i zbog naslova teme .... koliko si naplatio tu "igranku" sa BMW-om?
CENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
@zoranbg.
Radjeno za prijatelja, bez naplate. Inace bi bilo $80 USA. Sve dijagnoze su $80, narocito za stalne musterije. BMW slucaj uzme sat, sat i pol. Jedan prijatelj naplacuje minimalno 1 sat i maximalno 2 sata, bez obzira na stupanj teskoce. Ponekad ljudi traze dijagnozu i nemogu priustiti popravak pa se vrate kasnije, a tu i tamo se zalete neki koji samo hoce dijagnozu da bi popravke dali drugima. Takvi dobiju nogu brzo.
@206.
Boroskop je dobro imati, no nebi smio biti postapalica nedostatku znanja.
Boca bi htio musteriji pravdati stanje garezi u usisnoj grani. Nema se tu sto pravdati, mora se periodicno cistiti. Caka je u tome sto musterije vole prebacivati odgovornost na servisera istovremeno kad tjeraju do kraja. Vozi se dok ne stane i sad je mehanicareva odgovornost da sve napravi brzo, efikasno i za male pare.
Ja volim uzvratiti lopticu pa ih pitam dali imaju konja kod kuce. Da vidis te face. Sto sad ovaj bulazni?? Kazem im da kad bi imali istog, crk'o bi im u kratkom roku, jer mu daju samo trecinu dnevnog sijena.
Rad s musterijama je daleko tezi od rada s autima. Treba puno truda da ih se uvede u realnost situacije zvane odrzavanje i popravci auta.
Comment
-
-
Potpuno ta?no...i vidim da ste razumeli...
A ovako..udješ kamericom, a doti?ni-a vidi na monitoru stanje na pr. u usisu...
End of story...
Isto se dešava u slu?ajevima kad pokušaju ono naše..."Znaš, majstore, radilo smo to pre 2 meseca"...Otvorim njegov fajl, a tamo pre 10 meseci...onda doti?ni obi?no po?inje da menja boje, pa izvini, pa ne se?am se
1000% ta?no da je rad sa pojedincima teži od bilo kog obavljenog posla..., a VV ima "lilule" i za takve, znam...
Pozdrav!
BP
**********
Comment
-
-
Zna li se kako je matica upala u usis, da li je spala sa necega na putu od filtera pa do u****, sto bi po meni bila konstrukciona greska ili je slucajno upala prilikom ranijih intervencija na autu?
Cuo sam za price da je to idealan nacin da se upropasti motor ako niste u ljubavi sa vlasnikom auta, mozda se ovde desilo slicno pa je kratak hod ventila spasio stvar.
Comment
-
-
Re: CIJENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?
Sto se tice cijene dijagnostike, ja kad odvedem auto kod majstora,on meni ne treba da naplacuje dijagnostiku ako mu ja nisam trazio samo to radi provjere ispravnosti vozila koje bih eventualno kupio ili iz nekih drugih razloga,vec popravku tog auta a sad hoce li on koristiti dijagnostiku,bajanje ili nesto trece da rijesi taj problem mene ne zanima,ako nemoze da rijesi problem zasto bi mu ista i placao, dijagnostika je samo vrsta pomoci majstoru pod uslovom da zna da je koristi, a cijena za provjeru vozila uz pomoc dijagnostike nebi trebalo da bude skuplja od 20 eur, dok je popravak sasvim nesto drugo i treba da se naplati u zavisnosti od vremena potrebnog za otklanjanje tog kvaraHSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM
Comment
-
-
Re: CIJENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?
Ako Vidovita Zorka naplaćuje svoje "vidjenje" problema, zašto en bi i majstor koji je kupio aparat i pomoću njega stvarno utvrdio šta je, to naplatio.
Odeš kod majstora i kažeš pokvareno je, on utvrdi šta je i kaže popravka će biti toliko. Ti se zahvališ i kažeš ne bih ja to popravljao ali eto što si palio aparat i koristio mozak, častiću te pivu jer i onako nisi ništa popravio, Pošteno
Ti prvo treba da razjasniš sam sa sobom šta je dijagnostika a šta očitavanje kodnih grešaka pa onda da diskutuješ u ovoj temi.
