Koji akumulator da kupim?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nikaragva
    CBC Senator XXL
    • 03.06.2008
    • 521
    • B. Palanka
    • Opel Astra h 1.9CDTI 16V

    Odg: Koji akumulator?

    Pa ono "oko" za gledanje je bilo sivo. Auto nije mogao ni da zz, a kamoli zavergla. Jos sam ga ostavio u kuhinji da se puni preko noci . Necu to vise raditi

    Kada sam stavio akumulator, zaverglao je kao ludak, u delicu sekunde upalio

    Od sad cu ga puniti vikendom, ili barem svaki drugi, da prezimimo, pa na leto cemo videti sta i kako.

    Da li neki od ovih novjih punjaca (oni sto imaju po marketima, ne nesto skupo, skuplje od samog akum), vode racuna o svim tim detaljima? Tempratura, vlaga, prvo const I, pa const U, polozaj zvezda, polova (zemljinih) Ili samo "krka" elektrone ka akumulatoru kao i ovaj 30to godisnjak?
    Last edited by nikaragva; 28.11.2011, 11:04.

    Comment

    • expendable
      CBC Senator XXL
      • 04.11.2009
      • 3662
      • Bor

      Odg: Koji akumulator?

      Kako koji. No zaista nisam skoro ni gledao niti me mnogo zanima (iskreno). To će vam drugi bolje reći.
      To što je struja krenula od 3A za prilično prazan akum. od 60Ah znači da sam uređaj i ne može (mnogo) više, eventualno do 4 ili 5A (znači ima limit u amperaži što je i logično). I izgleda da je ipak više za malo manje (recimo 45Ah) akum. idealan (da vreme punjenja bude kraće i da krene sa približno 1/10 struje od kapaciteta, manji odnosi, veće struje nisu ni dobre).
      Mada kao što ste eksperimantalno i pokazali može da se koristi i za nešto veće kapacitete (uz duže vreme punjenja) ako se ne radi o "Ca-Ca" tehnologiji.
      Zapravo ste uradili pravu stvar, nego sam upozorio da je mogla "sreća junačka" i da vas ne služi.
      Naravno glavnu stvar je odigrala "Iskra" koja je napravila prilično siguran uređaj.
      Kuhinja ... pa bolje nego soba. Ipak još je bolje (bar) kupatilo ili neki podrum.
      Zavisno od napona je bolja niža ili viša tempetura ali mislim da bi bliže sobnoj bilo bolje (pa ste i tu odigrali dobar potez); mada je pitanje nisu li "štimovali" napon na temp. oko nule (tipično za početak zimskog prerioda i garaže).
      Pozz
      Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        Odg: Koji akumulator?

        To što je struja krenula od 3A za prilično prazan akum. od 60Ah znači da sam uređaj i ne može (mnogo) više, eventualno do 4 ili 5A (znači ima limit u amperaži što je i logično)
        dodajem i mogucnost da su ploce sulfatizirane odnosno povecan unutrasnji otpor akubaterije pa ne moze da primi vecu struju iako je prazan.



        Slazem se sve da je 0,025mV/C preciznije pratiti kao smernicu za temperaturnu kompenzaciju napona punjenja.

        I da dodam za impulsni desulfator se na najvise mesta navodi da je optimum frekvencija od 1052 Hz uz amplitudu impulsa od oko 6A a prema iskustvima sa malim starter akubaterijama kakve su najcesce u nasim vozilima.

        Za merenje stanja akubaterije pogodno je koristiti spektralni merac impedanse koji omogucava dublju analizu stanja baterije a bez termickog soka (velikih struja kod klasicnog ispistivanja viljuskom malog omskog otpora). Ima gotovih instrumenata po svetu, kod nas nisam ni trazio niti vidjao u prodavnicama. takav iinstrument bi trebao da omougci bolji uvid u stvarno stanje u odnosu na voltmetar metodu.
        Last edited by sw.brick; 28.11.2011, 14:02.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • Franjo
          Banovan
          • 14.08.2009
          • 2831
          • Inđija - Beograd
          • Renault megan II res

          Odg: Koji akumulator?

