F1 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Boullier: Ne radimo ono sto Kimi ne voli


    Lotus izvlači najbolje iz Kimija samo zato što „ne rade ono što on ne voli“

    „Mislim da ne postoji osoba na svetu koja može Kimiju da kaže šta treba da radi, tako da ni ja to neću početi“, rekao je Eric Boullier, šef Lotus F1 tima.

    „Istina je da je okruženje u Enstoneu drugačije, i mi ohrabrujemo svakoga da bude kreativan i da bude samostalan i to izgleda mnogo bolje za svakoga. Što se Kimija tiče, radimo što je moguće manje stvari koje on ne voli.“

    Boullier veruje da je Kimi poečo sezonu u mnogo boljem stanju nego što je bio pre 12 meseci: „Pa, više se smeje.“

    „Kimi je Kimi, on sebe nadogradjuje. On je imao jaku sezonu prošle godine, i završio je mnogo jači nego kada je počeo sezonu. Ovu sezonu je započeo tamo gde je stao prošle godine, i zato će nastaviti da se nadogradjuje.“

    Boullier veruje da je pobeda u Melbourneu, što je Lotusova druga pobeda u četiri trke, samo dokazala da i dalje imaju status top tima.

    „Samo jedna trka je prošla. Mi smo jasno rekli da želimo da ove godine budemo jedni od top timova, a krenuti sezonu na ovaj način samo znači da smo u mogućnsoti da se borimo za naš cilj, a to je da završimo na trećem mestu u plasmanu konstruktora.“

    „Mislim da je Lotus F1 tim sada zaista vrhunski tim. Ako možemo da budemo u poziciji da se borimo za pobede, onda tu želimo da budemo. Iz onoga što smo postigli u prvoj trci možemo nastaviti da gradimo na tom lepom momentu dok jednog dana ne postanemo opet svetski šampioni.“


    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Lauda optuzio Pirelli


      Niki Lauda smatra da su FIA i Pirelli krivi za zbunjivanje fanova


      „Situacija sa gumama je potpuno glupa“, rekao je Niki Lauda: „Namerno stvarati sve više pit stopova je totalno pogrešno.“

      „Pirelli tu stvarno ne može ništa da uradi, jer oni samo rade ono što im FIA naredi, ali sada, u 90% vremena niko ne razume šta se dešava u trci.“

      Osvajač pol pozicije u Australiji, Sebastian Vettel završio je prvu trku sezone na trećem mestu, dok je Kimi Raikkonen sa jednim pit stopom manje pobedio za Lotus sa početnog sedmog mesta na gridu.

      Lauda kaže da trenutna situacija, sa gumama koje su uticajnije nego ranije, u mnogome zbunjuje fanove ovog sporta.

      „Moja prednost je u tome da ja mogu da se raspitam kod Mercedesovih inžinjera. Fanovi to ne mogu. Ali, čak i naši ljudi su zbunjeni.“

      „Kada su gume mekane, to je loše za Formulu 1. Fanovi ne razumeju ako postoji više od dva pit stopa. Za Formulu 1 je to totalno pogrešan put.“

      Direktor Pirellija, Paul Hembery, je odgovorio na kritike: „Veliki broj fanova nam je rekao da je trkanje sada mnogo više uzbudljivije.“


      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Uskoro Konkord ugovor


        F1 uskoro dobija nov Konkor ugovor


        Konkorde ugovor je poverljivi komercijalni sporazum izmedju timova, nosioca komercijalnih prava FOM-a i FIA-e,i izmedju ostalog, on reguliše podelu prihoda izmedju te tri strane. Novi ugovor bi mogao da ukolni prepreku ka potencijalnom listingu Formule 1 na berzi u Singapuru, koja je odložena prošle godine zbog teških uslova na tržištu.

        „Mislim da imamo sve što je potrebno kako bi FIA, FOM i timovi mogli da finaliziraju potpise na Konkord ugovoru“, rekao je predsednik FIA-e, Jean Todt: „ Sve smo se dogovorili, samo to treba da završimo u pisanoj formi. Uveren sam da će se to desiti u narednih nekoliko nedelja.“

        Poslednji Konkord ugovor je istekao krajem prošle godine i preogovori oko novog su počeli odavno, ali jedna od prepreka je bila i želja FIA-e da poveća svoje deo prihoda.

        Upravno telo je dramatično povećalo takse za timove u 2013., kao deo njihove želje da dobiju više novčanih sredstava, a takodje su tražili i veći priliv novca od FOM-e.

