F1 2015

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Pirelli želi konkretan test kišnih pneumatika


    Direktor italijanskog proizvođača izneo je predloge o testovima pneumatika za mokru podlogu.



    Odlučni u nameri da poboljšaju karakteristike svoje gume za vlažnu podlogu u Pirelliju traže podršku i svih timova F1 a u nastojanju da uvedu određene promene u testiranju ovih guma.

    Prošle godine na Suzuki, Jules Bianchi je pretrpeo teške povrede glave kad je imao nesreću kada je na stazi padala kiša. U izveštaju se kao jedna od preporuka navodi i to da je neophodno da Pirelli nastavi sa razvojem svojih kišnih pneumatika za F1 bolide.

    Međutim, kako bi to postigli Pirelli želi "propisan" test, bilo na stazi Paul Ricard ili u Fioranu, koja im više odgovaraju po njihovom mišljenju.

    To naravno traži odobrenje i FIA i svih timova, ali direktor Pirellija Paul Hembery ima svoj stav u vezi svega:
    "To je u regulativama, ali cisternu za vodu na Heresu nije ono što smo mi imali na umu." kaže on. "Mislili smo da bi idealno otići na Paul Ricard ili u Fiorano."
    "To su trenutno možda i jedine test staze gde možete učiniti nešto više i kvalitetnije, ali opet to vodi u još veću raspravu. Naravno, moramo gledati opsežno na stvari. Sigurno,osećamo da kvalitetno odrađena sesija može doneti prednost svakome i to na samom početku sezone. Vozačima, da prilagode svoj stil vožnje i timovima da unaprede svoje bolide u skladu sa karakteristikama pneumatika."

    Ipak, Hembery je potvrdio da još nije donešena odluka o mestu održavanja i vremenu održavanja testa ovih pneumatika.

    Na kraju je rekao:
    "Jedino što znam,znam da taj test mora biti učinjen na pravi način, onako kako valja."


    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Mercedes platio rekordu sumu za učešće u sampionatu


      Aktuelni šampion platio je najveću proviziju za učešće u narednoj godini.



      Pošto je Mercedes je brutalno dominirao tokom prošle godine i velike prikupljene bodovne zalihe moraće da FIA plati račun od skoro 5 miliona dolara. Do ove sume su došli pošto se broj bodova množi sa provizijom koja daje konačnu sumu.

      Kako prenosi Auto Motor und Sport rata po bodu za prošlu godinu iznosi 5080 dolara. Ipak, šampion će morati da plati malo više, pa je njegova rata za bod 6194 dolara što Mercedesu pravi račun od 4.9 miliona zelenih novčanica.
      To je skoro duplo manje novca od Red Bulla koji treba da uplati 2.6 miliona dolara, ali je tako tim iz Štugarta zbog osvajanja konstruktorske tutule inkasirao 102 miliona.

      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Vergne odradio prvu simulaciju u Ferrariju


        Jean-Eric Vergne imao je prvi radni dan u timu iz Maranela.



        Ovaj Francuz proveo je ceo dan u simulatoru gde je posle imao brojne sastanke sa inženjerima i menadžmentom Ferrarija.

        "Prvi radni dan u Ferrariju je stvarno nešto specijalno. Ali tokom predhodne večeri obišao sam grad i video da svi u njemu žive i rade za Ferrari. Ove godine provešću puno vremena u simulatoru i prva vožnja u njemu bila je baš korisna. Dobro se znam i sa Sebastianom Vettelom i Kimijem Raikkonenom i jedva čekam da radim sa njima." kazao je Vergne.
        On dodaje da nije razočaran što ove sezone neće imati priliku da se nadje na stazi. Ovom prilikom Jean-Eric je sugerisao da gađa na trkačko mesto u timu koje bi možda naredne sezone oslobodio Kimi Raikkonen.
        "Prošle godine dao sam sve od sebe i namam za šta da žalim. Sada sam u Ferrariju i mislim da mi se otvara lepa prilika za 2016. Pošto ove sezone ne mogu da se trkam na stazi mislim da je ovo najbolja opcija nego da vozim za Caterham ili Marussiju." rekao je novi član Ferrarija.


