SUV ili limuzina kao statusni simbol

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • prolupator
    CBC Senator XXL
    • 02.09.2005
    • 3968
    • Zemun

    #76
    4.0l motor i max. 180 km/h ?! Sta bi taj motor uradio s limuzinom ?! Pa isla bi 280 km/h...
    Pitanje je kompromisa, ali sto je mnogo - mnogo je..
    Volim i komfor i visoku poziciju i mogucnost da se svuda prodje (ili skoro svuda), ali ipak ?! Realnu potrebu za SUV-om ima jaako mali broj ljudi, oni koji zaista idu i u nedodjije (kao ja, ali retko), i brdjani koji zive na najstrmijim predelima ove drzave pa zimi ne mogu da mrdnu iz kuce bez 4x4.
    OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

    prolupator.mojblog.rs

    Comment

    • dranix
      CBC Senator XXL
      • 04.10.2004
      • 3079
      • Antwerpen/Belgium
      • Saab 9-3

      #77
      Pa da, ali jedna Lada Niva, slozicete se, nije SUV. Sa jednim standardnim SUV-om ce (ponekad) tesko ici to sa nedodjijom. Ko misli da je samo veliki clearence dovoljan za bespuca zesce se vara. Licno mislim da su SUV vozila idealna za lose puteve a super i za autoput (udobna). Pravi terenci su super za bespuca a JAKO LOSI (totalno neudobni) na autoputu. Probajte ko ne veruje. Jos nesto. GUME. Ne postoji univerzalna. Kad SUV ostane u blatu pomaze samo traktor ili autovitlo. Ne igrajte se kad ste sami vec probajte kad ste u drustvu sigurno sposobnom da pomogne.
      Vec danima niko ne pominje limuzine. Tendencija je da se za sluzbene automobile sve cesce koriste SUV ili slicna vozila vise nego limuzine. Sve sto radimo nam je na neki nacin nametnuto zasto ne bi i to. Ne kazem da je limuzina bolja ili gora nego SUV nego cisto da se stvari menjaju.

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #78
        da, moja iskustva su vecinom sa SUV modelima iz 90tih, ako se u zadnjih 5-6 godina toliko napredovalo svaka cast konstruktorima.

        Galloper, tj. drugu generaciju Pajera ne smatram SUV...po meni je to vise terenac koji se bolje oseca na ne-asfaltnim terenima
        ne znam u sta da svrstam, van asfalta Pajero tesko da igde moze da prodje i vrlo lako se zaglavi/ nasuce na podlogu tako da nije za off road primenu bas pogodan.
        na asfaltu je daleko od limuzine u svakom pogledu sto ukljucuje i prostor (ima mali gepek, daleko manji iznutra nego sto izgled spolja sugerise) koji je skucen.

        ja ( i drugi) smo imali prilicne teskoce da koristim Pajera van asfalta na neurdjenom terenu-van puta.
        za 3 godine, jedno 4 puta se raspao menjac/diferencijal koji je od mekanog alu a nisko je postavljen bez ikakve zastite i malo veci/grublji kamen (recimo tesko moze da predje kamen od 40-50cm) pa Pajero zagrebe podom/menjacem i napukne.

        takodje, ni za voznju uzbrdo se nije nesto pokazao, vec na 30tak stepeni 60-70%) nagiba nema daha da izvuce uzbrdo i to vec na travi a kamoli da pricamo o snegu ili blatu.

        zbog potreba posla koristio sam vozila za dostizanje istaknutih cuka po brdima, tipa Besna kobila, Jagodnja, Tovic (iznad Niksica), Vrsacki Breg, veliki Jastrebac, Rudnik itd. to je sve van ikakvog puta, obicno surovi kamenjar strmih nagiba.

        Jagodnja je relativno male nadmorske visine a zna da bude gadna zimi kada zaveje sneg.
        deo oko Niksica i cuveni Savnik samo da pomenem

        ono tipa Kopaonik iznad naseljenog dela sa hotelima i ne racunam kao veoma blage uslove off road varijante.

        od svih terenaca ja jedino priznajem Land Rover, Uaz 469 i donekle Nivu da zaista mogu da sidju sa asfalta, ja nisam video nesto drugo da se koristi za ista vise od uredjenog sumskog puta a za to je sasvim sposoban i putnicki karavan tipa Allroad Audija,Octavia 4x4 ili slicno.