          Originally posted by expendable View Post
          Ako radi na konst. naponu u početku uvek daje veću struju koja pada kako se akum. puni. Ako je voltaža dobro odmerena (kod starih nekih 14-15V) ne bi trebalo da bude problema. Ipak obilazite "sistem" s vremena na vreme.
          Ponavljam idealno bi bilo puniti konstantnom strujom (1/20 kapaciteta ili 1/10) ili prvo konst. strujom pa konst. naponom.
          Molim, stručno objašnjenje, kako DOPUNJAVATI accu konstantnom strujom? Koji su to uređaji i koje struje? Znači, formiran akumulator, delimično ispražnjen upotrebom, ili stajanjem.

          I moje iskustvo je, da prazan accu u startu "povuče" maksimalnu struju, koju daju punjači za kućnu upotrebu, većinom 5A i 6A na 12V. Već, za kratko vreme, struja postepeno pada. Nakon dopunjavanja, ne sećam se, da je struja punjenja padala ispod 1A.

          Što se tiče sulfatizacije, mislim, da nije u ovom slučaju problem samo u pločama, već i u mostovima. Često, samo jedan, pa V-metar pokaže oko 9V.

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            Odg: Koji akumulator?

            Na uredjaju namestiti polozaj dugmeta za regulaciju jacine struje na I=C/10
            Na primer aku od 66Ah ima C=66 pa se struja namesti na i=const= 6,60A

            Aku se puni tom strujom (ako moze tj ako prima struju u sebe zavisno od unutrasnjeg otpora) predefinisano vreme (prva faza punjenja).

            Zatim po isteku vremena ili detekciji pada struje ispod predefinisane jacine punjac prelazi u u=const= xx (yy,zz) koji zavisi od hemije akubaterije tj tipa izrade. To je druga faza punjenja.

            Nakon toga prelazi se odmah u cetvrtu fazu punjenja ako je potrebna desulfatizacija odnosno izjednacavanje hemije u celijama. Puni se sa u= const= A (B). Ova faza se ne sprovodi svaki put pri punjenju akubaterije vec po potrebi.

            Po potrebi odrzavanja u pripremi pre ili posle gore navedene faze se punjac podesava na U=const= 13,1 ili 13,8V zavisno od vrste i namene akubaterije. Ova treca faza se jako cesto koristi za pripremu baterija u UPS uredjaju za besprekidno napajanje.

            Osim ovih opstih zakonitosti pri punjenju akubaterija sa sumpornom kiselinom kao elektrolitom (tecni ili amorfni svejedno) postoje posebni algoritmi podesavanja krive I i krive U pojedinih proizvodjaca.

            Recimo Eaton koristi svoju patentiranu varijantu ABM punjaca (trgovacki naziv) koji ima i petu fazu koja ukljucuje potpuno iskljucivanje punjaca za odredjeni broj sati sa I=0 a potom i setu fazu koja prema programu u tacno odredjenim intervalima ukljucuje akubateriju u rezim praznjenja tokom koga prati delta U pad napona uz izmerenu struju. Time se procenjuje stanje akubaterije tj njeno zdravlje.
            Na osnovu toga softver "pali lampicu" tj aktivira dijagnosticki kod koji ukazuje na to sta treba preduzeti dalje (kao preporuku korisniku) kao sugestiju strucnom licu koje vrsi punjenje akubaterije.

            Ima i drugih algoritama, Alpha (kanadski brend) ima slicno ali drugacije resenje, APC ima takodje svoju varijantu, Saft Nife francuski ima svoje preporuke Yuasa svoje itd.

            To su dosta slicne faze u svemu ali ima razlika u odredjivanju I i U koje se trebaju primenjivati odnosno programiranje firmvera punjaca.

            za 19 godina bavljenja akubaterijama nekoliko puta su firme menjale svoje preporuke sto usled zamene akubaterija drugim modelima sto zbog promene algoritma tj filozofije kako najefikasnije puniti i prazniti baterije.


            Fizika i narocito hemija je kod svih proizvodjaca univerzalna ali sastav (odnos elemenata) komponenti u proporciji nije isti sto ima i drugacije ponasanje akubaterija u praksi.


