ostati u Malburnu. Zadovoljni smo organizacijom i bio bih srećan kada bi ugovor produžili na 50 godina", izjavio je Bernie Ecclestone.
              I pored negativnih komentara Bernie Ecclestone je izjavio da ne obraća mnogo pažnje i da mu je primarni cilj da obezbedi novi ugovor sa trkom u Australiji.
              "Razumem da dobijemo negativne komentare, ali ne znam zašto. Mi smo srećni što će Formula 1 ostati na ovom kontinentu", kazao je on.

              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Boki Ar
                CBC Senator XXL
                • 11.11.2004
                • 2827
                • Aranđelovac
                • Vektra

                Mercedes F1 team raport

                Testing completed… heading Down Under!

                The team completed the final day of pre-season testing on Sunday at the Circuit de Catalunya.
                With twelve days of track action completed over three tests, we are now back at base in Brackley and Brixworth to make the final preparations for the season-opening Australian Grand Prix in Melbourne in two weeks time.

                The F1 W04 has completed 5224 km over the three tests, with Nico and Lewis totalling 2640 km and 2584 km respectively.

                Nico is “pleased with our pre-season testing programme. We have achieved a lot of mileage and I can feel that the balance of the car is good. I have the general feeling that we are in a better position than in the second half of last year but this is testing not racing, of course.”

                For Lewis, “there's still a lot of work ahead of us to get to where we want to be but the team is doing a great job. I'll be back at the factory this week doing some final preparation work on the simulator and with my engineers, and then it's off to Melbourne for the first race of the new season with my new team.”

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Alonso: Red Bull i McLaren su ispred nas


                  Vozač Ferrarija ističe da su ova dva tima trenutno ispred njih.



                  Fernando Alonso veruje da su Red Bull i Mclaren bolji po performansama od Ferrarija, kao i da italijanski tim sada manje zaostaje za njema nego li prošle godine. Španac je dodao da je veoma teško oceniti stanje izmedju timovima posle zimskih testova .

                  "Teško je oceniti kako stoje stvari. Sve ćemo videti u Australiji. Takodje, ne treba da zaboravimo da smo na kraju sezone zaostajali do 0.8s za vodećima ali sada mislim da je ta razlika mnogo manja", izjavio je Alonso.


                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Pregled drugog testa u Barseloni


                    Sve provere su završene i sada se timovi spremaju za prvu trku u Australiji.



                    Svi timovi su imali na raspolaganju 3 testa na dve različite staze, odnosno ukupno 12 dana provere novih bolida. Čini se da je razlika izmedju timova mnogo manja nego li prošle godine, gde su moguća i neka prijatnija iznenadjenja. Nova nepoznanice u ovoj sezoni su gume, koje je Pirelli radio po novoj specifikaciji i koja se ponašaju drugačije od pneumatika iz prošle sezone. Evo i analize svih testova po timovima.



                    Red Bull


                    Tim iz Milton Kinsa je završio zadnji test u Barseloni sa ukupnim vremenima koja su bila dovoljna za 12. i 14. poziciju. Za Red Bull se najviše sumnja da krije svoj pravi trkački tempo i da će se oni vratiti na pravi kolosek na stazi u Australiji. Bolid se prema izjavama vozača dobro ponašao na simulacijama trke i kvalifikacija. Upravo Webberov stint koji je on izvezao u četvrtak po mokrom vremenu bio je dovoljno dobar da se vidi imaju tempa. Takodje i vreme koje su postavili oba vozača tokom testa u Herezu na tvrdim gumama bila du dosta dobra u odnosu na konkurenciju koja je svoje stintove vozila na mekšoj komponenti.


                    McLaren



                    McLaren je svoj zadnji test završio sa 395 izveženih krugova, gde su u poredku ukupnih vremena imali 5. i 15. mesto. Button je svoje najbolje vreme postavio na zadnjem danu, što nam daje naznaku da bolid ima potencijal na jednom krugu, odnosno u kvalifikacijama. Ipak, tim je pokazao da je za jednu sekundu sporiji od Mercedesa. Tim iz Vokinga je bio slabiji u odnosu na konkurenciju po pitanju trkačkog tempa, ali se da verovati da uz dobru taktiku Button i Perez mogu do podijuma.


                    Ferrari



                    Ferrari na opšte iznenadjenje imao dobre zimske testove imajući u obzir kako su se stvari odvijale tokom prošle godine. Alonso je nedelju završio sa drugim najbržim vremenom dok je Massa ima četvrto vreme. Ipak, Alonsovo najbrže vreme je bilo za četiri desetinke brže od najbržih vremena koja su postavljali vozači Mercedesa. Oba vozača su sa novim bolidom prešli 428 krugova. Ferrari je pokzao da ima dobar trkački tempo kao i da su dosta popravili kvalifikacioni tempo sa prošle sezone.