        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Ferrari kasni sa razvojem bolida za 2015.


          Sergio Marchionne priznaje tim kasni sa razvojem bolida.



          Ferrari priznaje da je kasno započeo sa dizajnom svog bolida za 2015., ali misli da ukidanje roka za homologaciju daje prostor za napredak ove sezone.

          Sergio Marchionne i sam priznaje činjenicu kašnjenja, ali je ubeđen da Ferrari može uhvatiti zalet kada krene sezona:

          "Kasnimo sa početkom sezone, jer je i dizajn novog automoblia započeo relativno kasno."kaže on. "Ali prednost je ta što nemamo zamrznut motor već od prve trke i možemo nastaviti sa radom na njemu. Mislim da će agregat biti dosta bolje pozicioniran, nego što je to bio slučaj prošle sezone."
          "Imamo novog tipa koji je bio uključen u trkanje veći dio svog života a to je Murizio Arrivabene. I on je trenutno jako zauzet. Imamo i tehničkog momka, to je James Allison i on je preuzeo tehničku stranu biznisa."

          "Dakle, imamo tim. Sa druge strane, bilo je vreme za promenu .Mislim da je Luca učinio veliki posao u vođenju tima za prošle 23.godine, ali sa druge strane, F1 tim nije osvojio titulu prvaka još od 2008.godine. Imali smo katastrofu prošle sezone i to je prva sezona još od 1993.da nismo imali pobedu. Sve u svemu, tim je stvorio naviku i postao je lenj, da tako kažem."

          "Potpuno druga stvar je sa putničkim automoblima, čiji marketing se odrađuje perfektno. U srcu Ferrarija je ono što se postigne na F1 stazi. Ako to nije u redu, ako se to ne odrađuje ispravno, onda je to direktan udarac na brend. Zato smo morali intervenisati." kaže Sergio Marchionne.


          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Nurburgring još uvek neizvestan za 2015. godinu


            Još nije doneta odluka hoće li ova staza biti domaćin VN Nemačke.



            Mesto održavanja trke u Nemačkoj, koja će se održati 19.jula, još nije poznato.

            Ovaj trka menja domaćinstvo svake godine i domaćini su naizmenično Hockenheim i Nurburgring. Ove godine trka bi se trebala održati na stazi pored Kelna, ali to je još uvek neizvesno.

            Naime, kako je potvrdila CEO, iliti izvršni direktor staze, Carsten Schumacher, dogovor sa bordom FIA jos nije finaliziran. Ova trka već dugi niz godina beleži materijalne troškove i Bernie je to čak pokušao rešiti prošle sezone sa kupovinom ovog kompleksa.

            Naravno organizatori su optimistični povodom novog ugovora, za ovu sezonu, ali su i oprezni rado vrtoglavog rasta cena hostinga za jednu takvu trku u F1 kalendaru:

            "Formula 1 je uvek dobrodošla na Nurburgringu." kaže Carsten za Crash.net. "Ona prikazuje naše mogućnosti na globalnom nivou, pozitivnu sliku i povećava naše prodajne mogućnosti u čitavoj regiji."

            "Ipak, F1 mora ostati pristupačna,za nas. I za kraj da kažem: dok su razgovori u toku, nećemo komentarisati ništa. Pričaćemo onda, kad budu postojali konkretni rezultati."kaže Schumacher.

            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Ferrari pozvao Vettela u Maranelo


              Sebastian Vettel je prvi put u ovoj godini posetio bazu tima.



              Novi šef Ferrarija Maurizio Arrivabene ugostio je svog novog vozača tima koji je pritom imao i nekoliko sastanaka sa inženjerima.

              "Svrha ove posete bila je upoznavanje Sebastiana Vettela sa svim odeljenjima i ljudima sa kojima će on sarađivati." kazao je Arrivabene.
              I pored toga što je njegov bivši tim blokirao mogućnost testiranja za Ferrari na stazi u Abu Dabiju, Vettel je ipak imao šansu da u Fjoranu provoza bolid iz 2012. godine. Nemac je tako po prvi put sarađivao sa svojim mehaničarima, ali je dodao da tim i njega očekuje težak posao u narednom periodu.
              Ferrari je za 30. januar zakazao svoju prezentaciju bolida.


