F1 2016

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Vettel: Siguran sam da možemo da preokrenemo situaciju


    Nemac i dalje veruje da može da se bori za titulu i pored dominantnog tempa Mercedesa na početku sezone.



    „Prešli smo tek tri i po vikenda. Put koji smo prešli je bio „neravan“. Imali smo probleme i nije sve išlo po planu. Prvu trku smo komotno mogli da dobijemo da se situacija odvijala malo drugačije. Ukupno gledano, nije tako loše. Imamo dobar tempo na trkama i to je ono što se računa na kraju. Naporno radimo i nije lako pošto i Mercedes radi dobar posao. Želimo da budemo najbolji i moramo da napadnemo najbolje. Verujem da imamo snagu za to i da će se situacija okrenuti u našu korist. Drugo mesto je neki maksimum, ali sa kaznom ćemo biti nešto niže. Brži smo od bolida oko nas i mislim da imamo odličnu priliku da napredujemo. Nikada nije lako, ali videćemo“, izjavio je Vettel.


    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Rosberg: Ne očekujem laku trku


      Nemac je rekao da ga sutra sigurno čekaju izazovi i pored problema koje su imali njegovi glavni rivali.



      „Moji rivali nisu imali sreće i to mi donekle olakšava situaciju. Ali F1 trka nikada nije laka. Rivali su uvek tu. Moraćemo da se skoncentrišemo i odradimo dobar posao sutra. Danas sam se fokusirao samo na sebe i osećaj je bio jako dobar. Bio sam siguran da će mi krug iz prve polovine Q3 biti dovoljan za pol poziciju. Znao sam da Ferrariji dosta zaostaju, a da Lewis ne može da učestvuje i drago mi je da je već taj pokušaj bio dovoljan“, izjavio je Rosberg.


      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Bottas: Ovo je bio maksimum


        Finac će sutra zahvaljujući Vettelovoj kazni startovati sa drugog mesta.



        „Bile su ovo jako dobre kvalifikacije. Ceo vikend je bio pozitivan. Imamo neke nove delove na bolidu i osećaj je bolji. Ovo je takođe jedna od staza koje nam odgovaraju. Drago mi je da smo izvukli maksimum iz kvalifikacija, ali sutrašnji rezultat se računa. Do sada na trkama i nismo bili baš dobri i nadam se da će sutra biti bolje“, izjavio je Bottas.


        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Hamilton doživeo identičan kvar motora kao u Kini


          Britanac je ponovo imao problem sa MGU-H jedinicom.



          „Ovo je drugi motor koji sam koristio na prošloj trci i ponovo sam imao isti problem. Vratio sam se na stazu u Q2 kako bih video kakvi su uslovi i izgubio sam snagu na isti način kao u Kini. Ja tu ne mogu ništa da uradim, ali definitivno se neću predavati“, izjavio je Hamilton.

          Britanac bi prema trenutnim rezultatima trebalo da startuje kao deseti, ali još nije poznato da li će Mercedes morati da vrši promene na njegovoj pogonskoj jedinici koje bi mu donele i kaznu.


          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Alonso: Danas nismo imali sreće


            Vozačima McLarena je na današnjim kvalifikacijama malo falilo da stignu do Q3.



            "Mislim da smo bili manje-više konkurentni ovog vikenda. Nažalost u kvalifikacijama je veoma teško i nas su delile samo 2 desetinke od Q3 što me je bacilo na 14. poziciju. Danas nismo imali sreće ali se nadam da sutra možemo do poena. Jenson je veoma dobar u duelima, tako da verujem da i on može do dobrog rezultata. Takođe, nama je potrebna pomoć ostalih, jer smo u Kini bili takođe blizu poena ali su svi bolidi završili trku. Zbog toga trebamo dobro da pripremimo stretagiju. Daćemo maksimum i potrudićemo da obradujemo naše fanove." izjavio je Fernando Alonso.


            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Sainz krivi Kvyata za ispadanje iz Q2


              Španac smatra da ga je Ruski vozač usporio tokom finalnog pokušaja u Q2.



              „Iskreno, nisam zadovoljan. Imali smo tempo da prođemo u prvih deset i bili smo brzi tokom celog vikenda. Kada naletite na Kvyata u zadnjem sektoru i primora vas da napustite krug, tu ne može mnogo šta da se uradi“, izjavio je Sainz.

