F1 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Van der Garde dematuje glasine da može biti zamenjen


    Dosta se špekuliše da bi Holandjanin mogao biti zamenjen Heikkijem Kovalainenom.



    Bivši vozač Caterhama se našao u boksu tima tokom VN Velike Britanije, što je otvorilo sumnje da bi mogao uskoro da dobije svoj posao nazad.

    "Još ništa nije dogovoreno, tako nemojte pokušavati da pogodite šta je u pitanju", izjavilo je Kovalainen na Silverstonu.
    Ipak, van der Garde je demantovao ove navode.
    "To su samo glasine. Znam odakle potiču, ali ja imam važeći ugovor sa timom do kraja sezone", kazao je on.

    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Domenecali se slaže sa Alonsom da bolid nije dovoljno dobar


      Alonso je zahtevao od tima da poveća svoje napore oko razvoja bolida.



      Španac se na kvalifikacijama za VN Velike Britanije kvalifikovao na desetom mestu, ali je uspeo da trku završi na podijumu.

      "Videli smo ovog vikenda da naš tempo nije dovoljno dobar", kazao je Alonso.
      On je dodao da razvoj ovogodišnjeg bolida ne ide u željenom pravcu.
      "Slažem se sa Fernandom. Mi moramo da analiziramo podatke kako bi utvrdili razloge zašto nam se ovo dešava. Vozači su u veoma teškoj psihološkoj poziciji, tako da je veoma značajno da ovaj problem što pre rešimo", kazao Domenecali.

      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Paddy Lowe se fokusira na ovogodišnji bolid


        Ross Brawn je odkrio da će Lowe imati ulogu u razvoju ovogodišnjeg bolida.



        Posle pobede na VN Velike Britanije, šef Mercedesovog tima izjavio je da će oni nastaviti sa daljim razvojem ovogodišnjeg bolida.

        "Možda će se pojaviti neki trenutak u sezoni kada ćemo reći da želimo da naša sredstva uložimo u sledeću godinu, ali za sada mi smo potpuno fokusirani na ovu sezonu. Paddy će se fokusirati na ovogodišnji bolid. Takodje, on će raditi i na bolidu za narednu godinu sa Aldom Costom", kazao je Brawn.

        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Australija zadrzava prvu trku sezone


          Ako sve bude po planu Australija će i dalje biti prva trka sezone


          To je tvrdnja Rona Walkera, predsednika Australijske GP korporacije, koji navodi da ako sve bude teklo kako treba, i naredne godine će Australija biti prva trka sezone.

          Nedavno je bilo priče da bi krajnje kontraverzna i nesigurna trka u Bahreinu mogla ugostiti F1 naredne godine na otvaranju sezone.

          Medjutim, Ron Walker je izjavio da su pregovori u toku sa Ecclestonom.

          "Mi ćemo imati organizaciju prve trke 2014. godine. Sve ide po planu za sad", izjavio je Walker.

          Očekivalo se da će sutiacija oko kalendara za narednu godinu biti rešena prošle nedelje kada se Svetski motorsport savet sastao na Gododwoodu, ali nažalost kalendar za 2014. godinu je i dalje nepoznat.

          Šef F1 Bernie Ecclestone je podržao svog prijatelja i saveznika Walkera, da će Australija biti prva trka naredne godine.

          "Ne, Bahein neće biti prva trka sledeće godine", izjavio je Ecclestone u interviju novinaru Christian Syltu.

          "Mislim da ćemo zadržati Australiju za prvu trku. Sve ostalo su glasine".


          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            RB je upozorio FIA-u na Rosberga


            Red Bull je bio taj koji je upozorio FIA-u na prekršaj, koji je Nica Rosberga mogao koštati pobede u nedelju


            Izveštavali smo da su, nakon gorkog test-gate skandala, povećane tenzije između šampiona Red Bulla i Mercedesa.

            Tek što je Rosberg popio šampanjac u nedelju, objavljeno je da su Nemac i njegov tim pozvani kod sudija, da objasne nepoštovanje žutih zastava. Sudije su odlučile samo da opomenu Rosberga.

            Nemački Bild kaže da je Red Bull bio taj koji je upozorio FIA-u na Rosbergov prekršaj, koji bi ga, da je dobio vremensku kaznu, koštao pobede. Dr Helmut Marko brani postupke svog tima.

