CENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MN026
    CBC Senator XXL
    • 18.01.2009
    • 348
    • SMEDEREVO

    Re: CIJENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?

    ljudi pitanje je bilo 50-60 evra ako sigurno znate problem ,dati ili ne.to nije tehnicko pitanje,filozofsko to je prosta matematika-saznas pravi problem ili uzrok i das lovu ako imas ili teras kod nekog da ti drigarski gleda za kafu,flasu piva i slicno.12-13 strana okotoga ko ce koliko da naplati-trziste je slobodno svako ima svoj cenovnik i svako ima svoj dzep-svaka rupa ima svoju zakrpu.

    Comment

    • kuntalo
      CBC Senator XXL
      • 02.03.2007
      • 342
      • Predgradje

      Re: CIJENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?

      Jedno pitanje, i nemojte se srditi, molim Vas:

      Zašto bi se cena dijagnostičkog servisa, pregleda, kako god, određivala po luksuznosti, tj. količini apoena izdvojenih za vozilo koje dolazi na pregled? I kako to funkcioniše?

      Pitam, zato što mnogi majstori ovde kao opravdanje za cenu (visoku ili ne- ne ulazim u to) nalaze i u vrsti vozila koje im dolazi na servis, tj. ceni održavanja istog. U tom slučaju, da li za neshaoct-inog Stila važi jedna, a za moju cokulu druga tarifa?
      Save the Panda!

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        Re: CIJENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?

        Pa recimo da je svrha bila anketa, upoznavanje vozača sa tim šta je stvarno dijagnostika a ne čitanje kodova, da li Srbin rado ide u vojnike ili ga tri vuku a tri tuku, to jest da li radije daje malo pomalo beskorisno para ili ode i plati jednu uslugu ali dobru.

        A onda si došao ti i odredio da je to puno para, naveo svetske primere, ojadio nas da smo lopovi i prevaranti a nemci najpošteniji (pazi ne zaleći se nema politike ali nemac dobija zauzvrat nešto što je lojalan) odredio da se dijagnostika ništa ne naplaćuje jer je to normalno da bi se radio posao a nisi odgovorio koliko se naplati kad se utvrdi kvar a mušterija ode kod drugog na popravku, znam onoliko minuta koliko je radio ali ne više od prosečne plate jer je Srbima teško i bode oči da neko zaradi dnevnicu za po sata.


        Usput, i mnogi ovlašćeni servisi nemaju examiner ili odgovoarajući alat za druge firme auta, idem po njima često i znam- Tojota recimo ima ali menaj lambda sondu samo tako iako jadna nije ništa kriva a košta kao levi bubreg.

        Drugi usput, examiner + odgovarajući analizator gasova + manji osciloskop + čišćenje dizni + seta za proveru pritiska u railu + tako neki neophodni alati da bi radio dijagnostiku uopšte, košta 9000+ evra i to je vrh ledenog brega. Rok trajanja je oko 2 godine što softvera što hardvera ili plaćaš svake godine "članarinu" za softver. 3 godine 750 dana pa računaj sam koliko treba vremena samo da se povrati novac.

        I na kraju ove glupe rasprave, mene to ne tangira uopšte jer ću sve svoje aute popraviti sam a ovim da se bavim i da mi Neshaoct kaže ma skupo ti je to majstore, pa ne pada mi na pamet Ja znam da sam majstor, ali kad upalim onaj SUN u ćošku shvatim da sam glup ko točak i da treba da učim mesecima i godinama da bi odradio nešto brzo i kvalitetno a za nešto poput VV-a mi treba jedno desetak godina, nemam volje. Radije ću izučiti pravni ili doktorski fakultet pa da i ja stiskam F1 ili da zakazujem operaciej na 4 godine ali ako se ode u onu tamo priatnu kliniku može preksutra samo to malo košta znate ali šta da radimo, ne bi mi tako ali stvarno nema mesta....

