F1 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Ricciardo: Force India nam je predaleko


    Daniel Ricciardo je otkrio da je cilj Toro Rossa za 2013. da pobedi Williams i Sauber


    Prošle godine, drugi Red Bullov tim je pobedio samo tri najnovija tima na gridu - Caterham, Marussiju i HRT - ali ove sezone, Toro Rosso već ima više poena nego Sauber i Williams.

    "Za sada, naš cilj je da budemo ravnopravni i možda i pobedimo Williams i Sauber."

    "U ovom trenutku, mislim da nam je Force India predaleko. To je veoma brz auto, u poređenju sa našim."

    Ricciardo je, za sada, impulsivno pristupao borbama sa timskim kolegom Jean-Ericom Vergneom. Ali kaže da su tenzije pod kontrolom.

    "Očigledno da postoji takmičenje između nas, ali zajedno radimo na razvoju automobila," insistirao je.

    Za Toro Rosso par, 2013. bi mogla biti upamćena kao pravo 'pobedi ili izgubi' takmičenje.

    Potencijalni odlazak Marka Webbera bi mogao da oslobodi mesto u glavnom Red Bull timu, ali jedan - Ricciardo ili Vergne - bi mogao potpuno da bude gurnut u stranu da bi se napravilo mesto za novu mladu nadu kompanije za energetska pića, Antonia Felix da Costu.

    "To je tačno," priznao je Ricciardo, "uvek je veliki pritisak na nama, ali navikli smo."

    "Mi smo najbolji, mi smo u F1, mi smo deo grupe kao što je Red Bull, tako da ne možemo sebi da priuštimo greške," nastavio je.

    "Ako nisam dovoljno dobar, tačno je da me čeka nevolja. Možda zvuči grubo, ali to je zakon sporta i znamo kako radi."


    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Bottas: Sezona ide dobro iako nema bodova


      Kada sklonimo Caterham i Marussiju u stranu, jedini tim koji je još bez bodova u 2013. je Williams


      "To je izazovna situacija za moju prvu sezonu," rekao je finski debitant Valtteri Bottas, "ali ne mogu da se žalim."

      "Nije bilo lako, to je sigurno, ali što se tiče mog dela, osećam da ide dobro," rekao je.

      23-godišnji Bottas je nastavio: "Nisam napravio nijednu veliku grešku, i osećam da je dobar odnos između mog timskog kolege (Pastor Maldonado) i mene."

      "Dao bih nam ocenu 8.5 - ima prostora za napredak, ali nije tako loše," rekao je finskom dopisniku Heikkiju Kulti.

      Bottas je rekao da Williams planira velika unapređenja za VN Španije, koje će isprobati tokom pravolinijskog aerodinamičkog testa.


      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Perez: Buttonu se nisam izvinio


        Meksikanac je demantovao da se posle trke izvinio Jensonu Buttonu zbog sukoba na stazi u Bahreinu.



        Jenson Button je odmah posle trke u Bahreinu izjavio da mu je Sergio Perez uputio izvinjenje kao i da su imali veoma dug i konstruktivan razgovor. Sa druge strane, Perez je izjavio da se nije lično izvinio Buttonu već celom timu.

        "Na sve strane objavljeno je da sam se izvinio Buttonu, što nije tačno. Njemu se nisam izvinio jer mislim da to nije potrebno. Obojica dugujemo izvinjenje timu, pa smo dosta razgovarali oko toga. I pored ovoga ja imam dobar odnos sa njim", izjavio je Checo.

        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Razia otkrio da pregovara sa Force Indiom


          Luiz Razia se nada da će se vratiti u Formulu 1 do kraja 2013.


          Brazilac je došao veoma blizu svog debija ove godine, potpisavši sa Marussijom, ali onda je izgubio svoje mesto kada sponzor nije platio.

          Sada, 24-godišnjak je otkrio za Jovem Pan radio da je u pregovorima sa Force Indiom o tome da postane njihov test i vozač za treninge u petak.

          "Mogućnost postoji," rekao je Razia.

          "Force India je veoma zainteresovana za ovaj projekat. Ali, ipak, potreban mi je sponzor."

          "Tim ne želi da uradi nešto loše, oni žele projekat na bar dve godine: ova godina kao nadograđivanje u trkačkog vozača za narednu."

          "Potreban mi je sponzor. Razočaravajuće je što morete da se oslonite na to da biste radili svoj posao profesionalno, ali tako je kako je."

          Razia je negirao da je situacija sa Marussijom naškodila njegovom kredibilitetu i slici.

