sta te interesuje proizvodjac?
znam plocice koje se ugradjuju a za diskove nemam pojma
a ugradjujem svaki dan bar jedne originalne diskove na cit....
mada meni moram poruciti neke ozbiljnije plocice posto ove original
jurid, bosch redovno spalim....
VTS
Originally posted by QV lale
Jos jedan....
Nekad je ovo bio cannonball .A od sada je Saxonball Community
where real Saxomans live...
Par saveta sa saxperience-a> One thing to remember though is that bigger is not necessarily better. Larger discs weigh a lot more, this increases rotational mass as well as upsprung weight, and both of these weights need to be kept as low as possible. Also bigger calipers for bigger discs weigh considerably more, but they don't affect rotational mass. There is no point saving 3-5kg per wheel with oz ultralegerras that cost a lot of money, then adding 10+kg per wheel of extra disc and caliper.
www.nacionalnaklasa.com - Vesti iz automoto oblasti, noviteti, aktuelnosti iz domaceg i stranog automoto sporta.
Vidi ga , covek kaze vec nije i obavezno bolje, sto ne znaci da nisi nasao meru u kojoj to jeste. U svakom slucaju, svako povecanje mase delova koji nisu fiksno pricvsceni za karoseriju i rotiraju po logici stvari utice u odgovarajucoj meri na dinamicke karakteristike vozila (upravljivost, ubrzanje, kocenje...). Ti si po meni ipak otisao na umerenu varijantu 266mm, a ne 283mm kako si najavljivao.
Jedini problem postoji sa tvojom ranijom tvrdnjom : "ima opcija da se ide na 266mm dikove,ili 283mm - po meni vece je uvek bolje"
Bas zbog toga evo jedan zanimljiv i koristan tekst, stvari nisu ipak crno-bele i nesto sto je odredjeno kao fabricki optimum nije lako promeniti na bolje, nesto se dobije, nesto izgubi, a nije uvek lako merljivo>
Wheel Weight and Rotational Inertia
The more mass an object has, the more energy it takes to accelerate it. To accelerate a rolling object such as a wheel, you must both accelerate its mass plus overcome its rotational inertia.
Because of this, the weight of rotating mass such as wheels and tires on a car have a bigger effect on acceleration than static weight such as on the chassis on a car. When purchasing new wheels and tires for a performance car, it can be useful to compare the effects of different wheel and tire combinations. This is especially true when considering upgrading to larger wheels or tires on a car.
In many cases, car handling can be improved by increasing the diameter of your car's wheels matched with a lower aspect ratio tire. The drawback of this is that most plus sized wheel and tire combinations are heavier than the stock smaller wheel size with a taller tire sidewall. This can make for slower 0-60mph and 1/4 mile times.
In order to help make this tradeoff decision, I have put together a spread sheet that calculates the amount of torque needed to accelerate two different wheel and tire combinations at a given rate. This rate is determined by the 0-60mph acceleration time of the car in question.
In order to use this spreadsheet, you will need to know the diameter of the two wheels and size of the two tires in question, plus you will need to know the rough 0-60mph time, torque, and weight of the car you are dealing with. The spreadsheet will then calculate the amount of torque needed to accelerate the wheel and tire combination at the same rate that the car accelerates at. The spreadsheet will also compare the effects of wheel weight to chassis weight by calculating the number of pounds of car weight per foot pound of engine torque on the car. You can compare two different wheels and tires of the same or different sizes.
I am not an engineer, and it has been over 15 years since I took my last physics class, so if you spot any errors in my spreadsheet, please drop me a line. (rocksandracing @ the-welters.com) I used the web site listed below to refresh my memory of physics. It explains things in a pretty straight forward manner, and is a good resource.
* Fizzics Fizzle from library.thinkquest.org
* My spreadsheet for calculating rotational inertia and acceleration.
Otisao nedelju, dve posle ostecenja do Car Glassa (tj danas u Nehruovoj. Sanirali rupicu, ostali krakovi po 4mm u vidnom polju. Dali mi garanciju da se nece siriti i tvrde da ce je zameniti komplet za 13600 minus trosak saniranja 2500 ako se prosiri.
Sad da li da budem Srbin pa probam osigurati stakla i reklamirati ista ne znam i'l da je furam bez osiguranja dok ne strada? Malo je bezveze kad vam je u vidnom polju mehanicki HUD Da li ima osiguranje stakala bez soferke?
www.nacionalnaklasa.com - Vesti iz automoto oblasti, noviteti, aktuelnosti iz domaceg i stranog automoto sporta.
