F1 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Horner-Borba za titulu je i dalje otvorena


    Iako je Vettel ubedljiv, Horner tvrdi da je još uvek dug put do titule.


    Sebastian Vettel je ove sezone ostvario 4 pobede i trenutno ima ima 34 poena više od drugoplasiranog Alonsa. Red Bull u šampionatu konstruktora vodi sa 67 poena prednosti u odnosu na Mercedes. Posle devet trka ovi rezultati su za divljenje i čini se da je sasvim izvesno ko će se radovati na kraju sezone 2013. Međutim, Christian Horner je oprezan:

    "Smatram da je i dalje otvorena borba za naslov najboljeg. Tek smo na pola sezone i ko zna šta može da se desi. Dug put je pred nama i ne treba nikog unapred otpisivati. Naravno, zadovoljni smo što imamo 4 pobede u prvom deluu sezone. To je odličan rezulat za sada, ali nije nikakva garancija za budućnost. Vettel je bio jako razočaran posle Silverstona, ali brzo se vratio u vrh, i to pred domaćom publikom”, završio je Horner.


    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Timovi u neslozi zbog menjanja pneumatika


      Nazire se novi poredak u F1 jer dolazi do promene Pirellijevih pneumatika


      Nakon incidenta sa pneumaticima na VN V.Britanije zvanični snabdevač pneumatika u F1 za VN Nemačke je stavio kevlar.

      Pored toga Pirelli ima nameru da predstavi potpuno nove pneumatike za Mađarsku i trke posle nje, kombinujući konstrukciju pneumatika iz 2012. i jedinjenja iz 2013.

      Ali svetski šampion Sebastian Vettel je nakon pobede u Nurburgringu nagovestio da će odluku o pneumaticima koji će se koristiti u Mađarskoj timovi tek doneti.

      Lotus, koji je bio konkurentan na Nurburgringu sa sadašnjim pneumaticima, je srećan da stvari ostanu kakve su sada.

      ''Bila je ovo odlična trka, pokazujući da se pneumatici ponašaju prilično isto kao i u prvoj trećini sezone,'' rekao je vlasnik tima Gerard Lopez za finski list Turun Sanomat.

      ''Ukoliko se pneumatici radiklano promene to će zaista uticati na kredibilitet sporta. Barem sada niko ne može da tvrdi da su ovi pneumatici nebezbedni,'' dodao je.

      Force India, s' druge strane, nije imala problema sa Pirellijevim originalnim pneumaticima, ali se puno borila u Nemačkoj sa kevlar konstrukcijom i nova pravila zabranjuju zamenu zamenu zadnjih pneumatika.

      I sada se tim iz Silverstona plaši prelaska na pneumatike iz 2012.

      ''Ukoliko se vratimo na staro stanje, mi gubimo celu našu prednost u pogledu kako koristimo pneumatike ove godine,'' rekao je sportski direktor Otmar Szafnauer.

      ''Dizajnirali smo naš bolid specijalno za specifikaciju pneumatika u 2013.''

      On je za Auto Motor und Sport rekao da je Force India bila prvi tim u 2013. koji je otkrilo stari trik sa zamenom zadnjih pneumatika, žaleći se da su drugi timovi izazvali zabranu kombinujući trening sa vožnjom na visokom pritisku i zavojima.

      ''Nikada nismo vozili sa niskim pritiskom ili previše zavoja,'' rekao je Szafnauer.

      Sada Force India žurno prilagođava bolid da vidi kako će on funkcionisati sa pneumaticima iz 2012., koji će po prvi put biti testirani na Silverstonu sledeće nedelje.

      ''Plašim se da će ovi pneumatici sve zakomplikovati,'' dodaje Szafnauer.


      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Lotus zeli da zadrzi Raikkonena


        Eric Boullier kaže da je Lotus spreman da otpočne pregovore.


