F1 2016

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Vibracije primorale Ericssona da odustane


    Šveđanin je imao čudne vibracije na zadnjem levom delu bolida zbog čega je odustao sa VN Australije.



    „Dan nije bio dobar. Kada je trka prekinuta, imao sam problem sa jednim grejačem guma. Imali su problema da ga skinu kada smo trebali da nastavimo i dobio sam kaznu pošto su se mehaničari duže zadržali oko mog bolida. Po nastavku trke sam osetio da nešto ne valja sa zadnjom levom gumom i na kraju sam se zbog toga povikao sa trke. Takve stvari se događaju i gledaćemo da se bolje pripremimo za Bahrein“, izjavio je Ericsson.


    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Renault: Zadovoljni smo učinkom na trci


      Francuski tim umalo nije na svom debi nastupu stigao da prvih bodova.



      "Imamo stvarno dobar bolid, jak tempo i dobar balans. Baza je dobra i jendostavno možemo lako da odradimo dodatna poboljšanja. Danas je bilo velike gužve na startu i veoma mi je žao što mi je tom prilikom pukla guma. Mislim da nije bilo kontkta već se to jednostavno i desilo. Nikada ne želite da vidite crvene zastave na trci, ali ovoga puta uspeli smo da profitiramo od restarta. Nadam se da će sve biti bolje." kazao je Kevin Magnussen.

      "Tim je odradio veliki posao ovog vikenda i lepo je što smo završili trku na ovim pozicijama. To je bio naš maksimum, bili smo blizu poena i sada imamo jasniju sliku gde se nalazimo. Lepo je ponovo biti za volanom. Zaista sam srećan." dodao je Jolyon Palmer.


      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Force India: Crvena zastava nam je puno poremetila planove


        Oba vozača veruju da je prekid trke imao dosta negativan uticaj na njihovu strategiju.



        "Mislim da je crvena zastava nama dosta otežala stvari, jer smo mi planirali taktiku sa jedim zaustavljanjem, a onda su svi dobili priliku da promene gume. To je prava šteta jer smo mi imali dobru poziciju na stazi. Nije bilo lako da se približimo Romainu Grosjeanu, jer sam iza sebe imao još puno bolida, koji su mi stvarali dodatan pritisak. Sve u svemu desmo mesto je bilo sasvim dobro za početak." kazao je Nico Hulkenberg.

        "Šteta je što nisam uspeo da zabeležim poene. Moji problemi počeli su još na startu, jer sam izgubio nekoliko pozicija. Prvi stint sam proveo iza Fernanda Alonsa koji je bio na drugoj komponenti, što je samo dodatno uništilo moje gume. Slična situacija bila je i posle restarta ali sam uspeo da obiđem Jensona Buttona, ali mi je tada sigurnosni automobil uništio taktiku. Na kraju moje kočnice su počele da se pregrevaju, ali sam uspeo da završim trku." izjavio je Sergio Perez.


        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Od sledeće trke se i zvanično vraćamo na stari format kvalifikacija


          Šefovi timova su se složili da se od trke u Bahreinu kvalifikacije voze po starom formatu.



          Novi format koji smo videli juče je jako loše prihvaćen u danas je održan hitan sastanak na kome se raspravljalo o daljim koracima.

          „Imali smo sastanak i doneli smo jednoglasnu odluku da se vratimo na stari format. Sada tu odluku mora da ratifikuje F1 komisija i želim da vidim da li neko ima hrabrost da podrži novi nov sistem. Sve bi trebalo da bude rešeno u narednih nekoliko dana“, izjavio je Toto Volff.
          Upitan da li je bilo rasprave samo o modifikaciji novog sistema, Wolff je rekao: „Diskusija je bila pozitivna. Bilo je timova koji su smatrali da bi Q1 i Q2 trebali da ostanu po novim sistemu kako bi se karte promešale, ali na kraju je pobedio zdrav razum. Vraćamo se na nešto što razumemo i što je jasno definisano. Izgledali bi smo smešno da smo doneli neku drugačiju odluku. Stari format će ostati do kraja sezone, a onda ćemo videti da li novi može nekako da se unapredi“, dodao je Volff.



          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Arrivabene: Bili smo uvereni da ćemo pobediti


            Šef Ferrarijevog tima kazao je da je u jednom trenutku video Sebastiana Vettela kao pobednika trke.



