SUV ili limuzina kao statusni simbol

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dranix
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 3079
    • Antwerpen/Belgium
    • Saab 9-3

    #61
    Camac se jako retko vuce (jednom godisnje na duze) a obicno preko godine na kratkim relacijama reda najvise 300-400km (na pecanje i mnogo blize). Nije problem ispit za b+e. Problem je cesto sto se malo veci plovni objekti (preko 6m) fizicki ne mogu vuci putevima a da nisu na specijalnim vozilima za to a to su pravi kamioni a ne SUV. Znaci, tu "obicne" prikolice cak i one najvece sa vise tockova otpadaju definitivno. SUV je ipak igracka iako motori imaju ogromnu snagu. Evropa nema nista zajednickog sa USA-Canada-Mexico a pre svega zato sto je sve u Evropi jako blizu pa su stoga mnoge stvari oko izbora vozila mnogo drugacije. Niti Ameri mogu da shvate nas niti mozemo mi da shvatimo njih. Istinske potrebe su negde izmedju u smislu cena-realne potrebe. E sad sto ljudi veoma cesto nisu realni to je vec druga tema. Budimo malo iskreni prema sebi a ne samo da opravdavamo svoj izbor potrebama. Kome jos treba SUV i ako i treba zasto tacno? Mislim na broj vozila tog tipa koja se realno krecu putevima u odnosu na stvarne potrebe. Ljudi se uglavnom samo voze. Naravno da neko ima pravo da mu se voznja u SUV svidja sama po sebi. To je vec drugo. Volim da se vozim u kamionu i tacka. Ko je jos to javno priznao? To nije cool.
    Na kraju, ako bi mi neki Amer rekao da je kupio SUV da bi vukao neki veci teret na duze relacije a ima recimo automatski menjac (cak i da je onaj sa 4-5 brzina) i jako snazan motor da taj nedostatak prikrije mogao bi slobodno da mu kazem da nema dve chuke u glavi ili da jos uvek nije isao nigde dalje na put preko planinskih prevoja.
    Mnoge stvari tu ne stimaju nikako a masovno se rade. Kako se sloziti sa tim osim da ljudi zaista ne znaju dovoljno o tome sta bi ustvari hteli ali su zato dealer-i tu da ih nauce. Sve bi bilo ok kad to ne bi bilo sasvim obicno. Meni je uvek neobicno tako nesto. Ako je nekome statusni simbol da se vozi u kamionu jer je skup i jer je to moderno nemamo mi drugi sta da se mesamo u neciji ukus. Postoji auto za svaciju dusu, dzep i pamet, hvala bogu.

    Comment

    • dranix
      CBC Senator XXL
      • 04.10.2004
      • 3079
      • Antwerpen/Belgium
      • Saab 9-3

      #62
      Eh, Galloper. To je vec izbor pametnih kad su u pitanju tipicniji (a veci) terenci. Vredi svaki ulozeni cent.

      Comment

      • BRABUS
        CBC Senator XXL
        • 15.10.2004
        • 2399
        • London

        #63
        Licno neznam zasto se SUV smatra vecim statusnim simbolom od auta koji kosta isto para, ali je ocigedno tako.

        Takodje ne razumem zasto se ovde u negativan kontekst stavlja to sto 90% SUV-a ne sidje nikad s asfalta. SUV nije Pinzgauer, pa da mu je osnovna primena off-road. Koncept je prilagodjen prvenstveno asfaltu, dok mu sama koncepcija omogucava i off-road voznju u granicama normale. Glavna prednost SUV-a je upravo multifunkcionanost, na otvorenom putu pruza komfor ravan visoj klasi, prostora ima vise nego u putnickom automobilu, na losim putevima je neuporedivo bolji od limuzina, na klizavoj podlozi takodje, a uz danasnje dimenzije automobila vise klase, SUV nije ni u nekom zaostatku velikom sto se tice gradske voznje. Naravno, sve te prednosti imaju i svoju cenu.

        Nedostaci su takodje ocigledni, ali ne moze se ocekivati da neki auto kombinuje prednosti auta iz vise klasa, a da ne nasledi ni jedan nedostatak.