        U oktobru 2012., FIA je rekla da će konačni sporazum biti potpisan u narednih nekoliko nedelja, dok je Mercedesov Ross Brawn rekao novinarima na VN Indije da je problem izmedju FOM-a i FIA-e a ne izmedju timova i FOM-e.

        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Nirburgring na prodaju


          Ko ima novca neka se prijavi


          Ako ste se pitali šta da radite sa 165 miliona funti koje držite u svom dušeku, imamo pravo rešenje za Vas. Nurburgring je i zvanično na prodaju i to ne samo staza, već i muzej, Norschleife i neispravni tobogan. Državni motorsport komplex je još od jula 2012., pao pod stečaj, i dok smo čuli raznorazne spekulacije na temu potencijalnih kupaca, spisak ozbiljno zainteresovanih kupaca se sveo sa 50 na 10. Jesn Lieser, državni likvidator, izjavio je za BridgetoGantry.com da ne postoji „nijedan politički magnat ili šeik medju kupcima.“

          To je, u suštini, dobra vest za fanove „Ringa“ koji su se zabrinuli da bi neki moćni individualac mogao da stazu pretvori u svoje igralište. Ali, oni bliski sudbini objekta kažu da to nužno ne znači da će Nurburgring da nastavi sa onim što je do sada radio i za šta je do sada služio. Svaka privatna firma koja želi da kupi ovu ikonu motorsporta želeće da nadje načina da smanji gubitke koje staza ima, i zbog toga će srezati koren motorsport dogadjaja i javne vožnje, jer to, očigledno, ne donosi željeni novac.

          Mi? Mi ne možemo ništa tu da pomognemo, ali se pitam da li bi autoproizvodjači mogli da udruže svoja sredstva i zaštite ovu stazu od „besciljne“ prodaje. Uostalom, mnogi od njih su postavili svoja postrojenja blizu ove staze, kako bi mogli da je koriste za testiranja, i ako „Ring“ padne u privatne ruke, njihova mogućnost da nastave poslovanje na ovoj stazi bi mogla da bude dovedena u pitanje.



          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Alonso ulazi u klub "200"


            Na VN Malezije Alonso vozi svoju 200-tu trku u karijeri


            Sa tom trkom ALonso će doći na 14 mesto na večnoj listi vozača, iza Alaina Prosta i Jeana Alesia koji su odvezli u svojim karijerama po 202 trke.

            A gde bolje proslaviti 200-tu trku nego na stazi na kojoj Španac ima lepa sećanja i koja mu je u prošlosti donela dosta lepih trenutaka:U 11 trka na Sepangu, Alonso je pobedio 3 puta, završio četiri puta na podijumu, sedam puta završio u bodovima i ostvario dve pol pozicije. Njegova poslednja pobeda u Maleziji je bila za volanom Ferrarija prošle godine. U toj trci Alonso je uspeo da sa osmog mesta dodje do pobede, sa odličnom startegijom tima i njegovim neverovatnim vozačkim sposobnostima.

            Nakon odličnog otvaranja sezone u Melbournu, gde je Alonso završio na drugom mestu, Scuderia Ferrari se vraća po 15. put u Malziju. Ogromne vrućina i još veća vlažnost su glavne odlike većine trka koje su vožene u Maleziji, a to utiče na vozače, bolide i svo osoblje tima daleko više nego na bilo kojoj stazi. Sa tehničke strane nema nekih velikih unapredjenja na bolidu, a tim će pokušati da adaptira F138 što je bolje moguće stazi u Maleziji, koja je veoma različita od Albert Parka. Jedna od bitnijih stvari će biti nalaženje pravog odnosa maksimalen brzine i aerodinamičkog downforca, jer prvi i treći sektor imaju veoma dugačke pravce, gde bi Ferrari trebao da bude jedan od boljih timova.

            Malezija će takodje obezbediti dobar test za Pirellijeve gume, a koristiće se medium i hard komponente guma, a timovi će imati dodatan posao da ih što bolje razumeju kako bi ostvarili bolji plasman. Temperature će biti daleko veće od Australije, tako da će biti važno testirati gume do njenih apsolitnih granica na slobodnim treninzima o bi se dobila najbolja strategija u trci. Druge nepoznanice? Naravno, vreme će imati svoju ulogu u svemu. Nagle promene i veoma jaka kiša su nešto što je vezano za VN Malezije. Možda je ove godine vreme da vreme ide na ruku vozača.