            Sebastian Vettel je posle odličnog starta poveo trku za VN Australije, ali su ga drugačija taktika i crvena zastava omele da se domogne najvišeg stepenika na pobedničkom postolju. Tim iz Maranela se ovoga puta odlučio za nešto oštriju strategiju u odnosu na Nica Rosberga i Lewisa Hamiltona. Kako god, Ferrari je imao šansu da pobedi na trci a isto to priznao je i Maurizio Arrivabene, aludirajući na činjenicu da je tim doneo pogrešnu odluku na polju strategije.

            "Svi mi na pitvolu bili smo uvereni da ćemo pobediti. U prvim momentima videli smo da imamo dobar tempo, razlika se povećavala i verovali smo da će naš plan uspeti. Onda je došla crvena zastava. Ne želim da se opravdavam, ali poslednji prekid trke bio je 2009. godine, pa tek sada. To je deo trkanja i to moramo da prihvatimo. U tim mometima želeli smo da budemo još više agresivni a to ime da bude mač sa dve oštrice. Desilo se šta se desilo i to je deo trkanja." izjavio je prvi čovek Ferrarijevog tima.



            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Tost razočaran jučerašnjom učinkom svoje ekipe


              Franz Tost izražava uvjerenje u kvalitet performansi njihovog bolida, ali je vrlo razočaran slabom performansama obojice svojih vozača.



              Izvršni i glavni direktor Toro Rosso tima, Franz Tost, izjavio je zadovoljstvo zbog dobrih performansi njihovog novog automobila, ali je dodao kako je "razočaravajuće" pogledati njihove rezultate iz Melburna, kad se zna kakav tempo je ekipa imala kroz kvalifikacije.

              Na samom startu trke, Max Versteppen se popeo čak na četvrto mjesto i iza sebe je kroz čitav prvi stint trke držao i aktuelnog svjetskog šampiona Lewisa Hamiltona. Carlos Sainz je za to vreijeme držao solidno sedmo mjesto.
              Međutim, tokom perioda trajanje crvene zastave, oba vozača su pala u poretku i to Sainz na deveto a Max na deseto mjesto.

              U periodu trke poslije prekida, Verstappen je naglas, preko timskog radija, izražavao svoju frustraciju radi taktike tima, dok se nije izvrtio na zavoju broj 15:
              "Oba vozača su imali odličan početak. U prvom stintu držali smo jako brz ritam. Carlosov pit je odlično prošao i uspio je čak prestići i Massu. Nakon crvene zastave, izgubili smo tempo. Max je bio peti, a Carlos šesti, ali njega je odlikovala očajna vožnja, sa previše blokiranja prednjih točkova. Zato smo njemu u hodu promijenili strategiju i odradili zamjenu guma, a one su novom taktikom preinačene u medijum komponentu. Ono što je izazvalo zbunjenost čitave ekipe, odmah iza njega u box je ušao nenajavljeni Max, koji nije imao dogovor sa timom za ulazak i za mijenjanje strategije."
              "Zato je on u boksu izgubio čitavih 7. sekundi, što poslije nije uspio nadoknaditi. Vratio se čak na 12. poziciju, što je bilo očajno. Ovaj rezultat je razočaravajući za nas, i ono što je jedino pozitivno u čitavoj stvari, jesu odlične preformanse našeg novog bolida." veli Franz Tost.


              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Haas neće dobiti bonus za ulazak u šampionat


                Ovo je izjavio Gene Haas, vlasnik ekipe koja je svoju premijernu trku imao juče u Melburnu.



                Iako je tako izjavljeno, ekipa Team Haas neće dobiti dvojih deset miliona dolara, za ulazak u F1 karavan. Do takvog zahteva ovog tima, a njega je posle potvrdio Bernie Ecclestone, došlo je iz sledećeg razloga.

