Gume - iskustva, proizvodjaci ...

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vujke
    Admin
    • 29.09.2004
    • 1673
    • Mladenovac
    • Daewoo Lanos 1.5SX

    Samo ti napumpaj kako je proizvodjac deklarisao ako vozis fabricku dimenziju. Vulkanizerima odgovara da napumpas manje jer tako guma brze propada.
    while(!asleep()) {sheep++;}

    Comment

    • Ogi
      CBC Senator XXL
      • 07.10.2007
      • 309
      • Beograd
      • Hyundai i30 1,4

      Ali oni mi govore da napumpam VISE, cak je i prokomentarisao "doci ces ti uskoro opet kod mene" u fazonu kada ti gume propadnu... meni pise da zadnje pumpam na 1,8 a on mi kaze da bi tebalo na 2 ! Kaze da bi trebalo i prednje na toliko a ja ih pumpam na 2,3 jer tako pise!

      Comment

      • Flavio
        CBC Senator XXL
        • 13.06.2006
        • 1926
        • 012 Centar
        • KaraWagon 1.4T.Spark

        Ipak ti pumpaj po preporuci Forda .Stetnije je voziti sa nedovoljnim pritiskom ali ni prevelik pritisak nije zdrav.Eventualno,kontrole tacnosti radi, promeni mesto gde dopumpavas/kontrolises pritisak.Ako mozes,gledaj da gume budu hladne(meri pre voznje).

        Comment

        • veljko
          CBC Senator XXL
          • 30.01.2006
          • 476
          • Backi Jarak, NS
          • Volvo V50 DRIVe

          Kolika ce sila gravitacije delovati na neko telo, zavisi od mase i smera kretanja tog tela u odnosu na smer sile. Sto se tice "G" sile koja deluje na ljudsko telo i koju svako od nas ( neko u vecoj neko u manjoj meri) moze da osteti u svakonevnom zivotu, to NIJE sila gravitacije. To je sila kojom se bavi PRVI Njutnov zakon, ili sila INERCIJE. Sto je neko telo izlozenije velikim ubrzanjima ili usporenjima i ova sila vecim intenzitetom deluje na njega. Ova sila deluje i po horizontali i po vertikali. Ali kada telo ubrzava po VERTIKALI, a znamo da po vertikali vec deluje sila gravitacije, u tom slucaju dolazi do sabiranja ili oduzimanja sila u zavisnosti od smera kretanja. Ako se krecemo na gore, sile se sabiraju, ako na dole, sile se oduzimaju.

          Code:
          http://arhiva.elitemadzone.org/t279640-Sila-otpor-potisak-uticaj-sile-na-coveka
          F= m x a


          mogu da razumem da je moguce doziveti silu od 1 G pri kocenju nekim jako dobrim automobilom ali kocenje od 10 m/s2 to nije

          sve moje zabune su polazile od toga sto je predstavljena jednakost izmedju ubrzanja i sile odnosno da je ubrzanje (xxxxxx) od 10 m/s2 isto sto i sila od 1G
          sila se oznacava u N ( kgm/s2)


          i to je tako za svaki auto, pogon ionako nema uticaja u fazi kocenja, a kocenje razvija ubrzanje (tj negativno ubrzanje- usporenje) reda 10 m/s2 ili oko 1g.
          citat je neistinit, odnosno netacan

          a ja sam vodio borbu dokazivajuci i pobijajuci sam sebe al
          ima resenja za sve nedoumice





          Na početku prve sekunde kretanja: vo početna brzina
          na kraju prve sekunde: v1 = vo + a
          na kraju druge sekunde: v2 = vo + a + a = vo + 2a
          na kraju treće sekunde: v3 = vo + a + a + a = vo + 3a
          ...
          na kraju t sekundi: v = vo + t · a
          znaci zakon puta za ovu vrstu kretanja je

          v = vo + t · a

          a srednja brzina je



          za jednako usporeno kretanje
          zakon brzine je
          v = vo - t · a

          zakon puta je


          sad samo uvedi brzinu od 100 km/h i akcelerciju od 10 m/s2


          sto se tice pneumatika
          da li ce netko staviti nove gume napred ili pozadi ocigledno je da ce morati sam da odluci o tome
          najbolja varijanta je da stavi sve 4 gume odgovarajuce za to doba ...

          smatram da me niko nemoze ubediti da ce pri naglom kocenju auto napraviti piruetu, posto bi tada automobili koji su tu vec jedan vek verovatno bili izbaceni iz upotrebe kao opasne naprave ( sto i jesu )

          isto tako da ce potezanjem rucne kocnice auto napraviti piruetu
          sve ovo vazi i za pneumatike koji postuju zakonski minimum, i smatram da je vrsta pneumatika nebitna
          u idealnim uslovima automobil mora da nastavi pravo do zaustavljanja po bilo kom zakonu fizike, posto jednostavno nema razloga da promeni putanju