                    Mercedes



                    Mercedes je tokom zadnjeg testa imao dva puta najbrža vremena dana koja su postavila oba vozača. Oni nisu bila dovoljna da u ukupnom poredku budu i najbrža. Bolid je na prvom testu je imao dosta tehničkih problema, ali se njegova pouzdanost i performanse popravljale sa sve više predjenih kilometara. Na kraju se postavlja pitanje koliko stvarno može ovaj Mercedes jer oba vozača izgledaju dosta brzo po pitanju tempa u jednom krugu.


                    Lotus



                    I Lotus je imao dobra vremena tokom testova. Kimi Raikkonen je zbog bolesti, kiše i tehničkih problema manje vozio bolid po suvoj stazi. Procenjuje se da će tim moći da stigne do nekoliko podijuma na početku sezone kao i da postoje velike šanse da stigne do pobede. U poredjenju sa ostalima timovima na zadnjem testu Lotus je izvezao samo 262 kruga.


                    Sauber



                    Sauber je jedan od timova koji je pokazao da je dosta pouzdan. Vremena koja je postavljao Nico Hulkenberg su dosta impresivna i prema njima tim bi trebao da bude redovan učesnik top 10 vozača. Sauberovi vozači su se dosta žalili na jaku degradaciju guma tokom simulacija trke, što može da bude slaba tačka novog bolida.


                    Force Indija


                    Force Indija je završila test sa ukupno najboljim sedmim i devetim vremenom. Razlika izmedju takozvanih srednjih timova je tako mala tako da pravu sliku očekujemo na prvoj trci. Paul di Resta je sa svojim novim-starim kolegom izvezao 340 krugova na testu u Barseloni i oba vozača su dosta radila na simulacijama trke. Očekuje da bi Škot mogao biti taj koji bi doneo prve bodove na VN Australije jer bi Adrianu Sutilu zbog manje kilometraže trebalo više vremena da se upozna sa bolidom.


                    Williams



                    Britanski tim je prvi test odradio sa starim bolidom dok je u Barseloni predstavio i vozio novi bolid sa oznakom FW35. Oba vozača su na poslednjem testu izvezla 298 krugova, gde je tim zaostajao skoro 2 sekunde za Mercedesom.


                    Toro Rosso


                    Toro Rosso se tokom testova ponašao dosta nepredvidljivo. Jednog dana su izgledali dosta dobro dok je bilo dana kada su umeli da razočaraju. Vergne i Ricciardo su ukupno izvezli 325 krugova gde su tokom popodneva na poslednja dva dana testa radili na simulacijama trke. Procenjuje se da tim ima potecijala da stigne do bodova.


                    Caterham


                    Mlada vozačka postava Caterhama je na zadnjem testu u ukupnom poredku imala 17. i 23. vreme. Van der Garde i Pic su na testovaima izgledali brže od svog najvećeg rivala Marussije ali nemaju dovoljno performansi kako bi stigli do prvih poena. Kao i ranijih sezona Marussija i Caterham vodiće veliku bitku za 10. mesto u konkurenciji konstruktora.


                    Marussija



                    Luis Razia je zbog napuštanja pojednih sponzora stavio tim u malo tešku situciju, gde prvo nije testirao na prvom testu u glavnom gradu Katalonije, da bi kasnije bio i zamenjen Julesom Binachijem. Upravo Francuz je za nepuna dva dana testa bio brži za gotovo sekundu od svog timskog kolege Maxa Chiltona. Chilton je sa svojim novim i starim timskim kolegama ukupno izvezao 338 krugova. Za Marussiju se predvidja isti scenario kao i za Caterham, što znači da će im upravo oni biti najveći rivali ali da moraju još puno da rade kako bi stigli do bodova.

                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Ecclestone želi 22 trke u 2014.


                      Ove godine sa kalendara je odpala trka u Nju Džersiju.



                      Upravo ova trka bi trebalo da se naredne godine vrati u kalnedar kao i da bi takodje trebalo da debituje trka za VN Rusije. Bernie Ecclestone je trenutno u pregovorima sa organizatorima trka u Tajlandu i Meksiku, što bi mogli da podigne granicu na 22 trke u sezoni.

                      "Bitno je da imamo trke na pravim mestima. Timovi će naredne godine morati da učestvuju na 22. trke. Voleo bih i da se Afrika vrati u kalendar. Imao sam ponude i za Dubaji, ali mislim da je trka u Kejp Taunu mnogo bolja opcija", kazao je Ecclestone.

                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Whitmarsh ne poriče mogući ugovor sa Hondom


                        Šef McLarenovog tima nije odbcio moguću sradnju sa Hondom.