        Posle Webberove odluke o povlačenju, Kimi Raikkonen je kandidat br.1 za mesto u Red Bullu.
        Međutim, Lotus se nada da će uspeti da ga zadrži u ekipi i tim povodom Boullier kaže:
        “Lotus već dve godine uspešno drži korak za Red Bullom. Kimija prvenstveno interesuje da li možemo da nastavimo u tom ritmu i ubuduće.Trenutno najviše razgovaramo o tehničkom delu bolida koji imamo. Kimi je dovoljno zreo da može sam da donese odluku o nastavku svoje karijere. Takođe, svestan je da prelazak u Red Bull ima svoje pozitivne, ali i negativne strane”
        Jedna od glavnih Kimijevih briga odnosi se na odlazak tehničkog direktora Jamesa Allisona koji je prešao iz Lotusa u Ferrari.
        Boullier je takođe otkrio da je Lotus kasnio sa uplatom zarade, ali je na kraju Raikkonenu ipak uplaćeno sve što mu je ekipa do sada dugovala.
        Pregovori će početi tokom ove nedelje, a tim povodom vlasnik Lotusa Gerard Lopez kaže:
        “Mi znamo šta Kimi voli u Lotusu i šta mu prija. Na nama je da ga uverimo da će od Lotusa dobiti bolid koji mu odgovara, prođemo tehničke detalje i to će biti dovoljno da ostane u timu. U Lotusu ima sa personalne strane daleko veću slobodu, a to je njemu izuzetno važno. Jednom mi je neko blizak njemu rekao da je za Kimija najvažnije od svega da ima korektan odnos sa ekipom za koju vozi. Po njegovim merilima, onaj tim koji se ponaša ljudski je dobar tim”.
        Posle 9 trka Finac se nalazi na trećem mestu u generalnom plasmanu vozača, sa 41 poenom manje u odnosu na vodećeg Vettela, ali i samo 9 manje od Alonsa.
        Sa druge strane, budućnost Romaina Grosjeana u Lotusu je vrlo neizvesna. Iako je dobro vozio na poslednjoj trci u Nemačkoj, Francuz i dalje ima lošu reputaciju posle silnih incidenata u kojima je učestvovao 2012.godine. Ove sezone iza njega stoji moćan sponzor (Total), ali se još uvek ne zna da li će se ta saradnja nastaviti i ubuduće.


        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          FIA potvrdila tri dana testa na Silverstoneu


          FIA odbila da dozvoli dodatni dan testiranja na Silverstonu


          Mercedesove nade da će timovi dobiti dodatni dan testiranja na testu mladih vozača su pale u vodu nakon što je FIA danas potvrdila da će redizajnirani test mladih vozača ipak biti u trajanju samo tri dan, kako je i propisano.

          FIA je takodje odlučila da osigura da aktivni vozači učestvuju samo u testu guma, jer bi u suprotnom timovi iskoristili trodnevni test za razvoj bolida.

          FIA na test mladih vozača šalje posmatrače koji će osigurati da kad atktivni vozači budu vozili bolide da promene na bolidima budu samo zbog testiranja novih guma, tako da timovi neće moći da menjaju krila i druge komponente na bolidu.

          Medjutim, aktivni vozači bi teoretski mogli da testiraju nove delove na bolidima ukoliko provedu ceo dan u bolidu, tj. da nema menjanja vozača tokom istog dana.

          FIA je danas svim timovima poslala identično pismo u kojem se navodi:

          1. Test mladih vozača će se održati kako je i planirano- od 17. do 19. jula u trajanju od tri dana.

          2. Jedna specifikacija guma će biti dozvoljena za test. Koristiće se konstrkucija iz 2012. godine ali će se testirati soft, medium i hard komponente.

          3. Pirelli je dobio odobrenje da svakom timu dodatno obezbedi 5. setova guma za test, što daje ukupnu cifru od 105 setova. Svi setovi mogu biti iskorišćeni tokom testa.