            "Nismo napali Mercedes, već samo ukazali na to da je Rosberg bio prebrz pod žutim zastavama. Da se to desilo nama (prekršaj), drugi timovi bi takođe odmah obavestili FIA-u. To je potpuno normalna stvar."


            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Ferrari upozorava na potrosnju goriva 2014.


              Manja količina goriva bi mogla trke učiniti nezanimljivim


              Ferrari je izrazio zabrinutost zbog ograničenja potrošnje goriva koja stupa na snagu sledeće godine kada timovi prelaze sa V8 na V6 turbo motore.

              Prošle nedelje FIA je potrvrdila datimovi neće moći da koriste više od 100 kg goriva u toku jedne trke, što je za 40-50 kg manje nego trenutna potrošnja, a naredne godine bolidi će posedovati merač protoka goriva tokom trke.

              Kako se prelazak na V6 motore bliži, Ferrari je izrazio zabrinutost da bi čuvanje goriva tokom trke mogao postati veliki prioritet, što bi moglo dovesti do nezanimljivih trka i manjka akcije na stazama.

              "Ferrari misli da bi ovo moglo biti opasno", izjavio je Luca Marmorini, Ferrarijev šef odseka za motore.

              "Mi želimo da F1 bude ekonomična, ali ne želimo da dodjemo u situaciju da 50% trke vozimo u modu za čuvanje goriva".

              Marmorini je izjavio da će pouzdanost naredne godine biti daleko veća za sve timove, jer nova pravila nalažu da će svaki vozač imati samo 5 jedinica po sezoni umesto trenutnih 8.

              "Svako ko uspe da iskontroliše svoje motore i njihovu pouzdanost imaće dobar rezultat. Ipak, biće teško proći sezonu bez problema. Mi pričamo o 4-5000 kilometara po jednom motoru, što je duplo više nego trenutna kilometraža V8 motora".


              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Test-gate afera i dalje aktivna


                Kako Mercedes ubrzava u Formuli 1, strasti se ne stišavaju a prsti i dalje pokazuju na test-gate aferu


                Mnogi u padoku veruju da je Mercedesov preokret - dve pobede u tri trke - rezultat prednosti koju su Nico Rosberg i Lewis Hamilton stekli u tih 1000 kontroverznih kilometara tajnog Pirellijevog testa.

                Kada je upitan da li bi pobedo na Silverstonu i da nije bilo testa u Barceloni, Nemac Rosberg je odgovorio: "Sigurno. Definitivno."

                Ferrarijev šef, Stefano Domenicali, međutim, nije tako siguran.

                "Nemamo ništa da kažemo," citiran je. "Izbegavamo kontroverze i ostajemo mirni."

                Mercedesov Niki Lauda je ipak burno reagovao na insinuacije.

                "Ne mogu da slušam ove besmislice. Sve je završeno presudom tribunala. Tako da se mi koncentrišemo na trkanje."

                Odnosi između Mercedesa i Red Bulla, koji je sa Ferrarijem podneo podneo žalbu, posebno su burni.

                Veruje se da je Mercedesov Toto Wolff dao neke vulgarne komentare o Red Bull kompaniji u nemačkoj štampi prošle nedelje.

                On je svoj kontranapad opravdao insistirajući da "postoje neke granice i Red Bull ih je prešao", i priznao da su njegovi komentari možda učinili da Dietrich Mateschitz "ispljune svoj doručak".

                "Elokventno. Vrlo elokventno," uzvratio je Red Bullov Dr Helmut Marko. Prema Kleine Zeitung novinama, Marko se zakleo da će u budućnosti sarađivati samo sa Laudom.

                "On (Lauda) je bar čovek od karaktera," rekao je Marko.


                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Neograniceni testovi za Pirelli


                  Pirelli dobio zeleno svetlo za testiranje guma


                  Bernie Ecclesto je izjavio da je Pirelli dobio "zeleno svetlo" da testira sa bilo kojim timom i bilo kojim bolidom kako bi rešio problem sa gumama.

                  Pirelli je doživeo veliku sramotu na ovonedeljnoj trci kada je pet vozača imalo identične probleme sa gumama, uključujući i lidera trke Lewisa Hamiltona.

                  Ecclestone, koji je neposredno posle trke razgovarao sa predsednikom FIA-e Jean Todtom, izjavio je da Pirelli može da počne sa testovima momentalno.

