Sve o obrtomerima!!!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • banebg81
    CBC Veteran
    • 26.06.2008
    • 195
    • Beograd

    #76
    Ja sam zamenio el ko radijalni sa aksijalnim (ali to nema veze) i stavio sam veći napon ( ni to nema veze jer je kapacitet OK tj isti, identičan ).
    Pre nego sam zamenio taj EL KO (a kada sam ga izmerio nije bio dobar ) nije hteo da radi DOK SE NE ZAGREJE ili NAPUNI, znači tek posle 10 - 15 km on počne da pokazuje normalno. Do tada je pokazivao ali nije radio kako treba sve je bilo UMANJENO.
    Kada sam zamenio taj EL KO proradio je NORMALNO. Proverio sam tačnost preko stroboskopa i tačan je.
    E od skoro je počelo da PULSIRA na 2500 - 3000 obrtaja. Ispod toga ništa ni iznad toga ništa.

    Voleo bih da ne skidam pre nego neko da konkretan odgovor. Ako ga skinem proveriću sve kondenzatore (ima ih bar 5 - 6 ) i ima nekih otpornika ali mi to sve izgleda OK i mislim da ima jedan integralac. Iskreno se nadam da nije on jer to nema šanse da se nabavi

    hvala na odgovorima
    pozzz

    Comment

    • dranix
      CBC Senator XXL
      • 04.10.2004
      • 3079
      • Antwerpen/Belgium
      • Saab 9-3

      #77
      Nesto ti pravi radio smetnje i ulece naizmenicni napon prema instrumentu. Blokada naizmenicnog se vrsi pomocu blok konda koji treba da je negde na liniji signala vezan prema masi.
      Cudno je da ti se elko toliko osusio. Obrati paznju da ako je tamo gde je postavljen jako vruce ponekad da elko bude za odgovarajucu temperaturu tj. za 105°C umesto standardnih 85°C.
      Ne verujem da je to problem ali je svakako nesto cudno.
      Integrisano kolo je verovatno neki Op Amp. Ne lici da bi bilo do njega ali je moguce da je neki od ostalih ELKO isto osusen. Proveri i da li su mase kako treba i da li je masa postavljena na pravo mesto zbog cvorova bruma. Vazi isto pravilo kao kod svakog ispravljaca ili audio pojacavaca.
      Probaj osciloskopom ako imas mogucnosti.
      Smetnje ulecu pre na ulazu u to kolo nego izmedju kola i instrumenta.
      Proveri kontakte trimer potenciometra ako takav postoji jer ako on nema dobar kontakt ima da te zeza stalno mada ne na odredjenim obrtajima. Ovo dodje kao harmonik. Kad bi imali semu ovde rekao bi ti odmah sta da radis. Ovako...
      Mozes slobodno preventivno da zamenis sve elko-e posto nisu skupi i da prelemis sve ako imas dobru lemilicu. Pazi da ne izgoris vezu ili integrisano kolo. Ako vec nema mozes da postavis jedan keramicki blok od 10nF na ulazu u kolo izmedju signala (napona) i mase. Ako se problem pojacavao vremenom lici na elko-e koji su ostareli.
      Ni u kom slucaju se instrument nece pokvariti u smislu da nesto bas crkne ali nece raditi kako treba.
      Imaj u vidu i to da se kreces dosta brzo na 3000rpm pa je moguce da vibracije smetaju ili da negde nesto gubi kontakt.

      Comment

      • banebg81
        CBC Veteran
        • 26.06.2008
        • 195
        • Beograd

        #78
        Hvala dranix

        Nema više elko osim tog koji sam zamenio, svi ostali su blok kondenzatori. Iz ličnog iskustva JAKO RETKO DA SE BLOK pokvari ili izgubi vrednost, mada, moguće je.
        Nema hladnih lemova, ne reaguje na udare i sl. ali zato kada vozim u tom režimu SKAKUĆE.
        Znači, rešenje je da skidam jedan po jedan od tih blokova i da proveravam kapacitet !?
        Masa je sa table, dobra je jer nema problema sa ostalim insturmentima i sijalicama.
        kada skinem tablu i proverim JAVLJAM ali nije nimalo lako pošto je to BUDŽEVINA u YUGOvu tablu

        pozzz

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #79
          moraš skinuti i ovako i onako, radi kontrole odnosno popravke.

          proveri vizuelno da nije došlo do mehaničkog oštećenja, nagnječenja, podloge po kojoj klizi kazaljka pa da tu zapinje.