              Njegov timski kolega Verstappen je bio bolje raspoložen pošto se kvalifikovao kao deveti.
              „Veoma sam zadovoljan devetim mestom. Nisam očekivao ovaj rezultat nakon teškog dana juče. Ipak, trud se isplatio, a balans je danas bio mnogo bolji. Q1 je bio dobar, ali je prvi krug u Q2 bio fantastičan. Za poslednji pokušaj u Q3 smo napravili neke promene na prednjem krilu, ali one nisu pomogle. Videćemo kako će biti sutra“, izjavio je Verstappen.


              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Raikkonen: Greška me je koštala prvog startnog reda


                Finac je ubeđen da je mogao da se nađe u prvom startnom redu da nije napravio grešku u svom poslednjem kvalifikacionom krugu.



                „Otišao sam preširoko u poslednjoj krivini, ali sam se generalno celog vikenda mučio da sastavim dobar krug. U kvalifikacijama je bilo bolje, ali sam se borio sa prednjim delom na nekoliko mesta. Da toga nije bilo, bez problema bih bio drugi i li treći. Situacija nije idealna, ali startujemo sa čiste strane. Moglo je da bude i gore, ali pokušaćemo da dobro startujemo i potom ćemo videti kako se odvija situacija. Svake godine smo se na ovoj stazi mučili da pronađemo optimalnu temperaturu guma. Mislim da je ove godine situacija bolja, ali se borimo sa prednjim krajem, a to meni baš i ne odgovara“, izjavio je Raikkonen.






                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Nasr zadovoljan novom šasijom


                  Maldi Barzilac je pre VN Rusije dobio potpuno novu šasiju.



                  Felipe Nasr se od samog početka sezone dosta mučio sa performansamam bolida, zbog čega mu je na njegov zahtev tim izradio potpuno novu šasiju.

                  "Sigurno nisam zadovoljan što startujem sa 19. pozicije. Imao sam dobar krug ali sam na 13. krivini dosta kasnije kočio što mi je upropastilo vreme. Ovog vikenda osećam se mnogo udobnije u bolidu i mislim da su promene dale rezultata. Što se tiče setapa napravio sam dobra poboljšanja i sutra mi ostaje da rešim još neke detalje. Nadam se da sutra mogu ostvariti dobar rezultat." izjavio je Felipe Nasr.


                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Palmer je ubeđen da je Renault rešio probleme


                    Britanac veruje da je njegov tim otklonio problem koji ga je usporavao na prve tri trke.



                    „Danas je bolid bio veoma dobar. Mislim da smo pronašli problem koji nas je mučio na prethodnim trkama. Promenili smo nešto i sada sve funkcioniše kako treba. Zadovoljan sam jer ću sada moći da se pokažem kao vozač. Nismo preterano brzi kao tim, ali zadovoljan sam bolidom i očekujem dobru trku sutra. Naš trkački tempo je obično bolji i zato očekujem brz napredak na startu“, izjavio je Palmer.


                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Ricciardo očekuje borbu sa Williamsom


                      Australijanac se nada da će njegov tim moći da se suprotstavi Williamsu nakon što je zabeležio šesto mesto u kvalifikacijama.



                      „Jasno je da mnogo zaostajemo za Marcedesom, ali očekujemo da ćemo se boriti sa Williamsom sutra. Nemamo neku posebnu prednost pošto nas sve očekuje jedno stajanje. Svi će pritiskati do maksimuma i zato po pitanju strategije neće biti mnogo opcija. Za nas bi dobar rezultat bio da završimo među prvih pet“, izjavio je Ricciardo.


                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Gume pravile probleme vozačima Haasa


                        Oba vozača američkog tima kvalifikacije su završila u drugom delu.



                        "Ovo je za nas komplikovan vikend. Dosta se mučimo sa prijanjanjem bolida. Teško je ovde naći dodatno prijanjanje, jer je asfalt dosta glatak. U svakom slučaju stalno napredujemo. Još nemam osećaj u bolidu koji sam imao na početku sezone. Moramo da analiziramo stvar. Sutra će biti dugra trka, što znači da će veliki broj vozača štedeti gorivo. Gume je teško održavati u radnom prozoru, pa će tako to svima biti izazov. Daćemo sve od sebe, ali imamo dosta interesantnih podataka za analiziranje." kazao je Romain Grosjean.

