F1 2015

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Mercedes zabrinut radi napretka Ferrarija


    U nemačkom timu se otvoreno pribojavaju svog pada na konstruktorskoj letvici, a usponu tima propetog konjića



    Mercedes priznaje da je zabrinut, jer je Ferrari na ivici da potkopa njegovu trenutnu dominaciju.
    Iako tim iz Maranella nije bio u stanju nastaviti strašan ritam sa trke u Maleziji, oni uporno rade svakodnevno kako bi povratili tu vrstu ritma.
    To je najveći razlog zašto se šef Toto Wollf "paranoično" boji Ferrarija, jer je njegov tim sličan skok ostvario 2013 godine, a u prošlu sezone je zatim ušao superiorno:
    "Mi sebi ne možemo priuštiti da budemo zadovoljni i nemarni. Morate zadržati isti pritisak u sistemu, jer kad iza sebe imate konkurenta kao Ferrari, dan bez trofeja može doći vrlo brzo."
    "Takvo nešto se ne može desiti danas ili sutra, ali može u određenom vremenskom periodu i mi smo toga svesni. I mi smo uradili istu stvar pre par sezona."
    Wollf je još dodao:
    "Evidentno je. Vidimo njihove duge stintove u petak i subotu ujutro, kad je njihov tempo bolji od našeg. To nas brine. A posle toga njihov ritam samo nestane u kvalifikacijama. To se nama dešavalo 2013. kada smo imali odlične voznje, ali nismo imali kontinuitet. Zato, kada vidim ovakve performanse Ferrarija, određenim danima, ja sam jako zabrinut."


    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Arrivabene: Bottas je jedan od mnogih


      Šef Ferrarija glatko je odgovorima odrezao na drska pitanja pripadnika sedme sile.



      Ako Ferrari odluči ne zadržati Kimija Raikkonena, tim neće imati težak posao da nađe njegovu dostojnu zamenu. Iako Kimi javno kaže da želi ostati, greške u Kanadi i kolizija u Austriji ne daju mu baš prevelike izglede za takvo nešto. Za sada, međutim, Ferrari miruje i čeka.

      Šef tima, Maurizio Arrivabene, kaže kako je Bottas koji je na vrhu liste glasina za novog vozača Ferrarija, samo jedan sa spiska onih koji su ga zvali u vezi angažmana:

      "Ako vam dam popis vozača koji su me zvali od početka sezone," rekao je Maurizio za Gazzetta dello Sport "onda ćete videti kako je Bottas jedan od dosta njih koji su me kontaktirali. Ferrari je automobil koji u F1 svako sanja da vozi, ali postoje samo dva mesta u timu."

      Na pitanje da li ga je radi i frustrirajuće sezone u Red Bullu, možda zvao i Daniel Riciardo, Arrivabene je uzvratio:
      "Ne, nije me zvao. Ko zna, možda nema moj broj."


      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Može li Force India napraviti korak napred?




        Ovosedmični test u Austriji protekao ja ponajviše u znaku ovog tima, koji je javnosti predstavio svoju novu verziju ovosezonskog bolida.



        U rukama Estebana Ocona i Pascala Wehrleina,B specifikacija ovog bolida imala je prezentaciju u Spielbergu pre par dana. Auto je po mnogima jako značajna evolucija starog modela, koja je bila u mogućnosti zadržati petu poziciju u poretku konstruktora ove sezone.

        Generalno, oba mlada vozača bila su impresionirana sa karakteristikama koje je pružio novi bolid. Još je neizvesno kada će ovaj auto nastupiti u smislu potpuno novo, ali timski vozači su opet imali određenu dozu rezerve o šansama u prvenstvu. Ovde ćemo izneti kratku tehničku analizu glavnih specifikacija koje odlikuju novi bolid Force Indie.




        Prva stvar koja je vizeulno jako upadljiva, jesu dve, tzv."nosnice" na prednjem konusnom delu bolida.To je izvedeno radi što efikasnijeg povećanja brzine protoka vazduha koji struji ispod bolida. Znači, njihova glavna namena je povećanje količine vazduha koji struji ispod podnih površina i samim tim povećanje efikasnosti difuzora na koji posle toga vazduh dolazi sa difuzorom i tzv."t-ray" komponentom zadnjeg spojlera.