        Da sam glup ko točak jedan od ta dva moram završiti za 5 do 7 godina.
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          Re: CIJENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?

          Originally posted by kuntalo
          Jedno pitanje, i nemojte se srditi, molim Vas:

          Zašto bi se cena dijagnostičkog servisa, pregleda, kako god, određivala po luksuznosti, tj. količini apoena izdvojenih za vozilo koje dolazi na pregled? I kako to funkcioniše?

          Pitam, zato što mnogi majstori ovde kao opravdanje za cenu (visoku ili ne- ne ulazim u to) nalaze i u vrsti vozila koje im dolazi na servis, tj. ceni održavanja istog. U tom slučaju, da li za neshaoct-inog Stila važi jedna, a za moju cokulu druga tarifa?

          Naravno da ne, to bar neće dzvoliti ni jedan kršten servis da se priča o njemu. Priča je bila da je što je skuplji auto komplikovaniji za održavanje a time i otkrivanje kvarova. U našim glavama još stoji stojadin ili lada kojima je najgori kvar da preskoči kaiš pokrlja ventile ili da crkne medjuzupčanik kod Lade i zariba motor. Onda to lepo mehaničar rastavi, vidi šta se zbingovalo, pokupuje delove i uradi posao.
          Ovde se priča o dijagnostici kad se zbinguje komjuter pa neće da upali auto i gle čuda ne pomaže ni guranje, kad crkne automatik a neće da upali, kad uporno pali neku lampicu pa ili upali ili ide u safe mod pa kao i da nije upalio. To se ne opravlja čekićem i sa par ključeva nego sa skupim alatima i mnogo više mozga nego što ovde neki misle.

          @Nesha
          I Nešo kad već ne znaš šta je razlika izmedju pumpe i šta je već naveo jer ti niej struka ne raspravljaj onda o privredjivanju servisa jer tek o tome nemaš pojma i ne traži suflera iza ćoška jer isto tako ne znaš ni šta je official examiner ili tool....
          Raspravu radi rasprave ostavi za neke druge PP ili tako neke oči u oči stvari. Ja sam mator ali imam pamćenje još uvek. Čime god si zadovoljan ili nisi, imaš belu i crnu listu.
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • kuntalo
            CBC Senator XXL
            • 02.03.2007
            • 342
            • Predgradje

            Re: CIJENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?

            Opet ja.

            Dora, sve jasno, samo me zbunilo ovo, a i Gavra je valjda neki kršten majstor:

            Originally posted by Gavra
            Ako trazis odredjen kvalitet od automobila i ocekujes da koristis sve pogodnosti koje pruza evropski auto onda budi faca i plati evropsku cenu popravke.
            I još samo ovo- koja je politika kuće kada se se kvar/problem ne može dijagnostikovati/otkloniti? FOC?
            Save the Panda!

            Comment

            • Dora
              Nadzornik!!!
              • 24.10.2004
              • 17451
              • Novi Sad
              • FIAT

              Re: CIJENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?

              Znam, ugradio sam gas u stotinak komada najmanje, tri stignu sa voza sa tri različita ECU-a i tri ožičenja. Kad krene da zeza reši se očas posla za par minuta ali tek kad utvrdiš na šta pali uopšte.
              Svakodnevno se srećem sa mukom ljudi kojima ne radi ler, ne radi ravnomerno, pali se lampica i tako neki kvarovi koji nisu samo mehaničke prirode. Svaki je platio čišćenje dizni, čišćenje leptira ili karburatora, zamio svećice i kablove a nekima je i sonda zamenjena i svaki od njih ima i dalje isti problem koji je imao i ranije.
              Svaki dan mi neko dodje od električara koji kaže da je sve ok sa strujom a auto radi na 3 cilindra i ćorav na uvo to čuje i platio je nove svećice za svaki slučaj i sad je sve ok sem što neradi i dalje kako treba. Ja zato znam koliko vredi prava dijagnostika.