          4. Svaki vozač koji je učestvovao na više od dve trke u šampionatu F1 ima pravo učešća, ukoliko sprovodi test guma koje dobavljač donese na test. Kako bi se ispunio uslov, timovi će posebno obezbediti da sve promene na bolidu koje budu napravljene, budu samo iz razloga testiranja guma, i po planu koji je pripremio Pirelli. Posmatrač FIA-e će biti prisutan na testu kako bi se osiguralo da timovi poštuju pravila.


          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            McLaren naucio lekciju


            McLaren se nada da će se odluka o prebacivanju na tehnički fokus u 2014. isplatiti


            Tim iz Woking je priznao da pravi greške sa trenutnim bolidom, što je dovelo do veoma razočaravajuće sezone do sada jer MP4-28 ima nedostatak tempa.

            Izgleda da su otpisali bilo kakvu šansu za značajno poboljšanje ove sezone, birajući da se fokusiraju na sledeću godinu i preusmeravanje resursa u nadi da će steći prednost u odnosu na svoje rivale koji će u velikoj meri biti usmereni na svoje trenutne bolide.

            Kada je upitan od strane Autosporta da li je siguran da je tim podvukao sve što je išlo naopako ove sezone i da li će biti u stanju da istravi greške u 2014., McLarenov šef Martin Whitmarsh je rekao: ''Jesam. Često naučite više iz grešaka.''

            ''Dakle, u pogledu motivacije tima, fokus tima i učenje su bili dobri.''

            Whitmarsh je priznao da odluka o odustajanju od razvoja bolida za 2013. nije bila jedna od lakših, ali je bio siguran da će se takva odluka isplatiti na duži period.

            ''Ne mogu se setiti da imamo taj luksuz da budemo u mogućnosti da biramo, jer je naša slabost borba za osvajanje oba šampionata i trka,'' dodao je.

            ''Teško je udaljiti sebe od toga.''

            Whitmarsh se i dalje nada da se više brzine može naći u trenutnom bolidu ukoliko nastave da hvataju korak sa svojim rivalima.

            ''Razočarani smo ovogodišnjim bolidom i s' pravom trebamo da budemo, jer na kraju krajeva računaju se relevantne performanse (u odnosu na rivalske timove),'' rekao je.

            ''U pogledu apsolutnih performansi brži smo nego prošle godine, jednostavno smo sebe vratili nazad.''

            ''Mi smo oko šest meseci unazad u odnosu na ostale u pogledu razvoja, i mislim da je to prilično dobro zabeležena greška koju smo kao tim napravili.''


            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Anderson o Allisonu i Massi


              Massa treba da ide iz Ferrarija, a brilijantni Allison da dodje u ovaj tim


              Iako Stefano Domenicali nije želeo da komentariše dolazak Jamesa Allisona u tim, sa druge strane, Gary Anderson, veteran inžinjerstva Formule 1, misli da je James Allison pravi čovek za Ferrari.

              „To bi bio brilijantan potez“, rekao je Anderson, bivši inžinjer F1 automobila u Jordanu i Jaguaru: „Uvek sam govorio da Ferrariju ne manjkaju sredstva, već čovek sa vizijom. James je takav čovek.“

              S'druge strane, Anderson smatra da Ferrari treba da prekine saradnju sa Felipeom Massom, koji iz nedelje u nedelju ne završava trke.

              „On je prosto izgubio kočenje na prvoj krivini u 4. krugu“, rekao je Anderson: „To je osnovna greška koju vozač njegovog kalibra ne bi smeo da napravi, i ona se desila u veoma nezgodnom trenutku.“

              „Da sam ja Ferrari, ja bih doveo nekog drugog partnera Alonsu od sledeće godine. Njima su potrebna dva vozača koja konstantno osvajaju poene za konstruktorski šampionat, u kome se nalaze pare.“

              Tom prilikom, Anderson je, kao zamenu za Massu, predložio Jules Bianchija, već istaknutog člana Ferrarijeve Akademije.

