Renault 19 1.8 16v

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dzvini
    CBC Senator
    • 30.01.2009
    • 297
    • Chukarichka Padina, Beograd
    • Toyota Corolla TS '02.

    Re: Renault 19 1.8 16v

    Evo kao bivshi vlasnik jedne 19ice 16V da se umesham...

    Kada sam kupio auto 2002. menjanje ulja polusintetike sam radio na 7-8000km i dosipao sam 1L ukupno u tom periodu. I prethodni vlasnik je toliko dosipao. Onda je posle nekih 30-35.000km pocheo da troshi mnogo vishe da bi na kraju i dihtung pukao, istopio se i tada sam radio veliko osvezavanje motora... Posle odradjenog osvezavanja preshao je chini mi se 15.000km, 2 menjanja ulja i mislim bez dosipanja ulja, nisam siguran... A shto se tiche paljenja kada je auto ugreja, totalno isto se deshavalo. Servisirani anlaser i alternator ali i dalje se deshava isto samo malo redje. Ugradio sam aluminijumski lim na mestu fabrichke azbestne zashtite iznad anlasera koja vremenom propadne... Torzija je zapekla i nije moglo ni da se odradi spushtanje koje sam hteo, jednostavno i navoji sa spoljne strane pored tochka koji se nalaze su nestali od rdje... Auto je bio vec spushten napred oprugama, chini mi se oko 4cm, opet ne znam tachno. Sholje amortizera su bile varene kada sam kupio auto i zamenjene su chim pre sam mogao, jednu po jednu. I dan danas nema problema vishe ni sa amortizerima ni sholjama... Ne pada mi na pamet trenutno ostalo ali seticu se... Ako nije izbrisana tema moja pogledajte pa me pitajte... Pozdrav

    Vozim u LIFT-u!!! http://www.youtube.com/watch?v=90gxwhDc_uc

    Comment

    • markovic.mr
      CBC Član
      • 05.04.2008
      • 46
      • Niš

      Re: Renault 19 1.8 16v

      Pozdrav Dzvini - i veliki respekt! Citao sam ranije tvoju temu i dobro sam upoznat sa tvojim proslim projektom. Htedoh ja i tebe da priupitam za iskustva, al reko da ne smaram...
      Sve ovo o cemu pricamo ispadose uobicajeni problemi kod svih R19 16V... Reci mi samo za anlaser - da li je taj lim koji si ugradio nesto pomogao? Meni je padalo na pamet da nekako izolujem anlaser od velike temperature iz okoline, jos uvek se mislim da to uradim - sigurno ne moze da skodi. Izduvna grana je jako blizu (k'o sto znamo, jel) i mozda je to uzrok kocenja - "lepljenja" cetkica il sta ti ja znam... Ja na haubi kad sam kupio auto nisam ni imao onaj usisnik za hladjenje izduvne grane pa je farba na haubi iznad grane pocela da pokazuje fleke od tolike temperature... Nadjoh na otpadu usisnik od phase II, brusilica - i bilo je poboljsanja definitivno. Al vremenom je sve gore i gore.
      Hvala ljudi jos jednom na pomoci. Normalno, tema je jos otvorena...

      Comment

      • Zloca
        CBC Senator XXL
        • 21.12.2005
        • 510
        • Novi Sad
        • Astra bertone turbo

        Re: Renault 19 1.8 16v

        @Markovic.mr

        Izvini, zaludeo sam se zadnjih dana pa nisam ni video tvoja pitanja. Nisam ja bas toliko iskustan ali dobro, probacu da pomognem koliko-toliko:

        1. sa alnaserom nisam takvih iskustava da tesko okrece, desavalo mi se da nece da zavergla uopste, zamenjene su cetkice i radi bez problema. Za takve neke probleme uvek idem kod proverenog elektricara jer obicno popravke izadju 500-600 din, a dosta glavobolje stvaraju. Sto se tice ulja, koristim iskljucivo sinteticko ELF Excellium 5W-40, motor voli da se vrti zato greota da ga sputavamo. Tvoje ulje je gusce pa moguce da se zimi vise stegne.