                  "Mogu da koriste šta im je volja. Bez ikakvih ograničenja. Ne moraju da paze ni našta. Mogu da rade šta hoće", izjavio je Ecclestone danas.

                  "Pirelli kaže da su oni voljni da reše probleme sa gumama, ali da zbog prokletih ograničenja nisu u mogućnosti".

                  "Pričao sam sa Todtom u nedelju i onje rekao:"Neka testiraju".

                  "Tako da je on dozvolio da Pirelli testira dva puta po tri dana od sad pa .... dokle god hoće, kako bi uradili nešto za sledeću godinu, ali i za ovu sezonu, tako da je to upravo ono što će se i desiti uskoro", završio je Ecclestone.


                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Webber poredi Vettela sa Schumacherom


                    Nepošteni potezi Vettela isto kao Schumacherovi - Webber


                    Nezadovoljan nepoštenim potezima i taktikama Vettela tokom proteklih godina, Mark Webber je uporedio svog timskog kolegu sa neslavnim potezima njegovo sunarodnika Michaela Schumachera.

                    Na VN Malezije, Webber je bio vodeći nakon poslednjeg pit stopa, i vozačima je poručeno da "isključe" svoje motore i zadrže trenutne pozicije. Webber je poslušao tim, ali je Vettel odlučio da ignoriše te naredbe iz tima i pretekne Australijanca kako bi došao do pobede.

                    Rivalstvo izmedju Webbera i Vettela okupira pažnju sveta F1 još od 2010. godine, od kako se duo sudario na VN Turske.

                    Tokom ovonedeljne trke Vettel je bio primoran da zaustavi svoj bolid zbog problema sa menjačem, a Webber je trku završio na drugom mestu.

                    Kada su nakon trke Rosberg, Webber i Alonso diskutovali o trci, Webber je rekao:"Uradili su odličan posao da izvedu S tamo gde je Michael zaustavio svoj bolid".

                    Webber je pričao sa Rosbergom i Alonsom, a njegova izjava odnosila se na neslavne poteze sedmostrukog šampiona i njegovog poznanstva sa Vettelom.


                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Trkacki vozaci na mestu mladih vozaca


                      FIA je objavila da je dozvolila timovima da koriste svoje trkačke vozače, u potrazi za rešenjem problema sa gumama


                      Predsednik FIA-e, Jean Todt, je rekao: "Naš prioritet je da osiguramo bezbednost za sve u Formuli 1, a verujemo da incidenti na Silverstoneu predstavljaju pravi bezbednosni rizik za vozače. Zbog toga smo doneli odluku da izmenimo test mladih vozača, i dozvolimo timovima da koriste vozače koje smatraju odgovarajućim za razvojni rad na gumama, u pokušaju da rešimo probleme koje smo videli na VN V. Britanije. Mislim da je odgovarajuće da sprovedemo testiranje na stazi na kojoj su se problemi i manifestovali."

                      Test će se održati 17-19 jula, nakon VN Nemačke ovog vikenda. Međutim, FIA je dodala da dužina testa može biti produžena za jedan dan.

                      FIA planira da dozvoli učešće vozačima koji su se takmičili u više od dva događaja Šampionata Formule 1, ali pod uslovom da im bude jasno da se to radi kako bi se testirale Pirelli gume.

                      Sportsko upravno telo je od Pirellija tražilo uverenje da se problemi sa gumama neće ponoviti na VN Nemačke, ili na bilo kojoj trci nakon toga.

                      Da bi se prilagodila promena u testiranju, FIA je tražila saglasnost svih timova za imenu članka 22.4h sportskog pravilnika, i članka 12.6.3 tehničkih pravila. Oni regulišu datume kada se testiranja mogu održati i promene u specifikaciji guma.

                      FIA je dodala da se Mercedes složio da ne učestvuje na testu, nakon presude Međunarodnog Tribunala prošlog meseca.

                      Red Bull je ranije objavio da će Antonio Felix da Costa i Carlos Sainz Jnr voziti za njih za testu.


                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        FIA salje posmatrace na test


                        Da bi bilo sigurno da trkački vozači neće raditi na razvoju bolida, FIA će poslati posmatrače na test mladih vozača


                        FIA se složila da promeni pravila testiranja, koja će dozvoliti timovima da koriste svoje regularne vozače, da bi pomogli sa testiranjem guma na Silverstoneu 17-19 jula.