                        Dosta se priča kako su inženjeri Honde već posećivali bazu tima u Wokingu. Japanski proizvodjač je još ranije izjavio da bi voleo da se vrati u najbrži cirkus kao proizvodjač motora u novoj tubro eri V6 agregata. Potencijalno partnerstvo izmedju McLarena i Honda muguće je tek od 2015. godine, jer to tada tim ima ugovornu obavezu sa Mercedesom.

                        "Mi sa McLarenom želimo vezu na duže staze", izjavio je Toto Wolff.
                        Sa druge strane Martin Whitmarsh je na pitanje oko mogućeg partnerstva sa Hondom izjavio: "Jedino što vam mogu reći je da mi imamo ugovor sa Mercedesom za 2013., 2014. i 2015. godinu. Dosta se špekuliše da će se u Formulu 1 vratiti Porche, Hyundai, Honda što bi bilo sjajno jer nama svi oni trabaju ovde a ko zna šta će se dešavati u budućnosti".

                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Montezemolo zadovoljan ucinkom na zimskim testovima


                          Direktor Ferrarija je zadovoljan pripremama pred novu sezonu.



                          On je kazao da tim prošle sezone nije bio konkurentan, ali da je novi bolid sa oznakom F138 zadovoljio njihova očekivanja.

                          "U zadnjih dve godine nismo se dobro pokazali na zimskim testiranjima. Sada je stvar drugačija i sve ide kako smo se i nadali", kazao je Luca di Montezemolo na sajmu automobila u Ženevi.

                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Smrt Huga Chaveza stavlja Maldonadovu karijeru pod znakom pitanja


                            Zbog ovoga budućnost Pastora Maldonada u Formuli 1 može biti neizvesna.



                            Venecuelanac je svoje mesto u Williamsu obezbedio pre svega zbog velike pomoći venecuelaske naftne kompanije PDVSA-e. Kako se pričalo ova kompanija plaća Williamsu svotu od 66 miliona evra. Pošto je Hugo Chavez preminuo do izbora novog predsednika moraće da prodje 30 dana, ali ako opozicija dodje na vlast onda bi ugovor Williamsa i PDVSA-e mogao biti pod istragom.

                            "Uvek je bilo kritika oko ovog sponzorstva i postojalo je odredjeno neslaganje da ovaj ugovor ne služi u nacionalnom interesu. Williams ima dosta jak ugovor sa njima koji će biti teško prekinuti ali nema sumanje da će Chavezova smrt uneti dodatnu nesigurnost", izjavio je novinar Joe Saward.
                            Pastor Maldonado se povodom smrti prvog čoveka Venecuele oglasnio na Twitteru, gde je napisao: "Živeo Chavez. Saosećam se sa bolom svih Venecuelanaca".

                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Marko: Ne steti nam Renaultovo mapiranje motora


                              Helmut Marko odbacio je optužbe da Renaultova verzija mapiranja motora šteti RB9 bolidu.



                              "To su gluposti", izjavio je on za magazin Bild.

                              Renault je tražio da se pred početak nove sezone dozvole promene mapiranja motora kod svojih klijenata. Dosta se priča da je upravo ova stavr stavrala velike probleme Red Bullu tokom testova u Barseloni, kao i da je Sebastian Vettel priznao da je imao problema oko set-upovanja bolida.
                              "Sa starim podešavanjima bolid je dobro radio. Mislim da je ova tema oko mapiranja mortora preuveličana u medijima. Renault je popravio svoj izduvni sistem u odnosu na prošlu godinu pa smo na testovima pokušavali nova podešavanja. To je za nas bilo normano", izjavio je Marko.
                              On je dodao da problemi koje ima Red Bull nisu ozbiljni.
                              "To nije ništa ozbiljno kao li prošle godine", dodao je on.

                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Vettel: Mercedes nam može biti pretnja


                                Aktuelni šampion veruje da nemački tim ima veliki potecijal.



                                Mercedes je na neki način impresionirao na drugom testu u Barseloni, kada su oba vozača tokom dva dana imala najbrža vremena. Upravo to je pokazalo da bolid ima potencijala na jednom krugu ali da takodje ima jak tempo na dužim stintovima. Baš zbog toga Vettel veruje da Hamilton i Rosberg mogu da iznenade.

                                "Upravo sam imao šansu da pogledam i ostale timove. Nico je imao odličan zadnji dan testiranja što može mnogo da znači a Lewis je pokazao da se veoma dobro adaptirao", kazao je Vettel.
                                Sa druge strane Vettel je izjavio da je veoma zadovoljan napredkom tima.
                                "Generalno veoma sam zadovoljan kako se stvari odvijaju. Tim je odradio dobar posao i ja i Mark smo zadovoljni bolidom. Tokom testa nismo imali velikih problema, samo nekih manjih", kazao je on.

                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X