F1 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    RB podeljen oko Webberove zamene


    Šefovi Red Bulla podeljeni oko Webberove zamene


    Priča u padoku na VN Velike Britanije je da Christian Horner želi da potpiše sa šampionom iz 2007. godine Kimi Raikkonenom, dok sa druge strane savetnik tima, Helmut Marko želi da dovede jednog od vozača Toro Rossa.

    Marko je Nemačkoj televiziji RTL rekao da će stvar biti rešena nakon letnje pauze.

    "To nema veze sa ličnim zahtevima. Gledaćemo da uradimo najbolju stvar za tim", izjavio je Marko.

    Nije iznenadjujuće, ali Webber misli da je njegov zemljak, Ricciardo spreman za sledeći korak u svojoj karijeri.

    "On je spreman, ali naravno postoje i drugi igrači u igri, tako da ćemo morati da sačekamo i vidimo", izjavio je Webber.

    Problem sa Ricciardom je da iako je trenutno bolje plasiran od Vergnea, Vergne u poslednjih nekoliko trka konstantno ima bolje rezultate od Australijanca.

    "On je podigao svoj nivo performansi, i ja ne mogu da kažem da je to čista sreća", rekao je Ricciardo.

    Ali, bez obrzira na sve, Ricciardo misli da će naredne godine biti na gridu, da li u Red Bullu ili Toro Rossu, ali nada se da će i dalje voziti F1 bolid.

    "Da, mislim da ću biti tu, ali nikad se ne zna u F1, uvek morate biti na svom maksimumu".


    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      V6 ce biti mocniji od trenutnih V8 motora


      Iako sa dva cilindra manje, V6 motori će biti jači od trenutnih V8


      Nemački Auto Motor und Sport piše da će novi V6 motori koji će se koristiti od naredne godine biti jači od trenutnih V8 motora.
      Do sada se verovalo da će novi V6 motori imati manje buke nego V8, kao i da će zbog ograničenosti obrtaja biti dodatno slabiji nego trenutni V8 motori koji oslobadjaju oko 750 ks.


      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Nema mesta za greske


        Alonso smatra da još uvek može da stigne Vettela


        Vettel se, trenutno, nalazi na 36 poena ispred Alonsa, ali Španac dodaje da Ferrari ne sme sebi da dopusti greške i da se Vettel još više udalji od njega.

        „Od sada su za nas sve trke važne, posebno zbog pozicije u kojoj se nalazimo“, rekao je Alonso: „To što smo na 36 poena iza vodećeg znači da sebi ne smemo da dopustimo greške ili da izgubimo poene. Ali, sa druge strane, moramo da ostanemo smireni, moramo da nastavimo da radimo svoj posao, i da postignemo maksimum svakog vikenda. Ako budemo mogli da pobedimo u trkama, ili da završimo ispred Sebastiana, to će biti odlično, ali ako ne budemo mogli, onda moramo da pokušamo da izgubimo što manje poena.“

        „Prošle godine, nakon Monze, ja sam vodio sa 40 poena prednosti i to nije bilo dovoljno. To je bilo nakon Monze, što znači: biti na 36 poena u osmoj trci sezone nije idealna pozicija, ali nije ni kraj sveta.“

        Alonso dodaje da Ferrari mora da se poboljša ako žele da smanje razliku za Vettelom, jer Red Bull postaje sve jači kako sezona odmiče.

        „Sebastian radi odličan posao, sve trke su mu bile skoro savršene, i nije imao loših trka. Uvek je imao dobre performanse na kvalifikacijama i vozio je odlične trke. Ja sam imao dve nesrećne situacije, jednu u Maleziji i jednu u Bahrainu, Kimi je vodio u šampionatu ili bio blizu toga, sve dok nije imao dve nesrećne situacije, jednu u Monacu i jednu u Canadi, i zato moramo da nastavimo da se borimo.“

        „Mi moramo da nastavimo da pritiskamo, i moramo da se oporavimo od ovih loših trka koje smo imali. Red Bull je veoma dobar, poboljšava se u odnosu na prvi deo šampionata, i zato moramo da podignemo našu igru na viši nivo, ako želimo da stignemo Sebastiana, jer on radi neverovatan posao.“


        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          FIA menja pravila oko testova


          Nakon „Test-gate“ afere, FIA je rešila da promeni pravila testiranja


          Nakon „Test-gate“ afere, zbog koje je Mercedes kažnjen neučestvovanjem na testu mladih vozača, a Pirelli je samo dobio ukor, FIA je rešila da svoja pravila promeni i „pojača“.

