F1 2015

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    #31
    Vettel o Ferrariju: Moja bajka tek počinje


    Sebastian Vettel je u subotu prvi put provozao Ferrarijev bolid.



    Nemac je svoju prvu vožnju sa italijanskim timom opisao kao početak nove bajke. Njegov ugovor sa Red Bullom istekao je prošle nedelje pa je Ferrari brže bolje organizovao privatan test kako bi što pre Nemca stavio u svoj bolid.

    Vettel je u Maranelo stigao u petak, gde je u subotu provozao bolid iz 2012. godine, dok je u nedelju već bio u simulatoru. Ovom prilikom četvorostruki šampion se susreo i sa prvim čovekom kompanije Sergiom Marchionneom, šefom tima Maurizijom Arrivabeneom i tehničkim direktorom Jamesom Allisonom.
    "Postoje puno bajke o vožnji Ferrarija i neke od njih su mi se ostvarile kada sam seo u bolid. Sada mogu samo da ih potvrdim. To nije priča, već legenda i ona stvarno postoji. Stvarno je poseban osećaj biti deo tima a video sam da pojedini navijači dolaze, preskaču ogradu kako bi videli šta se dešava na stazi. Ovo je magičan dan i sigurno ga naću zaboraviti." kazao je Sebastian Vettel.







    Preuzeto sa f1-serbia.com
    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      #32
      Caterhamu dozvoljeno da se 2015. takmiči sa starim bolidom


      Tim iz Lifilda dobio je dozvolu da naredne godine kostiti stari bolid.



      Komisija Formule 1 i FIA dozvolile su Caterhamu da se naredne godine pojavi sa starim bolidom, mada ovu odluku treba da odobri i Svetski Savet Motor Sporta. Tim iz Lifilda je već u oktobru otišao u stečaj ali je uspešnom akcijom uspeo da se vrati na poslednjoj trci u Abu Dabiju.

      Njihov dolazak na Jas Marinu bio je podpomognut sa više strana pa je zbog toga tim i zvanično zatražio da se naredne godine na stazi pojavi sa starim motorom i šasijom, kako bi smanjio troškove sve dok se ne nađe pravi kupac.
      "Komisija Formule 1 i FIA složile su se da će pomoći manjim timovima pa su nam dozvolili da naredne godine učestvujemo sa starim bolidom." kazao je Finbarr O’Connell, stečajni upravnik.
      On je dodao da je Božić možda i krajnji rok za pronalaženje pravog kupca, kako bi tim konačno krenuo u pravom smeru.
      "Trenutno pregovaramo sa nekoliko stranaka. Broj ljudi sa kojima pričamo je sve veći a za sada imamo dva ozbiljna kandidata." dodao je on.






      Preuzeto sa f1-serbia.com
      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        #33
        Hamilton: Alonsov ponovni dolazak u McLaren neće biti isti


        Lewis Hamilton veruje da njegov bivši timski kolega neće ponoviti istu sudbinu sa McLarenom.



        Ovo je samo Hamiltonovo viđenje slučaja, koji je javno rekao da neveruje da bi Alonso ponovio grešku iz 2007. godine kada su on i Španac činili tandem McLarena.

        "Ovo je stvarno interesantna odluka tima, ali želim mu sve najbolje. To će svakako biti novo iskustvo, Fernando je jedan od najkompletnijih vozača a McLaren jedan on iskusnijih timova. Takođe je ranije sarađivao sa Ronom, koji je uvek znao da situaciju drži pod kontrolom, pa tako ne verujem da će se ponoviti situacija od pre par sezona." rekao je novi svetski šampion.






        Preuzeto sa f1-serbia.com
        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          #34
          Formula 1 manjim timovima plaća motore?


          Pored toga i vodeći čovek Mercedesa Dieter Zetsche želi da se zadrži zdrav grid u Formuli 1.



          Već neko vreme poznato je da manji timovi imaju problema da plate troškove u šamapionatu, a ova situacija se najviše pokazala kroz slučaje Caterhama i Marussije. Ipak, novonastala kriza ne pograđa samo garaže na kraju padoka, već i vodeći timovi žele da imaju zdravu konkurenciju.

          "Naš kurs je usmeren ka tome da imamo zdav šampionat, gde bi mogli lepo da se takmičimo." kazao je Zetsche.
          On je dodao da se trenutno vode razgovori između vlasnika prava u Formuli 1 grupaciji CVC i manjih timova kako bi izbegli dalji veći troškovi. Magazin Blick navodi da je da ovo telo želi da pomogne Lotusu, Sauberu i Force Indiji tako što će od proizvođača umesto njih otkupiti motore.