Da li je sledec ulje http://www.total-lubricants.ca/uploads/ ... %20PIB.pdf "overkill" za VTS? Hocu da probam sintetiku, ali mi total quartz 9000 5w40 nije nesto specijalno ocenjen medju slicnim uljima. Hteo bih da ga testiram u slicnim, stresnim situacijama da vidim ima li vidljive razlike, pogotovo kad je u pitanju temperatura ulja i potrosnja. Potrosnja na se po mojoj proceni i dalje krece oko 150 do 200 gr na 1000km, ali je boja ulja skoro sasvim prozirna iako sam presao skoro 8,5k km. Doduse, dosuo sam litar na 5000k.
www.nacionalnaklasa.com - Vesti iz automoto oblasti, noviteti, aktuelnosti iz domaceg i stranog automoto sporta.
A jel trenutno koristis polusintetiku 10W-40? Ako je tako, prelazak na sinteticko ce ti samo povecati potrosnju ulja i "prljanje" motornog prostora, verovatno to i sam znas... Pa me interesuje zbog cega zelis to da uradis?
Citao sam dosta na saxperience sta koristi ona kompanija, pa sam video da uglavnom preporucuju sintetiku ako se automobil izlaze vecim oterecenjima. Polusintetiku samo pod uslovom da su kraci servisni intervali. Doduse oni sve izrazavaju u miljama Da li neko uopste ima fabricku preporuku za ulje sem same marke? Znam da preporucuje polusintetiku sigurno, ali se na mnogim mestima navodi i sintetika u slucaju da se motor napreze.
Elem, nije mi bila poenta da uzem sintetiku, vec ulje kome u specifikaciji pise da je namenjeno motorima koji su izlozeni vecim opterecenjima. Guranje u visoke obrtaje preko 7000 i voznja na auto putu u duzim intervalima preko 6000, te ekstremno grejanje motora (bez obzira sta kazu pokazivaci rashladne tecnosti i ulja) u gradskim uslovima me izazivaju da probam nesto ovako.
www.nacionalnaklasa.com - Vesti iz automoto oblasti, noviteti, aktuelnosti iz domaceg i stranog automoto sporta.
Evo sta je nas kolega sa foruma napisao o ovom ulju, podebljao sam sta me je privuklo>
Quartz Racing 10W-50
Ovo ulje je malo izvan standardnih 10W-60 Racing ulja i po tome je slično sa par Selenia ulja (Abarth npr.) jer ima SAE 50 viskoznost na 100°C što mu ne umanjuje u značajnoj meri snagu uljanog filma a čini ga pogodnijim za širu vozačku publiku.Namenjeno je (naravno) ekstremno teškim uslovima vožnje kako za benzince tako i za dizelaše. Turbo motori i viševentilski će od ovakvog ulja uvek imati koristi. Može se koristiti i za LPG kao pogonsko gorivo ne utiče štetno na katalizatore i pogodno je kao celogodišnje motorno ulje za sve načine i uslove vožnje (sportska, gradska, duge relacije autoputem, ...).Pogodno je za Subaru boxer motore, referentno je ulje za Peugeot SPORT i Citroen SPORT. Ispunjava API SM/CF i ACEA A3/B4-04.Potpuno je sintetičko, sa primarnom karakteristikom da zadrži (jak) uljani film i na visokim temperaturama.Ima i pojačana dispergentska i detergentska svojstva; ovo je sasvim u skladu sa namenom (i imenom) samog ulja jer ekstremni (sportski) uslovi dovode do koksovanja ulja, stvaranja gareži i sličnih nepovoljnih efekata.