        Po meni je SUV idealan kao drugi auto i verovatno cu, ako budem imao dovoljno para, jednog dana i da uzmem neki. Dakle, nije mi preka potreba, ali je nice to have i ako mogu da ga priustim, zasto da ne.

        Ako bih mogao danas da izaberem neki, bio bi to Porsche Cayenne, crn, sa krem unutrasnjoscu. A to sto bi me neko gledao kao pozera, za to bi me mnogo zabolelo...znam ja valjda bolje od njega zasto sam ga kupio

        Comment

        • starac vujadin
          CBC Senator XXL
          • 27.08.2005
          • 2617
          • Stari grad

          #64
          Bez obzira kako skup automobil bio on treba da ispuni neku svoju bazicnu svrhu. Ako se kupuje sportski auto, on se u principu kupuje radi brze voznje, skupa limuzina radi udobnosti, kabriolet zbog spustenog krova. Tako je i sa SUV-om. Ali, na zalost skupi SUV je vozilo koje procentualno najmanje ispunjava neku zamisljenu upotrebu. Stvarno ne znam nijednog vlasnika skupog SUV koji ga koristi kao SUV pre nego kao vozilo u smislu statusnog simbola. Verovatno tu lezi jedna od razloga zasto dosta ljudi ne voli skupa SUV vozila. Verovatno da se sportska kola takodje ne koriste onako kao su zamisljena, ali ni izdaleka kao skupa SUV volzila. U stvari, ako hocete da idete off road da li vam treba nesto vise od Landcruisera, Pajera, Sorenta ili Land Rovera...Sta oni to nemaju sto imaju Q7, X5, ML, Navigator...Za mene je skup SUV besmisleno vozilo, ali s obzirom na odlicnu prodaju takvo misljenje nije bitno...
          Psihologija vozaca skupih SUV-ova...interesatno pitanje. Bez obzira na opasnost da pricam u stereotipima te stereotiope vlasnici uglavnom zasluzuju, pogotovu kod nas. Kada se kupi neki skupi auto, u stvari bilo kakav, emituje se neka poruka okolini. Jedna od osnovnih poruka kod skupih kola je "imam pare", "mocan sam", "brz sam", "spreman na sex", "imam ukusa", "alternativan sam, ne uklapam se u okolinu" (ako vozite nesto kao TVR) itd, itd. Postoji jedan nesimpatican dodatak na poruke koje emituju vlasnici skupih SUV (u najvecem broju slucajeva) u odnosu na vlasnike skupih limuzina, dvoseda, kabrioleta i ostalih rariteta, a to je - "mnogo sam jak". Da li mozete da zamislite da ako zatrubite vlasniku Ferrarija sto vas je isekao ili sto je preprecio put da bi pricao s nekim na ulici ili nekom u Cadillacu da ce izaci napolje i da vas isamara... a koliko ljudi misli (pazite "misli" - to ne znaci da ce tako biti) da ce to uraditi neko iz nekog SUV. I pri tome to nije samo nas "specijalitet"... slican imidz imaju vlasnici i u inostranstvu. Poznajem dosta vlasnika skupljih SUV-ova. U najvecem broju slucaju razlog za kupovinu je bila neka pritajena agresija - "mogu da parkiram gde hocu", "cik da me neko udari", "ne moze pauk da me odnese", "dao sam zeni da vozi jer stalno udara nekog na parkingu pa da mi ne bude zao", "sto je dobro kada si najvisi (???)", "`ebe mi se za rupcage, vozim preko njih"...
          Pored toga postoje i oni tripovi i frustracije kakvi imaju i drugi vlasnici kola. Kod SUV je to osecaj i lazna zelja da se ostane slobodan i vezan za prirodu. Moj komsija, inace vrlo ugledan ginekolog i veliki smeker, vozi X5. Ide s njim u lov, jednom u sto godina (mada mu je to bio navodno primarni razlog za kupovinu) ima fantasticnu lovacku opremu. Uvece se vrati iz lova, nikad nista nije ulovio, oprema mu je ganc cista, auto pomalo prljav, a bezh enterijer u gepeku kao apoteka...ko bi tu uopste stavio neku divljac. Nema veze vazan je osecaj, a to je ono sto eksploatisu fabrike automobila - nase zelje, frustracije, a sa skupim SUV-ovima i pritajenu agresiju.