Comment
-
-
Re: CIJENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?
pozdrav ekipi
ovo mi je prvi post na ovom forumu inace sam vlasnik servisa "european car centre" u newcastlu australia i citajuci odgovore vidim da se jos uvijek razmislja po nasem balkanskom sistemu kako nesto zaraditi a da se ne ulozi novaca u svu opremu i alate koji su potrebni da se napravi posao kako treba i da se isti naplati i to sa svim troskovima i da se nesto ostavi sa strane da se mogu raditi update-ovi(potpuno Vas razumijem jer tu je stvarno tesko raditi jer nema novaca) . imao sam razih slucajeva ali se na kraju pokaze da nije bitno koliko si naplatio nego dali si rjesio problem bez bespotrebnog mjenjanja djelova. sto se tice kostanja dijagnostike ja objasnim da je citanje gresaka $5o a stvarne dijagnostike moze biti puno veca jer zavisi sta je sve u pitanju . kad mi dodju vecinom nasi i pitaju da ima kazem sta je problem odgovorim im da je sigurno nesto pokidano i kad me pogleda bjelo dolazi odgovor da sam skupo platio opremu da bi ljudima radio djabe i trosio svoje vrjeme jer sat rada je $80 +10% i kad otidju kod drugih i vide da se samo djelovi mjenjaju a kvar ostaje tada se shvati "nisam toliko bogat da kupujem jeftine stvari" .savjetujem svakog tko se bavi ili misli baviti ovim poslom da nije lagan jos manje jeftin i da se digne na razinu od ulicnih mehanicara koji rade za pivo i cevape jer danas je alat postao jako skup i prebrzo to sve ide da bi se ostavilo za kasnije jer vrjeme leti a snjim i napredak u tehnici .dok sam imao snap-on i bosch dijagnostike mislio sam to je to netreba mi nista vise ali sa novim autima ce biti i je sve teze posto sad imam star.gt1.pezoi citroen,vas5051vidim koliko je sve to puno lakse i koliko vise iformacija imas za isto vrjeme i koliko je to sve bolje da negovorimo o reprogramiranju i stavljnu novih komponenti u aute.
jedno pitanje za V V otkud matica u usisu???? probaj odradit taj auto sa gt1 i puno toga ce ti biti jasnije zasto kosta puno novaca i i za mene osobno star diagnose je the best alat do sada
pozdravi ekipi i sve naj u buducem radu josip
Comment
-
-
Re: CIJENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?
Bas sam pre dva dana bio u problemu. Nisam uspeo da upalim auto, samo vergla u prazno. Dogovorim se sa majstorom da sutra prepodne dodje kod mene da nakaci diagnostiku i vidi u cemu je problem. U medjuvremenu ja nadjem problem koji je bio u kontakt bravi i otklonim kvar. Upalim auto i sve radi super, ali mi svetli Engine Fault. Posle nekog vremena stigne i majstor sa dijagnostikom. Isproverava mi sve zivo sto je moglo da se proveri, Sva merenja u radu (doduse ne u voznji vec u stajanju). Pritiske razne, temperature, dizne, ABS, AirBag-ove i neznam ni ja sta sve... Resetuje silne greske koje su nastale nestancima napajanja, mojim vadjenjem releja, osiguraca, skidanjem masa...
Sve u svemu.
Naplati meni on 15eura.
Od njegove radionice do moje kuce ima 16km za koje mu treba oko 20 minuta u jednom pravcu. Bio je kod mene jedno 45min, dok je sve iskontrolisao i pomalo mi objasnjavao.
Po meni, to je stvarno smesna cifra, svaka coveku cast. Jeste da sam mu rekao da cu doci da mi menja set kvacila, kajseve i filtere za par dana (samo M-power da mi sve nabavi). A da je trazio 25-30e po meni ni to ne bi bilo mnogo.