Specifična gustina ovog ulja je (0,)856 što je tačno ono što jedna sintetika ove viskoznosti i treba da ima, viskoznost na 40°C iznosi 115 što je praktično prosek 15W-40 ulja, na 100°C viskoznost je tek 17 što je neznatno iznad granice za SAE 40 od 16,3 te bi se moglo (u šali) nazvati „10W-45“ ili (uzevši u obzir kasnije navedenu tačku stinjavanja) još bolje „SAE 7,5W-45“. Indeks viskoznosti tek 164, što je za gradaciju viskoznosti prilično niska vrednost (i mali plus), tačka paljenja od 240 je u klasi SAE 50 ulja mada na donjoj granici, a tačka stinjavanja odličnih, i vrlo (PAO) sintetičkih, –45°C. Ovo je vrhunska vrednost i iako ne usamljena jedna od najboljih za 10W ulja uopšte.Iako će 5W ulja biti manje viskoznosti na temperaturama do –25°C na -30 ili -35 će ovo izuzetno ulje biti nižeg viskoziteta a na –40°C će većina 5W-30 ulja (naročito HC i/ili SHC) već biti zamrznuta dok će Total racing još uvek biti u tečnom stanju i upotrebljivo mada ne i preporučljivo; ipak je negde oko 35 po celzijusu ili minus 30 po Farinhajtu maksimalna hladnoća koju ovo ulje može podneti što je za 10W-50 ulje vrlo pohvalno.Sve u svemu jedno od najboljih Total-ovih ulja po kvalitetu a još više po ukusu autora.Uz sve drugo može se koristiti i kao ulje za „peak life“ (motore na cca. pola radnog veka) motora koji inicijalno koriste 10W-40 ulja jer ima tek neznatno veću radnu viskoznost.
Sve je to super ali smatram da nasi fabricki dihtunzi ne mogu ulje takvog viskoziteta zadrzati. Uostalom eto probaj pa cemo videti... Ja koristim Mobil Super S 10W - 40 i zadovoljan sam, mada mi i ono cak probija na dihtunge iako sam radio glavu i stavio nov set dihutnga, gumica i ostalog...
Varovatno ce ti stititi motor vise na obrtajima preko 7k ali tog trenutka kada budes na tom opterecenju ostaces bez pola litre tek sipanog ulja!
To je moje misljenje, nisam probao te ne mogu da tvrdim iz iskustva, samo predpostavljam.
E bre Shonsy, evo sada sam natocio rezervoar za 4,5 k i to ce mi trajati ako budem imao srece 15 dana 3k za ulje da probam kakvo je nije strasno. Ako bude srkao kao i ovo ili vise, a temperatura ulja bude ista pod opterecenjem vracam se na polusintetiku i krace intervale zamene. Ne znam da li si procitao ovaj gore boldovani deo, Racing ima viskozitet slican 10w40, pa se nadam da ce potrosnja biti u najgorem slucaju kao i ovog. Inace, moj je suv ko barut na poklopcu, jedino ima dole malo ulja na zvonu menjaca jos od kupovine.
www.nacionalnaklasa.com - Vesti iz automoto oblasti, noviteti, aktuelnosti iz domaceg i stranog automoto sporta.
Citao sam dosta na saxperience sta koristi ona kompanija
jel ti procitas malo izmedju redova?
temo retko koji saxo nema turbinu ili supercharger a i ovi sto nemaju
retko koji je ispod 150ks
i relativno svima su track day automobili
tvoj stock motor nema potrebe za boljim uljem od 10w-40
jel je to sasvim dovoljno,nz kako vozis tvoj auto ali i da drzis 100km pun gas mislim da neces razbiti ulje(ja probao moj motor jos citav )
cak mi i pritisak ulja ostao isti...
mada mozes da probas neces nista pogresiti
Da li neko uopste ima fabricku preporuku za ulje sem same marke?
da zanemarimo proizvodjaca citroen preporucuje 10w-40 za benziske motore tipa TU i EW
mada za neke novije modele ide 5w40 ili
za modele sa BMW-ovim motorima ide 0w-30 ulje
ali se na mnogim mestima navodi i sintetika u slucaju da se motor napreze.
pod cim se podrazumeva da se motor napreze?
citroen preporucuje ulje 5w-40 u zemljama gde je hladna klima i e sad i u zavisnosti da li se vozi u otezanim uslovima ili normalnim
sad da bi ti objasnio sta oni podrazumevaju pod otezanim ili normalnim uslovima moram da napisem dve strane iskreno mrzi me
ali recicu ti da su kod nas to sto oni zovu otezani uslovi tipa lose gorivo itd itd...
u svakom slucaju neces pogresiti i da naspes to ulje a videces i sam da li ti odgovara ili ne
ako te jos nesto interesuje reci...
VTS
Originally posted by QV lale
Jos jedan....
Nekad je ovo bio cannonball .A od sada je Saxonball Community
where real Saxomans live...
Comment