          Comment

          • BRABUS
            CBC Senator XXL
            • 15.10.2004
            • 2399
            • London

            #65
            prilikom kupovine SUV-a, kao i kod svake stvari koja predstavlja luksuz, se desava situacija u kojoj ti se zbog poboljsanja materijalne situacije, neke funkcije proizvoda, koje ti do tada bile predmet zelje, postaju dostupne i podsvesno prerastaju u potrebu. I hvala Bogu da je tako, inace kuda bi ovaj svet isao da nije toga....verovatno bi svi vozili Ford T

            Argumenti koje je starac pomenuo, a koji stoje iza kupovine SUV su tipican Balkanski specijalitet. Ovde znam jako mnogo ljudi koji voze SUV kao drugi auto, kojima takve stvari nebi pale napamet, jer jednostavno nisu deo svakodnevnog zivota. Malo se drugacije ovde gleda na kupovinu SUV-a. Glavni razlog za kupovinu takvog auta je fleksibilnost i upotrebljivost, a ne osecaj moci i bahatost. Naravno, kao i kod limuzina, i tu je prisutna preferencija ka odredjenoj marki, ali to je vec neka druga prica...

            Comment

            • starac vujadin
              CBC Senator XXL
              • 27.08.2005
              • 2617
              • Stari grad

              #66
              @Brabus
              Slucajno se moj post nadovezao (jer sam ga pisao duze), na tvoj i ne predsatvlja odgovor na tvoj.
              Ocigledno drugacije sagledavas potrosacki mentalitet, ali rezultanta toga je ista - lazan ili tacan osecaj neke potrebe. Ti ocigledno mislis da je svaka potreba tacna i istinita i poravdana. Ali, pogledaj oko sebe i zapitaj se koliko imas stvari koje skoro nikad nisi upotrebio...svaku put su ti "uvalili". I meni takodje, niko nije na to imun.
              I u inostrantvu ljudi kupuju skupe dzipove zbog moci i bahatosti u velikom procentu, a sve sto sam napisao treba shvatiti relativno...Nije svaki vid ispoljavanja agresije onako kao smo to zamisljali i vidjali 90`ih godina u Srbiji, smao je vrlo karikaturalan pa je pogodan za opisivanje. Odlican primer za to je test G55 AMG u Top Gear-u...uz duzno postovanje za G klasu, to je pravi dzip koji je u poslednje vreme tek postao status simbol.
              Od upotrebljivosti i fleksibilnosti u praksi tu ne ostaje mnogo, ali ni ne ocekujem da to prihvatis jer bi kupio Cayenne, a za to mora da postoji opravdanje u glavi. Ako i kad promenis misljenje to ce biti kroz praksu, a to je vec mnog blize balkanskom mentlaitetu - ucenje na sopstvenim greskama.

              Comment

              • AreOut
                CBC Senator XXL
                • 22.07.2006
                • 590
                • Zabjelo

                #67
                Ja razumijem kad multimilioner kupi kajen od 100.000 jer ima jos vozila pored njega i to mu je ajde da kazemo 10% godisnje dobiti. Ali ne mali broj ljudi na Balkanu ga kupuje a ukupna imovina im je ajde da kazem maksimalno tri puta veca od toga racunajuci i stambeni prostor.
                http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c

                Comment

                • BRABUS
                  CBC Senator XXL
                  • 15.10.2004
                  • 2399
                  • London

                  #68
                  @Starac
                  Ne, ja ne shvatam svaku potrebu kao tacnu, istinitu i opravdanu...Licno mislim da su jedino osnovne potrebe takve. Ostalo je sve rezultat onoga sto sam gore naveo, da ti se zbog dostupnosti zelja podsvesno pretvara u potrebu. Kod nekih je to vise, kod nekih manje izrazeno, u zavisnosti koliko su skloni racionalnom razmisljanju i u direktnoj je korelaciji sa finansijskim stanjem.