            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Hamilton: Bivsi vozaci ne znaju sta pricaju


              Hamiltona nerviraju kritike bivših vozača F1


              Sa petog mesta u Melbourneu, Hamilton je poručio da je „ lep osećaj kada dokažete ljudima da nisu u pravu“, što se tiče njegove prve trke sa novim timom.

              Kada je Hamilton napuštao McLaren, Sir Stirling Moss je rekao da „nije pametno napuštati McLaren“ dok je u januaru, Jackie Stewart rekao da je to „rizik, ali .. možda se taj rizik i isplati“, i tada je dodao da je to „emotivna odluka ali možda pogrešna odluka.“

              Ove primedbe su izgleda iznervirale Hamiltona i on je, nakon trke u Melbourneu, odgovorio na njih: „To su radili svi. Posebno svi bivši vozači su komentarisali da je to najgora odluka koja je ikad doneta. Oni su kazali: „On neće nigde završiti, oni neće biti nigde“. A onda su kontrirali sami sebi, govoreći suprotno.“

              „Oni ne znaju šta pričaju. Oni su čas na jednoj, čas na drugoj strani, dok je istina negde izmedju.“


              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Guttierez se nada


                Esteban Guttierez ocekuje bolji rezultat u Sepangu


                "S iskustvom koje sam prikupio u Melburnu, sada ću se fokusirati na tome kako mogu poboljšati kao vozač još. Sepang je dobra staza koju znam iz mog vremena u GP2. Sada se radujem unaprijed za vožnju na stazi u Formuli 1“

                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Caterham odbacio mogućnost napuštanja Formule 1


                  Tim je odbacio tračeve da želi da napusti šampionat.



                  Prošle godine Tony Fernandes se povukao sa mesta šefa tima i tu dužnost predao je Cyrilu Abiteboulu. Posle odluke da tim zameni Heikkija Kovalainena sa vozačima koji imaju veću podršku sponzora, tim je na startu sezone pokzao da je za sada sve dalje od sredine grida. Ustvari, Caterham je trku za VN Australije završio na poslednjem mestu.

                  "Ako se dobro sećam mi smo rekli da ostajemo ovde još od našeg ulaska u šampionat. Investicija za 2014. godine je već pokrenuta i Caterham nema nameru da napusti F1 i ona je naš novi model za poslovanje i psihologije", kazao je Riad Asmat, izvrši šef Caterhama.

                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Alonso ne ocekuje pobede


                    Alonso ne očekuje pobede na startu sezone


                    Fernando Alonso kaže da bi se veoma iznenadio kada bi Ferrari uspeo da zabeleži pobedu u ranoj fazi sezone, bez obzira što je tim u boljoj kondiciji, nego na startu prošle godine.

                    „Da budem iskren, bilo bi iznenadjen kada bi pobedili u prvim trkama“, rekao je Alonso: „To će sigurno doći, ali su nam potrebni neki čudni uslovi, možda kao prošlogodišnja VN Malezije, kiša ili slično. Ali, u normalnim uslovima, mislim da je podijum, manje-više, ono što možemo maksimalno da tražimo.“

                    Pored poboljšanja osnovnog tempa njihovog bolida za 2013. godinu, Ferrari je sebi takodje postavio za cilj da održi visok rekord operativnog i pouzdanog segmenta, koji su postigli prošle godine, kada Alonso, tokom cele sezone, nije imao mehaničkih problema.

                    Španac priznaje da će održavanje tog rekorda biti teško, ali smatra da postoji prostor za poboljšanje u pojedinim oblastima, posebno u kvalifikacijama, koje su Ferrarijeva „Ahilova peta“ u poslednjih par godina.

                    „Mi to moramo da ponovimo“, rekao je Alonso: „Biće teško ponoviti ono što smo uradili prošle godine, a to je povećanje potencijala automobila do maksimuma na svakoj trci. Tokom godine smo se suočili sa nekim teškim momentima vezanim za automobil, jer je ponekad bio malo bolji, a ponekad i nije.“

                    „Mi moramo da ponovimo takve performanse i da poboljšamo neke greške koje smo imali prošle godine. Nismo imali sreće na Spa, nismo imali sreće na Suzuki. Možda bez naše greške, ali bili smo van tih trka.“

                    „Ali iza te loše sreće, možda postoji nešto što možemo da poboljšamo. Ako ne startujemo sa osmog ili šestog mesta, ili ako izbegnemo probleme u trci koje donosi prva krivina. Zbog toga moramo da startujemo sa malo bolje pozicije i moramo što češće da startujemo iz prvih redova. Postoje stvari koje možemo da poboljšamo.“

                    Dvostruki svetski šampion, dodaje da ako se Ferrari opet nadje u borbi za titulu do poslednje trke, to moraju da iskoriste ovaj put.