                Naime, svojevremeno, kad su u F1 trebali da uđu timovi službeno poznati kao Virgin, Team Lotus i Hispania, Bernie je da bi ih privukao u cirkus, obećao ovaj bonus, a bez obzira na premije koje se dobiju početkom sezone, a merilo su zabeleženih rezultata iz prethodne. Shodno tome, a i radi obećanja čelnika, Haas je očekivao novac. Međutim, sada Bernie kaže drugačije:

                "To nije kraj sveta za Haas. Kad dođu u F1 oni znaju kako ide. Oni su pitali da ih pustimo da uđu. Njih niko nije zvao." kaže Ecclestone. Bernie je takođe upozorio vlasnika tima, Gene Haas, kako će morati utrošiti znatna sredstva, ako želi da opstane u F1:

                "Ako neko želi biti konkurentan, onda kada dođe u takmičenje, za četiri godine mora potrošiti od prilike 1 bilion dolara, kao što je to uradio Red Bull. Dakle, morati ćemo pričekati i videti šta će uraditi Haas."


                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Alonso tvrdi kako je McLaren sada brži za pet sekundi


                  Ovu činjenicu izneo je Fernando Alonso koji tvrdi da je novi automobil znatno bolid od prošlogodišnjeg.



                  Španski vozač tvrdi kako je rezultat posle kvalifikacija u Melburnu za njih bio prijatno iznenađenje, nakon što je tim postigao najbolji kvalifikacijski rezultat, još od maja prošle godine u Monaku.

                  McLaren je u Melburn stigao sa skromnim očekivanjima, ali su Button i Alonso odvezli najbolja kvalifikaciona vremena posle sporog Monte Carla. Takođe, Alonoso je spomenuo da je ovogodišnji bolid za punih pet sekundi popravio vreme kruga napravljenog prošle godine u Albert Parku. To se desilo u drugoj kvalifikacionoj sesiji, kad je bolid ekipe bio na oko 1.5 sekundi sporiji za vodećim Mercedesom.

                  Vreme ekipe bilo je samo četiri desetinke sporije od vremena ekipe Force Indije, koja je prošlu konstruktorsku sezonu završila za četiri mesta iznad ove ekipe. Alonso je bolid deklarisao kao "očigledan korak napred". Rekao je kako je ekipa zadovoljna sa svojim zimskim radom, ali da je pred ekipom još dug put do kvalitetnih vožnji. Jenson Button je dodao kako novi sistem kvalifikacija nije dodao ništa kvalitetu u Formuli 1, već je samo možda oduzeo:

                  "Ovo je odlična početna tačka i mi smo ponosni na to kako je tim razvio naš automobil preko zime".


                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Vettel: Taktika se okrenula protiv nas


                    Vozač Ferrarija ne želi nikoga da krivi, smatra kako je sve ipak bila loša taktika čitave ekipe.



                    Sebastian je izjavio kako se agresivna strateiga sa pneumaticima na kraju osvetila i kako tim nije uspeo napraviti nešto pozitivno u svemu tome. Četvorostruki svetski prvak, lider trke, misli kako je napravio pogrešnu odluku sa zajedno sa svojim timom, pod periodom crvene zastave koju je svojim stravičnim incidentom u 18. krugu trke izazvao Španac Fernando Alonso.

                    Tokom prekida njegov glavni rival i drugoplasirani Nico Rosberg iz Mercedesa, montirao je medium opciju pneumatika, dok je Sebastian Vettel ostao pri svom izboru supersoft pneumatika. Takav potez značio je i nuždu odlaska još jednom u boks, čime je vodstvo prepustio Rosbergu:

                    "Otišli smo svesno agresivnim putem, ali nismo profitirali." kaže Sebastian.
                    "Možda smo radi vremenske prednosti mogli odabrati i drugačiju strategiju, ali ne želim ni u koga upirati prstom. Šteta je za nas što naš drugi auto nije uspeo završiti trku, ali sve to ipak ostaje u pozitivnom domenu. Ono što je bitno, ekipa je u odličnom tempu.Znamo šta trebamo raditi i kako ubuduće pritiskati naše protivnike. Gledajući trku od juče o crvenoj zastavi se može debatisati danima. Nekad se takva situacija okrene u vašu korist, a nekad potpuno protiv vas. To je tako."

                    Vettel je rekao kak je Ferrari puno bliže nego li prošle godine:
                    "Definitivno, puno smo bliži nego prošle godine. Tada je Australija bila jedna od naših najgorih predstava, a to drugo mjesto bile je puno slabije nego sadašnje treće. Istina je da smo očekivali bolje kvalifikacije, ali to nije bio slučaj, jer se nismo najbolje snašli u novom formatu. Ovo je bilo puno bolje za nas. Na pravom smo putu i puno smo bliži, sa toliko mnogo pozitivne energije u ekipi." rekao je za kraj Sebastian Vettel.