          "Marussia je verovala u mene i dovela me bez mnogo sigurnosti. Ali verujem da će Force India želeti nešto konkretnije."

          "Mislim da mi nije naškodilo. Težak deo je bila jedino situacija."

          "Imali smo opciju da odem u Caterham, ali izabrali smo Marussiju iz dva razloga. Imali su bolji paket dok se Caterham više fokusirao na 2014, i jer smo imali nekoliko sastanaka sa Patom Symondsom i on je zvučao veoma uvereno."

          Razia je rekao da je siguran da je mogao da ponovi podvige Julesa Bianchija, koji je impresionirao F1 svet sveobuhvatno pobedivši, bar do sada, timskog kolegu Maxa Chiltona.

          "Sigurno," insistirao je. "Mislim da to ne bi bio težak cilj za sezonu."


          "Mislim da je Chilton došao prerano u F1, bez dovoljno iskustva."


          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Williams opet u gubicima


            Williams opet ostvario gubitak u 2012.


            Kako navodi finansijski izveštaj Williams Group-a, nakon gubitka od 7.4 miliona funti u 2011. godini, Williams Group je, u 2012. ostvarila još jedan gubitak i to u iznosu od 5 miliona.

            Medjutim, njihov promet je povećan za 22 posto, sa 104.5 miliona na 127 miliona funti, dok dodatnih 9.4 miliona nije uključeno u tu računicu „zbog tehničkog tumačenja današnjih računovodstvenih standarda“, navodi se u saopštenju tima.

            Ovaj tim tek treba da ostvari svoj prvi poen u 2013., nakon uspešne 2012. sezone, gde su uspeli i da pobede, po prvi put od 1996. godine.

            Suvlasnik i direktor tima, Frank Williams, aludirao je na poteškoće sa kojima se suočavaju ove sezone i kaže da napredak mora da se ostvari.

            „2012. smo videli kako Williams pravi ohrabrujući napredak na stazi i van nje, i mi smo odlučni u tome da nastavimo taj trend i u 2013.“, rekao je Williams: „Pobeda na VN Španije 2012. je poseban vrhunac i mi nastavljamo sa razvojem jakih partnerstava i inžinjerskih odnosa.“

            „Na kraju godine, Williams F1 Team je završio na 8. mestu u šampionatu konstruktora. Još uvek postoji način da ovaj tim stigne do mesta gde treba i da bude, ali poboljšanja u odnosu na prethodnu sezonu su evidentna.“


            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Force India testira na Duxfordu


              Conor Daly za volanom Force Indie na Duxfordu


              Već smo ranije pisali da će nepoznati timovi odraditi pravolinijske testove sa svojim bolidima na Duxfordu početkom maja, a danas je stiglo obaveštenje iz Force Indie, da će Conor Daly testirati za njih 1. maja na tom aerodromu.

              Mladi Daly, koji će se ove godine takmičiti u GP3 seriji, kao i na Indianapolisu 500, odradio je danas podešavanje sedišta, a sutra će provesti vreme u simulatoru, pre izlaska na stazu u sredu.

              „Ove sesije su od vitalnog značaja za prikupljanje podataka za F1 timove, i meni je drago što mogu da pomognem u tome“, rekao je Daly. „Bolidi Formule 1 su veoma kompleksne mašine i ovaj dan će mi dati priliku da naučim većinu sistema.“


              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Ferrari nije zabrinut odlaskom Pirellia


                Ferrari tvrdi da nisu zabrinuti činjenicom da bi Pirelli mogao da napusti F1


                Pirellijev ugovor sa F1 ističe na kraju godine, a još uvek ne postoje indicije koje ukazuju da će ovaj dobavljač guma produžiti saradnju, iako oni očekuju još jedan trogodišnji ugovor.

                Ovom celokupnom situacijom i mogućnošću da će F1 ostati bez dobavljača guma od 2014. godine, Ferrari uopšte nije zabrinut.

                „Sigurno je to, da mi ne možemo da vozimo bez guma, osim ako se ne vratimo u vreme Kamenka i Kremenka“, rekao je Stefano Domenicali: „To je situacija za koju iskreno verujem da se neće desiti.“

                „Ako ne postoji alternativa, mi ćemo veoma brzo naći neko rešenje, i ja sam siguran da je Pirelli već jasno stavio do znanja da želi da ostane ovde i u budućnosti.“

                „To je pozitivno, jer bez guma nema ni šampionata. Ubedjen sam da će se ta situacija rešiti u nekoliko narednih nedelja.“

                Direktor Pirellija, Paul Hembery, je već izjavio da se nada da će se do odluke doći u prvih nekoliko meseci šampionata, i da je jun krajnji rok za to.