                    Kada su ga upitali šta mu je potrebno drugačije da uradi kako bi,nakon sedam godine pauze, osvojio treću titulu, Alonso je rekao: „Moramo da promenimo finalni rezultat. To je jedino što možemo da promenimo u odnosu na prošlu godinu.“

                    „U Ferrariju sam već tri godine, od toga dve godine sam se borio za titulu do poslednje trke. U oba slučaja smo završili na drugom mestu i ove godine želimo da promenimo taj finalni rezultat.“

                    „Nadam se da smo sposobni da se borimo za titulu, jer to je prvo što moramo da budemo sigurni, jer se ne dobija takva prilika svake godine. Zato želimo da imamo tu mogućnost, da budemo u borbi za titulu do poslednjeg momenta, i ako se nadjemo u borbi za titulu do poslednjeg momenta, ne smemo da izgubimo tu mogućnost ove godine.“


                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      "Kapetan" McLarena pod pritiskom


                      Prema Davidu Coulthardu, teret će pasti na Whitmarsha ukoliko se McLaren ne oporavi brzo


                      Nakon što su izgubili zvezde tima, Lewisa Hamiltona i Paddyja Lowea, pred početak sezone, tim iz Wokinga se primetno mučio sa radikalno novim MP4-28 u Australiji.

                      Na kraju bi krivica mogla da padne na ramena šefa tima, Whitmarsha, kako je napisao Coulthard u svojoj kolumni.

                      "Ne može se izbeći činjenica da je pritisak na Martinu Whitmarshu kao šefu tima, na kraju krajeva, kapetan broda je taj koji je odgovoran za njegovu navigaciju," rekao je Coulthard.

                      "Neuspeh nije opcija," dodao je.

                      Što se tiče mogućnosti povratka automobila iz 2012. u akciju, Whitmarsh je citiran: "Čisto sa tehničke tačke gledišta - moglo bi biti moguće."

                      "Da li sam ubuđen zbog naredne trke (u Maleziji)? Mi svakako nećemo biti brzi," citiran je Jenson Button.

                      Button je i podržao svog šefa.

                      "Svi gledaju u Martina. Teško je uvek biti jak, ali on odrađuje prokleto dobar posao. Nema upiranja prstom."

                      "Želimo da se popravimo, ali mislim da će to biti dugo putovanje za nas."


                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Organizatori VN Rusije dematovali bankrot


                        Magazin Speed Week pisao je da je ugroženo održavanje trke u Sočiju.



                        Prema pisanju magazina Speed Week, VN Rusije je pod znakom pitanja jer su organizatori bankrotirali. Ona je navela da je Omega, kompanija koja je zadužena za izgradnju staze preuzela potpunu odgovornost.

                        Ipak zvaničnik trke Dimitry Erofeev je izjavio da sve pripreme idu po planu i da nema nikakve bojaznosti da trka neće biti spremna.
                        "Okrug Krasnodar nema prava na kiks u ovom projektu jer je ugled naše zemlje u pitanju. Ako se budu pojavili neki problemi mi ćemo pomoć dobiti od države i ostalih regiona", izjavio je on.

                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Hembery: Lauda je ljut jer je njegov tim izgubio


                          Šef Pirellija uzvratio na Laudine optužbe.



                          Lauda koji se nalazi u upravnom odboru Mercedesa je izjavio kako je situacija u Formuli 1 "apsolutno glupa" i da je stavranje više pit-stpova u trci pogrešno razmišljanje.

                          "U 90% vremena u trci niko ne razume šta se dešava", kazao je Lauda.

                          Paul Hembery je zatim odgovorio: "Nikki je zaboravio kako su trke ranije bile dosadne. Sve je bilo isto. Ovako smo timovima dali novi izazov, a pošto njihovi vozači nisu pobedili onda su oni krenuli da se bune".

                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            McLaren se izvinio Red Bullu


                            Istraga je pokazala da je Webberov ECU imao problem povezan sa softverom


                            Nakon što je Australijanac imao loš start u Melburnu i takođe i problem sa KERS-om, šef tima, Christian Horner je rekao: "Morate da pitate Mclaren zašto ECU nije radio".

                            McLarenov MES (McLaren Electronic Systems) snabdeva elektronskim kontrolnim jedinicama sve timove u F1.