                        Potez je došao nakon VN V. Britanije - koja je ostala u senci pucanja guma - i trebao bi da pomogne Pirelliju da nađe rešenje za probleme.

                        FIA je jasno stavila do znanja da će iskusni vozači moći da rade samo na hitnom programu za gume, i planira da pošalje svoje zvaničnike na test.

                        Ti posmatrači će proveravati programe svakog tima, da bi se uverili da na razvoju automobila rade samo 'mladi' vozači, koji će biti prisutni na testu.

                        Pirelli tek treba da objavi rezultate istrage o tome šta je pošlo naopako na Silverstoneu.


                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Horner: Alonso je mogao da nastrada


                          Red Bullov šef, Christian Horner, veruje da je Fernando Alonso srećan što je živ


                          Ferrarijev vozač jedva je promašio deo koji je poleteo sa bolida Sergia Pereza, kada mu je leva zadnja guma eksplodirala na Hangar pravcu na Silverstoneu. Takođe, na istoj trci, gume su pukle i Hamiltonu, Massi i Vergneu.

                          "Moramo da mislimo na bezbednost vozača. Alonso je veoma srećan što ide kuci. Nije u redu. Zaboravite performanse, zaboravite ko ima prednost a ko ne. Sport mora da bude bezbedan. Najvažnija stvar je bezbednost vozača. Iznenađen sam što iz mnogih aspekata nisu zaustavili trku. To je sada bezbednosni problem."

                          Alonso je bio u poziciji da obiđe Pereza, par trenutaka pre nego što je guma Meksikanca pukla. Dvostruki šampion je izbegao leteće delove sa McLarena, i imao je sreće što nije bio udaren delom gume i metala.

                          "Kada se desilo ono sa Sergiom, bio sam tako uplašen i srećan, jer sam izbegao kontakt za jedan centimetar," prokomentarisao je Španac nakon trke.


                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Ferrari: Životni vek motora biće ključni faktor sledeće sezone


                            Ovo je izjavio šef Ferrarijevog odelenja za motore Luca Marmorini.


                            Od sledeće godine u bolidima Formule 1 vrteće se 1.6L V6 turbo motori, gde će svaki vozač imati pet jedinica na raspolaganju tokom sezone. Ferrarijev šef odelenja za motore izjavio je da će svaki od proizvodjača imati muke da izbegnu kazne koje se dobijaju prilikom korišćenja više od pet agregata.

                            "Sledeće godine, bilo ko uspe da na najbolji način iskoristi pouzdanost agregata, on će imati najbolju sezonu. Predpostavljam da će proizvodjači imati problema da u drugom delu sezone izbegnu kazne na dodatne motore". kazao je Marmorini.
                            "Ideja je da se motor sledeće godine podeli na šest jedinica. Na primer, tokom sezone imate pravo da koristite i menjate po pet istih delova. Tako da ako tokom sezone stavite šesti turbokompresor ili motor onda dobijate kaznu od pomeranjem za deset mesta, ali ako promenite celu jedinicu onda startujete sa začelja", dodao je on.

                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Lotus se izvinio Kimiju


                              Lotus se izvinio Kimiju zbog pogrešne strategije


                              Lotus se izvinio Kimiju Raikkonenu zbog pogrešne strategije koja ga je koštala mogućeg podijuma na VN V.Britanije.

                              „Naša strategija je bila super, do poslednjeg izlaska Cafety Cara“, rekao je Boullier, koji se na sve načine bori sa Red Bullom da zadrži Kimija u svojim redovima: „Trebali smo da pozovemo Kimija u pit, kako bi sačuvao barem jednu poziciju i možda završio na podijumu. Na žalost, napravili smo pogrešan potez, i zbog toga se izvinjavam Kimiju i celom timu.“

                              „Bilo je prilično očigledno da smo predvideli da smo napravili pogrešnu odluku. Nijedan tim ne može da kaže da donosi prave odluke u svakoj prilici, bilo da se radi o trkačkoj strategiji, dizajnu automobila ili bilo kom drugom aspektu sporta.“

                              „Kimi je bio prilično frustriran kada je izašao iz automobila, što je i razumljivo. Ne želimo vozača koji ne bi bio frustriran nakon onoga što se dogodilo. Ali nema svrhe sad sedeti u uglu i plakati, sad smo fokusirani na to da ostvarimo dobar rezultat u Nemačkoj.“

                              Raikkonen je završio na 5. mestu u Silverstoneu, ali bi sigurno završio na višoj poziciji, da ga je tim pozvao u pit, kada je Safety car izašao na stazu, 11 krugova pre kraja trke, i da su mu tada dali nove medium gume, umesto što su ga ostavili na hard gumama.