                „Mi smo oduvek pričali da Formulu 1 vidimo kao sredjoročni projekat“, rekao je Paul Hembery: „Za dobrobit svih nas, to treba da rešimo što je pre moguće, idealno bi bilo u prva tri meseca ove sezone, iako, u teoriji, ima vremena do juna da se objavi nov ugovor.“


                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Samo top timovi dobijaju pare


                  Ecclestone neće više da daje 10 miliona dolara nagrade timovima van prvih deset


                  Marussia je jedini tim na gridu koji, do sada, nije potpisao novi Konkord ugovor sa Berniem Ecclestoneom, što je zbunilo zvaničnike ovog tima. Ali, istina je danas izašla na videlo.

                  Naime, Bernie Ecclestone je danas izjavio da je ukinuo nagradu od 10 miliona dolara timovima (ili timu) koji završe van top 10 u plasmanu konstruktora.

                  „Marussia nema komercijalni sporazum, jer oni nisu u top 10. Mi plaćamo prvih deset timova, jer to je ono što mi radimo“, rekao je Ecclestone.

                  „Poslednje tri godine smo radili nešto drugačije, jer smo imali sporazum sa Maxom Mosleyjem (bivšim predsednikom FIA-e), ali od sada, plaćaćemo samo prvih deset timova i to je to.“

                  Ecclestone je, takodje, otkrio da F1 i dalje gura napred sa planovima za izlazak na berzu.

                  „Složili smo se da to uradimo. To će se desiti ove godine,“ rekao je Bernie.


                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Ricciardo prvi u redu za Webberovo mesto


                    Mladi Australijanac je prvi pik za Webberovu zamenu od strane Helmuta Marka.



                    Posle afere "Multi-21" i sve većih nagadjanja da će se Mark Webber od sledeće sezone naći u Le Man seriji u Porsche timu, glasine da bi Sebastian Vettel mogao da ima novog timskog kolegu su sve veće i veće. Kimi Raikkonenen se duže vreme provlači kao moguća zamena, ali Helmut Marko ne žuri u donošenju ove odluke.

                    "Mnogo vozača želi da vozi za Red Bull, a i mi imamo nekoliko dobih vozača iz našeg junior programa. Zapravo, imamo dva veoma odlična mlada vozača", kazao je Marko misleći na dvojac iz Toro Rossa.
                    "U suštini zadovoljan sam njihovim učinkom. Ricciardo je trenutno malo bolji, ali Vergne mu je veoma blizu. Jean-Eric ima problema sa kvalifikacijama. Ako ostane ovako mi u Red Bullu možemo biti zadovoljnji njihovim učinkom", dodao je on.

                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Ferrari se fokusira na kvalifikacije


                      Poboljšanje kvalifikacionog tempa biće prioritet tima u nastavku sezone.



                      Kao i prošlogodišnji bolid tako i Ferrari F138 ima problema sa tempom u kvalifikacijama dok je trkački ritam mnogo bolja priča. Čim je Alonso uspeo da se dokopa prvog startnog reda u ovoj sezoni, Španac je taj rezultat pretvorio u pobedu.

                      "Mislim da smo ove godine pokazali dobar trkački tempo, ali smo dosta smanjili zaostatak za vodećima što se tiče kvalifikacionog ritma. U nastavku sezone naš prioritet biće poboljšanje kvalifikacionog tempa", kazao je Simone Resta, jedan od šefova u dizajnerskom timu.

                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Symonds: Marussia ce preziveti


                        Tehnički direktor Marussije priznaje da će oduzimanje nagradnog fonda ''stvarno boleti''


                        Prema novom Konkord ugovoru tim koji završi jedanesti u konstruktorskom šampionatu neće dobiti ni cent od 698.5 miliona dolara koliko iznosi sportski nagradni fond, iako su prošle godine dobijali 10 miliona.

                        Marussia je prošle godine završila jedanesta u šampionatu i vlasnik Formule 1 Bernie Ecclestone je izjavio: ''Oni nemaj komercijalni sporazum jer nisu u prvih deset.''

                        ''Plaćamo prvih deset, to je ono što mi radimo.''

                        Iako zna da će Marussia biti protiv toga finansijski, Symonds je uveren da neće propasti.