Ja sam za da se naplacuje dijagnostika prilikom popravke automobila, pa ko nema dijagnostiku nemoze ni da popravi auto. A ko ima dijagnostiku, ako mu oteras da ti popravi pa on koristi dijagnostiku neka to dodatno naplati, a onaj servis koji nema dijagnostiku ce da popravlja kola za koja ne treba dijagnostika. Pa ko prezivi... Uvek je pitanje realnosti cene dijagnostike, ali to treba da se odredjuje prema ceni automobila i vrsti popravke tj. kvara... I to sto 90% "dijagnosticara" nema pojma sta mu pise na ekranu, zna samo da procita cod (koji nema pojma sta znaci, osim onog kratkog opisa sto pise i ako pise pored), i da resetuje greske. O tome necu ni da pricam...
Pozdrav...Stilo 1.9JTD 16v 140KS
Comment
-
-
Re: CIJENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?
Zato i jeste naglasak na "čitanje kodova i resetovanje istih" što nema veze sa dijagnostikom jer to može uraditi i mali Perica ako ima bilo kakav generički skener i stvarne dijagnostike gde se utvrdjuje šta je kvar.
ovaj forum a i pola neta je prepun tema gde su menjane lambda sonde jer je mali Perica očitao kod greške lambda sonda ne radi, zamenom iste sve se ponavlja. Najgluplja lambda košta 20 evra na pijaci, plus rad plus odlazak jednom ili dva puta kod Perice i rezultat je NULA, jeste jeftino ali ne radi.
Dijagnostičar bi utrvdio kod greške i pronašao da li je lambda sonda stvarno crkla ili su crkle dizne, katalizator ili bilo šta drugo što posredno utiče da se upiše kod greške neispravne sonde. Kao mnogi drugi primeri na tu temu.
Zato razlikujte očitavanje kodova ili pravu dijagnostiku ili nemojte pisati u ovoj temi.
Tema je stručna a šta mali Perica misli, to je za Wastegate.
Comment
-
-
Re: CIJENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?
pokupovali koje-kakve kineske kutije,bodu po konektorima i bave se 'dijagnostikom'.pola njih i nezna cemu sluzi lamba sonda.ali to bi morali vlasnici kola da uvide dok neizvrnu dzepove bez ikakve koristi od takvih testiranja
Comment
-
-
Re: CIJENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?
Koliko ja vidim naziv teme je CENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA, pa otud i logika da kad odvezem auto na servis ocekujem da ga prikljuci na dijagnostiku i citanjem gresaka i vizuelnom kontrolom utvrdi stvarni kvar KAKO BI MOGAO DA GA POPRAVI.
Ako ja odem na servis da mi popravi nesto, a majstor mi posle gomile delova, radne satnice jos plus naplati i dijagnostiku kvara onda bih stvarno mogao da se iznerviram.
Danas je neophodno da servisi imaju ovakve alate, jer njima olaksava rad (cak sta vise mislim da ni ne mogu bez njih), a sve to utice na krajnju cenu satnice rada takvog majstora.
Tako da kada odem u komsijinu garazu ne ocekujem da mi naplati vise od 300-400 dinara za sat vremena posla (promena filtera, ulja i sl.), dok odlaskom u ozbiljniji servis ili cak ovlasceni servis ocekujem da radni sat majstora bude minimum 1.000 din, a neretko i vise.
Naravno malo mojih komsija ima dijagnosticke alate, dok bi ovlasceni servis to morao da ima.
E sad druga je prica ako odvezes auto i trazis samo uslugu dijagnoze stanja auta (ocitavanje gresaka i pregled majstora), po meni to bi trebalo naplatiti.
Eto to vam je moje misljenje, bazirano na iskustvu. Radio sam dijagnostiku na autu nekoliko puta i nikad mi nije bila naplacena iako je radjena sa originalnim aparatom proizvodjaca, a ne nekim generalnim softverom koji je prikacen na kompjuter. Naravno rec je o servisu gde vozim svoj auto vec duze vreme.Novi sport u Srbiji: http://www.floorball.org.rs
Comment
-
Comment