        2. Meni je torzija pukla i tada je legao zadnji kraj. Kod tebe se vraca u normalu kad je prazan. Jedino sto mi pada na pamet je da torzija nije od 16v, vec od obicnog i slabija je. Koliko se secam obicna torzija ima 2 prstena (zaboravio sam koje boje su u pitanju) a za 16v torzija ima 3 prstena, jaca je i naravno skuplja. Mene je zamena kostala 170eur. Sve vezano za stabilnost i upravljivost vozila ne prckam sam i ne bih preporucio ako ne znas tacno sta radis.

        3. Solje amortizera platio nove 98eur komad, jako bitan deo, ako su naprsle, puci ce kad budu najopterecenije, npr. kad uletis u krivinu.

        4. Pritisak ulja - kada upalim auto skala ode blizu maximuma (polozaj skoro 12h na satu), i posle par minuta pocinje da pada dok ne dodje u neki srednji polozaj (10-10:30 h na satu) i ne ide ispod toga. Naravno, dodavanjem gasa raste pritisak.

        Na ovom snimku vidi se jasno sta pricam. Doduse, ovde mi je bio malo veci ler gas (oko 1500 o/min) pa je i skala malo porasla. Mozda bi sipanjem sintetike 5W/40 resio problem, ovo lupam, cisto logicno kad je tecnost redja lakse je gura pumpa.

        5. I meni je struja pravila probleme. Delimicno sam resio problem tako sto sam kupio kontakt sprej (oko 500 din) koji ocisti kontakte i brzo ispari, i prskao sam gde god mi je palo na pamet, sve zive kontakte, releje, onaj siroki dzek za kompjuter, za dizne, ma sve zivo. Sad mi mnogo manje pravi problem, jer problem je kontakt, a ne sama instalacija, tj. zica

        6. Meni je servo letva pocela da pusta ulje i ulje je pojelo one gume sto drze letvu na svom mestu. Zato mi se u voznji javljalo da pocnem da skrecem a auto i dalje ide pravo par trenutaka sto je dovoljno da u krivini kad brze vozis odes na sred puta. Ja sam stavio polovnu od mladje 19-tice (`96.-god) i kostala me 120eur. Sa njom sam presao vec 30000km i jos uvek je sve kako treba. Za reparirane ne znam, ako ima garanciju... mislim, kad kupujes polovnu, ko ce da ti garantuje da nece ubrzo da crkne?

        7. I meni trosi ulje, zavisno od rezima voznje. Ako ga cesto vozim u visim obrtajima hoce da potrosi i 0.3-0.4l/1000km. Jednostavno, ovi motori trose ulje, sto mi je i potvrdjeno u servisu. Na auspuhu ne dimi. Ali, ne potrosi sve motor. Kada sam menjao svecice, primetio sam da su 2 kabla i glave svecica zamascene a 2 nisu. Pitao sam majstora za to, kaze da je to cesta pojava kod ovih motora. Naime, dihtung (mislim na poklopcu motora) kod 16v cesto propusta malo ulja, meni se to ulje sliva u rupe za svecice i napravi se mala barica oko dve svecice, druge dve su mi suve. Na moje pitanje da zamenimo dihtung, majstor me je odgovorio jer skoro svima tu pusta po malo ulja i ja resio da ostavim to za kasnije.
        Zato, polako, vidi da ne curka nedge ulje, mozda i tebi ima ulja kod svecica. "Cuo" sam da polovan motor 16v kosta oko 350eur. Ne znam sta da ti kazem, ukoliko ti ne pravi oblak dima, ne bih zurio.
        MESTO ZA VASU REKLAMU!