            Sve ovo je vrh ledenog brega, posto postoje i zimski i letnji tipa automobilske akubaterije koje imaju nesto drugaciju hemiju tj drugaciju koncentraciju kiseline i time drugacije algoritme upotrebe.

            Nasa klima je jako zahtevna i akubaterija kod nas leti treba da ima letnju kiselinu a zimi zimsku kiselinu za optimalan rad, ali kako to nije prakticno za korisnika obicno se upotrebljava samo zimska kiselina (koncentracija).

            Ima tu jos price da li se koristi demineralizovana i dejonizovana voda koja je nastala obradom tecne vode ili se koristi destilovana koja je nastala kondenzacijom gasovite vode.


            Za svakih 10C povecane temperature elektrolita brzina hemijske reakcije se udvostrucava.
            najbolje se punu akubaterija kada se postavi na neki grejac, tj u recimo rernu sa kontrolisanom temperaturom. Samo punjenje (kao i praznjenje) oslobadja toplotu pa uvek treba obratiti paznju i da elektrolit ne predje granicu od 55C.
            itd....citava jedna mala nauka koju pokusavaju da uproste proizvodjaci akubaterija kompromisnim resenjem uz najdesntoacvniju mogucu upotrebu vidljivu korisniku.

            U sustini, akubaterija je jako komplikovan sistem koji zaivisi od struje, napona, omskog otpora potrosaca, od impedanse / povratnih impulsa (recimo iz zavojnice elektromagneta) i bitnog uticaja radne temperature same baterije.


            ps. sigurno ce se naci nega greska, tema je obimna pa uvek citati fabricka uputstva i pre svega pratiti dijagrame kriva punjenja i praznjenja jer oni najvise objasnjavaju. od mene toliko, za vise detalja mislim da je bolje konsultovati knjige iz oblasti za jasnija objasnjenja.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • Chubbs
              Everybody lies
              • 29.01.2006
              • 5807
              • Novi Sad
              • Audi A6 1.8T

              Re: Koji akumulator?

              jeste, letnja i zimska kiselina. i mocarta da mu pustim dok je nocu parkiran u garazi, da se ne oseti zapostavljeno i da mu to ne uz****, pardon, potrese elektorlite.
              You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
              Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
              Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

              Comment

              • comi 1342
                Moderator
                • 28.09.2005
                • 1126
                • NS
                • Giulietta ,PUG 106,

                Odg: Koji akumulator?

                Ova sprava radi sve faze koje je Brik opisao, i još neku više, prikopčaš... i ne misliš.
                Dead batteries cause 50% of roadside calls. Regular use of battery chargers 12V can triple battery life, and support greener driving. Read more on ctek.com.
                "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
                "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

                Comment

                • kristina990
                  Banovan
                  • 13.04.2009
                  • 1066
                  • Srbija

                  Odg: Koji akumulator?

                  meni pouzdanije deluje ova

                  Comment

                  • gorans
                    CBC Senator XXL
                    • 09.03.2010
                    • 1525
                    • Beograd

                    Odg: Koji akumulator?

                    Kupio sam za delove neku krsinu od nissana sa dizel motorom koji je gotov i covek mi iz garaze da akumulator,kaze evo ti ovaj akumulator nasao sam ga pored puta,mozda ti posluzi za nesto.On sav prljav i nikakav a na njemu natpis Energizer 56Ah 480A.Jutros ga stavim u taj krs od auta da vidim jel ima snage da vergla na -5 stepeni.Ljudi moji,ne mogu da verujem koliko to vrti bez posustajanja.Verglao sam jedno 3 minuta i na kraju je upalio.Non stop vrti istom brzinom a boga bitaj koliko je star.Sve pohvale za Energizer

                    Comment

                    • expendable
                      CBC Senator XXL
                      • 04.11.2009
                      • 3662
                      • Bor

                      Odg: Koji akumulator?

                      Šteta što Veliki Andrić nije znao za ovu priču. Mogao je da napravi nastavak "Znakova pored puta" ... ZPP II - Akumulatori pored puta

                      Zaista dobar primerak (i reklama - samo tako).