              „Njima je potreban pristojan vozač za podršku, dobar vozač br.2“


              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Zylon vizir sacuvao Chiltona u Nemackoj


                Max Chilton može da se zahvali FIA-i jer se nepovređen vraća sa VN Nemačke


                Nemački Speed Week tvrdi da je FIA-in poslednji standard bezbednosti sačuvao Chiltona, izveštavajći da se direktor trke Charlie Whiting zauzeo za oštećenje kacige rukija Marussie nakon trke u Nurburgringu.

                Rečeno je da je, nakon smrti redara u Kanadi i povrede FOM-ovog kamermana u Nemačkoj, Chilton bio srećan da prođe bez povrede prošlog vikenda.

                Whiting će navodno poslati kacigu britanskog vozača na analizu od strane FIA-inog instituta, nakon što ga je pogodilo nešto sa drugog bolida – verovatno šljunak – pogodivši novu Zylon pancir traku koja se nalazi na viziru vozača.

                Zylon traka je uvedena nakon gotovo fatalne povrede Felipea Masse 2009., kada je Brazilca udario deo bolida koji je bio ispred njega tokom VN Mađarske.


                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Lauda-Obavezne pit lane kacige "ludost"


                  Niki Lauda misli da bi trebalo da se prestane sa preterivanjem o pitlane incidentu iz Nurburgringa


                  FIA je odmah reagovala smestivši FOM-ovog kamermana Paula Allena na bolničko lečenje, nakon što ga je pogodio točak sa bolida Marka Webbera na VN Nemačke.

                  Bernie Ecclestone je reagovao odmah zabranivši svojim kamermanima snimanje iz boksa, dok je FIA rekla da samo redari i osoblje tima imaju dozvolu za pitlane tokom kvalifikacija i trka.

                  ''Pristup za odabrane medije će biti ograničen na pitwall,'' rekla je FIA.

                  Federacija iz Pariza želi da ubrza planirane promene propisa za 2014., tako da odmah nameću pravila.

                  Oni sadrže zahtev da sva timska osoblja tokom pitstopova nose kacige, a smanjena je i brzina u pitstipu sa 100km/h na 80km/h.

                  McLarenov šef Martin Whitmarsh je podržao ovo, priznajući da je F1 postala malo labava.

                  Ali trostruki svetski šampion Lauda je rekao da će pravilo da svi na pitlane-u nose kacige biti 'ludost'.

                  ''Ja sam za bezbednost, ali to bi bilo preterivanje,'' rekao je Lauda.


                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Grosjeanovo mesto pod znakom pitanja


                    Lotus priznaje da Grosjeanovo mesto u 2014. nesigurno


                    Već je poznato da je Nico Hulkenberg vodeći kandidat za mesto tima iz Enstona za sledeću godnu ukoliko njihov vozač Kimi Raikkonen ode u Red Bull.

                    Međutim vlasnik tima Gerard Lopez misli da će svetski šampion iz 2007. ostati kod njih.

                    ''Znamo da Red Bull menja drugog vozača sledeće godine, ali mislim da Kimi nije drugi vozač,'' rekao je za finski list Tarun Sanomat.

                    Jedan od problema za Lotus bi mogao biti novac jer je šef tima Eric Boullier priznao da tim zaostaje sa isplatom Kimiju.

                    ''Ukoliko Raikkonenova plata bude kasno isplaćena, da,'' rekao je za BBC.

                    ''Ali je plaćena. Moramo ukoliko želimo da ga zadržimo.''

                    Ipak još neki vozači su povezani sa Lotusom za 2014., uključujući Williamsovog Pastor Maldonada i Force Indijinog Paul di Restu.

                    ''Da, znam te glasine. Lotus je fascinantan tim, Kimi nije odlučio šta će da radi i možda ćemo imati slobodno mesto pošto Grosjeanov ugovor ističe,'' rekao je Lopez.