          Nemački Auto Motor und Sport piše da Pirelliju nije zabranjeno testiranje sa F1 timovima, čak iako se radi o automobilu iz 2013. godine.

          Medjutim, uslovi za takvo testiranje su sada strožiji:

          1. Tim koji testira i Pirelli moraju da dokažu da test organizuje, sprovodi i plaća lično Pirelli;

          2.Pirelli mora da pošalje precizan plan testiranja FIA-i, i to dve nedelje pre održavanja planiranog testa, sa kompletnim podacima tima, vozača i bolida, i ako FIA prihvati taj plan, oni će poslati posmatrače na test;

          3.Drugi timovi ne mogu da odbiju test, ali mogu da pošalju posmatrače, a podaci sa testa i podaci koji se dobiju od guma moraju da ostanu samo u posedu Pirellija, i ne smeju da budu poznati timu koji testira.


          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Button i Alonso podrzavaju Webbera


            Fernando Alonso i Jenson Button podržavaju odluku Marka Webbera


            Nakon objave da više neće voziti u Formuli 1, Marka Webbera su podržali mnogi vozači, a medju prvima su to učinili Fernando Alonso i Jenson Button.

            „Mislim da je ovo dobro vreme za njega i odlična prilika“, rekao je Alonso: „On se premešta u veoma pretižan auto brend i u najverovatnije najpoznatiju trku na svetu, pored Formule 1. Mislim da će se puno zabaviti vozeći tamo, kao što i sada radi, sa verovatno manje problema van kokpita u odnosu na ono što sada imamo u Formuli 1. Mi uživamo u 19 nedeljnih trka godišnje, a ostatak vremena je prilično stresan, ali u novoj seriji ja mislim da će imati više zabave, i ja mu želim svu sreću u ostatku sezone i u budućnosti.“

            Button je dodao da je već mogao da vidi da je Webber spreman da napusti F1 i da je ovo „očigledno pravo vreme“ za prelazak.

            „To i nije baš iznenadjenje“, rekao je Button: „Markova karijera je bila slična mojoj u smislu borbe u prvih par godina kako bi se pronašlo mesto i auto za koji smatrate da zaslužujete, a onda biti sa timom koji može da Vam omogući da pobedjujete. Ovo je očigledno pravo vreme, i zato svi komplimenti za njega.“


            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Novi sistem zastite od 2014.


              Formula 1 će od 2014. godine imati novi sistem zaštite od udarca sa strane


              Novi sistem zaštite od bočnog udarca je razvio tim Marussie, a optimizovao ga je Red Bull i on će biti u upotrebi od sledeće godine.

              Saradnja između FIA Instituta, Marussie, McLarena, Mercedesa i Red Bulla rezultirala je projektovanjem nove zaštitne strukture od udarca sa strane, što će smanjiti potencijalne povrede u Formuli 1 kada udarac dođe pod kosim uglom, kao što se desilo Robertu Kubici 2007. godine.

              Marussia se pojavila sa početnim dizajnom tog sistema, zasnovanim na evoluciji sadašnjeg sistema cevi, ali sa korišćenjem ugljeničnih vlakana visokih performansi, promenjenom spoljnom i unutrašnjom geometrijom i preciznom konfiguracijom.

              Umesto da dođe do mrvljenja prilikom udarca, cevi će se postepeno gužvati kako bi usporili automobil. Tokom testiranja, nova struktura je uspela da apsorbuje skoro 40kJ energije pod normalnim i kosim uglom udarca, što je značajno povećanje u odnosu na trenutni dizajn koji koriste bolidi.

              To će postati standardizovana mera bezbednosti u svim F1 automobilima, počevši od 2014, mada će od svakog tima zavisiti na koji način će implementirati taj sistem.

              „Cev ima jedinstvenu specifikaciju, ali kako će ih timovi ugraditi u svoje automobile, to je samo njihova stvar“, rekao je Paul Monaghan, inženjer Red Bulla.