          IC je verovatno 2907 varijanta, (recimo LM 2907) koji je jako čest za tu primenu i vrlo lako se nalazi i jeftin je.

          kada izvadiš instrument, preko kondenzatora poveži ulaz na neki trafo.
          time ćeš dobiti referentni signal od 50Hz što je tačno 3000 rpm.

          ujedno ćeš videti i da li je skazaljka stabilna ili se šeta.


          takodje dok je povezan u autu, napravi izvod sa 2 žičice sa samog instrumenta, skretnog kalema, i poveži na voltmetar (milivoltmetar).

          ako je problem u obradi signala i na voltmetru će se pojaviti to ljuljanje.

          ako je na voltmetru ok stabilno pokazivanje onda je problem u samom pokaznom instrumentu.

          ovo je najbolje proveriti u vožnji, sa suvozačem koji prati pokazivanje, pa zato i predlog da izvedeš 2 žičice.

          ako imaš signal generator, onda možeš i da simuliraš na radnom stolu promenljive obrtaje motora po želji.

          za svaki slučaj proveri i spoj obrtomera na samoj bobini, da li je dobar i čist kontakt nije oštećena izolacija.

          kada crkne elko, ili neki kondenzator uopšte, onda je crkao za sve frekvencije tj za sve obrtaje.

          malo je čudan problem ali bez testiranja i tvog utrošenog vremena na detaljisanju teško da može iz daljine da se pogodi poreklo problema.

          moraš se naoružati strpljenjem i sistematski korak po korak dok ne lociraš poreklo smetnje a sigurno ćeš uspeti.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • banebg81
            CBC Veteran
            • 26.06.2008
            • 195
            • Beograd

            #80
            Kontakti su dobri, proverio sam.
            Nisam razumeo kako da ga vežem na trafo? Na sekundar ne izmeničnog napona + 12 V !? Tada bi trebalo da pokazuje 3000rpm jer je frekfrenca 50Hz!?
            Preko kog kondenzatora to da povežem?
            Koje dve žice da izvedem i da merim napon u mV???
            Ne bih da ga rasturam dok ne dobije sve potrebne informacije, onda ću da ga rasturam i da sklopim da radi...
            hvala na odgovorima
            pozzz

            Comment

            • dranix
              CBC Senator XXL
              • 04.10.2004
              • 3079
              • Antwerpen/Belgium
              • Saab 9-3

              #81
              Citaj pazljivo.
              Upotrebi univerzalni instrument umesto tog tvog da vidis radi li elektronika kako treba ili skakuce i na svakom drugom instrumentu. Na te dve zice od instrumenta se mislilo.
              Da, povezi sekundar nekog mreznog trafoa od nekoliko do 20v recimo. Blok kond zavisi od napona ali kreni sa 1nF pa povecavaj ako treba redom 1nF, 10nF, 100nF i tako redom. Nacelno, sto je veci kapacitet jaca je sprega izmedju napona trafoa i ulaza.
              Uglavnom je sve to dosta tesko pratiti u voznji pa je zato bolje da se ako je ikako moguce simulira na stolu.
              Ponasanje instrumenta lici kao da na njega dolazi naizmenicna komponenta sto bi opet moglo da bude i od radio smetnji koje pravi recimo paljenje. Nesto nije blokirano kako treba ili te zeza neki visokonaponski kabl il nesto u sistemu paljenja. Po meni je sam instrument potpuno ispravan. Jesi li bas sto posto siguran da skakuce samo na 3000rpm ili se tada najvise primecuje?

