ono sto ja sinoc cu na tv-u je da imaju dokaze i da su dokazali d je mercedes ne samo imao uvid u dokumenta vec i da je vrsio testove po istim...i da su ova dvojica vozaca:don alonso i hamilton lepo saradjivali u toku istrage i sve priznali ...
e sad..
"I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me." No ROTOR no MOTOR...
Koliko je 100 miliona dolara i šta, uopšte, zna?i izbaciti jedan tim iz F1? I kona?no, gde prestaje sport, a po?inje politika?
Spa Francorchamps, dan posle kontraverzne odluke FIA o kažnjavanju McLarena, još uvek ?eka obrazloženje. I naravno adekvatnu reakciju britanskog tima.
Ono što je za sada poznato je izjava Rona Dennisa, šefa McLarena, u kojoj je sino? nazna?io da nikada nije poricao da su neka poverljiva dokumenta ekipe Ferrari stigla do nekolicine zaposlenih u njegovom timu, ali da ih nikako nisu koristiili, niti su zahvaljuju?i njima stekli prednost. Tako?e, Britanac je istakao da ?e uprkos svemu on i ekipa u?initi sve da voza?i, Alonso i Hamilton, imaju najbolje uslove za osvajanje titule: "Najvažnije je da ?e ekipa McLaren nastaviti da se takmi?i..." kratko rekao je Dennis.
Ono što je svakako poznato je ?injenica da je McLaren još i pre po?etka sezone imao izuzetno konkurentan bolid. Istovremeno, on osim što je brz, važi i za fantasti?no pouzdan. A to su glavni preduslovi za osvajanje šampionske titule. Njegovi voza?i su do sada završili sve trke ove sezone. I to je nesporno. Isto tako, nesporno je da je Nigel Stepney, glavni mehani?ar ekipe Ferrari još u prole?e ove godine kontaktirao glavnog konstuktora bolida McLarena, Mike Coughlana, kao i da su se oni sreli 28. aprila. A do tada je britanski tim ve? uveliko bio uspešan u ovoj sezoni.
No, šta je tu je... FIA je donela odluku. Zapravo, kako Vrele Gume saznaju iz poverljivih izvora, na vanrednoj sednici Svetskog ve?a za motorsport ju?e u Parizu, prvo je na glasanje stavljen predlog o suspenziji McLarena na dve godine iz F1. Potom je usledila bruna reakcija Bernie Ecclestona i još nekih ljudi, kojima je stalo do integriteta F1, tako da je doneta nova odluka, koja je kasnije saopštena.
Danas u 14 ?asova kada je zapo?eo 2. slobodni trening, stiglo je i zvani?no obrazloženje odluke od strane FIA-e. U njemu na 14 strana, Max Mosley, predsednik Svetske automobilske organizacije navodi razloge za diskvalifikaciju McLarena iz Šampionata konstriktora ove sezone, kao i drakonsku kaznu od 100 miliona dolara.
Tako je još na saslušanju, koje je 26. jula bilo u Parizu, objašnjeno je da ?e ukoliko se pojave novi dokazi da je McLaren imao koristi od dokumenata koje je Coughlan dobio od Stepney, uslediti kazna. I novi dokazi su se pojavili. To su e-mail poruke koje su razmenjivali spomenuti glavni konstruktor, zatim test voza? Pedro de la Rosa, Fernando Alonso i Lewis Hamilton. Jedna od najzanimljivijih poruka, koju je de la Rosa 21. marta u 9:57 ?asova uputio Coughlanu, a FIA je posebno navodi kao dokaz u ta?ki 3.5 glasi:
"Zdravo Mike,
da li znaš distribuciju masa Crvenih bolida? Za nas bi to bilo zna?ajno da znamo, kako bi uradili simulaciju.
Hvala unapred,
Pedro
PS. Ja ?u sutra biti u simulatoru."
Na ovu poruku Coughlan je odgovorio sa preciznim informacijama o rasporedu masa bolida Ferrari za ovu sezonu.
Naravno, ovo je samo deo teksta koji je pre nekog vremena podeljen predstavinicima medija u Paddocku na stazi Spa...
U neformalnom razgovoru, dr. Mario Thiessen je u garaži BMW-a, gde smo pratili 2. nezvani?ni trening, samo kratko prokomentarisao da je kazna izuzetno velika. Flavio Briatore, šef Renaulta je samo izjavio: "Ukoliko su krivi, kazna je adekvatna". Nasuprot njemu, Christan Horner, šef Red Bulla je samo prokomentarisao da je to godišnji budžet njegove ekipe.
Sve u svemu, reacije sveta F1 na obrazloženje ove odluke tek se o?ekuju. Ipak, jedno je sigurno. Ferrari je iz sve snage želeo kaznu za McLaren. Ima ?ak nagoveštaja da je predsednik grupacije Ferrari, Luca di Montezemollo nagovestio šefu iste ekipe F1, Francuzu Jeanu Todtu, da mora da dobije ovaj "spor" ili su njegovi dani u timu istekli...