                        "Još jedne teške kvalifikacije za nas. Bilo je teško dovesti gume na radnu temperaturu. Moramo se više potruditi jer ja nisam zadovoljan rezultatom. Očekujem neke iznenađenja tokom trke, koja bi mi pomogla da zabeležim što bolji plasman. Tempo nam nije baš najbolji ali daću sve od sebe kako bi došao do poena." dodao je Esteban Gutierrez.


                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Force India: Želimo da sakupimo što više bodova


                          Perez je danas imao prilično dobre kvalifikacije u kojima je bio sedmi, dok Hulkenberg nije bio zadovoljan bolidom i završio je tek kao trinaesti.



                          „Veoma sam zadovoljan našim performansama danas. Moj poslednji krug u Q3 je bio fantastičan. Bili smo dobri i u Q1 i Q2 i imao sam samopouzdanje da vozim dobre krugove u svakoj sesiji. Dobro napredujemo i biće interesantno sutra pošto ćemo iza sebe imati jedan jako brz bolid i biće pravi izazov zadržati poziciju. Imamo dovoljno guma da izaberemo dobru strategiju i mislim da možemo do dobrog rezultata“, izjavio je Perez.

                          „Kvalifikacije su prošle bez većih problema, ali ishod nije bio onakav kakav smo želeli. Nisam bio preterano zadovoljan ni juče. Nisam mogao da pronađem dobar nivo prijanjanja. Promenili smo neke delove preko noći, ali rezultat nije bio zadovoljavajući. Sada ne možemo mnogo toga da promenimo i mislim da će sutra biti teško ako uzmemo u obzir da se nalazim u samoj sredini poretka“, rekao je Hulkenberg.


                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Setimo se Ayrtona Senne – 22 godine kasnije


                            Bila je nedelja, 1. maj 1994. godine, uskršnje popodne, kada je čuveni Ayrton Senna udario u betonski zid u krivini Tamburelo na stazi u Imoli, i zauvek otišao u legendu. Od tada je prošlo 22 godine.



                            Sve je počelo u Sao Paolu



                            Senna je rođen u Sao Paolu u Brazilu, kao Ayrton Senna da Silva bio je deo imućne porodice. Kada je poželeo prvi karting automobil dobio ga je na poklon od oca sa samo četiri godine, a takmičenja u kartingu otpočeo je sa 13 godina. U svet Formule 1 ušao je 198. godine. Sigurno je bogatstvo porodice obezbedilo njegov ulazak u skupi svet automobilizma, ali neka vas ne zavara ta činjenica! Stoji to da je Senni otac omogućio ulazak u ovaj sport, ali mu otac definitivno nije obezedio ostanak. Jednostavno – bio je najbolji.


                            Kišni čovek



                            Debitovao je 1984. godine u ne preterano konkurentnom bolidu za Toleman. U četvrtoj trci u sezoni u Monaku, Senna se našao među ozbiljnim imenima automobilizma.
                            Padala je neverovatna kiša. Kažu da je bujica vode lila niz ulice Monaka. Trka je startovala sa 45 minuta zakašnjenja, a Senna je startovao sa 13. pozicije. Tokom trke koja je delovala neverovatno, zbog praktično nemogućih vremenskih uslova, Senna je dodao takav gas da se za njim raspršio oblak kiše. Nakon kompletno odvezenog 31 kruga, istaknuta je crvena zastava i trka je prekinuta. Ayrton se u tom 31. krugu nalazio na poziciji broj dva sa 7,5 sekundi zaostatka za Prostom u nadmoćnom McLarenu.
                            Neko od oduševljenih novinara je uzviknuo ”Rain man”, a raspamećena masa je gromoglasno prihvatila ime koji mu je spontano nadenuto, te je Sennin nadimak ostao do kraja “Kišni čovek”. Kažu da je to jedna od najboljih trka svih vremena, koju su ljubitelji Formule 1 ikada videli. Iako je imao trogodišnji ugovor sa Tolemanom, otpočeo je pregovore sa Lotusom, u koji je prešao naredne sezone.