                    ''Romain je vozio dobro ali niko u ovom trenutku ne može da zna da li ćemo imati jedno slobodno mesto, ili dva, ili uopšte nijedno,'' insistirao je vlasnik tima.

                    Boullier je takođe priznao da bi obojica, i Raikkonen i Francuz Grosjean, mogli da odu.

                    ''Mnogo vozača razgovara sa nama, tako da ne bi situacija trebala da bude bleda jer imam plan B ali neću podeliti to sada,'' rekao je šef tima Lotusa za oficijalni sajt Formule 1.


                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Ricciardo-RB nije najveci razlog


                      Vozač Toro Rossa kaže da Red Bull nije najveći razlog njegove trenutne forme


                      Daniel Ricciardo kaže da je preticanje u generalnom plasmanu od stranje njegovog timskog kolege Jean-Eric Vergnea bio veći faktor njegovog preokreta nego šansa da sedne za volan Red Bulla u 2014.

                      Ricciardo i Vergne se bore sa Kimi Raikkonenom za mesto u Red Bullu pored Sebastiana Vettela jer Mark Webber na kraju ove sezone napušta najbrži cirkus.

                      Nakon Webberove objave u Silverstonu, Ricciardo je nastavio da se kvalifikuje u prvih šest naredne dve trke, a u Britaniji je završio na osmom mestu.

                      Vergne nije uspeo da uđe u Q1 ni na jednoj od te dve trke.

                      Međutim situacija je bila drugačija u Monaku i Kanadi, gde je Vergne bio taj koji je bio u bodovima dok je Ricciardo bio zaglavljen u sredini grida.

                      ''Pre svih priča o Red Bullu imao sam dve loše trke,'' rekao je Ricciardo.

                      ''Imali smo tri nedelje odmora nakon Montreala i to je bilo zaista odlično vreme da zaista preispitam neke stvari i pokušam da sredim mene i momke zajedno i da zaista shvatim kako možemo da krenemo napred.''

                      ''Samo to i činjenica da je JEV imao dve stvarno jake trke, koje su pokazale da bolid ima potencijala, rasplamsale su vatru.''

                      Ricciardo je rekao da razlika nije došla od toga koliko je jako forsirao na stazi, već od njegove bolje pripreme.

                      ''Volim da mislim da uvek radim naporno izvan kokpita, ali možda sam radio malo napornije,'' rekao je.

                      ''To je bila prava motivacija da napravim korak više, stvar oko Red Bulla je bila samo šlag na torti.''


                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Nije posteno sto necemo testirati nove gume


                        Hamilton kaže da nije zadovoljan odlukom FIA-e o testu mladih vozača


                        Zvezda Mercedesa Lewis Hamilton izjavio je da Mercedes ne bi trebao da ide u Madjarsku bez prethodnog testiranja novih guma.

                        Mercedes je dobio zabranu testiranja na testu mladih vozača koji se održava ovog meseca zbog prethodnog ilegalnog testa sa Pirellijem ranije ove godine.

                        Mercedes će tako biti jedini tim koji neće isprobati nove Pirellijeve gume pre nego što dodju na trkački vikend u Madjarskoj krajem meseca.

                        Mercedes je polagao nade da bi FIA mogla doneti odluku da test mladih vozača produži za jedan dan, ali je danas Mercedesova nada za to ugašena.

                        "Ne znam da li ljudi znaju koliko je nama teško što ne idemo na test mladih vozača, i koliko će nas to koštati", izjavio je Hamilton.

                        "Mi idemo u Madjrasku na trku sa znanjem da su ostali timovi imali mogućnost da voze na novim gumama, različitim visinama bolida, različitim pritiskom guma i da su svoje bolide spremili za duge stintove".

                        "Mi nećemo imati nikakve informacije, tako da na trku u Madjarsku idemo "slepi".

                        "Ne bi trebalo da budemo u ovoj poziciji u ovom sportu, ali tako je kako je i moramo da živimo sa tim".