Ovi doga?aji, bilo da su plod nekog kompromisa ili totalne konfrontacije izme?u timova ili na relaciji McLaren-FIA, su gotovo u potpunosti bacili u zasenak ono što se dešavalo na stazi Spa Francorchamps, danas tokom slobodnih treninga. Na prvom je najbrži bio Kimi Raikkonen, voza? ekipe Ferrari, dok je Hamilton bio drugi, ispred Alonsa, Heidfelda, Rosberga, Kubice, Wurza, Trullia, Kovalainena, Buttona i ostalih. Potom je na na drugom slobodnom treningu u prvi plan došao tandem McLarena, Alonso i Hamilton. Massa, koji je izleteo i urdario u ogradu na samom po?etku 1. treninga je bio odmah iza njih, baš kao i Raikikonen. Dobri su bili i voza?i Toyote, Jarno Trulli i Ralf Schumacher, koji imali peto i šesto vreme. Iza njih su se našli Fisichella iz Renaulta, te Webber voza? Red Bulla, pa potom Kubica, takmi?ar BMW-a, pa Fisichella iz tima Renault.
Trenutno je u paddocku F1 na VN Belgije zavladalo zatišje... Ali, ono je samo prividno... I naravno, o svemu tome, Vrele Gume ?e vas, kao jedina novinarska ekipa, ekskluzivno ovih dana izveštavati sa lica mesta...
Iskreno mislim da Ferrari za ovu situaciju nije kriv mislim provalilo bi se to do sad ali to su samo predpostavke,ko zna shta je istina u svetu motosporta gde se obrcu stotine miliona eura kao od shale...
kao sto znate McLaren je kaznjen sa 100 miliona dolara zbog spijunaze ekipe Ferrarija, i nece im biti dodeljena naknada od TV prava, sto je oko 10 milioncica
kaznu placaju, a kao konstruktori su diskvalifikovani do kraja godine, vozaci Alonso i Hamilton imaju pravo da se i dalje takmice, a da li ?e biti posledica u 2008. bi?e odlu?eno u decembru.
ovu informaciju mozete naci na internetu opsirnije
doduse ja sam postavio ovu informaciju dok je bila jako sveza , i naveo izvor, al je mod obrisao
Po svemu sude?i tajnu su znala tri ?oveka, Mike Coughlan, Pedro de la Rosa i Fernando Alonso. I samo je neko od njih mogao da ispri?a pri?u zanimljivu za FIA, a pre svega njihovog predsednika Maxa Mosleya.
Kako je vreme odmicalo sve je indikativnije bilo da je to u?inio dvostruki šampion sveta Alonso. A da li je imao razloga za tako nešto, pitanje je sad? Možda, ipak, celu situaciju treba posmatrati malo šire i mnogo pre ovih doga?aja, te prisetiti samo nekih situacija iz prošlosti. Naime, u nedelju pre podne 5. avgusta na dan održavanja VN Ma?arske, na sastanku vode?ih ljudi tima McLaren i voza?a došlo je do žestoke rasprave. Nisu se birale re?i i Alonso, revoltiran zbog odluke sudija da ga pomere pet pozicija u nazad na gridu, te odnosima u timu, je zapretio Dennisu da pružiti dokaze o špijunskoj aferi koje ima FIA-i. Dennis je o?ekivao da ?e Španac, nakon što se malo "ohladi" povu?i izjavu. Ali, kako ni nakon pola sata on to nije u?inio, Dennis je odmah, kako je, na ve?erašnjoj konferenciji za štampu izjavio, pozvao Mosleya i predo?io mu situaciju. Na kraju dana Alonso je, ipak, ostvario solidan plasman. I on se izvinuo šefu McLarena, koji je ponovo pozvao Mosleya. A ovu pri?u je potvrdio i predsednik FIA-e, mada samo u simislu da je pri?ao sa šefom McLarena i njegovim voza?em.
ne treba zaboraviti ni kako je Alonso došao u McLaren. Dennis tvrdi da je prvi kontakt napravljen još 2005. na pobedni?kom postoju na poslednjoj trci sezone za VN Brazila, kada je Španac postao svetski šampion. U trenutku kada mu je Britanac ?estitao Alonso je rekao: "Nadam se da ?u to jednoga dana uspeti da uradim i u Vašem timu..." A takva "ponuda" se ne odbija i Dennis je nedelju dana nakon toga ve? kontatirao novog šampiona, ponudivši mu predugovor koji je ovaj prihvatio.
No, kada je ove sezone došao u McLaren, tu ga je sa?ekao veoma taletnovani i ultrabrzi Lewis Hamilton. I za sad nije poznat dogovor koji su imali Dennis i Alonso, ali sigurno da nije podrazumevao da, sada dvostruki, šampion treba da tako žestoko da se bori protiv timskog kolege. A tu je možda i "izvor" problema...
Comment