Na ulaz bilo kog obrtomera treba dovesti povorku impulsa, cija je frekvencija direktno proporcionalna broju obrtaja motora. Da bi obrtomer pokazivao stvarni broj obrtaja motora treba ga bazdariti-uskladiti prikazivanje skale sa brojem impulsa u jedinici vremena.
Frekvencija impulsa na bobini uvek je direktno proporcionalna broju obrtaja motora, sto znaci da se sigurno moze iskoristiti za prikljucenje bilo kog obrtomera, jedino sto ne moze uvek direktno da se prikljuci. U zavisnosti od ulaza pomenutog obrtomera treba napraviti adapter-konvertor signala, koji ce prilagoditi signal sa bobine signalu koji ocekuje obrtomer.
1. utvrditi vrstu ulaza obrtomera (upravljanje naponom ili prekidacem, ako je upravljanje naponom koja je vrednost impulsa - verovatno 12V)
2. prikljuciti takt generator na ulaz obrtomera (ako se ulazom obrtomera upravlja prekidacem, takt generator prikljuciti preko relea) i utvrditi odnos frekvencije i broja obrtaja na skali
3. napraviti uredjaj koji ce uskladiti vrednost frekvencije signala na bobini sa pokazivanjem skale obrtomera i koji ce ujedno prilagoditi signal sa bobnine tipu ulaza obrtomera
Sve ovo pomenuto ne bi trebalo ocekivati od prosecnog autoelektricara, vec bi trebalo otici kod nekog ko se bavi elektronikom, ali i zna osnovne stvari o autoelektrici.
Ostaje pitanje, da li je isplativije ipak nabaviti obrtomer koji moze direktno da se prikljuci na bobinu?
Frekvencija impulsa na bobini uvek je direktno proporcionalna broju obrtaja motora, sto znaci da se sigurno moze iskoristiti za prikljucenje bilo kog obrtomera, jedino sto ne moze uvek direktno da se prikljuci. U zavisnosti od ulaza pomenutog obrtomera treba napraviti adapter-konvertor signala, koji ce prilagoditi signal sa bobine signalu koji ocekuje obrtomer.
1. utvrditi vrstu ulaza obrtomera (upravljanje naponom ili prekidacem, ako je upravljanje naponom koja je vrednost impulsa - verovatno 12V)
2. prikljuciti takt generator na ulaz obrtomera (ako se ulazom obrtomera upravlja prekidacem, takt generator prikljuciti preko relea) i utvrditi odnos frekvencije i broja obrtaja na skali
3. napraviti uredjaj koji ce uskladiti vrednost frekvencije signala na bobini sa pokazivanjem skale obrtomera i koji ce ujedno prilagoditi signal sa bobnine tipu ulaza obrtomera
Sve ovo pomenuto ne bi trebalo ocekivati od prosecnog autoelektricara, vec bi trebalo otici kod nekog ko se bavi elektronikom, ali i zna osnovne stvari o autoelektrici.
Ostaje pitanje, da li je isplativije ipak nabaviti obrtomer koji moze direktno da se prikljuci na bobinu?
Comment