              Kažem čoveku ne radi ti bobina (znam po autu i iz iskustva), on me gleda popreko, sad je bio kod električara i platio pregled, kaže sve je ok. Ja imam osciloskop ali ga ne palim za takve. Posle ko zna kakvih popravki svega i svačega nakraju ode kod nekog ko osciloskopom utvrdi da bobina stvarno ne valja i gle čuda auto radi kako treba.

              Nekad davno kad sam radio u Autovojvodini najvećem servisu na balkanu i najbolje opremljenom postojao je aprat koji se zvao Kripton po firmi koja ga je pravila, preteča današnjih modernih fabričkih skenera sa ugradjenim osciloskopom. Doba karburatora, prikopča se jedno 20 kablova i dobiješ spisak šta valja šta ne valja od struje do mehanike (motor) sve ali baš sve. Svećice dobar zazor, kablo ok, treći možda za zaemu, alternator četkice i regulator dobri, kompresija dobra a nisu se vadile svećice za merenje, bobina dobra (pod opterećenjem), bregasta dobra i dobro uzupčena... itd... Ko prepoznaje nekog svog majstora ovde? To se zove dijagnostika i plaća se posebno.
              Prikopčavanje fabričkog skenera i pokazivanje čoveku da nema zapisanih grešaka se zove gledanje u tarot i isto je kao onaj mamlaz na televiziji što zamlaćuje ljude.
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                Re: CIJENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?

                Originally posted by kuntalo
                Opet ja.

                Dora, sve jasno, samo me zbunilo ovo, a i Gavra je valjda neki kršten majstor:

                Originally posted by Gavra
                Ako trazis odredjen kvalitet od automobila i ocekujes da koristis sve pogodnosti koje pruza evropski auto onda budi faca i plati evropsku cenu popravke.
                I još samo ovo- koja je politika kuće kada se se kvar/problem ne može dijagnostikovati/otkloniti? FOC?
                Ja nisam Gavra i neću da pričam u njegovo ime ali da ja to radim a ne radim, ne bih to radio sem po zapadnim standardima kao što sam sve u životu radio i ne bih bio jeftin sasvim sigurno, da bi bilo primerenije našem standardu bilo bi jer i ja uistinu nemam sve one troškove koji su tamo ali se snalazimo na druge načine što opet ne znači da je to dobro jer se svima na kraju obije o glavu. Poplava je "novih" kola koja su ustvari teški krševi koji su prešli svi odreda najmanje 200K kilometara i traže ozbiljne servise ili popravke. mahom su takve automobile kupili dojučerašnji vlasnici domaćih vozila i za njih je to auto koj ije znatno bolji od prethodnog (što je većinom istina) i koji ima kao pogodnost imobilajzer, alarm, centralnu bravu, podizače stakla, klimu, abs i kojekava čuda-juda.
                šta je ostalo isto, mentalitet da se takav auto popravlja kao Jugo ili Lada.

                Nije tako, naked kupiš auto i odeš odmah u servis da se uradi servis da bi bio miran, zamena kaiševa, ulja svih filtera, pregled kočnica i spona i eventualno gume ako treba. Bez guma sve u svemu 100 do 150 evra. Danas je to malo drugačije, samo servis motora košta od 300 evra pa na gore, kako koji auto. Sve se to nekako polaća sa sve dažbinama i sad ćemo da uživamo ali cvrc, crkava TPS (od istrošenosti) i nastaje problem. Auto ima 2 duple bobine (ima ili nema kablove) štuca, dosadašnji električar koj ije godinama održavao auto je iz one priče menjaj pa dok ne pogodimo, onda dodje na red mehaničar koj ije opet iz one priče i opet menjaj. I na kraju dodje spasitelj koji naplati normalnu cenu koja je uvek upola manja od one sveukupne ranije plaćene i svi zadovoljni.
                Električar nije popravio ali je naplatio i delovi su koštali.
                Mehaničar nije popravio ali je naplatio i delovi su koštali.
                Vozač se naplaćao, izgubio vremena i nije popravio auto (Nije ni trbao, nije njegov posao).
                Dijagnostičar je naplatio i poravio i promenio samo ono što treba, pošto obično dolazi na kraju to je neki trivijalni deo jer su većinom skupi već zamenjeni i koliko god kaže sve je malo jer auto konačno radi kako treba.

