Ja pokusavam da ne kupim Hitris na sve nacine! A-drive stvarno nije dobro prosla na ADAC testu, snaci moracu da se preorijentisem ili na C-drive (po ADAC-u preporucena) ili na nesto drugo!
Tiha... Vec smo, cini mi se, diskutovali na tu temu negde. Buka je osnovni razlog koji me odbija od Hitrisa. Sva sluzbena vozila sa Hitrisima na auto putu prave buku kao da je otisao lezaj tocka! Znam, znam vec si rekao kako je tebi tiha i sl. Ali ocigledno je ta buka u autu izuzetno zavisna od licne percepcije, sto je meni bucno tebi mozda nije, ne znam! Ajde ako jos neko vozi hitrise nek napise svoje misljenje o tome!
Tigar je jedino bolji od Trajala,mozda i Save,ali nemoze da se meri sa Yokohamom ili bilo kojom drugom ozbiljnijom gumom.
To pricam iz iskustva jer sam vozio vecinu Tigrovih guma,sto zbog cene sto zbog "kupuj domace".
Najveca zamerka kod Tigra je sto nema garancije (bar ja ne poznajem nikog kome su priznali reklamaciju),drugo je gramaza pri balansiranju,na istim felnama kod tigra ide 25 gr pa navise.kod yokohame i michelina 0-10 gr.Ja sam jedva "ubedio" prodavca u Tigrovoj prodavnici u Zemunu da guma koja trazi teg od 100 gr. je NEISPRAVNA(felne su odlicne).
Misho razlika u ceni u toj dimenziji nije velika izmedju Tigra i Michelina energy ili Yokohame,kolika je razlika u kvalitetu.
Otkad je Hitris "udobna putnicka guma" ?
Mnogi vozaci imaju rekao bi bolesne "sportske" ambicije a nemaju ni automobile za to u pravom smislu reci.
Za nesto iole blizu sporta treba zrtvovati MNOGO toga za sta skoro niko normalan uopste nije spreman.
Skidam kapu ljudima koji imaju automobile SAMO za to i koji su Spartanci.
Mislim da je najbolji reper za izbor gume one sto se reklamiraju da imaju smanjenu potrosnju goriva (eco). Takve gume su tihe, relativno jevtine, dosta dugo traju, ali nemaju ekstremno dobre dinamicke karakteristike sto vecini vozaca nije ni potrebno a ko zna zasto bi hteli. Prvo sto im posle smeta je povecana buka koja obavezno prati gume sa jako dobrim gripom.
U pravu si Zokii.
Smatra se da je DO 20-25g normalno.
Mislim da tu ima jos jedan problem. Koja je logika da neko ko malo vozi auto kupi skupu gumu? Ostarece i bice "za bacanje" pre nego sto se istrosi 30%.
Otkad je Hitris "udobna putnicka guma" ?
Mnogi vozaci imaju rekao bi bolesne "sportske" ambicije a nemaju ni automobile za to u pravom smislu reci.
Za nesto iole blizu sporta treba zrtvovati MNOGO toga za sta skoro niko normalan uopste nije spreman.
Skidam kapu ljudima koji imaju automobile SAMO za to i koji su Spartanci.
Mislim da je najbolji reper za izbor gume one sto se reklamiraju da imaju smanjenu potrosnju goriva (eco). Takve gume su tihe, relativno jevtine, dosta dugo traju, ali nemaju ekstremno dobre dinamicke karakteristike sto vecini vozaca nije ni potrebno a ko zna zasto bi hteli. Prvo sto im posle smeta je povecana buka koja obavezno prati gume sa jako dobrim gripom.
Ovo potpisujem. Meni su sa autom stuigle Michelin Energy i mogu da kazem da su se odlicno pokazale. Naravno nemaju najbolje vozne karakteristike, u extremnim zituacijama sigurno da postoje gume koje bolje drze ali ja ni u jednom trenutku nisam primetio da mi je to problem, a umem itekako da nagazim po krivinama. A sa druge strane tihe su i prilicno trajne - trenutno su na 42000 a posto sada kupujem zimske (do sada sam auto vrlo malo vozio u toku zime) na prolce ce ih najverovatnije zameniti iste odnosno aktuelne michelin Energy. Sara josuvek nije ni blizu indikatora alarmantne potrosenosti ali ipak su prilicno stare tako da ce da se menjaju.