              "Ne samo da će sistem poboljšati bezbednost, nego će i smanjiti troškove crash testiranja, jer će dizajn sistema biti standardizovan u propisima, i timovi neće moći da dizajniraju sopstvene sisteme koji zahtevaju dodatne višestruke testove, kako bi se ispunili uslove koje FIA zahteva.“


              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Hamilton: Pokusavam da se ne mesam


                Lewis Hamilton želi da ostane van priče o Mercedesovim testovima.


                Prethodnih dana se dosta pričalo o suđenju Mercedesu i o kazni koju su dobili. Lewis Hamilton kaže da je sve vreme pokušavao da ostane van te priče, ali je ipak prokomentarisao da je nezadovoljan odlukom FIA tribunala:

                “Mercedes će propustiti veoma bitan test. Ekipa se dugo pripremala za to, trebalo je da se isprobaju i neki novi delovi koji bi verovatno doveli do izvesnih poboljšanja. Osim toga, test je bitan i za vozače koji treba da osete pravi auto, a ne vožnju na simulatoru. Nema sumnje da će nas ova kazna vratiti malo unazad, ali oporavićemo se.”

                Hamilton je dodao da se ipak držao van svega toga, trudeći se da se skoncentriše na predstojeću trku:
                “Bio sam u toku sa dešavanjima na F1 tribunalu, ali nisam hteo previše da mislim o tome. Bio mi je potreban mir kako bih svu svoju energiju usmerio na pripremu za nedeljnu trku. Strašno sam uzbuđen pred domaći Grand Prix! Radujem se vikendu i ne želim da brinem ni o čemu. Znam da nas još uvek muči degradacija guma, ali ni to me trenutno ne opterećuje previše. Jedva čekam da izađem pred domaće navijače koji su zaista neverovatni!”, rekao je Hamilton.


                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Hamilton: Mecedesov napredak je neverovatan


                  Lewis Hamilton misli da je Mercedes značajno napredovao u odnosu prošlu godinu.


                  Prošle godine Mercedes je trijumfovao na trećoj trci u Kini, ali se do kraja sezone više nisu peli na pobedničko postolje. Rosberg se ponovo upisao u pobednike tek na ovogodišnjoj VN Monaka. Pred trku u Britaniji, Lewis Hamilton optimistično izjavljuje da je napredak evidentan. Ove godine Hamilton ima jednu pol poziciju, ali tek treba da dođe do trijumfa u svojoj novoj ekipi.

                  “Polagao sam velike nade u Mercedes kada sam došao. Odmah mi se dopao njihov način rada i pristup poslu, ali kada sada pogledam koliko smo napredovali, dođe mi da se u neverici uštinem!”, zadovoljno je izjavio Lewis.

                  “Pobeda u Monaku nas je sve motivisala i sada još više želimo nove trijumfe. Momci odrađuju fantastičan posao. Na početku nismo bili zadovoljni bolidom, ali oni su uspeli da naprave od njega vrhunsku mašinu. U Mercedesu rade izuzetni ljudi, izraziti indvidualci i stručnjaci, a svi zajedno stalno želimo više i više. Nije bilo dovoljno radosti ove godine, ali to će se promeniti. Posebno želim da istaknem to da su se u Mercedesu čvrsto držali svih dogovora koje su napravili sa mnom kada sam prelazio iz McLarena i hvala im na tome.”


                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Chilton zeli da ostane u Marussia timu


                    Max Chilton kaže da u ovom trenutku ne bi voleo da menja ekipu.


                    Mladi Britanac, koji ove godine prvi put učestvuje u šampionatu Formule 1, kaže da želi još dugo da vozi među najboljima. Iz tog razloga on procenjuje da bi ostanak u manjem timu bio pravi potez za njega u ovom momentu :
                    "Voleo bih da ostanem sa ovom ekipom bar još godinu dana i da nastavim da učim. Ovde mi sve odgovara, bolid je solidan, stalno napredujemo, a stav cele ekipe prema meni je fantastičan. To je pravo mesto za mladog vozača kao što sam ja. Želim da svojim radom zaslužim put ka vrhu.
                    Posle preticanja koja sam izveo na trci u Monaku u ekipi su bili prezadovljni. Imam njihovu bezrezervnu podršku”, rekao je Chliton.
                    On će u nedelju debitovati pred domaćom publikom:
                    “Znam da sam najmanje poznat od svih britanskih vozača koji učestvuju u ovogodišnjem šampionatu. Button, Hamilton i Di Resta su svakako veća imena od mene, ali to je u ovom trenutku razumljivo. Radiću na tome da se to jednog dana promeni”, završio je Chilton.