                            Ulazak u McLaren i rivalstvo sa Alain Prostom
                            Senna je odlučio da 1988. godine pređe u McLaren, u kome mu je timski kolega bio prekaljeni Alain Prost. U toj sezoni, zajedno su osvojili 15 od 16 trka, a Brazilac je sa osam pobeda uzeo svoju prvu titulu zahvaljujući tadašnjem sistemu takmičenja. Tih godina računalo se samo 11 najboljih rezultata. Ipak, rivalstvo među dvojicom maestralnih vozača bilo je od starta vidljivo.
                            Prost, koga su zvali „Profesor”, zbog njegove izuzetne pronicljivosti i snažne koncentracije da u mnogim trkama vozi u firungu, nije podnosio srčanog i hrabrog Sennu koji je večito vozio “na žilet“. Kažu da je Senna vozio brže od brzine za koju su bolidi projektovani. Imao je običaj da kaže: „Biti drugi, znači biti prvi među onima koji su izgubili. Nisam dizajniran da budem drugi ili treći ja sam rođen da pobeđujem.“
                            Iz tog razloga, sponzori su odmah prepoznali da pred sobom imaju nepobedivog. Onog koji obara sopstvene rekorde, onog koji nema limite. TAG Heuer je Sennu angažovao za svog ambasadora, koji je ujedno bio i oličenje njihovog slogana #DontCrackUnderPressure.
                            Kakav je bio Senna
                            Bio je veoma religiozan. Govorio je često: „Ukoliko imate Boga na svojoj strani, sve je mnogo jasnije.“ Uvek je bio neverovatno smiren i prizeman, gotovo ponizan u razgovoru sa običnim ljudima, što nije bilo svojstveno nijednom vozaču Formule 1, koji su obično nadmeni i arogantni. Tokom života potrošio je 400 miliona dolara na školovanje brazilske dece, a da nikada o tome nije govorio u javnosti. Voleo je da igra šah, da vozi džet ski, skija na vodi i peca. Kao neverovatan emotivac pred trke je često povraćao od uzbuđenja. Pre bi se sudario, nego dozvolio da bude prestignut. Senna je predvideo i plašio se da će u krivini Tamburelo neko poginuti. Svom kolegi, Gerhardu Bergeru govorio je da se sa te krivine mora pomeriti zaštitna ograda, jer se plaši da će neko tu umreti, ali kako je odmah iza ograde proticala reka, to je bilo nemoguće uraditi. Nije znao, da će upravo on biti taj koji će tu izgubiti život.




                            Nakon što je Prost napustio Williams i Formulu 1 1994. godine, Senna se priključio timu. Iako je potpisao za novi tim, Senna nije bio zadovoljan novim bolidom. Žalio se da bolid nekontrolisano beži u jednu stranu. U subotu 30. aprila na treningu u Imoli je iznenada poginuo Austrijanac Racenberger. Senna je sve to posmatrao iz boksa na monitoru. Svi su bili očajni i šokirani. Sutradan 1. maja, oni koji su ga poznavali kažu da se nijednom pre trke nije nasmejao. Bio je neraspoložen, vidno uznemiren, a prema tvrdnjama brazilskog novinara i njegovog prijatelja Jaime Brito, Ayrton je napravio krug oko svog bolida i sumnjičavo pregledao gume. Samo pola sata pre trke, dao je intervju za jednu francusku TV stanicu rešivši da zakopa ratne sekire sa Alain Prostom. Trka je otpočela u 2 sata popodne, a u drugom krugu pri brzini od 280km/h Senna je udario o betonski zid u krivini Tamburelo.

                            Iako mu je odmah pružena medicinska pomoć, ništa više nije moglo da se učini za njega. Uzrok nesreće do dana današnjeg nije otkriven, a Wiliamsov tim završio je na sudu zbog navodnog nemara u pripremi bolida. Bolničari su, dok su ga iznosili iz bolida, pored Senne ugledali zastavu Austrije koju je brazilac očigledno želeo da razvije kada prođe kroz cilj u znak sećanja na nastradalog Racenbergera. Njegova smrt izazvala je veliku žalost u čitavom svetu, pogotovo u Brazilu gde je proglašena trodnevna žalost, a ispraćen je uz najviše državne počasti. Na ulicama je bilo skoro 3 miliona ljudi, a sahrana Ayrtona Senne bila je događaj kojem je ikada u istoriji sporta prisustvovao tako veliki broj ljudi. Voleli su ga više nego Pelea. S razlogom. Ovaj skromni momak osvojio je tri puta titulu svetskog šampiona u Formuli 1, učestvovao je u 161 Grand Prix trci, ukupno 2982 kruga imao je vođstvo u odnosu na druge, osvojio je 41 pobedu i 65 puta je imao pol poziciju.
                            Nakon Sennine smrti, njegova sestra Vivijen, osnovala je Institut Ayrton Senna, koji je do danas pomogao u školovanju više miliona brazilske dece. Predsednik upravnog odbora je niko drugi do – Alain Prost. Mnoge ulice, avenije i institucije danas u Brazilu nose ime Ayrton Senna. U spomen na ovog velikog sportistu, a pre svega čoveka sa izuzetnom ličnošću, TAG Heuer brend koji ga je pratio od prvih uspeha, nedavno je izbacio specijalnu ediciju satova Senna, kako bi pružio podršku dobrotvornom radu koji je Sena otpočeo, a njegova porodica nastavila.
                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Rosberg ubedljivo pobedio i u Rusiji


                              Nemac je lako došao do četvrte uzastopne pobede u sezoni ispred Hamiltona i Raikkonena.