        u tom kontekstu ako je Pajero/Galoper svrstan u terenac (a ubedjen sam da zaista ne spada za voznju po terenu jer je previse nezan) a SUV je jos nezniji koja je njegova primena van uredjenog puta (asfalta, makadama, sumskog).

        ja zaista ne vidjam da se po zimi voze SUV vozila ni po asfaltu a obicno kada ih vidim to su izvrnuta u jarku pored puta (visina, masa, teziste, osecaj nadmoci kod vozaca i realna fizika)...
        hocu da kazem da je SUV mnogo vise moda nego realni dobitak u odnosu na limuzinu, za vecinu primena.

        ne verujem da moderne limuzine sa pogonon na 4 tocka kojih ima u svim klasama velicine (od Pande, Golfa sve do S klase) ne mogu da prodju zimi tuda gde moze da prodje SUV kada je rec o bilo kakvoj podlozi koja se moze nazvati put.

        za off road, nisam nesto ubedjen da SUV pruza neku sigurnost vecu od takvih limuzina.

        btw, ako bih vec trebao da biram, onda sto se prostora tice ML bi svakako odbacio kao premali (skucen, skoro da nema gepek, kabina tek prosecna) vec bih pre tzv R klasu preferirao.
        ali bi mi bio zao da zaista to koristim van asfalta, nisaam siguran da bi izdrzao vise od jedne zimske sezone upotrebe van puteva bez nekog tezeg kvara.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #79
          da ne mozes da vozis preko 180, ali ima jako prijatnu i tihu voznju na 160km/h. Jeste da trosi kao djavo...ali nije ni cudo obzirom na masu i motor (4.0 dizel
          pricas o novom modelu, to jest svezem pretpostavljam.

          te brzine su danas odlike kompakt klase, i 1500 kubika velicine motora.

          ako poredis 4000 kubika toj LC Prado (lux verzije LC 90) sa limuzinom od 4000 kubika bilo koje firme ta brzina od 160 ne deluje kao nesto za poredjenje sto impresionira.

          moja zamerka se pre svega odnosi na sveukupni komfor voznje, na visoke kabine koje se ljuljaju (kao sto je voznja autobusom npr) i poziciju sedenja, sama sedista. da li je to reseno na danasnjim poput tog LC ?
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • BRABUS
            CBC Senator XXL
            • 15.10.2004
            • 2399
            • London

            #80
            Pa ovaj LandCruiser 100 ima vazdusno ogibljenje, tako da je reseno ljuljanje. Sedista ogromna i udobna, a sedi se...kao u terencu Off-road mogucnosti sam imao da vidim prilikom penjanja uz stazu "Malo jezero" na Kop-u po snegu i ledu (ko skija zna kakav je led tamo). Sad moze neko da tvrdi da to nije nesto, ja nemam pojma, licno mi se nesto ne ide u vukojebine da proveravam granice automobila

            180 km/h...ne kazem da je impresivno, ali se ipak radi o 2.7 tona i ogromnoj ceonoj povrsini. Cinjenica da je na 160 prijatna voznja zadovoljava zahteve normalnog putovanja auto-putem. Nisam uopste poredio sa limuzinom, nisam lud valjda

            Mislim da me ne shvatas potpuno, ne zelim ja da uporedjujem limuzinu i SUV i uopste ih ne gledam kao konkurente, ako pogledas, videces da nisam nigde rekao da je SUV bolji od limuzine ili obratno,vec da kombinuje neke dobre osobine limuzine sa dobrim osobinama veceg vozila (pa i terenca) i da po logici stvari nije imun na lose strane svega toga sto kombinuje. Nikad takodje nisam tvrdio da se SUV-ovi odlikuju ko zna kakvim terenskim osobinama, jer nisu ni napravljeni za to.

            A Pajero...pa klasican surogat terenaca/SUV iz 90-tih - nije dobar ni za jedno ni za drug. Trziste se u poslednje vreme sve vise profilise, tako da se jasno izdvaja koj je dzip namenjen za teren, koj za asfalt.

            Comment

            • AreOut
              CBC Senator XXL
              • 22.07.2006
              • 590
              • Zabjelo

              #81
              Postoji jedna jedina dobra osobina veceg vozila, a to je da je sigurniji u direktnom sudaru.
              http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c

              Comment

              • Bane R
                CBC Senator XXL
                • 27.03.2006
                • 1769
                • Beograd

                #82
                A na čemu zasnivaš mišljenje da je veći auto bolji pri direktnijem sudaru.

