auto klima - ugradnja

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zuckovacmc
    CBC Početnik
    • 14.03.2011
    • 1
    • Srbija

    #91
    Re: auto klima - ugradnja

    Imam jedan kombi Mercedes Sprinter bio je teretni a sada je prebacen na putnicki, tu je problem sa klimom, ne zadovoljava prostor, ubacio bi jos jedan isparivac, da li je to izvodljivo i da li kompresor ima znage za jos jedan isparivacz?

    Comment


    • #92
      Vidim da tema nije aktivna neko vreme, ali ajde da postavim pitanje mozda ce neko znati odgovor.
      naime imam auto volkswagen fox (http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Fox) 1200 kubika. Interesuje me da li je moguce u ovj auto ugraditi klimu, gde i koliko bi kostalo?
      Unapred hvala na odgovorima...

      Comment

      • krume
        CBC Član
        • 15.11.2011
        • 20
        • Prilep

        #93
        Odg: auto klima - ugradnja

        Zdravo prijatelju, da se i ja malo uklucim u temu...... kako sam i ja poduzeo istu korak sa ugradnju klime (Renault Clio II 1.2 16V) sve sam slozio kako treba oko mehanicke delove, kom, cevi, mali i veliki hladnjak, hladnjak vode i perke....... ali zapeo sam na instalaciji. dali mi mozete pomoci oko instalacije?????
        ja imam i unutrasnju i vanjsku instalaciju (komplet) od Clio II Dti i nasao sam sve zice koje idu od presostata i od kompresora, i polako kako se krecu prema nazad takoreci prema kabini i zapeo sam kad mi sve zice zavrse na jedan konektor i sad neznam kako i sto .....

        Comment

        • krume
          CBC Član
          • 15.11.2011
          • 20
          • Prilep

          #94
          Odg: auto klima - ugradnja

          Da moguce je druze, samo treba da vidis dali taj model auta izlazi sa klimom, ako zlazi sa klimom, najbezbolnija, najbezbednija i najjeftinija varijanta je da nadzes takav ist auto na otpadu i da skines klima sistem i instalaciju i da ugradis na tvoj,
          Ovo ti kazem is licnog iskustva posto sam zaglavio kod mene ne moj auto Renault Cio 1.2 16V, sistem je bio ok sa svih djelova i tu nema mane, ali nisam imao instalaciju i sad neznam od kud da krenem, na velike sam muke

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #95
            Odg: auto klima - ugradnja

            Ako nije u pitanju kompjuterski upravljana automatska klima sa ventuilacijom, savet je da skines sa neta Renault servisno uputstvo a zatim da napravis prema elektricnoj shemi samostalno potrebnu dodatnu instalaciju, nekoliko zica.

            Ako je klima sistem spregnut sa paljenjem ubrizgavanjem, raznim drugim ECU ima ukljucico i razne servo motore u kabini za presumeravanje i regulaciju kolicine vazduha onda je prakticno jedino isplativo da ili kupis u prodavnici kao rezervne delove ili sa nekog havarisanog auta a da to nije osteceno.


            Klasican klima sistem bez kompjuterske kontrole je vrlo jednostavan, presostat niskog pritiska upravlja kompresorom, zastitni prekidaci visokog i niskog pritiska upravljaju aktiviranjem ventilatora kondezatora odnosno iskljucuje kompresor kao zastitu u slucaju da je iscurio rashladni fluid.


            Ima nekih 3-4 zice koje odredjuju kompletno upravljanje kompresorom.