                              Boullier je siguran da bivši McLarenov i Ferrarijev vozač neće o svojoj budućnosti odlučivati na osnovu jednog incidenta, i nada se da će ga Lotus ubediti u to da je bolje da ostane sa njima.

                              „Jedna od njegovih psiholoških prednosti je ta da vam uvek jasno pokazuje da je uznemiren zbog nečega, onda se refokusira i nastavlja sa sledećim izazovom veoma brzo“, rekao je Boullier.

                              „Izgleda da voli da bude sa Lotus F1 timom, a i mi radimo sve što možemo da mu dokažemo da je ovo mesto gde treba da bude sledeće sezone i na dalje.“

                              Sa druge strane, Kimi je sa Lotusom postigao novi rekord od 25 uzastopnih trka u poenima, iako je tu činjenicu Iceman odbacio u svom karakterističnom maniru.

                              „To nema nikakve veze sa šampionatom i zato me i ne zanima“, rekao je Kimi, koji je je obećao da će na Nurburgringu otkriti svoju novu frizuru, koju je pažljivo skrivao tokom vikenda u Engleskoj, ukoliko se nadje na podijumu.

                              Raikkonen je, do sada, vozio 16 puta u Nemačkoj, ali još uvek nema pobedu sa ove VN.


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Haos ne bi trebao da se desi u Nemackoj


                                Nakon haosa sa pneumaticima u Silverstonu nadamo se mirnijem vikendu u Nurburgringu


                                Pirelli je najavio da će za Nemačku snabdeti timove sa radije sa kevlarom nego sa pneumaticima koji su obavijeni čelikom kao što je bio slučaj na Silverstonu gde su pneumatici eksplodirali.

                                Italijanski snabdevač je takođe rekao da su timovi sa zemenama levog i desnog zadnjeg pneumatika, i korišćenjem nedozvoljenog pritiska u pneumaticima i nagiba, izazvali probleme.

                                I nemački list Bild je objavio sliku oštrog ivičnjaka, prekrivenog crnim tragovima pneumatika, koji bi mogao da doprinese pucanju zadnjih pneumatika koje smo videli prošlog vikenda.

                                Šef Silverstona Derek Warwick međutim ovo prokomentarisao kao ''totalnu glupost'', sugerišući da staza nije kriva za izazvani haos.

                                ''Ivičnjaci su tu od 2009. i imali smo hiljade i hiljade automobila koji su prelazili preko njih i bili su potpuno u redu,'' rekao je predsednik kluba britanskih vozača za Sky.

                                Penzionisani vozač F1 Rubens Barrichello međutim veruje da su jedinstvene karakteristike Silverstona možda doprinele neuspehu penumatika.

                                ''Zabrinutost na Silverstonu je zbog krivina sa velikom brzinom i temperature pneumatika,'' rekao je za brazilski Totalrace.

                                ''To ne bi trebalo da se desi na Nurburgringu,'' dodao je Barrichello.

                                Ferrarijev rezervni vozač Pedro de la Rossa se složio.

                                ''Sigurno je da će pneumatići igrati glavnu ulogu u Nemačkoj,'' Španac je citiran od strane Speed Week-a.

                                ''Ali generalno gledano, pneumatici su manje pod pritiskom u Nurburgringu nego što su u Silverstonu.''

                                ''Iz tog razloga ne mogu da zamislim da možemo imati ponavljanje događaja iz Engleske,'' dodao je.

                                U jeku krize o Silverstone pneumaticima, timovi i vozači su priznali mogući bojkot ovonedeljnog događaja u Nemačkoj.

                                Međutim, organizatori Nurburgringa nisu zabrinuti.

                                Insistiranje na bezbednosti je ''naravno važno'', potparol staze rekao je da problemi sa pneumaticima nemaju nikakve veze sa stazom.

                                ''Na FIA-i i Formuli 1 je da reše ovaj problem,'' rekao je potparol za nemački Sport1.

                                ''Naše pripreme za ovaj vikend teku bez prekida i u punom zamahu, i očekujemo da će svi biti na startu u nedelju kako je planirano.''


                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X