        Ranijih godina, timovi su problem protoka vazduha rešavali sa podizanjem najniže tačke nosa i tako ga ubrzavali i usmeravali na difuzore. Sada, inžinjeri timu su doneli jako inovativno rešenje za taj problem. Ubrzali su protok, bez povećanja visine nosa, koja je strogo deklarisana pravilima.
        Sa ovim dizajnom, pritisna sila bi trebala biti mnogo veća a u odnosu na prošli nos bolida, bez razlike u dizajnu elipse nosa. Od toga bi najviše koristi trebao imati zadnji kraj novog bolida.


        Da napomenemo još i prednja krila bolida, koja imaju neka rešenja krilaca jako slična krilcima na RB 11. Tim je tokom testa pre par dana imao mnogo rada na ovim krilcima i bilo je vidljivo dosta flo-viz boje tokom vožnji na ovim pomenutim prednjim spojlerima B specifikacije.




        Ostale promene uključuju novi izduv, koji opet ima upečatljivu sličnost sa izduvom Lotusa E23. Sportski duga izduvna cev još je duža nego pre, pa će, po inžinjerima, svojim izduvom plinova prema gore još više poboljšati prijanjanje zadnjeg dela bolida.

        Zadnji deo bokova bolida takođe je doživio dizajnerske promene, a sve u cilju poboljšanja dotoka vazduha na zadnji spojler. Smatra se da su ove komponente dosta bolje i da će doneti veliki napredak u aero segmentu.
        Kao zaključak, nova Force India je u teoriji i na papiru mnogo bolji bolid u smislu aerodinamike i performansi, ali ostaje da se vidi kakva će biti u stvarnom okruženju. Znamo da je mnogo puta do sada, neki bolid kao perfektan u laboratoriji doneo i razočarenje svojim očajnim nastupom na stazi.


        Takođe, ovi mladi test vozači nisu relevantan faktor, jer nemaju veliko trkačko iskustvo i njhovi zaključci nemaju težinu, ni snagu. Zato ostaje da vidimo kako će auto reagovati u rukama vozača tima Hulka i Chica.
        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Raikkonen: Želim da ostanem u Ferrariju


          Finac je izražio želju da ostane u italijanskom timu ukoliko se Ferrari bude odlučio da mu ponudi nov ugovor.



          Kimi Raikkonen se prošle godine po drugi put u karijeri vratio u Maranelo, kada je imao jednu veoma tešku sezonu. On je delio garažu sa Fernandom Alonsom dok sada pored sebe ima četvorostrukog šampiona sveta Sebastiana Vettela. Ipak, ni ova sezona nije krenula onako kako je većina očekivala, jer se Finac nalazi u senci svog timskog kolege.

          "Ponekad neke stvari nisu u mojim rukama. Oni su ti koji treba da ponude ugovor, tako da je lopta na njihovoj polovini. Ponekad me pitaju neke stvari ali za sada nemam ništa novo da vam kažem." kazao je Raikkonen.

          On je dodao da je prošle godine razmišljao i o povlačenju iz Formule 1 i da je se ipak odlučio da ostane u Ferrariju.
          "Ja sada ne bih bio ovde ili na bilo kojoj F1 trci da ne volim ovaj sport. Ali zabava i nije tako dobra kada vam se dese vikendi kao što onaj u Austriji i nadam se da je poslednji. Ja ne moram da budem ovde, mogu da odem kad god hoću ali to nije poenta. Želim da odradim dobar posao i ostanem, tim isto to želi i imamo nameru da stvorimo Ferrari koji će biti teško pobediti."


          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Marko: Red Bull na leto odlučuje o svojoj F1 sudbini


            Red Bull i dalje vaga o svojoj budućnost u najbržem cirkusu.



            Kako je najavio jedan od vodećih ljudi ovog tima, nazdovoljni Dietrich Mateschitz je na VN Austrije upitio ozbiljnu pretnju o napuštanju Formule 1.

            "Odluka će biti uskoro doneta." preneo je Helmut Marko.
            Prvobitno se očekivalo da bi Red Bull već u Austriji objavi svoje dalje planove posle ključnih sastanaka sa Renaultom.