          Citat:
          [quote:jt04nwqa]-a = XXX m/s2

          naravno da ne pise. odakle ovakva negacija fizicke velicine ?

          ubrzanje se oznacava sa a. to je fizicka velicina.

          i pise se samo a.
          kao sto se temperatura pise samo t ( a ne -t).

          dakle, a= - xxx m/s2
          ili a= + (koje se ne pise u matematici) xxx m/s2

          ili a=0. [/quote:jt04nwqa]


          hvatanje za slamku
          ovo je razlog sto se trudim da napisem sve uslove samo da nebih morao da se ispravljam




          ogi
          slusaj sta vujke prica



          edit
          sticajem cudnih okolnosti tako gde su iksevi stavio sam znak jednakosti izmedju -> inercija i ubrzanje - sto je besmislica-
          Bolje biti sretan nego pametan

          Comment

          • zec
            CBC Senator XXL
            • 05.01.2005
            • 450
            • bgd

            Originally posted by Dren
            Originally posted by zec
            Originally posted by Dren
            Originally posted by zec
            Pireli P400

            P400 nije all-season guma... Ljetna, sa osvrtom na kisu...
            Dok se ne vrate i dok ne stigne novi mish:
            Na gumi pise M+S
            a to ne bi trebalo da bude letnja guma ili ja gresim.
            Provjeri, moje P400A (Aquamille, mislim), su sve samo nisu zimske, ako na njima zaista pise M+S, onda ja to shvatam kao reklamni fazon, ili neku all-season vatijantu... Kada joj vidis saru, potpuno je jasno da ona moze biti zimska, ali samo u Splitu, i to ako ne padne snijeg (onaj koji se uhvati na cesti preko 2 cm)...
            Ne bas zima

            U toj klasi i dimenziji sasvim pristojna guma, bolja od mojih ocekivanja, ali sam vec stavio prave M+S (sa pahuljicom) Pirelli Winter Carving... Za svaki slucaj... Prosla zima je bila slaba, ima da zapada ove godine...

            ZIMA


            Meni je trebala all season guma. Prodaje je beoguma.
            "If everything seems under control, you're just not going fast enough."

            Comment

            • Ogi
              CBC Senator XXL
              • 07.10.2007
              • 309
              • Beograd
              • Hyundai i30 1,4

              Originally posted by Flavio
              Ipak ti pumpaj po preporuci Forda .Stetnije je voziti sa nedovoljnim pritiskom ali ni prevelik pritisak nije zdrav.Eventualno,kontrole tacnosti radi, promeni mesto gde dopumpavas/kontrolises pritisak.Ako mozes,gledaj da gume budu hladne(meri pre voznje).
              Ma vazi, ja kompresor nosim u dzepu...

              Comment

              • Flavio
                CBC Senator XXL
                • 13.06.2006
                • 1926
                • 012 Centar
                • KaraWagon 1.4T.Spark

                Stvarno smesno .Ha,ha !

                Comment

                • prolupator
                  CBC Senator XXL
                  • 02.09.2005
                  • 3968
                  • Zemun

                  @Flavio: Vise nikad nemoj da mu pomognes
                  OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                  prolupator.mojblog.rs

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    sve moje zabune su polazile od toga sto je predstavljena jednakost izmedju ubrzanja i sile odnosno da je ubrzanje ili inercija od 10 m/s2 isto sto i sila od 1G
                    sila se oznacava u N ( kgm/s2)

                    moram da te razocaram...

                    ubrzanje NIJE isto sto i inercija.
                    ubrzanje je karakteristika promene stanja kretanja tela.

                    inercija je karakteristika zadrzavanja stanja kretanja tela.

                    g NIJE sila vec ubrzanje, i to tacno odredjene vrednosti koja iznosi a= 9,81 m/s2 (konstanta)

                    gravitaciona sila jeFg= g x m (masa).


                    ubrzanje i sila nikako nije niti isti pojam, a kamoli postojanje jednakosti.

                    i ne pise se G, vec jedino i iskljucivo g.
                    (razlika je ogromna u fizici).

                    kao sto je a oznaka za ubrzanje dok je A sasvim druga oznaka (rad).

                    verujem da u blizini, ili na netu, imas dostupan neki skolski udzbenik iz fizike. pogledaj tamo definicije...

                    poz.