                              Nico Rosberg je odlično startovao i stvorio prednost ispred Bottasa koga je u drugoj krivini obišao Raikkonen. Iza njih se u sredini poretka stvorila gužva. Došlo je do kontakta između dva Red Bulla i Vettela, a najdeblji kraj je izvukao Ferrarijev vozač koji je završio u zidu. Loše su prošli i vozači Force Indije. Hulkenberg je bio puno oštećen i nije mogao da nastavi, dok je Perezu probu pukla guma i pao je na začelje. Na stazu je izašlo vozilo bezbednosti a trka je nastavljena u četvrtom krugu. Bottas je odmah na restartu iskoristio loš izlazak Raikkonena na startno ciljni pravac I obišao ga je u krivini 2. To je omogućilo Rosbergu da stvori veliku prednost nad Willaimsom i pobegne od grupe u kojoj je bio i njegov glavni rival Hamilton.

                              U sedmom krugu je i Hamilton obišao Raikkonena za treće mesto nakon što je Finac napravio još jednu grešku.
                              Rosberg je za to vreme otvorio prednost od preko sedam sekundi, dok Hamilton u narednom periodu nikako nije mogao da obiđe Bottasa.
                              Prvi je u boks otišao Bottas u 17. krugu, a krug kasnije je odgovorio i Hamilton koji je na stazu izašao malo iza Finca. On ga je ipak obišao nakon par krugova pošto je Williams imao mnogo lošiji tempo na mekim gumama. Raikkonen je gume promenio u 21. krugu a dobar tempo u finišiu prvog stinta mu je omogućlo da se na stazu vrati ispred Bottasa. Rosberg je bio poslednji koji je iz vodeće grupe išao u boks i on se bez problema vratio na vodeću poziciju sa preko deset sekundi prednosti u odnosu na Hamiltona.
                              Britanac je u poslednjoj trećini trke počeo da smanjuje prednost zahvaljujući gužvi u kojoj se Rosberg našao. On je smanjio razliku do 7 sekundi, ali mu je onda ekipa javila da postoji problem sa pritiskom vode u njegovom motoru. On je nekoliko krugova nakon toga gubio vreme, dok se situacija nije stabilizovala, a tada je već bilo kasno da se nešto više napravi. Tako se Rosbergu otvorio put do četvrte pobede u sezoni, a Hamilton je nakon svih problema mogao da bude zadovoljan drugim mestom. Iza njih je Raikkonen sigurno držao treću poziciju, dok se iza oba Willaimsa nalazio Alonso koji je zahvaljujući incidentu na početku trke uspeo da se probije do šestog mesta. Gužvu je iskoristio i Magnussen koji je došao do sedmog mesta, dok je Gorsjean nakon slabijeg rezultata u Kini vratio Haas u bodove sa osmom pozicijom. Deveto mesto je pripalo Perezu koji je bio tik iza Grosjeana, dok je poslednji bod pripao Buttonu koji je četiri kruga pre kraja obišao Sainza za deseto mesto.


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Kvyat se izvinio Vettelu


                                Rus je nakon trke izvinio četvorostrukom prvaku sveta nakon što ga je na startu dva puta udario i izbacio iz trke.



                                „Nisam očekivao da će bolid tako kočiti. Pritisnuo sam papučicu, ali se nisam dovoljno brzo zaustavljao i gubio sam kontrolu. U trećoj krivini nisam video šta se događalo. Vettel je dosta usporio i nisam imao vremena da reagujem. Sav haos je krenuo od mene. Ne osećam se prijatno, ali takve stvari se dešavaju. Izvinjavam se svima koji su pretrpeli oštećenja u tom incidentu i svakako ću naučiti nešto iz ovoga. Razgovaraćemo i to je jedino što možemo“, izjavio je Kvyat.


                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X