            "Renaultom nije uspeo da omogući određene podatke jer se test u Viru nije održao zbog određenih problema." dodao je Marko.
            Očekivalo se da bi Red Bull posle ovog susreta imao već neke naznake po kome bi se nastavila njihova priča u najbržem cirkusu, kada bi svoja zapažanja izneo i bivši Mercedesov a sada Renaultov inženjer Mario Illien.
            "Odlika bi treba da bude doneta pre letnje pauze. Mi moramo da imamo jasan pravac oko razvoja i performansi koji bi mogli da očekujemo. Više ne želimo obećanja već rezultate." rekao je Marko.

            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Maroni: Ferrari će zapretiti istupanjem iz F1 ako Monca bude izbačena?


              Ferrari je rešio da po svaku cenu sačuva VN Italije u Monci.



              Ovo je bila izjava regionalnog predsednika opštine Lombardije Roberta Maronija, posle izjava Bernia Ecclestona da bi Monca mogla biti izbačena iz kalendara.

              "Eccleston mora da shvati da može da radi šta želi, osim da dira trku u Monci. Ona ne može biti izgubljena i zbog toga smo spremni da idemo u rat. Niko ne može da zbog novca izbriše celu istoriju Formule 1 koja se ovde desila. Oni na nas vrše određen pritisak. Ali može se desiti da i Ferrari odluči da istupi iz šampionata ako se Monca ne nađe u kalendaru." kazao je Maroni.


              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Nova 2016. sezona kreće tek u aprilu?


                Pored toga staza u Herezu izbačena je sa test kalendara.



                Kako prenosi nemački magazin Auto Motor und Sport u cilju smanjenja troškova, F1 timovi su se odlučili da umesto tri održe dva testa u trajanju od četiri dana. To je značilo da bi prvi tradicionalni test u Herezu bio izbačen, pa tako bi staza u Barseloni bila jedini domaćin F1 timova.

                Isti izvor takođe navodi da su se svi složili da nova sezona krene tek u aprilu, uključujući i tim Genea Haasa. U poslednjih nekoliko nedelja u javnosti je procureo nacrt kalendara za 2016. godinu u kome je prva trka šampionata zakazana za 3. april u Melburnu dok bi se sa testovima krenulo 1. marta.



                Nacrt kalendara za 2016. godinu:



                3. april: VN Australije
                10. april:
                VN Kine
                24. april:
                VN Bahreina
                1. maj:
                VN Rusije
                15. maj:
                VN Španije
                25. maj:
                VN Monaka
                12. jun:
                VN Kanade
                26. jun:
                VN Velike Britanije
                3. jul:
                VN Austrije
                17. jul:
                VN Evrope - Baku, Azerbejdžan
                31. jul:
                VN Nemačke
                7. avgust:
                VN Mađarske
                28. avgust:
                VN Belgije
                4. septembar:
                VN Italije
                18. septembar:
                VN Singapura
                25. septembar:
                VN Malezije
                9. oktobar:
                VN Japana
                23. oktobar:
                VN SAD
                30. oktobar:
                VN Meksika
                13. novembar:
                VN Brazila
                27. novembar:
                VN Abu Dabija

                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Force India: Možemo da pobedimo Red Bull sa novim bolidom


                  Indijski tim će od Silverstona koristiti potpuno novu specifikaciju bolida.



                  Ekipa je na VN Austrije ostvarila svoj najbolji rezultati ove. Nico Hulkenberg je tokom većeg dela trke bio ispred Bottasa u Williamsu i na kraju je bio šesti, dok je Perez bio deveti. Ekipa je sa novim bodovima preskočila Lotus na petom mestu u poretku timova, dok je četvrtoplasirani Red Bull svega 24 poena ispred.

                  Šef tima Bob Fernley veruje da će novi bolid koji se priprema za Silverston pomoći Force Indiji sa smanji zaostatak.
                  „Četvrto mesto nam je nova meta. Naravno, moramo biti realni, ali sačekajmo trku na Silverstonu. Ako bolid donese onolika poboljšanja kolika smo dobili u svojim simulacijama, onda možemo biti veoma optimistični.“
                  „Jako sam ponosan na tim. Polako se bližimo kraju šestomesečnog restrukturiranja tima tokom koga smo promenili vazdušni tunel i filozofiju razvoja bolida. Pouzdanost je takođe bila na nivou, a vozači su maksimalno koristili sve prilike koje su im se ukazale. Da mi je neko na početku godine rekao da ćemo posle osam trka biti na petom mestu u šampionatu konstruktora, nikada mu ne bih poverovao. Ovo je jako uzbudljiv period za sve u timu“, izjavio je Fernley.

