Sve o obrtomerima!!!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • APOGEE
    CBC Senator
    • 01.06.2005
    • 243
    • Beograd, Vracar

    Sve o obrtomerima!!!

    Ovde pišite sve o ovoj tematici.

    Hvala

    EDIT: BaneT



    Auto Daewoo Lanos 1,5, motor sa ubrizgavanjem GM grupacije. Kako sam na ranijim kolima uvek imao obromer i na njega navikao, pokusao sam da ugradim novi digitalni obromer, momak-elektricar pri ugradnji plina u kola izvadio mi zicu za signal iz ECU-a, vezali + i - polove ali obrtomer nije hteo da proradi. Posle toga probao sam da vezem jos 2 razlicita klasicna obrtomera koji rade na drugim automobilima, dakle potpuno ispravni, ali opet nista.

    Predpostavljam da je problem u nivou signala iz ECU-a. Inace, za one koji mozda ne znaju, u motoru nema klasicne bobine da bi se sa nje uzeo signal vec je stopljena u bloku iz koga direktno izlaze kablovi za svecice, dakle kao kod novijih Opel Astri.

    Ima li neko ideju u cemu je problem i sta bi trebalo da se uradi da bi funkcionisao obromer ?
    Kia pro cee'd 1,6 CRDI 115hp 2010
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    #2
    Bobine na bloku? Kakve gpd da su imaju triger, dakle signal koji ih okida.
    Ako ne 4 onda 2 komada. U sluchaju da dve bobine rade zajedno (paralelno) vezivanjem na njihov triger , obrtomer namestiti da radi za dvocilindrichni motor.

    ECU i njegovi signali na liniji obrtaja se daju ispitati, dakle treba videti sta je signal. Da li su pulsevi , napon itd. itd. da bi se znalo sta ustvari izlazi iz ECU.

    Primera radi BMW vec deceniju i vishe iz ECU izlazi ne sa pulsevima vec sa jednosmernim naponom koji varira sa obrtajima.
    Klasicni obrtomeri imaju dakle u sebi konvertorska kola koja menjaju frekventni ulaz pulseva u jednosmerni napon koji kasnije sluzi za otklon skazaljke obrtomera (voltmetra) .

    Dakle, nesto nije bash naj. prilikom izbora elektrichara
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind

    Comment

    • *IvanT*
      CBC Senator XXL
      • 30.01.2005
      • 3234
      • Srbija, Beograd, Kara

      #3
      Dve bobine rade zajedno u ovom sluchaju i impuls za obrtomer treba uzeti sa bobine.
      BOOST je vec rekao kako se vezuje obrtomer u ovom slucaju.
      http://www.lovatogas.co.rs

      Comment

      • *IvanT*
        CBC Senator XXL
        • 30.01.2005
        • 3234
        • Srbija, Beograd, Kara

        #4
        Josh da dodam da na bobinu dolaze 4 zice. Zice sa krajeva su kontaktni + i masa, dok su srednje dve impulsi. (bele zice)
        http://www.lovatogas.co.rs

        Comment

        • 206
          Admin od ispočetka :)
          • 09.12.2004
          • 9548
          • Beograd
          • 206

          #5
          Takodje treba znati da bi obrtomer trebao da ima i prekidac kojim se bira broj cilindara motora, odnosno broj bobina/impulsa u jedinici vremena. Ako postoji jedna bobina, onda OK, ali ako postoje 2,4...onda treba uraditi kompenzaciju signala da bi obrtomer pokazivao prave obrtaje, a ne 2x manje i slicno.
          The difference between men and boys is the price of their toys

          Comment

          • vujke
            Admin
            • 29.09.2004
            • 1673
            • Mladenovac
            • Daewoo Lanos 1.5SX

            #6
            hehe, sta reci vise, imam isti auto ali sve sto mu treba je vec receno
            while(!asleep()) {sheep++;}

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              #7
              Pa dobro de, moze da stavi prekidach na obrtomeru u poziciju 1 cilindar i da uziva gledajuci kako shalta na 10.000 rpm

              PS: I ako nema mogucnost biranja, 2 diode odradjuju stvar
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • Danilo
                CBC Senator XXL
                • 02.10.2004
                • 908
                • Beograd, Dorcol

                #8
                Meni do bobine na Yugu dolaze tri kabla, crveni, plavi i zeleni i debeli koji ide do razvodne kape.