                    PS. Reno Klio izmerena vrednost kocenja, 8,83 m/s2po suvom (ili 0,90 g)
                    spada u najobicnije automobile kakvih se prave milioni komada sirom planete a koji imaju uporedive slicne rezultate dejstva kocionog sistema.

                    standard konstrukcije vozila danas.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      smatram da me niko nemoze ubediti da ce pri naglom kocenju auto napraviti piruetu, posto bi tada automobili koji su tu vec jedan vek verovatno bili izbaceni iz upotrebe kao opasne naprave ( sto i jesu
                      tako podesen auto kako ti zelis da napravis izmenama fabricke konstrukcije, jeste opasna naprava, i jeste odavno izbacen iz serijske proizvodnje svih fabrika na planeti.
                      samo ti se ukazuje da od normalnog sigurnog auta ne pravis opasnu napravu koju nisi u stanju da kontrolises u kriticnim uslovima prijanjanja sa podlogom.

                      pogledaj sta pisu fabrike guma na svojim sajtovima, to su pisali strucni ljudi, profesionalci.

                      sve ovo vazi i za pneumatike koji postuju zakonski minimum, i smatram da je vrsta pneumatika nebitna
                      lepo je sto ti smatras kako vec smatras, ali molim te nemoj drugima pogresno da savetujes i drugima pravis (potencijalni) veoma opasan problem.
                      da je svejedno zimski ili letnji, ne bi ni postojala preporuka zamene zimi, niti bi se iz dosade proizvodili zimski pneumatici.

                      u idealnim uslovima automobil mora da nastavi pravo do zaustavljanja po bilo kom zakonu fizike, posto jednostavno nema razloga da promeni putanju
                      jos kada bi naveo koji je to konkretno zakon fizike, i obrazlozio da li razliicite po osobini gume na vozilu odredjuju idealni uslov kretanja...

                      da te podsetim, cela problematika i jeste zato sto ZIMI nisu idealni uslovi, a pogotovu NAMERNIM razdesavanjem konstruktivnih osobina auta POGRESNIM postavljanjem vrste guma kako ti preporucujes.

                      auto koji mi vozimo jesam po sebi debalansiran rasporedom masa, a masa je kriticni faktor koji odredjuje ponasanje pri promeni stanja kretanja.

                      vec i sam vozac koji sedne, vrsi poremecaj balansa masa.

                      da se podsetimo, sve fabrike automobila i sve fabrike guma eksplicitno preporucuju bolje po trakciji gume uvek pozadi.

                      praksa se potpuno poklapa sa takvim prepolrukama.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • doc Leon
                        CBC Član
                        • 07.11.2007
                        • 52
                        • Jajce

                        Originally posted by veljko
                        Na početku prve sekunde kretanja: vo početna brzina
                        na kraju prve sekunde: v1 = vo + a
                        na kraju druge sekunde: v2 = vo + a + a = vo + 2a
                        na kraju treće sekunde: v3 = vo + a + a + a = vo + 3a
                        ...
                        na kraju t sekundi: v = vo + t · a
                        znaci zakon puta za ovu vrstu kretanja je

                        v = vo + t · a

                        a srednja brzina je
                        covjece koliko volova...izgubio sam se u stali...
                        tek kad sam se ozenio shvatio sam sta je sreca...
                        ali tad je vec bilo prekasno
                        http://www.foto-video-micko.blogspot.com/ check it out

                        Comment

                        • Zloca
                          CBC Senator XXL
                          • 21.12.2005
                          • 510
                          • Novi Sad
                          • Astra bertone turbo

                          Da li je neko cuo za Olimpus (tako nekako) gume, italijanske? Video sam pre neki dan, dosta su povoljne, a ima raznih dimenzija, 3 god garancije, npr. zimska 185/65/14 kosta 2600-2700 din, dok takva wintera 3400 din. Pipao sam, mekana, nije neka plastika.
                          MESTO ZA VASU REKLAMU!

                          Za samo 1000 din mesecno! :-)

                          Comment

                          • Ogi
                            CBC Senator XXL
                            • 07.10.2007
                            • 309
                            • Beograd
                            • Hyundai i30 1,4

                            Stvarno smesno o kakvim stvarima vi ovde govorite... ne znam da li pokusavate da fascinirate ljude vasim znanjem fizike ili sta ali veoma smarate, mene barem... ovo verovatno niko normalan niti cita niti ga zanima... ljude zanimaju konkretni primeri u voznji a ne filozofija koju vi forsirate... :x

                            Comment

                            • JNC
                              CBC Senator XXL
                              • 19.12.2006
                              • 1332
                              • Beograd

                              Pa konkretno u voznji je pokazano da treba nazad, kao sto je receno i kao sto preporucuje svaki proizvodjac guma, a i automobila, ali sta da se radi kad neko misli da zna bolje, od dugogodisnjeg iskustva voznje i raznoraznih testova.

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                filozofija koju vi forsirate
                                filozofija ?

                                egzaktna nauka da egzaktnija ne moze biti.
                                koje primere cinjenica o trakciji bi ti nama predstavio kao relevantne.

                                posto kazes da nisi citao a da te ipak ometa text koji nisi citao , odgovore si mogao da pronadjes u uputsvima fabrika guma i automobila.
                                linkovi su dati, jedan klik misem.
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X