                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Imola je sada plan B za VN Italije?


                      Pojedini izvori navode kako bi ovogodišnja trka u Monci mogla da bude i poslednja VN Italije na ovoj stazi.



                      List Il Fatto Quotidiano piše kako će VN Italije na Nacionalnom autodromu u Monci ovde godine možda biti i poslednja trka Formule 1 na ovoj stazi, pošto su pregovori između Bernie Ecclestona i organizatora odjednom propali.

                      "Nemamo mnogo prostora za pregovore." kazao je šef Italijskog auto kluba Sticchi Damiani.
                      On je dodao da u ovim pregovorima preovladavaju lični interesi i da Ecclestone nije pristao da organizatori izmene jedan deo staze, kako bi pored Formule 1 mogli da ugoste i MotoGP karavan. Pored toga ponuđena provizija od 19 miliona evra, koju je prvi čovek najbržeg cirkusa odbio. Zbog toga, u prvi plan je kao alternativa izbila staza u Imoli i Mugellu.

                      Ipak, ovo nije kraj pregovora:
                      "Razgovori između ove dve strane će se svakako nastaviti i Monca je za sada prva opcija. Plan B je povratak na Imolu, koja je poslednji put 2006. bila domaćin F1 trke. Nama je primarni cilj da trka ostane u Monci ali ako ne uspemo u tome onda ćemo morati da tražimo i druga rešenja." dodao je Damiani.


                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Marko: Ferrari i Mercedes ugovaraju Ricciarda


                        Šef struke u timu Red Bulla, doktor Helmut Marko, smatra kako je jedan od glavnih konkurenata za mjesto u velikim ekipama ovaj nasmejani Australijanac.



                        Tek je počela ova aveć nova 2017. godina sa velikim promenama, već je pred vratima. Nekoliko vrhunskih F1 vozača, pre istekom su ugovora u svojim timovima. Među njima su i vozači Mercedesa i Ferrarija, Nico Rosberg i Kimi Raikkonen.

                        Po rečima Helmut Marka, oba ova tima izrazila su ogromno interesovanje za čoveka sa velikim osmehom, Daniel Ricciarda.

                        On je,između ostalog, za Auto Motor und Sport rekao:
                        "Ferrari je mnogo više zainteresovan za Ricciarda nego li za Versteppena."

                        Takođe, austrijskom medijskom servisu Servus TV izjavio je ovako:
                        "Crveni i srebrni tim kucaju na naša vrata."


                        Pri tome je izjavio kako je Australijanac vezan čvrstim dugoročnim ugovorom sa ekipom Red Bulla. Sa druge strane, Ricciardo sada ne isključuje mogućnost prelaska u Ferrari:
                        "Mislim da su to oni koji su već pitali za mene prošle godine. Očigledno je i moje ime bilo u igri kad je njih nekoliko pitalo u vezi toga prošle sezone." kazao je za kraj Daniel Ricciardo.


                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Pirelli objavio izbor pneumatika u Bahreinu


                          Ono što odmah upada u oči, jesu različiti izbori pneumatika Mercedesa i Ferrarija.



                          Dok su u Albert Parku timske kolege Hamilton i Rosberg prošlog vikenda imali različit odabir pneumatika za svoje bolide, sada u Bahreinu, njihov izbor je isti.

                          Naime, oni su odabrali po jedan set medium pneumatika, uz šest setova mekih, i šest setova supermekih guma. Sa druge strane, vozači Ferrarija odabrali su drugačije. U njihovom slučaju, Vettel i Raikkonen izabrali su po tri seta medijum komponente guma, zatim četiri seta mekih guma i na kraju, šest setova supermekih guma.
                          Ferrarijev izbor verovatno ekipi daje mogućnost dužih stintova tokom trke, sa ciljem jednog zaustavljanja u boksu, dok će Mercedes sa ovakvim izborom pneumatika vjerovatno raditi dva odlaska u boks. Da napomenemo da su trojica timskih kolega izabrali različite opcije pneumatika: Max Verstappen i Carlos Sainz, Sauberov Marcus Ericsson i Felipe Nasr i treći par suvozača su Romain Grosjean i Esteban Gutierrez.