                        ''Činjenica je da izvan četiri najbolje ekipe svi imaju neke finansijske probleme. I čak i u prvih četiri imate Mercedes koji, iako nije imao finansijskih problema, mora da ima druge brige – da ne krenu Hondinim i Toyotinim putem,'' rekao je za Sky Sports.

                        ''Dakle, svi brinu. Ali razlika između onih koji imaju i onih koji nemaju je ogromna – i nije ništa bolje. Prema poslednjem Konkord ugovoru novi timovi, uključujući i Marussiju su dobili neku isplatu od FOM-a; nije puno novca ali je to bio značajan deo našeg budžeta, jer je naš budžet bio baš mali. I kada im oduzmete takve stvari to stvarno boli.''

                        ''Rekao sam da zaista volim ljude ovde. Oni su trkači – posebno John (šef tima) i Greame (predsednik), oni su po kalupu Frank Williamsa. Neće dozvoliti da ovaj tim nestane. Tako da ćemo preživeti i odlična stvar za nas je što smo mali pa ukoliko stvari jednog dana postanu teške možemo malo povući svoje rogove. I ako dobijemo više novca iskoristićemo ga mudro, jer smo navikli da nemamo puno novca.''

                        ''Mislim da se to odrazilo na naš razvoj prošle godine. Ukoliko uporedite kvalifikaciona vremena u Maleziji iz 2013. i 2012., Lotus i Force India su koristili mekše pneumatike u 2013 dok to nisu u 2012 ali, osim toga, većina ljudi je napredovala oko 0,75% po sekundi. Marussia je 2.5% brža. Takve stvari vas nateraju da mislite: ''Napredujemo''.''

                        Uprkos suočavanju sa toliko bitki, Marussia je relativno dobro odradila posao u različitim fazama ove sezone sa Jules Bianchijem koji je posebno impresionirao kada je u pitanju zadnji deo grida.

                        ''Uvek volim da postavim ciljeve koji su viši nego što se ralno mogu postići. Očigledan cilj je deseto mesto u šampionatu ali ne smatram to užasno uzbudljivim ciljem, voleo bih cilj veći od toga. Voleo bih da uđemo u Q2; očigledno da bih voleo da osvojio bod. Ali više od svega, želim da ljudi posmatraju tim i da poštuju tim – i mislim da je to počelo. Bio bih srećan da uzmem naš bolid i parkiram ga u bilo kojoj garaži na pitlane-u. Kvalitet našeg bolida je dobar.''

                        ''Znam ljude u skoro svakoj garaži i oni gledaju bolid i kažu 'Lepo je dizajniran i dobro projektovan bolid'. To mi pruža puno zadovoljstva. Dobijate to priznanje iz kontinuiranog napredovanja; bodovi ne mogu biti tako daleko.''


                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Razmatra se povratak Valensije u 2014.


                          Sporni povratak Valensije na kalendar F1 je pod znakom pitanja


                          Ranije ovog meseca smo smo izvestili da bi se španski lučki grad – odsutan ove godine iz kalendara – mogao vratiti 2014., nakon što su se njegov predsednik Alberto Fabra i Bernie Ecclestone sastali u februaru.

                          ''Sporazum sada čeka potpis katalonskog predsednika Artura Masa,'' napisao je novinar Pedro Blasco, pozivajći se na dogovor oko naizmenične zamene Valensije i Barselone.

                          Ali dok u potpunosti nije isključena smena, Mas je rekao da je Circuit de Catalunya spremna da nastavi da organizuje VN Španije svake godine.

                          ''U mogućnosti smo da ispoštujemo ugovor koji smo potpisali,'' citiran je od strane lista El Mundo Deportivo.

                          ''Više od pre godinu dana, kada sam govorio o smenjivanju, radili smo naporno i u mogućnosti smo da preuzmemo izazov organizovanja trke svake godine.''

                          Mas je rekao da će se o problemu najverovatnije diskutovati narednog vikenda, kada Barselona bude domaćin VN Španije.


                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Rossi vozi trening u Kanadi


                            Caterhamov rezervni vozač potvrdio da će voziti prvi slobodni trening za VN Kanade


                            Rossi je trebao da ima svoju prvu vožnju u CT03 u Bahreinu, ali kasan poziv Caterhamovog GP2 tima i povratak Heikki Kovalainena su odložili njegov izlazak na stazu. 21-godišnjak se nada ''najmanje još jednoj'' FP1 šansi kako sezona bude odmicala.