              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Iduće sezone promena satnice na VN Malezije?


                FIA je predložila usvajanje pravila "četiri sata" a to direktno utiče na promenu satnice na nekim stazama.



                Trka za VN Malezije 2015. godine mogla bi početi ranije nego što je prvobitno planirano, sve zbog nesreće Julesa Bianchija u Japanu prošle sezone.

                U svetlu ove nesreće a čiji je jedan od mogućih razloga navedena i smanjena dnevna vidljivost, FIA je predložila pravilo "četiri sata", koje glasi da start trke ne može biti signaliziran najmanje četiri sata prija zalaska sunca ili sumraka na određenoj stazi.
                Start u kasno poslepodne, prošlih je godina u Maleziji znao biti jako problematičan i to uglavnom zbog obilnih kišnih padavina, koje u ovom podneblju često znaju početi da padaju u popodnevnim časovima, dok su prepodneva uglavnom vedra. Mnogi su upamtili trku 2009. kad čak nije moglo biti odvezeno ni 75 odsto trke, koliko treba za priznavanje rezultata, pa su vozači dobili polovinu bodova.

                Start je na Sepangu trenutno zakazan za 16 časova po lokalnom vremenu i šef trke Razlan Razali kaže da je srećan što može izaći FIA u susret i ako treba pomaći start trke iako to pravilo "četiri sata" jos nije uvršteno u pravilnik:
                "Ecclestone nam je rekao da FIA radi incidenta u Suzuki ima rok. Mi smo sa druge strane rekli, da ako žele da pomaknu start za 15 sati i mi ćemo ih podržati. Tih sat vremena nam ne smeta u svakom pogledu."

                "Generalno, Bernie razmatra da start pomakne na originalno vrijeme(14h). To bi moglo biti tako ove godine. Za naredne sezone, videćemo."

                Ecclestone je od organizatora kao moguću opciju tražio da trka ima noćni termin, kao ona susjedna u Singapore, ali Razlan kaže da su u upravi staze ipak odbacili takav scenario:
                "Opasnost nas je naterala da to učinimo. U prošlosti je Bernie jako gurao neke predloge, ali ovo sada je prvi put da je poslušao promotere trke, to jest nas. U ovom tenutku mi ne želimo takvu trku. Svaka staza ima svoje osobenosti i opasno je kopirati nekog drugog." dodao je Razali.

                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Pirelli podržava plan za proširenje zadnjih guma


                  Paul Hembrey je izjavio da je Pirelli obavestio čelne ljude Formule 1 da su spremni da ukoliko bude neophodno uvedu šire pneumatike.



                  FIA i Strateška grupa su diskutovali o budućim promenama među koje spadaju jači motori, veći nivo aerodinamičkog prijanjanja i šire gume.

                  Prema rečima Paula Hembreyja, Pirelli je spreman za nove izazove.
                  „Šire gume? To nam se sviđa. Kada pogledate slike bolida iz sedamdesetih to deluje ekstremno. Neko bi pomislio da su u pitanju dragsteri, ali je svakako izgledalo veoma impresivno.
                  FIA priprema neke od ovih izmena već za 2016, ali Hembrey smatra da nije realno da nove gume budu predstavljene već tada.
                  „Bilo bi jako teško ostvariti to za 2016, ali 2017. je realnija. Naš ugovor sa Formulom 1 ističe na kraju 2016 i realno je da se sa novim obavežemo i na drugačije gume“, dodao je Hembrey.
                  Idealna širina bi bila oko 400 milimetara dok su sadašnje gume široke 325. Prednje gume bi navodno ostale na dosadašnjih 245 milimetara.

                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Brojevi vozaca za sledecu sezonu


                    Hamilton je odlucio da zadrzi svoj broj tako da ove godine na gridu nece biti broja 1. Fetel je posle cetiri godine dobio novi broj, izabrao je broj 5, ovaj broj imao je u ekipi RB 2010. godine.