                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Krenuli radovi na stazi u za VN Evrope u Bakuu


                    Građevinski radovi na uličnoj stazi u Bakuu koja će biti domaćin trke za VN Evrope su počeli po završetku nedavno održanih Evropskih Igara.



                    Staza u prestonici Azerbejdžana će biti duga 6 kilometara i dizajnirao ju je Herman Tilke.

                    „Završili smo sa dizajnom, ali nismo mogli da počnemo sa radovima pošto su u toku bile Evropske Igre. Jasno je da čelnici nisu želeli da imaju ogromnu građevinu u sred grada u trenucima kada se održava drugi veliki sportski događaj“, objasnio je Tilke.
                    On veruje da će trka koja je planirana za jul 2016. biti pravi spektakl.
                    „Radićemo neke neobične stvari sa ovom stazom. Staza će ići skroz oko starog grada i biće fantastično.“

                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Katar blizu dobijanja F1 trke


                      Prema rečima predsednika auto-moto saveza Katara, ta bliskoistočna zemlja je blizu dobijanja trke Formule 1.



                      Na stazi Losail se još od 2004. održava trka MotoGP šampionata, a planovi da se dovede i Formula 1 postoje već neko vreme.

                      Predsednik auto-moto saveza Katara Nasser bin Khalifa Al-Attiyah je rekao su oni već sada blizu dogovora sa Bernijem Ecclestonom.
                      „Već smo bili veoma blizu potpisivanja ugovora. Ceo projekat je spreman, ali neke stvari se nisu poklopile i treba nam još malo vremena. Ipak, mi imamo spremno rešenje“, izjavio je Al-Attiyah.
                      On je dodao da još uvek nije poznato gde bi se tačno trka održavala.
                      „Imamo dve opcije. Možemo da koristimo postojeću stazu u Losailu, a možemo i da gradimo potpuno novu. Predstoji nam realizacija nekoliko projekata i spremni smo za sve. Želimo da izgradimo snažnu kulturu auto-moto sporta u regionu. Nadam se da će Katar biti prestonica sporta na Bliskom istoku.“

                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Dve DRS na Silverstonu


                        Kao i ranijih tako i ovde godine imaćemo dve DRS zone za VN Velike Britanije.



                        Prva zona smeštena je na pravcu između pete i šeste krivine dok će se detekcija izvršavati pred sam ulazak u treći zavoj. Druga zona nalazi se na početku trećeg sektora na Hangar pravcu a merenje vozača izvršavaće se posle prolaska krivine Megots.





                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Rosbergu pripao prvi trening na Silverstonu


                          Mercedesovi vozači su bili ubedljivi na prvom slobodnom treningu.



                          Prvi trening je standardno počeo sa instalacionim krugovima, a dobar deo timova je imao i neke nove delove koji su testirani po prvi put.

                          Vozači Mercedesa su se prvi nakon toga vratili na stazu, i odmah krenuli da beleže vremena. Ipak, oni su ujedno bili i prvi koji su se susreli sa problemima na stazi. Prvo se Hamilton izvrteo na izlasku iz Stowe krivine, a malo nakon toga je Rosberg morao da parkira bolid pored staze pošto je izgubio hidraulički pritisak.
                          Rosberg je do tog momenrta imao i najbolje vreme od 1m.35.875s. Hamilton je ubrzo preuzeo prvo mesto sa krugom 1m35.391s, dok se na drugo probio Raikkonen sa tri desetinke zaostatka. Hamilton je kasnije dodatno spustio vreme na 1m34.815s i tako učvrstio svoju poziciju na vrhu.
                          Za to vreme, iza njih jedini tim koji nije postavio vremena u prvoj polovini sisije je bio McLaren. Alonso i Button su vozili instalacione krugove, ali je ekipa po povratku u boks morala da rastavlja bolid Britanca zbog određenih problema na zadnjem kraju.
                          Vozači Toro Rossa su se prvi vratili na stazu nakon desetominutne pauze i Verstappen je odmah skočio na drugo mesto, dok je Sainz bio četvrti.
                          Uskoro su im se i ostali pridružili na stazi, a Raikkonen je već nakon svog prvog kruga u drugom stintu morao da se vrati u boks zbog problema sa MGU-K jedinicom. Probleme je imao i Alonso, dok je Mercedes stigao da promeni kompletan menjač Nica Rosberga.
                          Hamilton je za to vreme popravio svoje vreme na 1m34.344s. a nakon toga se sve uglavnom svodilo na testiranje sa većim količinama goriva. Ipak, Rosberg se nakon svog problema u samom finišu vratio na stazu i postavio sedam stotinki bolje vreme od Hamiltona. Tako je na kraju plasman prvih deset bio Rosberg, Hamilton, Verstappen, Raikkonen, Sainz, Vettel, Ricciardo, Kvyat, Hulkenberg i Massa.