                            ''Očigledno da ću vikendima kada nisam u GP2 gledati da vozim bolid F1 tokom sesija petkom i to će početi u Montrealu. Osim toga odradiću bar još jedan, a možda i druge, ali teško je reći šta će se tačno desiti jer u F1 nikada ništa ne znate sigurno sve dok niste u bolidu. Šta god da se desi, što više vremena možete da provedete u bolidu F1 to je bolje.''

                            Rossi je završio na podijumu tokom svog debitantskog vikenda u GP2 na Sakhiru, stavljajući sebe na sedmo mesto u vozačkom šampionatu uprkos tome što je propustio otvarajuću trku u Maleziji.


                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Marko zeli poboljasanje guma i to "sto pre"


                              Dr Helmut Marko nije zadovoljan poboljšanjem koje je Pirelli napravio


                              Do sada u 2013., svetski šampion Red Bull je pritiskao zvaničnog snabdevača pneumatika u F1da značajno promeni pneumatike koji puno degradiraju ove sezone.

                              Ali nakon 4 Velike Nagrade, Pirelli je najavio da će samo malo poboljšati svoju tvrđu komponentu za Barselonu i nadalje.

                              Red Bullov Marko je rekao u ponedeljak: ''Mi želimo – što je pre moguće – pneumatike koji ne ograničavaju naš potencijal,'' citiran je od strane novinske agencije DPA.

                              ''Trebalo bi da ste u stanju da izvučete maksimum iz svog bolida,'' rekao je na Red Bullovoj stazi u Spielbergu, Austriji.

                              Marko tvrdi da trenutni Pirellijevi pneumatici sankcionišu najbolje bolide, kao što je Red Bullov RB9.

                              ''Ukoliko koristimo naš pun potencijal ne možemo imati ni poslednji krug u kvalifikacijama,'' tvrdi on.

                              ''Reći svojim vozačima da im nije dozvoljeno da u nekim krivinama voze pravilno nije ni malo lako,'' dodao je Marko.

                              Red Bullov insajder je rekao za nemački Auto Motor und Sport: ''Da smo imali normalne pneumatike, Vettel bi bio pola sekunde brži od svakoga na svakoj stazi.''

                              ''Znamo to iz naših simulacija,'' dodao je izvor.


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Horner porice da je Marko prepreka


                                Christian Horner insistira da Dr Helmut Marko ne ometa Red Bull


                                Prisustvo Helmut Marka u Red Bullu je pomoć a ne prepreka ambicijama Formule 1, insistira šef tima Christian Horner.

                                Iako Markovi iskreni stavovi često izazivaju kontroverze – naročito zbog svoje bliske veze sa Sebastianom Vettelom – Horner tvrdi Markova savetodavna uloga u Red Bullu pomaže F1 timu dajći mu nezavisnost koja mu je potrebna.

                                ''Imam punu odgovornost za funkcionisanje tima –na stazi i u fabrici,'' rekao je Horner.

                                ''Ja direktno izveštavam Dietricha, koji je oduvek bio izuzetno podržavajući. Postavio je visoke standarde.''

                                ''Helmut ima odgovornost na drugom mestu, sa programom mladih vozača, ali on nema operativne odgovornosti ili ulaz u to kako ćemo funkcionisati kao trkački tim. On je Dietrichov savetnik, i očigledno iskusna ruka.''

                                ''Deo njegove uloge je u okviru Red Bullovog društvenog života, sada kada je kompanija toliko velika, on je omogućio da Red Bull racing zadrži svoju nezavisnost. To mi omogućava da slobodno radim u upravljanju biznisa i upravljanju tima kako ja mislim da treba.''

                                Iako su konačne odluke o Red Bullovim dugoročnim planovima i dalje do Mateschitza, Horner kaže da je njegov odnos sa Austrijancem čvrsto na zemlji, i da nikada nije imao ništa osim pune podrške.

                                ''Dietrich je predsednik i većinski akcionar, pa naravno da sam mu odgovoran,'' rekao je Horner.

                                ''Ali mi on daje autonomiju i ima poverenje u mene da predstavljam tim na najbolji način što mogu, i daje mi odrešene ruke da pokrenem i vodim tim; da zaposlim, da vodim tim najboljim putem za koji vidim da odgovara.''

                                ''Naravno da ga obaveštavam. I naravno svaka glavna odluka – na primer kada su vozači u pitanju – će biti na kraju doneta sa njim.''

                                ''Ali on je uvek pratio i podržavao tim – bilo da su u pitanju investicije u kapitalne rashode, ili da je promena motora.''


                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X