          Preuzeto sa f1-serbia.com
          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            #35
            Grosjean priznao da je pregovarao sa Ferrarijem


            Ovaj Francuz izjavio je da je u ovoj godini imao kontakta sa italijanskim timom.



            Roman Grosjean je ove sezone imao mogućnost da napusti Lotus zbog slabih rezultata tima, kao i sa druge strane zbog promene dobavljača motora, ali se ipak odlućio da produži saradnju na još godinu dana. On je tokom "klimavog" perioda priznao da je pregovarao čak i sa Ferrarijem.

            "Da, vodio sam sa njima određene razgovore, ali je tržište vozača znatno bilo uzdrmano kada je Vettel odlučio da napusti Red Bull. To je iznenadilo sve, pa nam sada ostaje da vidimo šta će McLaren da uraditi." kazao je Grosjean.
            On je dodao da se raduje novoj sezoni kao i prelasku na Mercedesove motore.

            "Moramo da sačekamo prvi test, ali mislim da ćemo imati dobar bolid. Nikada ne znate kako će to da ispadne, ali se ipak nadamo najboljem."






            Preuzeto sa f1-serbia.com
            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              #36
              McLaren u četvrtak odlučuje o novoj vozačkoj postavi


              Odluka o novoj vozačkoj postavi trebala je biti donešena još juče, ali je ipak odložena za četvrtak.



              Pošto se Fernando Alonso skoro sigurno pridružuje timu iz Vokinga, ostalo je veliko pitanje ko će mu biti timski kolega. McLaren je zvaničnu potvrdu ove informacije najavio za prvi decembar ali se ona nije desila, već je cela stvar odložena za ćetvrtak.

              "Od kada smo izdali najnovije zvanično saopštenje, Ron je kazao da ova odluka mora biti podržana od strane akcionara i upravnog odbora. Ovaj sastanak održaće se krajem ove nedelje." kazao je izvor iz Vokinga.

              Sa druge strane Ron Dennis je dodao: "Potpuno je jasno da mi tražimo najbolje za naš tim, ali upravni odbor će odlučiti da li će to biti Kevin ili Jenson. Pre ovog sastanka ništa se neće znati."
              Kako piše nemački Bild, prvi čovek McLarena je za da Kevin Magnussen ostane u timu dok akcionari na čelu sa Mansourom Ojjehom žele da u novom bolidu vide Jensona Buttona.






              Preuzeto sa f1-serbia.com
              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                #37
                Vettel se oprostio od zaposlenih u Milton Kinsu


                Sebastian Vettel je posetio svoj bivši tim gde se svim zahvalio za saradnju u poslednjih šest godina.



                Na otvaranju ove interne ceremonije prvo su Christian Horner i Adrian Newey održali progodne govore, gde su se zahvalili Nemacu na svemu što je uradio za njih kao i da je Sebastian Vettel emotivno podneo rastanak sa Red Bullom.

                "Ovih šest godina bile su fantastične. Puno toga smo postigli. Bilo je puno izazova i vi ćete uvek ostati u mom srcu. Veliko vam hvala. Na kraju sezone imali smo bolji auto jer smo mi bili i bolji tim. Ove reči ne mogu da opišu sve za šta sam vam duboko zahvalan."
                "Takođe, imamo puno lepih uspomena. To je bilo lepo putovanje za sve nas i hvala vam šta se uradili za mene. Sada ću malo da ućutim (smeh)."
                Ovom prilikom Red Bull je uručio nekoliko poklona gde mu je i obećan jedan od njegovih pobedničkih bolida. Horner je objasnio da njega neće dobiti skoro, jer ne želi da ga neko slučajno provoza u Maranelu.






                Preuzeto sa f1-serbia.com
                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  #38
                  Odobreno pravilo o virtuelnom sigurnosnom automobilu u 2015.


                  Posle uspešnih proba FIA je rešila da od naredne godine uvede pravilo o virtuelnom sigurnosnom automobilu.



                  Ovaj sistem neće zameniti sigurnosni auto, ali je predviđen da se koristiti kada se na stazi dese neki veći incidenti koji zahtevaju sporiji tempo bolida. FIA se na ovu ideju odlučila posle teškog udesa Juelsa Bianchija za VN Japana, gde su organizatori trke smatrali da je usluga Berna Maylandera nije potreba pa je bila izbačena samo dupla žuta zastava.

                  Sada, u ovom novom sistemu vozači moraju da tokom čitavog kruga uspore i poštuju odgovarajući tempo. To bi trebalo da na siguran način omogući redarima da saniraju udese na stazi.