                        Kada je upitan da li se oseća loše zbog činjenice da njegov tim i on nemaju pristup testu mladih vozača, Hamilton je odgovorio:"Ne nerviram se mnogo oko toga, ali bi bilo lepo da smo imali priliku da isprobamo nove gume".

                        "Samo kažem, da bi u ovom sportu sve trebalo da bude jednako, ne bi trebali da idmeo tek tako u trku. Ali šta je tu je".

                        Mercedes i dalje čeka pojašnjenje testa mladih vozača od FIA-e, kao i odobrenje da i sami učestvuju na testu jer to više nije test mladih vozača.


                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Ecclestone rekao NE Sauberu


                          Bernie Ecclestone isključio mogućnost da pomogne Sauberu da opstane


                          U ne tako davnoj prošlosti, vlasnik F1 je bio poznat po borbi za spašavanje timova.

                          Ali usled izveštaja da se švajcarski tim Sauber bori da preživi, Ecclestone je rekao: ''Imamo ugovore koji od nas zahtevaju da podjednako tretiramo sve timove.''

                          82-godišnjak je rekao za švajcarsku televiziju SRF da bi jedno od rešenja za tim iz Hinwila bila prodaja.

                          ''Oni su dobar tim i siguran sam da postoji više od jednog potencijalnog kupca,'' rekao je Ecclestone.

                          ''Ne želim da zamislim F1 bez Saubera. U idealnom slučaju oni će naći novog sponzora na duži rok, ali biće dobro čak iako ih podrže kompanije na kraći vremenski rok,'' dodao je vlasnik F1.

                          ''Tim zaslužuje da mu se pomogne.''

                          ''Ne znam tačno kakva je njihova finansijska situacija, ali znam da nije dobra kao što bi trebala da bude.''

                          Dodao je da Sauber možda nije jedini tim koji je u problemu.

                          ''Tu su i drugi koji troše više novca nego što ga imaju,'' rekao je Britanac.


                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Lauda-Vettel "jasno" do cetvrte titule


                            Sebastian Vettel je 'jasno' na putu da osvoji četvrtu uzastopnu titulu


                            Mercedesov Niki Lauda priznao je da Vettel ima najveće šanse za osvajanje titule i da je to očekivao od Red Bullovog aktuelnog šampiona.

                            ''Vettel i Red Bull su najbolji paket u Formuli 1,'' rekao je za list Osterreich.

                            ''Sebastian još nije pobednik, ali je jasno na pravom putu.''

                            Zaista, Mercedesov Lewis Hamilton je priznao nakon Nurburgringa da on neće biti u mogućnosti da izazove Vettela ove godine.

                            ''Nismo uspeli da dovedemo pneumatike u okvir odgovarajuće radne temperature zbog visoke temperature staze koju smo imali u trci,'' rekao je Lauda.

                            ''Bio je to uobičajni problem koji je skoro svaki tim ima ove godine.''

                            Međutim Lauda je rekao da je Mercedes napravio veliki korak napred u odnosu na prošlu sezonu i da je ''sada iza Red Bulla druga sila''.

                            Što se tiče Ferrarijevog Fernanda Alonsa Lauda je dodao: ''On ima isti problem kao i mi.''

                            ''Poznajemo Fernanda, on nije još odustao, ali nažalost sezonu određuju problemi sa pneumaticima.''


                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Hamilton- Gume me kostaju borbe za titulu


                              Lewis Hamilton kaže da mu Pirellijeve gume uništavaju šanse za titulu ove godine


                              "Ne razmišljam o šampionatu sada," rekao je. "Stvarno nema svrhe."

                              Ranije, nakon što je video svog timskog kolegu Nica Rosberga kako pobeđuje na dve od zadnje tri trke, Britanac je zvučao optimistično o nadoknađivanju zaostatka za Vettelom, nakon dominantih kvalifikacija i pol pozicije u subotu.