                            Nova jedinica za 2013, u pripremi za nova pravila naredne godine, izazvala je probleme tokom zimskih testiranja.

                            Ali Martin Whitmarsh je ranije ove nedelje rekao da bi Red Bull mogao sam biti odgovoran za problem u Melburnu.

                            "Vi takođe sami sebi možete izazvati ECU probleme time kako ga podesite, ali istražiću to," rekao je.

                            Ta istraga je gotova i McLaren se naknadno izvinio Red Bullu i izjavi za medije.

                            Kompanija iz Wokinga je priznala da je bilo problema povezanih sa softverom sa Webberovom jedinicom.

                            "To je omelo njegove pripreme za start trke, za šta Mark i tim imaju naše izvinjenje. Radimo zajedno sa njima da bismo sprečili da se to ponovi."


                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Marussia bez ugovora


                              Marussia još uvek nema potpisan komercijalni ugovor sa F1


                              Prva trka sezone je došla i prošla, a Marussija još uvek nije potpisala komercijalni ugovor sa vlasnicima sporta.

                              U danima pre Melbournea, šef tima, John Booth, negirao je skorašnje tvrdnje Bernija Ecclestonea, koji je izjavio da je potpisao ugovor sa timom iz Banburyja.

                              „To je značajno za Bernija, jer ne može da snima bez toga“, rekao je Booth.

                              Sportski šef, Graeme Lowdon, sada, nekoliko dana pre VN Malezije, izjavio da Marussia tek treba da potpiše nov ugovor, čiji je glavni element dogovor oko toga koliko će CVC platiti timovima u 2013.

                              „Malo je čudno da tretirate jedan tim tako drugačije, ali ja ne radim za CVC, tako da pretpostavljam da imaju neki razlog za to“, rekao je Booth.

                              „Pitanje je: zašto nas? Mi bi rekli da smo prilično dobar tim i da pravimo prilično dobre korake.“

                              Lowdon tvrdi da, ako se ova situacija nastavi, moglo bi doći do toga da sponzori ne podrže Marussiju.

                              „Drugi timovi imaju sporazum, tako da će krenuti u pregovore sa sponzorima. Sponzore uznemirava to da ćemo mi biti drugačije tretirani, u odnosu na druge timove. Tu postoji domino-efekat, nema sumnje u to.“


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Button trazi inspiraciju u Ferrariju


                                Button se nada preokretu, kao što je Ferrari uradio prošle godine


                                Na početku prošle sezone Italijanski tim se našao u nezgodnoj situaciji jer su zaostajali za Red Bullom i Mclarenom prkeo sekunde, ali kad su došli došli u Evropu Alonso je bio u trci za titulu šampiona. Na kraju godine, Alonso je završio samo 3 boda iza Sebastiana Vettela.

                                Button i Perez su se mučili na prvoj trci ove sezone u Australiji, ali Britanac je siguran da mogu naučiti dosta iz onoga što je demonstrirao njihov najveći rival prošle godine.

                                "To je ta pozitivna strana. Fernando je prošle godine bio 1.5 sekundi iza nas na startu sezone, ali je na kraju umalo osvojo titlu šampiona", rekao je Button.

                                "Tako da je moguće da se smanjimo razliku u odnosu na lidere. Da li smo mi u situaciji u kojoj je bio Ferrari prošle godine? Ne znam".

                                "Uvek postoje prednosti i mane, a onda se svede na to koliko imate mana a akoliko prednosti, ali sigurno je da nismo u poziciji u kojoj smo hteli da budemo na početku godine".

                                "Za nas, se mnogo toga promenilo tokom zime u bolidu, a za većinu timova to nije bio slučaj. Ali ovo je tek prva trka sezone i ima još dosta toga što možemo da učinimo":

                                Za razliku od većine timova koji su samo evoluirali svoje bolide od prošle godine, McLAren je radikalno promenio svoj bolid za 2013. godinu. Pre nekoliko dana su se takodje pojavile špekulacija da bi tim iz Vokinga mogao da se vrati na bolid iz 2012. godine.

                                Perez, koji nije osvojio ni jedan bod u svojoj prvoj trci za McLaren, je izjavio da tim ima mogućnosti da preokrene stvari.

                                "Ako je neki tim sposoban da promeni svoje performanse veoma brzo, onda je to McLaren".

                                "Imam puno poverenje u McLaren, a ono što mene ohrabruje je činjnica da vidim ljude oko sebe koji rade non stop".

                                "Siguran sam da ćemo izaći iz ove teške situacije pre, nego kasnije".


                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X