                Svaki ali stvarno baš svaki dan gledam neki ovakav primer, kod mene dolaze svi tipovi i fabrike automobila.
                Konac moje priče ovde, nekom je lakše uterati u **** nego u glavu, svako neka bira šta hoće.
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                • Valent Vudriga
                  CBC Senator XXL
                  • 02.04.2005
                  • 2778
                  • USA

                  Re: CIJENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?

                  Posto sam ja glavni mutikasha koji je zapoceo cijelu ovu raspravu, ja cu pokusati s odgovorom. Moj cilj nije bi niti da tvrdim da treba placati evropsku cijenu, niti da cijena bude tocno50 ili 60. Neki servisi ce moci naplatiti i vise, neki nece moci ni pola. Evropske cijene idu i do 175 E po radnom satu. Poanta s evropskim autima i evropskim cijenama servisa imala je za svrhu pokazati da je domaci servis u nezavidnom polozaju s obzirom na uvjete u kojima mora servisirati taj evropski auto. Nabavka dijagnostickih alata nije jeftina, a sticanje potrebnog znanja i prakse za uspjesno servisiranje jos teze.
                  Iz istog razloga je potrebno da cijena servisa poraste, koliko tocno bit ce odredjeno mnogim faktorima izmedju kojih ce biti i prosjecno primanje prosjecnog stanovnika.
                  Vec sam nekoliko puta napisao, a u svrhu pojasnjenja nekih paradoksa pa mogu jos jednom. Vlasnici auta imaju svoje predrasude po nekim pitanjima. Jedna od tih je da servis starijih auta treba biti jeftiniji od servisa novih. Svaki biznis obracunava troskove poslovanja i odredjuje cijenik usluge na osnovu toga. Mijenjanje dijelova na starom zardjalom autu je vremenski intenzivnije i time je skuplje za servisera. Serviser ima trosak po svakom poslu isto kao i musterija. Isto tako, cijenik za rad na jednostavnijim i kompliciranijim vozilima moze biti baziran na investiciji servisa u doticni posao. Rad na novom MB-u i nekom Fiatu ne zahtijeva isti ulog, isti rizik pa time i cijena moze biti razlicita. Sama lokacija servisa moze servisu dati pravo da drzi razlicitu cijenu. Beograd je skuplji od Cacka. Jedan kvalitetniji radnik u nekom servisu placen je vise od nekoga u drugom servisu, time i veca cijena usluge.
                  Nasljedje stare Jugoslavije, nagli priliv nove tehnologije, nedostatak strucne radne snage, sve je rezultiralo situacijom gdje vlasnici auta ne mogu dobiti adekvatnu uslugu. Ljepo je na pocetku dana premisa za diskusiju, odredjena cifra za egzaktnu uslugu, nije receno tolika cifra za bilo kakvu uslugu. Protustavovi cesto izvrcu tu kombinaciju u odredjena cifra za losu ili nepotpunu uslugu.
                  Ja kljucam temu da se malo odmorimo.

                  Comment

                  • gorky
                    CBC Senator XXL
                    • 08.06.2007
                    • 860
                    • Vojvodina,Kikinda

                    dijagnostika

                    meni nikako nije jasno ko je "pobio" majstore po ns,jel to neka racija bila ili sta,dali mo0zda sanjam,ali danas sam se cuo sa jednim...