        Za samo 1000 din mesecno! :-)

        Comment

        • starac vujadin
          CBC Senator XXL
          • 27.08.2005
          • 2617
          • Stari grad

          Re: Renault 19 1.8 16v

          [quote=markovic.mr]
          Originally posted by "starac vujadin":r5bmec1d
          ...Inace, taj motor pije ulje vise nego drugi i to je za njega normalno, tako da polako s tim otvaranjem motora.
          Kako onda do pre neki mesec nisam primećiv'o? I izduvni gasovi bili bezbojni, a onda počeo da čuri...


          Originally posted by starac vujadin
          Ima i drugih parametara koji se prate.
          Sugestija?[/quote:r5bmec1d]

          Pa, nisi napisao da pre nije trosio, a da sada sada trosi vise. To je druga stvar. Zloca ti je odgovorio.

          Comment

          • markovic.mr
            CBC Član
            • 05.04.2008
            • 46
            • Niš

            Re: Renault 19 1.8 16v

            @Zloca

            Hvala na informacijama -

            1. OK, ionako treba da menjam ulje uskoro pa cu probati sa full sintetikom. To je sad stvar experimenta, u svakom slucaju nece da skodi, a i pomoci ce da se vidi kakav je motor. 5W40 bi trebalo i vise da trosi od 15W40, ako mi je logika tacna?

            2. Vraca se torzija u normalu, nego ja sve mislim da je drasticna razlika u odnosu na ono sto je bilo. Letos kad sam isao na more, ceo put sam vozio sa ne narocito opterecenom torzijom - dva coveka nazad i najnormalniji prtljag u gepeku, al' bio je leg'o dosta. Sve se nesto tripujem da od tad to vise nije to, pa zato pitam kako je kod vas. Takodje, nesto je pocelo da skripi nazad (torzija?) kad prelazim preko neravnina odnosno kad se auto "gega" i to me u voznji jako nervira. I to je jedan od razloga zasto bih menjao torziju, al videcemo kakav cu biti s' parama.

            3. Ja nas'o solje za 80€/kom. Trenutno vozim ceo prednji set amortizera od obicne 19ice jer su moje bivse solje pukle - obe. To je privremeno resenje dok ne kupim nove solje, jer je razlika u voznji nebo i zemlja sa originalnim amortima i sa ovim.

            Originally posted by Zloca
            Mozda bi sipanjem sintetike 5W/40 resio problem, ovo lupam, cisto logicno kad je tecnost redja lakse je gura pumpa.
            Mozda, ostaje da se vidi. Trenutno, kad auto dostigne radnu temperaturu, kazaljka je tik iznad onih "gustih" podeoka. Deluje mi zabrinjavajuce, otkud znam.

            Originally posted by Zloca
            Sad mi mnogo manje pravi problem, jer problem je kontakt, a ne sama instalacija, tj. zica
            Da, vecina problema je zbog kontakata, mada i zice koje su izlozene visokoj temperaturi kao da samo cekaju da puknu. Staro bre, nije mu lako. Ukrtela i zica i izolacija, sve cu ja to blago meni sto je sumnjivo da izmenjam.

            6. Gume sto drze servo su mi zdrave, tj. nisu bile ali sam ih promenio, ima u prodaji samo njih. Malo se poboljsala situacija, ali meni sama zupcasta letva ima luft, tako da se desava da ja drzim volan pravo, a auto malo cimne levo desno...narocito izrazeno na pravom putu ili autoputu (par puta me cvrsto iscimao).
            Originally posted by Zloca
            Za reparirane ne znam, ako ima garanciju... mislim, kad kupujes polovnu, ko ce da ti garantuje da nece ubrzo da crkne?
            Pa bas tako...mislim da cu ipak na reparaciju, ako je stvarno tako k'o sto mi kazu za ove ljude u Trsteniku.