Ne vidim uopste razlog da na auto od 100ks stavim neku Potenzu ili Pilot Primacy...
Sto se zimskih tice odluka je pala - Michelin Pilot Alpin - najvise zatosto su od Alpin skuplje 400 dinara, a ipak je razlika u klasi!
Na plin se kuva, na dizel se greje a na benzin se vozi - a ja krenuh da se bavim grejanjem...
U 195/50 15 Hitris sam plaćao 2800 din, a prva normalna guma (Toyo T1R ako se dobro sećam) koštala je 4500 din. Michelin i Bridgestone su bile oko 5500 din. Po meni, ne može Hitris da bude 2x lošiji ali dobro...
A u vezi energy saving pneumatika, imate test u emisiji Fifth Gear: nema govora o nekim uštedama goriva, u pitanju su mizerne cifre. Samo marketing. Jedva same sebe otplate, ako i to uspeju
Naravno da znam da je to marketing - Michelinove nize serije su "Energy" ali mislim da ih je bilo blam da nazovu gume "Economy" pa su smislili ovo... Inace rec ej o kvalitetnim pneumaticima za taj rang ali od njih ne treba ocekivati nista specijalno. A sto se tice ustede goriva uz pomoc pneumatika - samo redovna provera pritiska i nista drugo inace te price da neki pnaumatik stdi gorivo to je isto kao i prica da ulje stedi gorivo... Marketing!
Na plin se kuva, na dizel se greje a na benzin se vozi - a ja krenuh da se bavim grejanjem...
Sto mu gromova. Na 150+ mi se čuje samo vetar i naftarica kako grokće, a kad stisnem kvačilo samo vetar. Na krstarećih 110-120 možeš i da odspavaš malo za volanom, da stigneš odmoran na odredište.
Vozio sam ih na kumovoj Omegi i tu su me kupile "tišinom". Kod mene se isto ponašaju kao kod njega, prosto ne mogu da verujem da kod tebe Mišo na svim kolima prouzrokuju toliku buku? Ja sam ih doduvao, umesto 2.1/2.1 (2.3/2.3 za putovanje) držim 2.6/2.4, pokazalo mi se kao skroz optimalno. Možda ima neke veze sa pritiskom?
Postoje delovi asfalta po gradu koji su katastrofalno odrađeni i tu guma brunda, ali tu će svaka guma da brunda.
Zašto baš Yokohama C-Drive, što ne neku od izdvojenih guma sa ADAC testa, koje su u vrhu? Pretpostavljam da kad već ideš na gumu više klase, tu se otvaraju razne opcije. Nemam pojma za neki relevantniji test od ADAC-a, mada su oni napljuvali Winteru, a ja se sit navozah zimus više puta po Kopaoniku, i jednom po nezamislivom kijametu na Durmitoru, kad mi je vetar otkinuo blokator suvozačkih vrata, sreća bez bilo kakvih posledica sem slomljenog blokatora.
Ne brže od života. Vodite računa sa kim sedate u kola kao suvozač.
za trajnost jos ne znam, pise na boku da je faktor 400 sto bi trebalo da odgovara oko 80.000-100.000 km prosecne voznje, ali po mom iskustu Energy je prilicno bucna guma.
toliko da vec smeta. sledeca letnja nece biti Energy..
buka koju stvara guma je tolika da se cak cuje i kada se prelazi preko bele isprekidane linije na kolovozu, ili preko pesacke zebre i slicno.
nisam i nemam cime da izmerim, ali pravi po proceni bar 50 dB buke i podseca na buku koju pravi motor brisaca kada radi ili automat migavaca.
Tigar Wintera je prilicno tisa guma i ja do sada sa 3 serije te gume nisam primetio ni slicnu bucnost.