                    Comment

                    • zoranbg
                      CBC Senator XXL
                      • 23.03.2005
                      • 4098
                      • Rooster's Hill , Beog
                      • Grande Punto 1.2

                      Re: Fiat BRAVA 1.6 - nekad vuče normalno / nekad ne

                      Nje ih neiko pobio ,nego ih nema na radnom mestu..igraju igrice umesto da rade sa musterijama.
                      A omiljena igrica im je: menjaj deo , menjaj deo dok ne pronadjes neispravan.
                      Super neka igirca ko monopol,igras sa parama pravim a pare nisu tvoje.
                      I on da krenu Musterije da traze MAjstore a majstora nema,ostave nekog malog u radnji da uzme 800 dinara po promeni ulja sa filterom ako neko naidje .. .sitnica 5 minuta posla.
                      Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                      Comment

                      • Stratos
                        CBC Senator XXL
                        • 10.09.2008
                        • 2594
                        • Novi Sad

                        Re: Fiat BRAVA 1.6 - nekad vuče normalno / nekad ne

                        Ma jok bre. To je priča iz Kg od pre 20 godina. Grad automobila,ej. Svratiš na burek a mala ti usput zameni kvačilo pre nego li si i počeo da doručkuješ . I tako... Ima NS majstore i Majstore samo nema mušterije.

                        Inače i sam zagovaram tačku dva iz upozorenja iz prvog posta!!!!

                        Comment

                        • gorky
                          CBC Senator XXL
                          • 08.06.2007
                          • 860
                          • Vojvodina,Kikinda

                          Re: Fiat BRAVA 1.6 - nekad vuče normalno / nekad ne

                          ja se izvinjavam,ali oglasio sam se vise puta na slicne teme,jer sam prilicno alergican na to da ns nema majstore.evo jos sad, i vise necu,verovatno.Zamislite grad od par stotina hiljada stanovnika,sa tradicijom zanatstva koju sasvim sigurno nema ni jedan drugi grad u regionu,bez preterivanja,majstori koji su se skolovali u pesti i becu i bili na daleko cuveni kao vrsni majstori,kao primeri struke...a danas nema majstora,nemojte vise molim vas,to ne da nije tacno nego je notorna glupost. Znam ih slucajno par koji bi nas sve zajedno od gvozdja napravili boljim...

                          Comment

                          • villenjak
                            CBC Član
                            • 24.04.2010
                            • 13
                            • Novi Sad

                            Re: Fiat BRAVA 1.6 - nekad vuče normalno / nekad ne

                            Bio sam i kod Stojanova (ovlašteni Fiat servis) i kod njemu sličnih i uvek ista priča u smislu : "Treba zameniti svećice, kablove, Lambda sondu, MAP senzor ili ne daj bože CPU..."
                            pa te oderu kao zeca a ne naprave da valja. E neće više.
                            Pozdrav svima iz NS.

                            Comment

                            • Chubbs
                              Everybody lies
                              • 29.01.2006
                              • 5807
                              • Novi Sad
                              • Audi A6 1.8T

                              Re: Fiat BRAVA 1.6 - nekad vuče normalno / nekad ne

                              ima majstora, nije da nema, samo sto sa vecinom imam losa iskustva.
                              mozemo otvoriti novu temu pa diskutovati, verujem da bi mnogi imali stosta da kazu.
                              You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                              Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                              Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                              Comment

                              • Valent Vudriga
                                CBC Senator XXL
                                • 02.04.2005
                                • 2778
                                • USA

                                Re: Fiat BRAVA 1.6 - nekad vuče normalno / nekad ne

                                1. Villenjak, kazes da ne das pare dok se ne rijesi problem. Koliko bi platio da ti se problem analizira i dijagnosticira prvi put?
                                Ne pitam za cjelokupni servis, samo za tocnu detekciju uzroka tvog simptoma.

                                2. Kod Stojanova dijagnostiku radi Tech, clan ovog foruma, vise nego kvalificiran i sposoban auto tehnicar. Problemcice kao tvoj "jede za dorucak". Jesi li siguran da si s ovim zadnjim problemom bio tamo?

                                Comment

                                Working...
                                X