                    Mercedes

                    #44 Lewis Hamilton
                    #6 Nico Rosberg


                    Red Bull

                    #3 Daniel Ricciardo
                    #26 Daniil Kvyat


                    Williams

                    #77 Valtteri Bottas
                    #19 Felipe Massa


                    Ferrari

                    #5 Sebastian Vettel
                    #7 Kimi Raikkonen


                    McLaren

                    #14 Fernando Alonso
                    #22 Jenson Button


                    Force India

                    #27 Nico Hulkenberg
                    #11 Sergio Perez


                    Toro Rosso

                    #33 Max Verstappen
                    #55 Carlos Sainz Jr


                    Lotus

                    #8 Romain Grosjean
                    #13 Pastor Maldonado


                    Sauber

                    #9 Marcus Ericsson
                    #12 Felipe Nasr


                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      FIA razmatra dodatne promene pravila u oblasti motora


                      Rukovodeće telo FIA-e razmatra dalje promene pravila nakon diskusije sa Hondom.


                      Honda nije zadovoljna trenutnim stanjem stvari i pitanjima vezanim za homologaciju agregata, pa je u ponedeljak održan satanak sa Charlie Whitingom.

                      Pošto u pravilima nije preciziran datum za predaju specifikacije, odnosno prekid razvoja motora, FIA je dozvolila Mercedesu, Renaultu i Ferrariju da konačnu verziju dostave u toku sezone. Ipak, Honda kao novi učesnik mora da homolgizuje agregat do 28. februara, slično rivalima koji su isti proces prošli godinu ranije. Honda takođe ima pravo da dostavi četiri jedinice po vozaču kao i rivali, iako su prošle sezone oni dostavljali po pet motora.

                      Portparol FIA-e je izjavio da se argumenti Honde razmatraju ali da konačna odluka još uvek nije doneta.
                      Ako se japanskom proizvođaču dozvoli da dorađuje motor, odnosno dođe do promene pravila, onda će i Honda kao ostali proizvođači imati pravo na razvoj 32 pozicije agregata. Ovo će takođe značiti da će imati i isti razvojni put, odnosno redukciju razvojnih pozicija, takozvanih tokena, planiranih do 2020. godine
                      U slučaju da se Hondi ne dozvoli razvoj, odnosno dostavljanje konačne specifikacije pozicije spremne za homologaciju tokom sezone, moraće da zamrzne razvoj od 28. februara sve do završetka sezone.

                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Lotus prošao crash-test


                        Tim sa sjedištem u Enstonu potvrdio je ovu vijest preko Twittera



                        Lotus je danas potvrdio da je njihov bolid za 2015.i zvanično prošao FIA crash-test.
                        Bolid E23 ove sezone biti će pokretan sa agregatom Mercedesa,nakon frustrirajuće 2014.i šokantnih agregata Renaulta,sa kojim su prekinuli višegodišnju saradnju.
                        Ovaj tim vijest je potvrdio svojim sljedbenicima na Twitteru,uz teaser sliku P23,a pridružuje se Sauberu,McLarenu i Toro Rossu,potvrdujući da je njihov bolid za 2015.prošao i ovaj test.


                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Honda dobila zeleno svetlo za razvoj motora i tokom sezone


                          FIA je Hondi odobrila razvoj motora tokom sezone pa će tako svi timovi imati odrešene ruke u 2015.



                          Ranije su prema pravilima takvu pogodnost imali samo dosadašnji snabdevači, dok je svaki novi morao da kompletnu prvu sezonu završi sa jednom istom specifikacijom motora.