            Ako je softversko upravljanje kompresorom ranije spomenuto uz integraciju sa drugim ECU sve je mnooog komplikovanije, ne i nemoguce ali zahteva dosta truda vremena i posvecenosti problemu.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • krume
              CBC Član
              • 15.11.2011
              • 20
              • Prilep

              #96
              Odg: auto klima - ugradnja

              Zdravo prijatelju.
              Klime je klasicna bez auto upravljanja, samo AC dugme i to je to. Kod moga druga pogledao sam kako funkcionise originalna klima.... ona ima zaseban AC modul koja upralja sa klima sistemom i (kompresor, presostat, ventilator kondenzatora), a mislim da je jedna komunikacija i sa ECU motora, da kad se ukljuci AC dugme da motor pojaca obrat za nekih 50 ili 100 .....
              Razmislam da povezem klimu kako si mi rekao... rele za kompresor koj dobija signal od presostata i rele za ventilator kondenzator kad dobije signal za uklucivanja kompresosra. mala napomena kod mene je samo jedam presostat postavlej na visoko pritisnoj strani i ima 3 izlaza (zice).
              sto mislis ????

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #97
                Odg: auto klima - ugradnja

                3 presostata u jednom kucistu, svaki reaguje za sebe i ima razlicito podesene pritisak na koji reaguje.

                Sve klime rade na identicne nacine u smislu fizike i elektrike a sama izvedba proizvodjaca moze da ima dodatne zastitne funkcije.

                Savetujem da se prvo dobro prouci kako je fabrika osmislila sistem, iz servisnog uputstva, i shodno tome sto pribliznije (sto je obicno i najjeftinije resenje) izvrsiti elektro povezivanje.

                To sto daje signal od 12V ECU upravljanja motorm je samo zato da se motor ne ugusi na leru kada ga optereti klima, i nema drugu ulogu. sve radi i bez toga, ovo je dodatni komfor pozeljna funkcija.

                Ako imas drugara sa slicnim vozilom (ista fabrika ne mora da bude cak ni isti model ili godiste, uglavnom inzenjeri naprasve jedno resenje a onda se to kopira u razne modele) pogledaj kako je reseno.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • Franjo
                  Banovan
                  • 14.08.2009
                  • 2831
                  • Inđija - Beograd
                  • Renault megan II res

                  #98
                  Odg: auto klima - ugradnja

                  Radi se o jednom, trofunkcionalnom presostatu (senzoru pritiska):
                  1. senzor niskog pritiska <2 bara cut off funkcija
                  2. senzor visokog pritiska >27 bara cut off funkcija
                  3. stanje između 2-27 bara za uključenje kompresora

                  Prvi, u potpunosti isključuje sistem u slučaju gubitka rashladnog fluida.
                  Drugi, privremeno isključuje kompresor, radi zaštite sistema od prevelikog pritiska.



                  Senzor šalje informacije ECU, radi uključivanja ventilatora hladnjaka, zavisno o visokom pritisku.

                  Comment

                  • krume
                    CBC Član
                    • 15.11.2011
                    • 20
                    • Prilep

                    #99
                    Odg: auto klima - ugradnja

                    Originally posted by sw.brick View Post
                    3 presostata u jednom kucistu, svaki reaguje za sebe i ima razlicito podesene pritisak na koji reaguje.

                    Sve klime rade na identicne nacine u smislu fizike i elektrike a sama izvedba proizvodjaca moze da ima dodatne zastitne funkcije.

                    Savetujem da se prvo dobro prouci kako je fabrika osmislila sistem, iz servisnog uputstva, i shodno tome sto pribliznije (sto je obicno i najjeftinije resenje) izvrsiti elektro povezivanje.

                    To sto daje signal od 12V ECU upravljanja motorm je samo zato da se motor ne ugusi na leru kada ga optereti klima, i nema drugu ulogu. sve radi i bez toga, ovo je dodatni komfor pozeljna funkcija.