                  A ja bih Cayenne kupio ne iz racionalnih razloga, nego (ako mogu da ga finansijski priustim) cisto iz licnog meraka, zato sto ispunjava neke moje prohteve koji su zelja, a ne potreba. Uostalom, zasto ja i ti, bivsi i sadasnji vlasnik Alfe 156 pricamo o racionalnosti pri izboru auta

                  Comment

                  • prolupator
                    CBC Senator XXL
                    • 02.09.2005
                    • 3968
                    • Zemun

                    #69

                    Bas tako Racionalnost i automobili ?
                    Alfa se kupuje srcem, Opel i srcem i razumom, Daewoo samo razumom, a kasnije priraste za srce, Volvo samo i iskljucivo razumom (ok i Saab) i tako redom... Cayene se kupuje bez razuma, samo novcanikom

                    Steta sto na opvom podrucju nema vise Subarua, cini mi se da je to odgovor na moje traganje za prevoznim sredstvom... Sad ce poceti (ili su vec poceli) da ubacuju Toyotine diesele, pa mi se mnooogo vise dopada.

                    E to bi bila kupovima i srcem i razumom u jednakoj meri
                    Samo da ne bude preskupo...
                    OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                    prolupator.mojblog.rs

                    Comment

                    • dranix
                      CBC Senator XXL
                      • 04.10.2004
                      • 3079
                      • Antwerpen/Belgium
                      • Saab 9-3

                      #70
                      U svim ljudskim aktivnostima jednostavno vlada psihologija i mentalitet krili mi to "vesto" ili ne. Siguran sam da strucnjaci mogu da naprave profil vlasnika na osnovu tipa (ne branda) vozila koje vozi ili bi vozio. Tu istu metodu koriste i oni koji nam uvaljuju svasta. Jedina prepreka sto ne moze svakom da se uvali je mozda kupovna moc. Nista vise. Po mom skromnom misljenju suvise je siroka lepeza vozila koja spadaju u grupu SUV. U smislu da je OGROMNA razlika medju njima u svakom pogledu osim ako neko ne misli da je Volvo "karavan" isto sto i M5 recimo.
                      Sto se samog statusnog simbola bar u Evropi tice dovoljno je recimo otici u Monaco leti i videti sta voze, kako se ponasaju i kako su odeveni oni koji stvarno drze do sebe i zele da budu vidjeni a licno voze svoje automobile. Postoji dosta nacina da se rulji baci prasina u oci a efikasnost zavisi iskljucivo od toga koliko je ta ista rulja obavestena. Seljacini jedan prastari Bugatti ne znaci nista jer za njega nije ni cuo a recimo jedan Cayenne i slicno je sve i vsja.
                      Nedostatak testosterona i slicnih hormona se nekada kompenzovao voznjom crvenog auta a sade je isto samo se moda promenila i postale su stvari malo vise pristupacne sirim narodnim masama. Bez masovnijeg trzista nikada nije bilo nista. I gle cuda, SUV.
                      Ne znam mozda sam "shprican" na vreme ali mene uobicajeni statusni simboli zaista ostavljaju ravnodusnim u vecini slucajeva ili sam mozda previse luckast pa bi mi to bilo malo. Nisam u stanju da se stavim u tudju kozu nikako po tom pitanju. Veliki je problem kad je budzet za auto veci od 60-70k eura. Razumem ja vlasnike takvih auta potpuno. Nije njima lako jer moraju da se ponasaju onako kako se to ocekuje od njih (kako DRUGI hoce) ili da ih jednostavno nema za javnost i uopste.
                      Ne bi da me niko shvati pogresno ili licno ovo ja samo onako za sebe.

                      Comment

                      • AreOut
                        CBC Senator XXL
                        • 22.07.2006
                        • 590
                        • Zabjelo

                        #71
                        Potpuno se slazem s tobom, pogotovo za dio o Monacu.