                Rekli su mi da se obrtomer kaci tako sto se povezu plus i minus sa akumulatora i signal sa bobine, a posto predpostavljam da je signal na nekom od ta tri kabla, ali na kom?

                Evo i slike, ako nesto znaci...

                www.blindmanmotorsport.com

                Comment

                • Uros Piperski
                  CBC Senator XXL
                  • 31.01.2005
                  • 2978
                  • Beograd

                  #9
                  Jedan kontakt na bobini ti je povezan na plus preko kontakt kljuca, drugi sa razvodnika dobija signal za indukovanje varnice. Ja bih plus stavio isto na bobinu da ti obrtomer ne bude stalno pod naponom (ili na kljuc, samo da ne bude uvek pod naponom).

                  Edit: Imas elektronsko paljenje, je l' tako. znaci ne mozes da pratis zicu koja ide do razvodnika. Imas oznake + i - na bobini. - ti je za signal.


                  RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                  Comment

                  • *IvanT*
                    CBC Senator XXL
                    • 30.01.2005
                    • 3234
                    • Srbija, Beograd, Kara

                    #10
                    Ili 15 (kontaktni +) i 1 (impuls -)
                    http://www.lovatogas.co.rs

                    Comment

                    • Danilo
                      CBC Senator XXL
                      • 02.10.2004
                      • 908
                      • Beograd, Dorcol

                      #11
                      Originally posted by Uros Piperski
                      Edit: Imas elektronsko paljenje, je l' tako. znaci ne mozes da pratis zicu koja ide do razvodnika. Imas oznake + i - na bobini. - ti je za signal.
                      Cekaj, znaci zakacim samo + i - i to je to?
                      Da, imam el. paljenje.

                      edit: jel zna neko po boji sta je sta? Predpostavljam da je crvena +.
                      www.blindmanmotorsport.com

                      Comment

                      • *IvanT*
                        CBC Senator XXL
                        • 30.01.2005
                        • 3234
                        • Srbija, Beograd, Kara

                        #12
                        Ne.
                        Zakachish + na + klemu akumulatora, masu na - akumulatora i trecu zicu zakachish na - bobine (oznaka - ili 1) i obrtomer mora da radi.
                        http://www.lovatogas.co.rs

                        Comment

                        • Danilo
                          CBC Senator XXL
                          • 02.10.2004
                          • 908
                          • Beograd, Dorcol

                          #13
                          Da, ali mislio sam na ovo sto Uros kaze, da nije stalno pod naponom, mada i ovo je OK.

                          Probacu, pa cu da javim.
                          www.blindmanmotorsport.com

                          Comment

                          • *IvanT*
                            CBC Senator XXL
                            • 30.01.2005
                            • 3234
                            • Srbija, Beograd, Kara

                            #14
                            Pa ako necesh da je stalno pod naponom, umesto + sa akumulatora, uzmi kontakni + sa bobine (oznaka + ili 15)
                            http://www.lovatogas.co.rs

                            Comment

                            • luka.l
                              CBC Senator XXL
                              • 30.09.2004
                              • 490
                              • Beograd
                              • ВАЗ 21213

                              #15
                              Pa ovo sto ti kazu...na bobini mora da postoji fizicka oznaka (obicno odlivak u obliku plusa odnosno minusa).
                              - "Dobar dan. Dobro ste. Kako sam ja?"
                              - "I vi ste dobro."

                              Comment

                              Working...
                              X