                  Preuzeto sa f1-serbia.com
                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    #39
                    Stewart: Prelazak Alonsa u McLaren je prava stvar


                    Cuveni bivši svetski prvak pričao je o aktuelnim stvarima u F1


                    Ser Jackie Stewart smatra da je potez Fernanda Alonsa i njegov prelazak u tim iz Wokinga pun pogodak,i na pravom mestu,u pravom trenutku.
                    Iako novi ugovor još nije potvrđen,očekuje se da će Alonso voziti za McLaren u narednoj sezoni.
                    "Pre svega,mislim da je Honda imala presudnu ulogu za dovođenje Fernanda u McLaren,"rekao je Stewart za PTI.
                    "Očigledno je da žele vrhunskog pobednika,i to je obostrano dobar potez,i za tim i za njega."
                    Alonsov dolazak u Woking je njegov drugi u karijeri pošto je već imao ugovor sa njima za sezonu 2007.i on je neslavno završio.Fernando i Mc se tad nisu razišli u baš sjajnim odnosima.
                    Međutim, Stewart smatra da će sad situacija biti drugačija,i da će čak učestvovati i u izboru suvozača za narednu sezonu:
                    "To nije ništa neuobičajeno za vozača broj jedan.Isti slučaj je bio sa Schumacherom u Ferrariju.Sigurno je to da će i Španac imati svoj čvrst stav o drugom vozaču."
                    Na pitanje šta on misli,ko bi trebao biti drugi vozač McLarena,Jackie je odgovorio,u diplomatskom stilu:
                    "Jenson je već veoma dugo u timu.Takođe,bio je jako brz ove sezone,međutim,na timu je da odluči ko ostaje u ekipi..."






                    Preuzeto sa f1-forum.eu
                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      #40
                      Alonso će se pridružiti Hulkenbergu u Le Manu?


                      Španac bi takođe mogao da pored Formule 1 sledeće godine učestvuje i na trci za 24 sata Le Mana.



                      Prošle nedelje je Porsche objavio da se dogovorio sa Hulkenbergom da vozi za njih ne samo u Le Manu već i na šestočasovnoj trci u Spa Francorchampsu.

                      Rečeno je da će Hulkenberg voziti treći prototip, a ostatak tročlane vozačke postave nije objavljen.
                      Sada italijanski Autosprint javlja da bi Alonso, koji će se skoro sigurno pridružiti McLarenovom F1 timu, takođe mogao da se nađe u Porscheu u 2015. Tako bi on i Hulkenberg upravljali istim prototipom uz još jednog vozača čije ime ostaje nepoznato.
                      Ono što predstavlja potencijalnu prepreku je to što su McLaren i Porsche direktni rivali u proizvodnji sportskih automobila.





                      Preuzeto sa f1-serbia.com
                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        #41
                        Williams i Avanad u partnerstvu


                        Williams je objavio novi ugovor o višegodišnjem partnerstvu sa Avanadom, globalnom kompanijom iz sfere poslovnih digitalnih tehnologija i servisa


                        Uspeh Williamsa tokom sezone 2014 potvrđuje se novim sponzorima i partnerima. Avanad, kompanija iz sektora digitalnih tehnologija, sklopila je višegodišnji partnersko-sponzorski ugovor sa timom iz Grouva.

                        Avanad i Williams će razviti paket alata kako bi osigurali da je tim u potpunosti optimizovao svoju novu poslovnu platformu. Williams će takođe predstavljati primer za Avanadovu ekspertizu, kako bi bili sigurni da buduće digitalne i internet investicije vode ka poboljšanju poslovnih performansi kako na stazi tako i van nje. Partnerski ugovor i sponzorstvo podrazumeva logotip Avanada na bokovima bolida, kao i na uniformi tima od sezone 2015 i nadalje.

                        Kompanija Avanad je osnovana 2000. godine od strane Majkrosofta i Esenčura i zapošljava 22000 ljudi u više od 20 zemalja sveta. Avanad nudi klijentima pomoć u digitalnoj sferi kroz biznis tehnologije i rešenja, servise i menadžment u "klaud" (obrada, skladištenje i rukovanje podacima na intrenetu, pomoću internet alata i programa) okruženju, kombinovane sa inovacijama i ekspertizom fokusiranim na Majkrosoftove tehnologije.






                        Preuzeto sa f1-forum.eu
                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          #42
                          U 2015. imaćemo 21. trku?


                          Svoj povratak u kalendar Formule 1 najajvila je i Južna Koreja.



                          Jedna od novina je ukidanje duplih poena a pored toga Svetski Savet Motor Sporta odlučio je da ubacivanje VN Koreje poveća broj trka sa 20 na 21.