                Jiangling Landwind X6 je recimo ogroman auto, koji je kod ADACa prvi dobio 0 poena na crash testu posle 20 godina postojanja ovog crash testa...

                Comment

                • MOSLER
                  CBC Senator XXL
                  • 27.05.2005
                  • 1064
                  • Niš

                  #83
                  Originally posted by AreOut
                  Postoji jedna jedina dobra osobina veceg vozila, a to je da je sigurniji u direktnom sudaru.
                  Terenci jesu sigurniji pri sudaru sa manjim vozilima od sebe ali kod sudara terenca i putnickog auta sa npr. autobusom bolje ce proci putnici u autu jer ce on bolje apsorbovati udar.

                  Comment

                  • AreOut
                    CBC Senator XXL
                    • 22.07.2006
                    • 590
                    • Zabjelo

                    #84
                    OK aj da se ispravim, u direktnom sudaru sa nekim od 95% manjih vozila na putu

                    Bane ti crash testovi se rade sa udarom u prepreku i tu su manji automobili mozda i bezbjedniji.
                    http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #85
                      A na čemu zasnivaš mišljenje da je veći auto bolji pri direktnijem sudaru
                      ako umesto veci stavimo vece mase, zasniva se na cinjenicama pravila fizike, razmene energije pri neelasticnom sudaru i uvek je u vecem/tezem autu manji uticaj /efekat na putnike dejstva sila.

                      ali ima i dodatnih milion faktora kako ce se zaista raspodeliti sile zavisno od ugla medjuobnog dodira, i... nn razloga zbog kojih nije crno-beli zakljucak.

                      najbolji je auto u kome se nikada ne dogodi sudar, usled svojih osobina dinamicke /aktivne bezbednosti koje uticu na ponasanje vozaca za volanom.

                      nije u svakom autu isti osecaj u sedistu i za volanom, i isti vozaci se razlicito ponasaju, razlicito procenjuju stanje podloge i moguceg trenutnog prijanjanja zavisno od samog vozila (i njegove podesenosti da da takvu informaciju vozacu).
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • 206
                        Admin od ispočetka :)
                        • 09.12.2004
                        • 9548
                        • Beograd
                        • 206

                        #86
                        Zar pitanje nije bilo o SUV-u kao o statusnom simbolu?
                        The difference between men and boys is the price of their toys

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #87
                          Sad moze neko da tvrdi da to nije nesto
                          ja kazem da Kopaonik nigde na celoj planini nema ni blizu neki kao tezak teren, pitoma planina u odnosu na mesta gde sam bio.
                          kada se pomene sneg i led samo se prisetim penjanja na Lovcen, onaj deo iznad mauzoleja do samog vrha.

                          ok, jasnije je sada da SUV je mesavina svega i nije bas kao limuzina ravnopravan u komforu. kao kompromis od svega pomalo i prodje, ja se uvek pitam koliko je taj kompromis bolji od slicnih 4x4 auta za nase evropske uslove.

                          kada pomenu to vazdusno vesanje, da li si probao isti auto sa i bez ?

                          meni to vazdusno vesanje vise izgleda kao danas popularna marketinska akcija nego neko revolucionarno resenje.

                          imam na autu vazdusno vesanje koje sam ugradio, i jedina prednost koju vidim je da mogu da podesavam po zelji tvrdocu.
                          ako pozelim komfor onda mora da bude mekano a tada se i ljulja, i to auto koji je standardno (nizak) sa 143cm visine. to nije nesto izrazeno ljuljanje ali postoji pri vecim brzinama ili kada prodje jako blizu auta dugacki i visoki sleper.

                          kada podesim na tvrdo, ljuljanja nema i vise podseca na karting ali tada je i sa komforom bye bye.

                          ranije sam imao klasicno, nepodesavajuce vesanje.

                          zanimalo bi me da probam Bose-ovo resenje elektro opruga, jer ono sto sam video u TV reportazi po pitanju komfora me je impresioniralo.

                          btw, meni je statusni simbol neki lepo cabrio, ne napadan ali onako gospodski odradjen sa ukusom i merom
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • AreOut
                            CBC Senator XXL
                            • 22.07.2006
                            • 590
                            • Zabjelo

                            #88
                            OT ali sta sa npr. Monroe Sensatrac?!
                            http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c

                            Comment

                            Working...
                            X