                          Charlie Whiting je juče o ovome obavestio Japanskog proizvođača, a uslovi za Hondu su sledeći: Svaki tim će do VN Australije iskoristiti određeni broj tokena od ukupno 32 koliko je dozvoljeno tokom sezone. Očekuje se da Ferrari, Mercedes i Renault ostave sebi određeni broj tokena koje će moći da iskoriste u toku sezone, a Honda će dobiti onoliko tokena za korišćenje tokom sezone, koliko bude iznosio prosek neiskorišćenih tokena ostala tri proizvođača.
                          Dakle ukoliko recimo nakon VN Australije Ferrariju ostane 6, Renaultu sedam, a Mercedesu osam, Honda će dobiti sedam tokena za korišćenje tokom sezone.
                          Još uvek nije poznato koliko tokena koji tima namerava da iskoristi do početka sezone, ali očekuje se da za ostatak sezone sebi ostave između četiri i deset.

                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Mercedes počinje sezonu sa starim motorom?


                            Izgleda da če nemački proizvođač sezonu započeti sa starim agregatom.



                            Pre samo nekoliko nedelja Ferrari je našao rupu u pravilima koja je kasnije odobrena od strane FIA, što znači da će proizvođači motora moći da unapreduju svoju pogonsku jedinicu tokom sezone. Ovo je ujedno još jedna politička pobeda Ferrarija i Renaulta u odnosu na Mercedes.

                            Toto Wolff je odmah povodom toga kazao da su pravila jednaka za sve, što znači da oni imaju plan kako da prilikom razvoja motora zadrže svoju prednost u narednoj sezoni. Pojedina nagađanja kažu da će nemački tim imati prednost od 50 konjskih snaga na početku godine.

                            "Tačno je, razlika izmedju Mercedesa i ostalih bih mogla da bude čak i veća." kazao je Christian Horner za El Mundo Deportivo.
                            Francuski list L'Equipe prenosi Wolffove reči da će strategija sa odmrzavanjem razvoja motora omogućiti timovima da testiranja počnu sa starim agregatom koji će nadograditi tokom sezone. Takođe, ovaj list navodi da bi Lewis Hamilton i Nico Rosberg mogli da na prve četiri trke u 2015. koriste agregat iz prošle godine.
                            "Razmotrićemo i tu mogućnost." kazao je prvi čovek Mercedesovog tima.

                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Rory Byrne blisko saradjuje sa Jamesom Allisonom?


                              Legendarni Ferrarijev dizajner ponovo je sarađuje sa timom iz Maranela.



                              Odmah po preuzimanju Ferrarijevog carstva, novi predsednik tima i FIAT-Chrysler grupe kazao je da će tim promeniti određene načine u svom radu. To je rezultovalo i brojnim otkazima pojedinim inženjerima ali i nekim dolascima. Italijan se nada da bi performanse tima mogle da se popravljaju iz trke u trku tokom naredne godine.

                              U tim su tokom zime došli i četvorostruke prvak Sebastian Vettel a sa njim i Esteban Gutierrez i Jean-Eric Vergne koji su počeli sa radom u simulatoru. Ipak, dobro obavešteni novinar Leo Turrini navodi da se u tim vartio i čuveni dizajner Rory Byrne koji je bio jedan od ključnih ljudi za uspeh u Schumacherovoj eri i da sada blisko sarađuje sa tehničkim direktorom Jamesom Allisonom.


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Honda ulozila veto Alonsu


                                Španski vozač je dobio zabranu takmičenja u drugim serijama


                                Prema navodima nekih njemačkih medija, Honda je osujetila planove Fernanda Alonsa da vozi za Porsche na 24.časa Le Mana ove sezone,u poslednjoj sekundi.
                                Špančeva budućnost bila je tema mnogih intrigantnih priča prošle sezone. Međutim, po navodima Auto Motor und Sport, Fernando je zadržao interesovanje za trke u Le Manu, i nadao se osigurati zajednički ugovor, koji bi mu istovremeno omogućio takmičenje i pored dužnosti u F1, ali Honda je na sve stavila veto u minut do dvanaest. Na to Japanski proizvodač po ugovoru ima pravo, kako je rečeno.
                                Nakon što je Alonso van igre, Porsche je bio skrenuo pozornost na Adriana Sutila, koji je na čudan način ostao bez mjesta u Sauberu,na kraju prošle sezone. Međutim određene stavke i ugovorna pitanja iz vremena u švajcarskom timu spriječila su Sutila da potpiše ugovor.


                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X