            Originally posted by Zloca
            Zato, polako, vidi da ne curka nedge ulje, mozda i tebi ima ulja kod svecica.
            Znam tacno na sta mislis, gledao sam, oko svecica je suvo, mada se sa spoljne strane motora vidi da curka na dihtungu poklopca. Pre nekih 10ak dana resih da proverim srafove, dihtung su mi menjali u jednom servisu kad sam menjao zupcasti kais - celokupni utisak iz tog servisa bio je katastrofa. I ne samo iz tog. Zato se i nerviram i hocu sve sto mogu da odradim sam. Svi srafovi su bili labavi, svaki sam bez preterane sile dotego sigurno skoro ceo krug ako ne i jace. Videcu sad jel se popravila situacija sa "potrosnjom" ulja - jadino me buni sto sam primetio da dimi. To je bilo pre ove zime, sad vise nisam siguran, jer je hladno pa se dim uvek vidi.
            Inace, na 1000 km sam dolio jedno 0,7-0,8l ulja. To je otprilike.

            Originally posted by Zloca
            "Cuo" sam da polovan motor 16v kosta oko 350eur. Ne znam sta da ti kazem, ukoliko ti ne pravi oblak dima, ne bih zurio.
            Pa to se jos i isplati, mada je i taj motor macka u dzaku, ne? To verovatno nisu "refurbished" motori, nego kupis pa otkrivas sta si kupio.. Inace, ako nije poverljiva informacija, gde ih ima?

            Originally posted by starac vujadin
            Pa, nisi napisao da pre nije trosio, a da sada sada trosi vise. To je druga stvar.
            Ma jesam, samo se nisam bas tako izrazio. Al nema veze - nema ljutis.

            Od babe devojka - stvarnost ili iluzija?

            Hvala svima jos jednom.

            Comment

            • markovic.mr
              CBC Član
              • 05.04.2008
              • 46
              • Niš

              Re: Renault 19 1.8 16v

              E ljudi ima jos jedna stvar - per jedno mesec dana sam menjao rashladnu tecnost, i sad:
              Sipam tecnost u rezervoar gore, i sipam malo vise nego sto treba jer se termostat jos nije otvorio. Tacnije, sipam do vrha, odnosno preko one rupe gde ulazi tecnost iz povratne cevcice. I sad, razgovaram sa komsijom , on baci pogled u bocu i kaze "Vidi mehurice, pa tebi odlazi dihtung glave". Navodno, mehurici u rashladnoj tecnosti koji dolaze iz povratnog creva su pokazatelj, po njegovom objasnjenju, da je dihtung glave popustio i da kompresija "bega" pa se to tako manifestuje.
              Po vama, ima li to smisla? Meni to, kao, ima logike, mada nisam siguran.

              Comment

              • dzvini
                CBC Senator
                • 30.01.2009
                • 297
                • Chukarichka Padina, Beograd
                • Toyota Corolla TS '02.

                Re: Renault 19 1.8 16v

                Izbaci vazduh iz sistema! Zatvori bochicu za vodu, i kada se auto zagreje kreni da polako odvrcesh mali "odushak" - ventil plastichni na hladnjaku. Nalazi se u gornjem delu vozachke strane (ako nisam zaboravio) kao mali shraf okrenut ka motoru, tj. menjachu. Kada krene da teche voda zatvori ga. Pazi prste ako je auto vec ugrejan!

                Ako ti se nakon toga smanjuje kolichina technosti, neshto ne valja...