                    Ako imas drugara sa slicnim vozilom (ista fabrika ne mora da bude cak ni isti model ili godiste, uglavnom inzenjeri naprasve jedno resenje a onda se to kopira u razne modele) pogledaj kako je reseno.
                    U redu prijatelju, prostudiracu ja to malo bolje a nasao sam i elektro sema Ac uregaja od mog auta. Ovih dana mislim da cu resiti taj problem zajedno sa majstorom (mog druga) koji ce mi napuni AC sistem freonom i uljem i shodno tome videcu kako radi i sam presostat (izmericu unimerom) i povezacu klimu na elekro instlaciju. Nadam se da necu imati problema sa rad u lerom i da ce kopmresor raditi kao treba, a i sam sitem nece curiti.
                    Obavesticu kako sam prosao
                    pozdrav svima

                    Comment

                    • krume
                      CBC Član
                      • 15.11.2011
                      • 20
                      • Prilep

                      Odg: auto klima - ugradnja

                      Zdravo, opet ja

                      Pre neki dan sam radio oko klime, vakumirana i sipano je ulje i freon r134a po uputstvo za taj model Renault Clio II 1.2 16V.
                      Za sada ne curi i pritisci su ok u sistemu, ali opet mela zezancija ok instalacije. Moj presostat kako sam rekako ima 3 zice ili pinova, sad nezam kako da to premostim posto ovaj tip presostata radi na signale ........ prema servisnom uputsvo jedna je referentna zica i nosi 5V napajanja, druga je masa "0" a treca je signalna zica i radi na nekih 0.5 V.
                      E sad neznam kako da resim ovaj problem t.r kako da premostim posto koristim cistu masu i cist napon od 12 V za napajanje kompresora ???????? kako sam i spomenio gore na postu.
                      molim za pomoc i savet oko resenja ovog problema

                      Comment

                      • krume
                        CBC Član
                        • 15.11.2011
                        • 20
                        • Prilep

                        Odg: auto klima - ugradnja

                        Originally posted by nikolapanic View Post
                        POminje se ovde ACC i AC klima.U Renaultu 25 je klima automatska,ima neki senzor koji meri temperaturu i na osnovu toga se ukljucuje i iskljucuje.U unutrasnjosti automobila se nalaze neki vakuumi i sve radi preo nekih motorcica.E sad,posto je onaj hladnjak na R25 sa spoljne strane,da li je moguce da ja te vakuume ne ubacujem i da imam manuelnu klimu ili su ti vakuumi ipak neophodni?Creva koja vode od njih vode ka prekidacima za podesavanje u kabini.Molio bih ako neko moze da mi sto pre odgovori.
                        Ovako prijatelju. Kod tebe je slicna situacija, maltene ista kako kod mene na Clio 1.2 16V iz 2002 godine. Mali hladnjak (isparivac) se nalazi na spoljnasnu stranu ispod brisaca u zajednicki sklop sa polen filterom i kabinskog ventilatora. sve nakon tog sklopa ostaje isto (bar kod mene je tako ispalo) nije se konzola otvarala niti jedan jedi strav se odvrato, sem onaj deo komadne table za klimatizaciju (grijanje i hladjenje panel). Hladnjak zaduzen za grijanje je u sklop nasocivaca vazduha ispod komandne table (konzole) i tamo se nista nije cackalo i sve je ostalo kako i je bilo od fabrike.
                        Ja sam vrlo lako prosao sa ugradnjom klime, da ne kazem da se sve zavrsilo u jedan dan, ali bilo mi je velikih muka i neprilika dok sam sve delove nabavljao, zato sto nisam mogao da nadjem takav auto na otpadu !
                        nadam se da sam ti malo pomogao iako saljem poruku vrlo kasno, ali i jas sam postao clan ovog foruma kad sam se sreo sa istom "nemogucom" misijom ugradnja AC
                        pozzzz
                        Last edited by krume; 16.12.2011, 14:47.

                        Comment

                        • krume
                          CBC Član
                          • 15.11.2011
                          • 20
                          • Prilep