                        Inace aristokratija na zapadu pogotovo u Engleskoj jako cesto koristi i (rasne) konje za hmm neku vrstu prevoza(mada vise za neko licno zadovoljstvo i sto je to dio tradicije) dok je nase burzuje sramota da jasu istog, taman posla da ih vidi neko pa da kaze "seljak"...
                        http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c

                        Comment

                        • starac vujadin
                          CBC Senator XXL
                          • 27.08.2005
                          • 2617
                          • Stari grad

                          #72
                          @Brabus
                          Tacno...automobil je verovatno prvi na top listi "mrtvih stvari" koje se kupuju iracionalno. Ja licno jedino volim da sto vise iskoristim mogucnosti automobila. Valjda nisam toliko bogat da me ne bi "zuljao" osecaj da sam bacio pare na auto koji ne koristim kako dolikuje, ne znam...

                          Off: Alfica me dobro sluzi i racionalno gledajuci (kuc, kuc...) , ali ja sam jos iracionalniji - vozim benzinca

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #73
                            Originally posted by CITAT KOGA?
                            na otvorenom putu pruza komfor ravan visoj klasi, prostora ima vise nego u putnickom automobilu,
                            imas neki primer ?

                            jos nisam sreo SUV koji bio mogao da se pohvali temom komfora. ne mogu da verujem da bi poredio SUV sa visom klasom (mislis na visoku ?)

                            prostora ima vise nego u automobilu, koji to SUV a da je manji od 5 metara duzine moze da se pohvali nekim prostorom ?

                            Originally posted by CITAT KOGA?
                            na losim putevima je neuporedivo bolji od limuzina, na klizavoj podlozi takodje,
                            hm, na svim testovima dinamike voznje je SUV ubedljivo losiji od limuzina na klizavoj podlozi, pogotovu kategoriji kocenja i bocnog prevrtanja.

                            to isto vidjam i u praksi, cim je klizava podloga SUV i kocenje su nespojivi elementi.

                            na losim putevima jaaako retko vidjam SUV tako da ne znam kako se ponasaju. logicno bi bilo da su u velikoj prednosti makar samo zbog klirensa.

                            pomenut je Galoper, to jest Pajero kopija. spada li to u terence ili SUV kategoriju ?

                            ako lici po osobinama na tipican SUV tu nema ni k od komfora (ljulja se ko brod), kocenje je prilicno traljavo, po terenu moze da ide samo dok nema kamenjara ispod tockova. unutra kabina prilicno skucena, pogotovu napred (ja sam srednje niskog rasta pa ne mogu da ispruzim nogu na suvozackom mestu, kako bi se tek neko od 190cm uopste smestio).

                            to pricam iz iskustva sa Pajerom druge generacije (original Galopera) koji sam koristio vise od 2 godine.

                            pri cemu mi je putovanje od samo nekih 500km preselo usled nekomfora (buka unutra, sedista neergonomski neudobna, kabina skucena, klimatizacija bucna i pravi promaju, vesanje takvo da se visoka kabina ljulja kao brod na talasima, ali morao sam da ga koristim silom prilika kao sluzbeno vozilo).
                            uz to ubrzanje je sporo ko Peglica sa motorom od 2500 kubika (20+ sekundi) a max brzina je jedva bila nesto preko 130 km/h uz potrosnju preko 10 litara dizela). imao je tzv full opremu ali sva ta oprema postoji tek da postoji, funkcionisanje nije primer komfora (nacin rada).

                            kada sam mogao da biram daleko vise mi je prijala Mazda 626 (isto firmin sluzbeni) pogotovu za nesto duze voznje. srecom Mazda nije bilo toliko pozeljna/markantna pa sam se sit navozao uzduz i popreko i po najvecim snegovima po najvecim zabitima /vrhovima (cukama) planina a Pajero je tek bio nuzan ponekad.

                            u to doba Pajero je bio jako popularan, maltene kao nekakav statusni simbol (cetiri P- Pajero, pistolj, plavusa, pejdzer a po meni to ne da nije, nego ni priblizno nema osobine jedne limuzine srednje a kamoli vise/visoke klase.


                            sedeo sam u ML, i X5 ni jedan nema kabinu koja bi mogla da se nosi sa limuzinama istih firmi (sa 7 odnosno S serijom) -top modeli u obe kategorije vozila ni po jednom elementu komfora/ prostranosti.