                Vozim u LIFT-u!!! http://www.youtube.com/watch?v=90gxwhDc_uc

                Comment

                • Zloca
                  CBC Senator XXL
                  • 21.12.2005
                  • 510
                  • Novi Sad
                  • Astra bertone turbo

                  Re: Renault 19 1.8 16v

                  Bez brige, to samo izbacuje vazduh iz sistema. Nisam siguran u ovo sto je napisao Dzvini, ja koliko se secam hladnjak kod 16v nema ventil za ispustanje vazduha, vec on sam izbaci, a to mu uspeva jer ima malu pumpu koja vrti vodu jedno 5-6 minuta po gasenju auta. Poenta rada te pumpe je da omoguci ravnomerno hladjenje rashladne tecnosti kako bi se izbegli termoovi vrelo-hladno. Znaci napunis antifrizom koliko stane, das kontakt i vratis kljuc nazad, pumpa vrti vodu i izbacuje vazduh u ono lonce. Isto to radi i velika pumpa kad je upaljen auto, sav vazduh izbaci u lonce i zato si video mehurice. Pratis malo stanje, dolijes s`vremena na vreme dok se nivo ne smiri i to je to.
                  Problem je ako si ti pre mesec dana menjao tecnost, a skorije se pojavili mehurici, onda je mozda komsija u pravu.
                  MESTO ZA VASU REKLAMU!

                  Za samo 1000 din mesecno! :-)

                  Comment

                  • MirkoDamnjanovic
                    CBC Senator
                    • 26.09.2008
                    • 291
                    • Srbija
                    • Cetvorotockas

                    Re: Renault 19 1.8 16v

                    Ako hoces da ispitas da li je otisao dihtung. Zavrnes cep na cantri. Provozas ga, pri voznji ga malo zisnes do 4-5000 rpm. Kada stanes pipnes da li su creva za vodu tvrda ili su ista kao pre voznje. Ako su napregnuta znaci da negde dihtung pusta i nabija pritisak u sistem za hladjenje.
                    Normalno je da se stvori malo pritiska u crevima zbog sirenja vode. Ako kad otvoris prsne voda to ne moze da se desi od sirenja vode vec je nesto ozbiljnije i moze da znaci da je otisao dihtung.

                    Comment

                    • markovic.mr
                      CBC Član
                      • 05.04.2008
                      • 46
                      • Niš

                      Re: Renault 19 1.8 16v

                      Originally posted by MirkoDamnjanovic
                      Ako hoces da ispitas da li je otisao dihtung. Zavrnes cep na cantri. Provozas ga, pri voznji ga malo zisnes do 4-5000 rpm. Kada stanes pipnes da li su creva za vodu tvrda ili su ista kao pre voznje. Ako su napregnuta znaci da negde dihtung pusta i nabija pritisak u sistem za hladjenje.
                      Normalno je da se stvori malo pritiska u crevima zbog sirenja vode. Ako kad otvoris prsne voda to ne moze da se desi od sirenja vode vec je nesto ozbiljnije i moze da znaci da je otisao dihtung.
                      Zanimljiva dosetka. Probao sam to danas, nakon kratke voznje od posla do kuce, dakle 10ak minuta je radio - kad sam stao, podigo sam haubu i "ispipao" creva, pritom dodavajuci gas. Nema stvaranja pritiska, creva su normalno meka, kad dam gas oseti se malo jer pumpa gura, ali ne ostaje pritisak nakon oduzimanja gasa. Dakle, ovaj test je prosao dobro. Jedino se pitam da li ima veze jel termostat otvorio ili nije, posto se nije zagrejao do radne temperature.

                      @Dzvini & Zloca:

                      I ja mislim da on sam regulise to oko vazduha. Jedino sto "mala pumpa" tzv. "aux pump" ne moze da se koristi u te svrhe, bolje je da motor radi da bi termostat otvorio kad dostigne temperaturu. Aux pumpa bi vrtela u mestu, jer je termostat zatvoren.
                      Uzgred, apsolvirao sam tu pumpu dok je nisam napravio da radi tako da znam sta je cemu sluzi i da radi tacno 12 minuta nakon oduzimanja kontakta
                      Originally posted by Zloca
                      Problem je ako si ti pre mesec dana menjao tecnost, a skorije se pojavili mehurici, onda je mozda komsija u pravu.
                      Nevolja je sto se mehurici vide samo ako je kolicina tecnosti u rezervoaru za dolevanje iznad mesta gde povratno crevo ulazi, sto u normalnim okolnostima nije slucaj - onaj "max" podeok za nivo tecnosti na rezervoaru je ispod te tacke. Dakle, morao bih prakticno da prepunim bocu da bih video jel' izlaze mehurici. Mozda i to uradim ako me kopka...mada me je prethodni test sa pritiskom unutar sistema za hladjenje malo smirio.