                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Robert Kubica ne planira F1 test


                      Robert insistira da ne želi F1 test na stazi, iako je 80% spreman da se vrati u najbrži cirkus


                      Bivši vozač BMW-a i Renaulta je priznao da mu Formula 1 veoma nedostaje.

                      "Učinite sve da dođete tu, i da tu ostanete, a onda odjednom, iz poznatih razloga, izgubite mogućnost da budete tu," rekao je Poljak. "Tako da je logično da mi nedostaje F1."

                      Za sada, 28-godišnjak insistira da mora biti zadovoljan svojim veoma konkurentnim nastupima u reli šampionatu drugog reda sa Citroenom.

                      "Još uvek nemam dovoljno pokretljivosti u desnoj ruci (za F1). Dug je to put i sve zavisi od mene. Neću biti u savršenoj fizičkoj formi za trku u F1."

                      On je priznao, međutim, da je sada redovno u Mercedesovom F1 simulatoru u Brackleyu, dok je nemački tim priznao da im on pomaže u razvoju automobila.

                      Ali Kubica je rekao: "U stvarnosti, ne bih mogao da vozim na svim stazama. Monte Carlo, na primer. Morate više da okrećete volan a ja to ne bih mogao. Zasigurno mogu da vozim automobil, u simulatoru se osećam kao da vozim kao i pre, ali besmisleno je odraditi test na stazi ukoliko ne mogu da vozim na svim stazama."

                      "Po pitanju fizičkog napora, naravno da simulator ne može da proizvede G-silu, ali napori iza volana i kontrola su identični onima na pravim automobilima. Čak i sada ih koristim bez ikakve pomoći, ali iskreno mislim da bih mogao da vozim samo na oko 80% staza."

                      Kubica je ponovio svoje negiranje da je povratnički F1 test na stazi već zakazan.

                      "Zato što ne biste mogli da sačuvate tu tajnu od svih," nasmejao se. "Ne, stvarno, bez izgleda za trke, test me ne zanima."


                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Williams slavi 600-tu trku


                        Na VN V. Britanije ovog vikenda, Williams će proslaviti izuzetno dostignuće u F1 - 600 trka


                        Osnovan 1977. od strane Franka Williamsa i Patricka Heada, Williams je osvojio 297 podijuma, 114 pobeda i 16 šampionskih titula u proteklih 36 godina. Devet od tih titula je osvojeno u šmapionatu konstruktora, a ostalih sedam u šampionatu vozača, koje su osvojili Alan Jones, Keke Rosberg, Nelson Piquet, Nigel Mansell, Alain Prost, Damon Hill i Jacques Villeneuve. Williams je narastao u značajan međunarodni posao od svog osnivanja, a dostignuća su osnivaču i šefu, Franku Williamsu, donela titulu viteza 1999. i francuski orden Legije Časti.

                        Tim će javno proslaviti dostignuće od 600 trka na svom domaćem gran priju ovog vikenda. To je svakako pravo mesto, jer je Silverstone bio svedok prve pobede tima 1979, kao i 100. pobede 1997. godine. Tim će prekretnicu obeležiti brojem 600 na usisnicima oba FW35 automobila, a liverje će takođe biti ukrašeno imenima svih zaposlenih - njih 691 - koji rade u svim dvizijama Williams grupe, kao priznanje njihovom kontinuiranom radu i predanosti. Tim će ipak zvanični 600. start imati na VN Nemačke.

                        Govoreći o ovom izvanrednom dostignuću, osnivač i šef, Sir Frank Williams je rekao: "Za nezavistan tim kao što je Williams, 600 trka u samom vrhu moto sporta je izvanredno dostignuće. 78 timova je došlo i otišlo ili promenilo vlasništvo od našeg osnivanja, i naša dugovečnost je zaveštanje hiljadama ljudi koji su toliko toga žrtvovali da bi nas održali ovde. Izgleda da je jedino pravedno da označimo ovu prekretnicu u domu britanskog moto sporta, pored naših lojalnih britanskih navijača."