                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Rosberg potvrdio formu na drugom treningu


                            Nemac je imao najbolje vreme ispred dva Ferrarija, dok se Hamilton dosta mučio na drugoj sesiji.



                            Akcija na prvom treningu je krenula od samog starta Nakon kratkog perioda, tokom koga su na vrhu bili Grosjean i Verstappen, Mercedesovi vozači su izašli na stazu i postavili najbolja vremena. Hamilton je u početku bio najbrži sa 1m34.877s, dok je Rosberg imao četiri desetinke zaostatka. Najbliži pratilac u tim trenucima im je bio Hulkenberg, ali sa više od jedne sekunde zaostatka. Njega je nešto kasnije za desetinku nadmašio Vettel, a ubrzo je i sesija morala da bude prekinuta pošto je Grosjean izleteo u šljunak u Luffield krivini i zaglavio se.

                            Prekid nije dugo trajao, a na stazu su prvi izašli vozači Red Bulla. Oni su napravili odličan napredak pošto se Kvyat probio na drugo mesto sa desetinkom zaostatka za Hamiltonom, dok je Ricciardo skočio na šesto mesto. Potom je na stazu izašao Alonso koji je kao i Grosjean izleteo u Luffield krivini, ali je on za razliku od Francuza uspeo svoj bolid da vrati na stazu.
                            Prve krugove na srednje-tvrdim gumama su vozili Rosberg i Vettel i oni su logično postavili nova najbolja vremena. Rosberg je vozio 1m34.155, dok je Vettel zaostao tri desetinke. Hamilton je potom u svom prvom krugu na mekšoj gumi zabeležio treće vreme. Raikkonen je potom zabeležio drugo vreme koje je vilo svega dve stotinke bolje od Vettelovog.
                            Poslednjih pola sata je po običaju prošlo u znaku testiranja trkačkog tempa, a petnaestak minuta pre kraja je na kratko istaknuta crvena zastava zbog manjeg izletanja Merhija.
                            Do kraja nije bilo značajnijih dešavanja i konačan plasman prvih deset je bio Rosberg, Raikkonen, Vettel, Hamilton, Kvyat, Ricciardo, Verstappen, Hulkenberg, Sainz i Massa.



                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Bottas: Bićemo u prvih pet


                              Finac je uveren da će Williams moći da se bori za plasman među prvih pet na kvalifikacijama.



                              „Kada propustite prvi trening, uvek vam treba malo više vremena da uhvatite ritam. Privikavao sam se polako na uslove i nije bilo tako loše. Ipak, moraćemo da analiziramo podatke pošto nam se čini da imamo posla pred sobom. U prvom sektoru smo dobri, ali se u ostatku kruga mučimo. Verujem da ćemo sutra biti među prvih pet, ali prvo moramo da popravim tempo na opcionoj gumi“, izjavio je Bottas.


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Hamilton: Treba mi mnogo bolji tempo


                                Svetski šampion se danas dosta mučio sa svojim bolidom na drugom treningu.



                                „Nadam se da imamo još dosta prostora za napredak, jer ako nemamo, biće problema. Ovo nije bio lak dan, ali nije bilo tako strašno. Trkački tempo nije dobar i čeka nas dosta posla oko podešavanja bolida. Trenutno nam je primarni zadatak da dovedemo balans u red“, izjavio je Hamilton.

                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X