              Comment

              • banebg81
                CBC Veteran
                • 26.06.2008
                • 195
                • Beograd

                #82
                Pojvljuje si ISKLJUČIVO u opsegu 2500 počne da skakuće i skakuće sve dok je do 3000. Bukvalno čim pređe 3000 onda prestane i sve dok je ispod !?
                Nema oštećenja na samoj podlozi, lagano ide skalica kada se rukom pomera, nema nigde otpor.
                Nikako da stignem da ga skinem i rasturim pa da vidim.
                Imam ja ispravljač napona sa regulacijom STRUJE i NAPONA (A) i (V) do 1.5A i 24V da li mogu njega da iskoristim za testiranje (na krajevima je jednosmeran napoN)
                Upravo tako i izgleda kao da ima SMETNJE od neizmeničnog napona.
                Na koji visokonaponski kabl si mislio? Da li mogu da merim na mestu gde je zakačen obrtomer na bombini između mase i na 2500 dok ne počne da pulsira obrtomer?
                pozzz

                Comment

                • marino
                  CBC Početnik
                  • 16.09.2008
                  • 3
                  • Cakovec

                  #83
                  Obrtometar ne reagira

                  Trebam pomoc za obrtometar od alfe 164, ne mogu nikako da ga natjeram da proradi, kad okrenem kontakt on skoci na otprilike 3000 i tako ostaje cjelo vrjeme. inace, masina je premjestena u drugi auto pa sad neznam koja zica ide kamo. moolim pomoc

                  Comment

                  • darko-sice
                    CBC Senator
                    • 01.11.2005
                    • 200
                    • Aleksinac

                    #84
                    NA bombinu ili alternator....
                    pozdrav

                    Comment

                    • marino
                      CBC Početnik
                      • 16.09.2008
                      • 3
                      • Cakovec

                      #85
                      Na bombinu. Ali nema razlike ako je signalna zica spojena ili nije.

                      Comment

                      • ljube-kugla
                        CBC Senator XXL
                        • 04.05.2006
                        • 1531
                        • batajnica

                        #86
                        ako si skidao tablu,da nije spao dzek,jel obrtomer u postojecem satu ili je dodatni,posto jedan kabal ide na (+) ,druga na (-),treca na bobinu,cetvrta obicnu bude za svetlo
                        ko na nas krene iz mesta je naje&o
                        a sto nas je vise,jaci smo

                        Comment

                        • marino
                          CBC Početnik
                          • 16.09.2008
                          • 3
                          • Cakovec

                          #87
                          Nalazi se na postojecem satu(kompletna instrumentna tabla iz alfe 164)... Pronasao sam neku shemu na internetu, i na njoj je pokazano da se za taj sklop koriste 5 pinova: +12V, GND, ATV controlled signal, Spare,spare i Engine output running signal for clock....
                          I kada spojim +12V i GND obrtometar skoci na 3000 rpm... Mogu staviti shemu na net, ako pomogne

                          Comment

                          • ljube-kugla
                            CBC Senator XXL
                            • 04.05.2006
                            • 1531
                            • batajnica

                            #88
                            probaj da zamenis mesta zica,jer znam da sam imao problem kad sam u cromu ubacivao tablu sa obrtomerom gde nije bila instalacija da sam nekim zicama menjao mesto jer su uporedno sa starom tablom isli drugacije
                            ko na nas krene iz mesta je naje&o
                            a sto nas je vise,jaci smo

                            Comment

                            • milannik
                              CBC Senator XXL
                              • 23.12.2004
                              • 1455
                              • Niš

                              #89
                              Obrtomer na peglici

                              Posto je 126-ica 2-klipac, da li moze klasican obrtomer da se ugradi, ili mora neki sa nekog drugog dvoklipa, recimo jave ili sl. ?
                              Hvala unapred, pozdrav.

                              Comment

                              • nismo
                                CBC Član
                                • 29.10.2006
                                • 84
                                • BG-Konjarnik

                                #90
                                Re: Obrtomer na peglici

                                Svojevremeno sam na peglici imao obrtaljku od lade. Kad rasturis obrtomer imas malo stampano kolo, treba da nadjes kondezator preko koga prima impulse za platina. Ne secam se tacno da li treba da se zamnei sa duplo vecim ili duplo manjim kapacitetom, da bi dobio tacan broj obrtaja.

                                Comment

                                Working...
                                X