                        Claire Williams je dodala: "Williams nikada nije bio organizacija koja se zadržavala na onome što je prošlo, ali ovog vikenda ćemo s pravom proslaviti našu baštinu i osvrnućemo se na neke od momenata koji su nas definisali u proteklih 36 godina. To je takođe šansa da se zagledamo i razmotrimo budućnosti, vodeći računa da imamo sve što nam je neophodno da naših narednih 600 trka takođe bude nezaboravno."


                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Gutierreza ne brinu kritike


                          Esteban Gutierrez kaže da je fokusiran isključivo na svoju vožnju.


                          U dosadašnjem delu sezone Meksikanac nije osvojio nijedan bod. On se ipak ne brine previše i tvrdi da daje sve od sebe.

                          “Svestan sam toga da bih imao veću podršku kada bih se borio za mesto u top 10. Međutim, moj cilj nije da se dokazujem drugima, već sebi. Znam da sam puno napredovao od početka sezone i očekujem da će ceo tim ostvariti daleko bolje rezultate u nastavku takmičenja. Moja komunikacija sa timom se popravila, a sada mnogo bolje poznajem bolid i njegove performanse nego pre. Ubeđen sam da dobri rezultati tek dolaze”, rekao je Gutierrez.


                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Felipe Massa zeli podijum


                            Massa se nada plasmanu u top 3 na Silverstonu.


                            U svojoj dugoj karijeri F1 vozača Felippe Massa nikada nije bio na podijumu u Silverstonu. Posle dobrih rezultata u Barseloni i Kini, Massa želi da prekine tu tradiciju i da se u nedelju plasira u sam vrh. Kako kaže, razlog za optimizam leži u činjenici da se bolid F138 dobro pokazao na brzim stazama i da je kao stvoren za Silverston :

                            “Ovo je fenomenalna staza sa veoma brzim krivinama. Vozači je vole jer zaista uživaju na njoj. Silverston odražava “stari duh” Formule 1. Ovogodišnjem bolidu Ferrarija sasvim odgovaraju takve staze. Potrudiću se da ostvarim što bolji plasman i nadam se da ću završiti na podijumu”, rekao je Massa.


                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Dizajner Saubera Matt Moris napusta ekipu


                              Glavni dizajner Zauber tima mogao bi da napusti ekipu


                              Sef dizajnerskog programa Eric Gandelin preuzece Morisovo mjesto, sledeceg mjeseca, mada Moris jos uvijek nije zvanicno otisao

                              "Od prvog jula Eric Gandelin preuzece mjesto glavnog dizajnera", saposteno je iz Zaubera.
                              Matt ce napustiti kompaniju, a jos uvijek nije poznato kad.

                              Moris se pridruzio ekipi 2011-e nakon toga je unaprijedjen.

                              Prethodno je radio za Vilijams od 2003-2011 kao inzinjer sistema i sef dizajna


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                FIA poostrila politiku o snabdevanju motora


                                Proizvođači motora će morati da snabdevaju svoje timove identičnim motorima


                                Kako saznaje Auto Motor und Sport, FIA je pooštrila pravila oko snabdevanja motorima od sledeće godine i traži od snabdevača motora da snabdeva svoje timove identičnim paketima.

                                Prvi koji su se pobunili protiv toga su, navodno, Red Bulla i Renault, jer šampionski tim ima nameru da u proizvodnju svojih motora uključi i Infiniti.

                                Ali, ceo Renaultov paket mora da bude iskontrolisan, što znači da svi Renaultovi korisnici, uključujući Toro Rosso i najverovatnije Lotus i Caterham, treba da imaju identične motore.

                                Auto Motor und Sport piše da će to pravilo biti odobreno na Savetu Svetskog Motorsporta u četvrtak.

                                Mercedes je jedini tim, za sada, koji se slaže sa tim da svi korisnici treba da dobiju identične motore, jer će se tako smanjiti troškovi i neće postojati ovoliko velike razlike izmedju malih i velikih timova.

                                Izvor iz padoka kaže: „Infiniti može da pravi svoje motore, ako to baš želi.“
                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X