                            a spisak opreme je manje vise vrlo slican (ili isti).

                            na afaltu ne vidim koja je prednost jednog ML u odnosu na S 4 matic limuzinu.
                            ako moze da mi se nacrta , posto ocito prostim poredjenjem ne uvidjam prednosti SUV koje si naveo za svakodnevnu voznju (citirano).
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • sri98
                              Admin od Trpeze
                              • 24.10.2004
                              • 7262
                              • Republic of Konjarnik
                              • Toyota Corolla E 210

                              #74
                              Originally posted by brick
                              na otvorenom putu pruza komfor ravan visoj klasi, prostora ima vise nego u putnickom automobilu,
                              imas neki primer ?

                              jos nisam sreo SUV koji bio mogao da se pohvali temom komfora. ne mogu da verujem da bi poredio SUV sa visom klasom (mislis na visoku ?)

                              prostora ima vise nego u automobilu, koji to SUV a da je manji od 5 metara duzine moze da se pohvali nekim prostorom ?
                              Ako je Touareg SUV, onda to moze da se pohvali komforom. Vozio sam ga, opusteno se ide 160-200 i nema umora kao u klasicnim VW proizvodima.

                              Naravno, bio je TDI.
                              Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

                              Comment

                              • BRABUS
                                CBC Senator XXL
                                • 15.10.2004
                                • 2399
                                • London

                                #75
                                imas neki primer ?

                                jos nisam sreo SUV koji bio mogao da se pohvali temom komfora. ne mogu da verujem da bi poredio SUV sa visom klasom (mislis na visoku ?)

                                prostora ima vise nego u automobilu, koji to SUV a da je manji od 5 metara duzine moze da se pohvali nekim prostorom ?

                                Pa poredim sa visom srednjom klasom, posto su u istom cenovnom rangu (45-65.000 evra). Cinjenica je da jedan ML ili X5, Q7 pogotovo ima vise prostora nego E klasa, petica ili A6. Sto se tvoje tvrdnje tice da ne moze unutrasnjost da se nosi sa S klasom ili sedmicom, tu se potpuno slazem, ali oni i kostaju skoro 50% vise.

                                Sto se komfora tice, moderni SUV-ovi ni malo ne zaostaju za limuzinama, stavise. Ergonomija, zahvaljujuci vecem unutrasnjem prostoru nego kod limuzina koji daje vecu slobodu konstruktorima, je bolja kod SUV=a. FUnkcionalnost je takodje na visem nivou. Nivo opreme koju je moguce izabrati je identican kao i kod limuzina visoke klase.

                                Sto se stvari koje si naveo (buka unutra, sedista neergonomski neudobna, kabina skucena, klimatizacija bucna i pravi promaju, vesanje takvo da se visoka kabina ljulja kao brod na talasima, lose ubrzanje) tice, slazem se da je tako bilo u vozilima iz 90-tih. Medjutim, pojavom pravih SUV-a sve to dovedeno na nivo limuzine ili jako blizu. Razlika u ubrzanju je takodje svedena na dve-tri sekunde do 100, a svi SUV mogu da potegnu preko 200km/h.

                                Galloper, tj. drugu generaciju Pajera ne smatram SUV...po meni je to vise terenac koji se bolje oseca na ne-asfaltnim terenima.

                                Pod klizavom podlogom sam mislio na sneg. Dinamicke karakteristike na ostalim podlogama su ipak na strani limuzine, ali s obzirom na masu i teziste, to je i razumljivo i spada u kompromise koje sam naveo.

                                Dok nisam do Nemacke vozio Landcruiser 100, nisam verovao u komfor na dugom otvorenom putu koji moze da ti pruzi SUV. Jeste da ne mozes da vozis preko 180, ali ima jako prijatnu i tihu voznju na 160km/h. Jeste da trosi kao djavo...ali nije ni cudo obzirom na masu i motor (4.0 dizel). Takodje, par puta na malo kracim relacijama kao suvozacu u ML i Touareg-u nisam osetio da bi mi voznja u limuzini bila prijatnija.

                                Comment

                                Working...
                                X