                          Odg: auto klima - ugradnja

                          Originally posted by krume View Post
                          Zdravo, opet ja

                          Pre neki dan sam radio oko klime, vakumirana i sipano je ulje i freon r134a po uputstvo za taj model Renault Clio II 1.2 16V.
                          Za sada ne curi i pritisci su ok u sistemu, ali opet mela zezancija ok instalacije. Moj presostat kako sam rekako ima 3 zice ili pinova, sad nezam kako da to premostim posto ovaj tip presostata radi na signale ........ prema servisnom uputsvo jedna je referentna zica i nosi 5V napajanja, druga je masa "0" a treca je signalna zica i radi na nekih 0.5 V.
                          E sad neznam kako da resim ovaj problem t.r kako da premostim posto koristim cistu masu i cist napon od 12 V za napajanje kompresora ???????? kako sam i spomenio gore na postu.
                          molim za pomoc i savet oko resenja ovog problema
                          Evo me, resio sam problem sa mehanickim presostaom tako da sad sve je reseno i nadam se da ce klima hladiti kao treba tekom ovg leta . za sad nigde ne curi. Pa javi cu kao je kad malo krenu toplih dana. pozzz svima i hvala na pomoci

                          Comment

                          • kele
                            CBC Član
                            • 20.08.2007
                            • 95
                            • Sonta

                            Odg: auto klima - ugradnja

                            Bas me interesuje kako si zamenio elektronski presostat sa mehanickim.

                            Comment

                            • vandeo
                              CBC Član
                              • 30.03.2006
                              • 79
                              • Petrovac

                              Odg: auto klima - ugradnja

                              Pošto vidim da su neki članovi već uspeli da reše "gordijev čvor" oko ugradnje klime, zamolio bih za pomoć. Najviše, odnosno, glavni problem gde sam zape je elektroinstalacija.
                              U pitanju je mercedes 190D.
                              Mislim da imam skoro svu instalaciju koja je potrebna, ali je nešto od toga isečeno pa je teško samo vratiti na mesto. U biti, interesuje me kako se uopšteno veže klima, pa bih pokušao da uklopim to sa onim delovima koje imam.

                              Ono što imam od elektro delova:
                              - dva presostata na sušaču
                              - termodavač
                              - jedan keramički deo preko kojeg ide jedna od žica za ventilator velikog hladnjaka klime (onaj koji stoji ispred hladnjaka motora)
                              - dva releja od kojih je jedan od pomenutog ventilatora, drugi ne znam zašto je.
                              - relej tri puta veći od klasičnih, sa 8 ili 9 pinova, na istom piše "klima (4zyl)"
                              - temperaturni senzor (štapni) koji se nalazi kod hladnjaka klime (kod kabine)
                              - I imam prekidač unutar auta, za paljenje klime, klasičan slajder "off-min-max" sa 5 pinova sa zadnje strane (zajedno sa ostalim komandama ventilacije, ventilatora, klapne recirkulacije vazduha....)

                              I još par teza koje me interesuju:
                              1. Hladnjak i ventilator koji se nalaze ispred hladnjaka motora. Pomenuti ventilator se aktivira u jednoj varijanti kada presostat na "drajeru" uključi zbog velikog pritiska, valjda?! A šta je u situaciji kada se motor krene pregrevati? Da li i tu mora postojati termodavač, paralelno sa presostatom, koji će uključivati ventilator, da bi pomogao hlađenje hladnjaka motora, pošto je slobodan protok vazduha blokiran plastikom preko ventilatora hladnjaka klime?


                              2. Kako je rešeno: kada je uključeno grejanje auta, mora postojati, valjda, neka varijanta da se ne može uključiti klima, ili se automatski gasi grejanje. i vice versa?

                              Comment

                              • Kile
                                CBC Član
                                • 25.07.2013
                                • 17
                                • Bor
                                • Volvo S40 2001

                                Pozdrav svima, vozim Volvo s40 2001 godiste i prekopotrebna mi je klima. Vidim ovde da je dosta ljudi to samo radilo sto ja ne smem. Zamolio bih vas da mi pomognete oko ugradnje! Nasao sam polovnu klimu za moj auto sa bukvalno istog modela, nisam je jos narucio jer mi treba neko ko ce to da prepakuje kako valja. Koliko sam nesto gledao mislim da moj auto ima mogucnost nadogradnje klime ali provericu jos. Stvarno bih vam bio veoma zahvalan na pomoci!

                                Comment

                                Working...
                                X