                              Ali onda je došla nedelja, i postalo je jasno da je promena čeličnih pojaseva u one od kevlara znatno naškodila Mercedesu.

                              Hamilton je rekao da je ovogodišnja situacija sa gumama jedna od stvari koje ga dele od još jedne obećavajuće britanske sportke zvezde, Andyja Murraya, koji je konačno osvojio Wimbledon.

                              "Tu su samo on i reket," rekao je šampion iz 2008. "Toliko mnogo elemenata ulazi u moto trkanje. Tu su elektronika, vešanje, proklete gume, stvari koje su van moje kontrole," dodao je Hamilton.

                              Sada Pirelli pravi još jednu promenu za Mađarsku - nove gume će biti kombinacija konstrukcije iz 2012. i mešavine iz 2013.

                              "Samo moramo da se nadamo i molimo da će raditi na našem automobilu," citiran je Hamilton.

                              "Bilo bi dobro pobediti u nekom trenutku, ali sada stvarno ne deluje da će se to desiti."

                              Ali on je rekao da Fernando Alonso, uprkos problemima za razvojem automobila, treba da bude malo više uvereniji. Kada je upitan da li je borba za titulu gotova za sve Vettelove ovogodišnje rivale, on je insistirao: "Definitivno ne za Fernanda. Fernando je definitivno ima u vidokrugu."


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Montezemolo- Verujem u tim


                                "Sada od svih tražim veću odlučnost"


                                Inženjeri Scuderie Ferrari su se već vratili na posao juče ujutru, nakon što su došli sa Nurburginga u pola noći čarter letom. To je označilo kraj dve naporne nedelje koje su, pored neizbežnog stresa, generisale nove perspektive. Na uobičajenom sastanku između predsednika Montezemola, šefa Domenicalija i tima inženjera, naredni ciljevi su uključivali razvojni program F138 i sledeća dva ključna datuma u kalendaru - test mladih vozača na Silverstoneu 17-19 jula, i VN Mađarske na Hungaroringu.

                                Iako su zadnje dve nedelje bile zapažene po velikom naporu da se unapredi automobil i smanji zaostatak, posebno u kvalfiikacijama, plus pitanje guma, tim želi da odgovori još većim pritiskom. To je prava odluka u ključnom delu sezone, jer sada postoji obaveza da se definiše pravac razvoja F138 bolida.

                                Luca di Montezemolo je rekao za ferrari.com: "Danas smo razmatrali ciljeve za naredne nedelje, i razjasnili prioritete sa inženjerima. Sada tražim od svih veću odlučnosti i jaku koncentraciju na svakom detalju. Imam ogromnu veru u tim i očekujem konkretne odgovore od svih, jer će samo kroz veliku želju i dosta rada biti moguće ostvariti rezultate koje svi želimo. Da sumiram: manje reči i više dela."

                                Juče je Scuderia Ferrari napustila Nurburgring vidno razočarana Alonsovim četvrtim mestom i Massinim odustajanjem. Ti rezultati nisu opravdali očekivanje i ne mogu se pripisati spoljnim faktorima. Ali ono što se danas može videti na licima svih muškaraca i žena koji rade u Maranellu, je velika želja za ponovnim napretkom, ilustrovana rečima Stefana Domenicalija: "Ponovo smo dobili potvrdu o važnosti analiziranja podataka i kontrolisanja guma. To je isto za sve ali moramo da pokušamo da izvučemo više od ostalih, ukoliko želimo da pobedimo. To se takođe odnosi i na razvoj F138, područje u kome moramo biti bolji od naših protivnika. Sada imamo par odlučujućih nedelja pre Mađarske. Tu je i ključni test kji moramo iskoristiti do maksimuma, i po pitanju performansi guma i po pitanju tehničkog razvoja automobila. Još uvek se igra za sve, jer smo tek na pola šampionata, i ciljevi koje smo imali na početku godine su još uvek u dometu."


                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X