                      Sve ono o punjenju što rekoh (i bejah dopunjen) ne morate preterano ozbiljno da shvatate jer se radi o idealnom (uglavnom servisnom punjenju). Produžava vek godinu-dve ali nije od značaja.
                      Više je za stacionarne uređaje mada je dovoljno to što oni sa konst. naponom imaju ograničenu struju (inače bi ispražnjen cimnuo i svih 20 ili 30A).
                      I više je bitno kod stacionaranih a ne starterskih baterija. Kod starterskih nije glavna stvar izvući maksimalnih 300 ili 500 (ili 700) ciklusa punjenje-pražnjenje nego da se dopunjuju i drže skoro napunjeni. Tako će biti najpouzdaniji i najtrajniji.
                      (da ne bude zabune, a ionako sam se odjavio iz teme ).
                      Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        Odg: Koji akumulator?

                        epilog Banner akubaterije: punjena 2 puta, postignut napon otvorenog kola od 12,64V a na testiranju struja 423 Ampera po EN (nominlano 540A) pri cemu je test aparat (racunar za testiranje original Banner) postavio dijagnozu da je odsluzio svoje(isprintan izvestaj merenja sa zakljuckom da je za zamenu) te je shodno tome uvazena garancijska reklamacija i zamenjen za novi istog tipa i modela, bez naknade.

                        vrlo korektan i profesionalan odnos servisa, imao sam zamenski aku par dana na upotrebi, ljubazna komunikacija, u svemu ispostovan dogovor kao i obavestavanje telefonom tokom postupka reklamacije. Za servis/ uvoznika cista desetka za poslovnu etiku.

                        Akubateriju sam morao u postupku reklamacije da vratim, tako da nemam mogucnosti za otvaranje i fizicki pregled sta se zapravo dogodilo unutar celija i do koje faze je ostecenje.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • expendable
                          CBC Senator XXL
                          • 04.11.2009
                          • 3662
                          • Bor

                          Odg: Koji akumulator?

                          I sve ovo u zemlji Srbiji?!
                          Svaka čast, 10/10.

                          Možda i drugi imaju ovakav odnos sa potrošačima ali čisto (po)sumnjam. Voleo bih da čujem.
                          Ovakav način priznavanja garancije vredi više od same njene dužine. Pa čak i više nego nijanse u kvalitetu (koje obično ostanu i neprimećene).
                          Zaista za svaku preporuku.
                          Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                          Comment

                          • kristina990
                            Banovan
                            • 13.04.2009
                            • 1066
                            • Srbija

                            Odg: Koji akumulator?

                            evo i negativno iskustvo...
                            moj black horse je pre desetak dana završio na reciklaži nakon što je jedva izgurao dve i po godine,prvi problemi su se javili nakon godinu i po dana i već je tada bio zreo za zamenu reč je akumulatoru od 66 Ah merenje na testeru mi nije predočeno jer bi verovatno pokazalo i lošiji rezultat od nominalnih 540 A(EN)od sw.brickovih....naponski prag je bio dobrano ispod propisanih 8 V,ali ni to nije bilo dovoljno da zamene očito loš akumulator ...
                            dva puta nošen u servis preko zime gde je dopunjen,izdržao do sledeče jeseni..
                            evo rezultata merenja





                            znači garancija praktično ne postoji....
                            svaka čast Banneru...

                            Comment

                            • kristina990
                              Banovan
                              • 13.04.2009
                              • 1066
                              • Srbija

                              Odg: Koji akumulator?

                              posto nemam mogućnost izmene posta mislim da će se sad videti,može urednik da edituje gornji post...

                              Comment

                              • BMWM5
                                CBC Član
                                • 23.09.2009
                                • 81
                                • Beograd
                                • Trenutno prazna

                                Odg: Koji akumulator?

                                Gledao sam akumulatore i citao sta ste sve pisali na forumu, treba mi novi jer je moj otisao u (vecna lovista)...

                                Nasao sam Varta Blue Dynamic 52Ah, 470A, 36m garancija, 6290,00 i ako se donese stari akum dobije se jos 500,00din popusta, mada mislim da je to bolje od,
                                Exide Excell 50Ah, 450A, 36m garancija, 6400,00..?

                                treba mi za Opel Vektru B 1.8i 16v, 2001god, sta vi mislite ili mi predlazete nesto drugo...????
                                BMW GPower

                                Comment

                                Working...
                                X