                          Za sada trka na stazi Jeongam još nije potvrđena i trenutno se na provizornom kalendaru nalazi na petom mestu ispred VN Španije. Takođe, posle dužeg niza godina i Meksiko se vraća u najbrži cirkus a trka u ovoj zemlji predviđena je za poslednji period sezone.







                          Preuzeto sa f1-serbia.com

                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            #43
                            Lauda: Molio sam se da se Hamiltonov McLaren pokvari


                            Niki Lauda ispričao je situaciju kako je doveo Lewisa Hamiltona u Merecdes.



                            Neimenovani šef Mercedesovog tima kazao je da se jedan veoma bitan detalj za sklapanje danas dominantnog tima dogodio još u 2012. na trci za VN Singapura. Krajem te godine, Lauda je na sve načine pokušavao da ubedi Lewisa Hamiltona da dođe u Mercedes, na šta Britanac nije obraćao puno pažnje.

                            "McLaren je želeo da ga zadrži i ponudio mu je novi ugovor. Ja sam pitao da li mogu da ga vidim na dan trke u Singapuru. Rekao sam sebi da moram da ga vidim pre parade vozača i pogledam ga u oči." kazao je Lauda.
                            "Ujutru sam mu poslao sms poruku u kojoj sam ga pitao da li želi da pređe kod nas, ali on me je tada ignorisao i pre parade vozača nije me ni pogledao. Pomislio sam da je sve propalo."
                            Na toj trci Hamilton je ubedljivo vodio sve dok mu se McLaren nije pokvario na stazi.
                            "Tokom trke kroz glavu mi je prošla misao da ako Bog želi da mi pomogne neka to sada učini i neka se njegov McLaren pokvari. Dva puta sam to ponovio i eto, desilo se. Odmah sam počeo da mu šaljem poruke a tri nedelje kasnije mi smo potpisali ugovor. To je bio jedan od ključnih momenata za naš današnji uspeh." dodao je Austrijanac.






                            Preuzeto sa f1-serbia.com
                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              #44
                              Lowe: Red Bull se zalaže za promene radi ličnih interesa


                              Bura oko pravila o motorima u F1 se nikako ne stišava, naprotiv sve više se povećava.



                              Mercedesov izvršni tehnički direktor Paddy Lowe tvrdi da je zalaganje Red Bulla za promene pravila o novim pogonskim jedinicama isključivo lične prirode i da se taj tim i njegovi šefovi rukovode ličnim interesima.

                              Šef Red Bulla, Christian Horner je jedan od vodećih u nastojanjima da se usvoji promena pravila i da se sadašnji V6 motori za sezonu 2016. dosta pojednostave. On tvrdi da bi se tako smanjili troškovi izrade pogonskih jedinica. Sa druge strane Lowe smatra apsurdnom takvu tvrdnju:

                              "Ništa ne može biti jasnije nego trenutni primer. Takvo nešto se desi kad onaj ko je navikao da bude na vrhu, odjednom više tu nije, kao Red Bull,"decidno je objasnio šef Mercedesa.

                              "Lično, ne sećam se da se ovo pre dešavalo. Imamo jasno definisana pravila i svi timovi su učestvovali u njihovom kreiranju. Znači kad ljudi traže promenu tako donesenih pravila u kratkom roku, onda je u pitanju samo lični interes. "kaže Lowe.
                              Za kraj razgovora sa novinarom i blogistom Adamom Cooperom, Lowe je rekao:

                              "Postoji jedna jednostavna činjenica u F1, za koju znaju svi: promene pravila koštaju dosta novca, posebno one koje se tiču izmena na motoru. Iskreno,to je najsmješnija ideja o smanjenju troškova u F1 koju sam ikad čuo."






                              Preuzeto sa f1-serbia.com
                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                #45
                                Tombazis sledeći odlazi iz Ferrarija


                                Ugledni italijanski novinar Leo Turrini tvrdi da će glavni dizajner Ferrarija Nicolas Tombazis uskoro napustiti ekipu.



                                Nakon neuspešne sezone, brojni ljudi su napustili ekipu uključujući Stefana Domenicalija, Lucu Marmorinija, al i predsednika Lucu di Montezemola. Nedavno se sa funkcije šefa tima povukao i Marco Mattiacci koji je tu poziciju držao od aprila. Takođe se pominje da su funkcije Pata Fryja znatno ograničene za 2015. pošto je dužnosti oko razvoja novog bolida preuzeo James Allison.

                                Sledeći na listi je izgleda glavni dizajner Nicolas Tombazis, a Turrini na svom blogu piše da je odlazak Grka gotova stvar i da je ostalo samo da se obave određene formalnosti, nakon čega će razlaz biti i zvanično potvrđen.







                                Preuzeto sa f1-serbia.com
                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X