Rekoh na prosloj strani,stavio sam umesto zadje 2 Hitris,2 Wintere.Zasad primecujem da je Wintera tisa.Inace,vozim (vozio) 4xHitris.Nije nesto ultra tiha a imam utisak da nije ni nesto naporno bucna,iako jeste bucnija od Wintere.
Buka gume zavisi od dezena najvise. Najtise su tzv. salonske gume ali su i najgore po svim drugim karakteristikama osim po faktoru trenja sto znaci i manja potrosnja goriva. Teoretski naravno. U praksi teze merljivo.
Zato se i kaze da econo gume manje trose goriva jer su sa starinskim prostim dezenom uradjenim na moderniji nacin. Valjda zbog vizuelnog efekta ili mode. Sta znam.
Muka je sto su prirodno tihe gume ili predvidjene za mala vozila za voznju mahom po gradu ili za teske velike automobile koji su danas i onako jako dobro izolovani pa ne verujem da bi se cula previse buka ni od bucnih guma.
Econo gume NISU za brzu voznju a narocito ne kad je kisa ili mokro jer nemaju ni slucajno te karakteristike kao neke naprednije gume.
Malo je nezahvalno direktno uporedjivati zimske i letnje gume po pitanju buke jer su bas u svakom smislu razlicite.
Povrsina po kojoj se vozi u velikoj meri igra ulogu kad je buka u pitanju. Takodje je bucan asvalt po mnogim pitanjima bolji nego onaj tihi gladak. Beton opet ima neke trece karakteristike i takodje je prilicno bucan po prirodi.
Zašto baš Yokohama C-Drive, što ne neku od izdvojenih guma sa ADAC testa, koje su u vrhu? .
Vrlo prosto, pobednik ADAC testa guma, Bridgestone Turanza ER300 u mojoj dimenziji kosta 8 i kusur hiljada dinara! Ipak malo suvise! I u testu nije u pitanju Yokohama C-drive nego A-drive. C-drive je visa klasa!
Mada iskreno, ne znam sta da mislim o tim testovima guma ima podosta kontradiktornih.
Wintera je nešto najbučnije što sam ikad imao na svojim kolima (ako izuzmemo ćaletovu Nivu). Istina, nikad nisam vozio neka posebno dobra kola, a od guma Sava najčešće, Marshall (Kumho), Michelin, sad Hitris i Wintera na Stilu.
Hitris na mom autu, Fiat Stilo naftarica - ne postoji, sem kad se naiđe na hrapav asfalt.
Wintera jeste tiha do nekih 110-120, na 130 već postaje problem, preko više nema razgovora u vozilu, bila napred ili pozadi, nema veze. Drugi par guma je Michelin Alpin 3, po svemu mnogo bolje nego Winter1, sem kad dođu na sneg, tu je Tigrica šije primetno.
Mada iskreno, ne znam sta da mislim o tim testovima guma ima podosta kontradiktornih.
Potpuno se slažem. Winter1 je poprilično iskritikovana na ADAC sajtu, a Alpin 3 spada u preporučene pneumatike. S obzirom da Tigrici mogu da zamerim samo buku i ništa više, ako i dalje budem vlasnik ovog auta i sledeće zime, i Alpin 3 lete napolje za novi par Tigrica. Jako retko vozim preko 120, iz previše razloga, tako da realno problem buke uglavnom ne postoji.
Ko ima bilo kakvu dilemu, ja se drugarski nudim da vidi kako na Stilu funkcionišu realtivno nove Hitris gume ('08), a uskoro će Winter1 na njih, pa mogu da se uvere i sami u to šta ove pišem.
Inače, u uputstvu za Stila sam pronašao da se zimske gume pumpaju na +0.3 bara u odnosu na letnje. Moguće je da će to da Winteri smanji buku. Kod mene su vulkanizeri naduvali na oko 2 bara, ja sam posle malo dodao, ali to još uvek nije na preporučenih 2.4, odnosno 2.6 bara za opterećen auto i duža putovanja.
Ne brže od života. Vodite računa sa kim sedate u kola kao suvozač.
Comment