                      Sta bi vi uradili na mom mestu, sto se tice moje ideje oko otvaranja motora? Da li je glupo to uraditi iz preventive, jer osecam da se nesto dogadja, a s' druge strane, nije ni malo pres'o...?
                      Molim vas da mi kazete vasa misljenja za i protiv.

                      Comment

                      • starac vujadin
                        CBC Senator XXL
                        • 27.08.2005
                        • 2617
                        • Stari grad

                        Re: Renault 19 1.8 16v

                        Pa, kakav ti je izduv, jesi li merio kompresiju?

                        Comment

                        • markovic.mr
                          CBC Član
                          • 05.04.2008
                          • 46
                          • Niš

                          Re: Renault 19 1.8 16v

                          Nisam merio kompresiju, a na sta mislis kad pitas za izduv? Da merim izduvne gasove il' "na oko"?

                          Comment

                          • dzvini
                            CBC Senator
                            • 30.01.2009
                            • 297
                            • Chukarichka Padina, Beograd
                            • Toyota Corolla TS '02.

                            Re: Renault 19 1.8 16v

                            Moja bivsha 19ica i dalje stoji kod mene na parkingu. Danas sam je sa novim vlasnikom upalio posle mesec i po dana, totalno normalno verglao i najnormalnije upalio i radio. Akumulator je tek stavljen, bio je u stanu, chisto da se ne zbunite

                            Shto se tiche ventila za "ozrachivanje" - mislim da tako zovu majstori izbacivanje vazduha, ima ga na hladnjaku na mestu koje sam vec opisao. Ja sam menjao hladnjak, i na starom i novom postoji. Na starom sam chak polomio taj deo jer je bio krt od starosti i promene temperature.

                            Ventil se nalazi na slici gore levo...




                            Vozim u LIFT-u!!! http://www.youtube.com/watch?v=90gxwhDc_uc

                            Comment

                            • starac vujadin
                              CBC Senator XXL
                              • 27.08.2005
                              • 2617
                              • Stari grad

                              Re: Renault 19 1.8 16v

                              Ne, jel` ti dimi iz izduva i kako ti dimi - belo, plavo, sivo, crno, vlazno, suvo?

                              Idi meri kompresiju.

                              Comment

                              • MirkoDamnjanovic
                                CBC Senator
                                • 26.09.2008
                                • 291
                                • Srbija
                                • Cetvorotockas

                                Re: Renault 19 1.8 16v

                                Ako ne dimi i creva za vodu nisu tvrda ( istovremeno ti ni ne izbacuje vodu na sigurnosni cep na cantri ) ne otvaraj motor. Samo dolivaj ulje, kontrolisi vodu i pun gas.

                                Ja sam imao debilnu situaciju da se na izlazu iz glave motora zapusilo crevo koje vraca vodu u cantru. A vazduh ne moze da se protera kroz ceo hladnjak tako da sam imao vazduh u glavi. A to je pravilo sve moguce simptome nabijanja pritiska u sistem za hladjenje. 2 puta mi pucala creva za vodu i 2 puta otvarao motor dok nisam provalio sta je.

                                Jos jedna stvar sa dihtungom je da se u rashladnoj tecnosti pojave tragovi ulja ( to sve ispliva u cantru ), a na cepu motora bela smesa kao posledica prodiranja vode u ulje motora.

                                Ako nemas ove simptome ne diraj motor vec teraj to i ne paranoisi.

                                Comment

                                Working...
                                X