                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Mercedes sprovodi istragu zbog lošeg starta u Melburnu


                            Dobar start Ferrarija na trci za VN Australije iz drugog reda bilo je dovoljan razlog da Mercedes pokrene internu istragu.



                            Sebastian Vettel i Kimi Raikkonen su na startu trke u Melburnu krenuli kao iz topa, što je ostavilo pozadi oba vozača Mercedesa. Iako je kasnije nemački tim uspeo da nadmudri Ferrari, Mercedes je pored toga krenuo sa unutrašnjom istragom kako bi što bolje razumeli loš start svojih vozača.

                            "Kada smo vežbali startove, to nije izgledalo baš dobro. Da budem iskren, ne znam šta se desilo na startu, ali moramo da analiziramo stvar kako bi je rešili. Lewis Hamilton je bio lošiji od Nica Rosberga u ovom segmentu, pa želimo da vidimo da li je ovo uzrokovano softverskim ili hardverskim problemom ili je za to kriv ljudski faktior." kaza je šef tima Toto Wolff.


                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Alonso: Moj udes treba da razmotri uvođenje Halo koncepta


                              Fernando Alonso izjavio je da bi njegov udes mogao imati negativne posledice da se u tim trenucima na bolidu nalazio Halo koncept zaštite.



                              FIA uveliko planira da u 2017. uvede određen vid zaštite na kabinama vozača, što je podelilo mišljenje medju vozačima da li je tu sada zaista potrebno. Zbog toga Ferrari je testirao svoju verziju Halo koncepta na zimskim testovima u Barseloni, kako bi proverio vidljivost iz bolida.

                              VN Australije Fernando Alonso i Esteban Gutierrez imali su jedan incident na stazi a posle čega je Španac doživeo težak udes. Njegov McLaren je udario u zadnji deo Haasovog bolida, posle čega se auto odbacio u u zid i nekoliko puta okrenuo pre nego što se zaustavio u zaštitnoj ogradi. Alonso je sam izašao iz bolida, ali je postavio pitanje da li bi to mogao uopšte da uradi da je na bolidu imao Halo zaštitu.
                              "Mislim da ne bih uspeo da izađem. Nama treba ozbiljna analiza. Ja sam posle udesa iz bolida izašao veoma brzo i lako, pa tako trebamo da vidimo sve razlike koje bi postojale kada bi se ova zaštita našla na automobilu.


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Formula 1 kaže zbogom šampanjcu


                                Stvar koja je F1 činila prepoznatljivom i posebnom u svetu sporta, od ove sezone odlazi pravo u - istoriju.



                                Sve je počelo pre 66 godina, kada je 1950. godine, jedan od pobednika F1, nije ni važno koji, predstavljen sa flašom šampanjca u rukama. Ideja prskanja šampanjcem od uzbuđenja i radi proslave pobede došla je slučajno, kada su vozači 1966. godine slučajno raspršili tečnost iz flaše preko okupljene gomile navijača i to se na kraju zadržalo do danas.

                                Nameće se pitanje: čime će se onda prskati vozači ako šampanjac odlazi?
                                Bernie odgovara kao iz topa:
                                "Stiže nam nešto drugo, penušavo vino."
                                Naime, odmah nakon toga stiže i priča kako sponzor jednog od timova, Chandon, inače suplement Chardonnay brenda, donosi jedno od svojih penušavih vina kao zamenu za šampanjac. Oni su ga opisali kao "živo penušavo vino koje bezgranično opija duh."
                                Da li je i zaista tako, videćemo naredne sezone, kada ovo vino i zvanično postaje deo F1 karavana.
                                Ustvari, glavni razlog koji Ecclestone u razgovoru sa novinarima sebično nije naveo, jeste opet - novac.
                                Premija koju na godišnjem nivou Bernieju isplaćuje proizvođač čuvenog Mumm šampanjca više nije dovoljna. Treba reći da se radi o impozantnoj sumi od 5,5 miliona, ali nije navedeno čega. Mumm će ipak dizati i prskati pobednici, ali u drugoj perjanici jednog drugog nadolazećeg sporta, Formula E šampionatu.
                                Bilo kako bilo, mnogi će se zapitati gubi li na ovaj način F1 lagano, ali sigurno, osnovne poveznice koje su je u stvari napravile svetskim moto-sportom broj jedan. Da li gubi, ili je već izgubila, opet će reći neki.


                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X