Uf. Izgleda da ima nejasnoca.
Olovni akumulatori se dele na najmanje tri osnovne vrste.
Traction, semi-traction i start akumulatori.
Prve dve vrste su predvidjene za dublje praznjenje i nisu za opterecenja velikom strujom. Nama je zanimljiva samo vrsta za startovanje.
Start akumulatori su karakteristicni po tome sto imaju tanke elektrode ali ogromne povrsine i sto su predvidjeni za velike pocetne struje kratkog trajanja (nekoliko sekundi) dok traje verglanje.
Sta se zapravo desava dok traje verglanje?
Pre svega se vuce ogromna struja iz akumulatora i samim tip pada napon u kolu. Pored toga postoje i gubici na spojevima i u provodnicima.
Tacno je to da je bolji (i skuplji) onaj akumulator koji moze da podnese vecu startnu struju.
Svrha ovog pisanja je nesto drugo. Kako bi smo mogli da smanjimo mogucnost neuspesnog startovanja?
Prvo i osnovno je da pojedine vrste paljenja rade veoma uspesno (punim kapacitetom) i na samo 6-7 volti dok drugima nije dovoljno manje od 9v. I drugo da povecamo presek provodnika izmedju akumulatora i startera jer tu ima gubitaka zbog kojih se starter sporije vrti sto smanjuje uspesnost paljenja motora dok se kabl greje a ponekad i izgori (nagori) deo izolacije. To ste mozda primetili nekada. Da ne pominjem da spojevi klema moraju da budu fantasticno dobri kao i kontaktne povrsine potpuno ciste i stegnute veoma jako.
Sto se akumulatora tice ma koje vrste da su mozete probati tretman desulfatizacije visokom frekvencijom i kratkotrajnim pikovima visokog napona ako nadjete uredjaje za to. Tretman od par dana sigurno moze da povrati iz mrtvih relativno nov a sulfatiziran akumulator sto je najcesci problem kod automobila koji se voze na kratkim relacijama.
Seme za takav "punjac" mozete nacina netu koga to zanima.
U obicnoj praksi. Redovno dopunjavajte akumulator i ako vam se cini da je "dobar" a ako nemate uslova za to jer zivite u stambenoj zgradi pomirite se sa sudbinom ili kupujte samo najbolje akumulatore koji kostaju i po dvostruko vise nego oni "obicni".
Auto takodje mora da je u besprekornom stanju uvek. Ne preterujte sa jacinom pojacala ili menjajte odmah i akumulator za veci kao i alternator za neki od 130-160 ampera.
Ne palite kratka svetla uvek jer ne povecavate mogucnost da vas neko vidi bas u svakoj situaciji da moraju da gore stalno bez potrebe i u gradskoj guzvi naprimer kad je bas najkriticinije za akumulator i punjenje istog.
Proveravajte nivo elektrolita i kod onih akumulatora koji su "bez odrzavanja" i to bar jednom godisnje a najbolje pre vrelog leta. Postoje neka losa iskustva sa osusenim celijama.
kad uzimas akomulator
npr kupujes aku od 45 Ah
i ima onu drugu brojku od 390 A
ta druga je tzv hladni start, odnosno njegova snaga kod verglanja
ako kupis npr excide isto od 45 Ah, on ima hladni start (otprilike - da ne trazim sad) 550 A
koji ce duze da vergla?
jako bitno kod zimskih uslova a losijeg auta
jednako dugo ce da verglaju, samo je max struja kod drugog veca.
"dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"
ma verglaju dok je god kljuc okrenut
samo ipak ovaj drugi ce vise da izdrzi
drenix je objasnio i previse , al znate kako kazu - od viska glava ne boli
dobro je znati vise
sva sreca da nije po zakonu - obavezna svetla po danu - al bi riknjavali auti
Originally posted by Antoaster
Aman Dranix pusti sad to, ako ti je fabricki akumulator jacine struje X u amperima, sa kojim mozes da ga zamenis a da ne ostetis strujnu instalciju u kolima?
koji je razlog zamene, oces jaci ili samo menjas stari za novi
u principu ostavljas istu jacinu od npr 45 Ah
a ovo drugo - sto vece - to bolje
i jos bolje da je bez odrzavanja
al ovo za proveravanje nivoa elektrolita u ovim bez odrzavanja - nisam znao
ne mesajte babe i zabe. nije jacina 45Ah nego kapacitet, nije jacina ni snaga 550A, vec vrsna struja, a koliko ce dugo verglati, zavisi iskljucivo od kapaciteta. kako ce verglati na jakom mrazu, delimicno zavisi od vrsne struje.
"dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"
Desavalo se da recimo Black Horse ima MANJE elektrolita nego sto treba fabricki.
Mom drugu koji zivi u Srbiji je otkazao skoro nov akumulator i kad je otisao u servis gde inace odrzava auto ODMAH si znali sta je. Dolili, napunili i teraj u veselju. To znaci samo jedno a to je da je POZNATA stvar da se to desava. Zato oprez sa svim proizvodjacima.
Akumulatori bez odrzavanja se takodje veoma lako otvaraju tako da to nije nikakav problem da bi se slucajno nesto unistilo.
Baterijsku lampicu pa proverite nivo. Ne kosta vas nista.
Kapacitet se meri onako kako se nikada ne koristi akumulator u autu i ne znaci bas puno kao podatak. Strujom od jedan amper mozda i traje celih nazivnih Ah sto ne znaci da je bas zestok kad vergla.
Lepo ste razradili temu, samo još da zaključite koji akumulator da uzmem, od 52 ili 60 Ah, znači menjam stari za novi i nemam nikakva pojačala u kolima, stari mi je 55 Ah, a problem je što Boch ima samo 52 ili od 60 Ah.
Hvala još jednom
Pozdrav
Nisi citao sta su napisali:
Onaj broj koji pise posle 52A ili 60A je bitan.
Kolika je razlika u ceni? Dimenzije? Ako ti sve odgovara uzmi od 60A.
Mozes oba da stavis i radice, samo sto ce onaj od 60A raditi duze.
PS
Ja treba da kupim aku. Koliko kostaju?
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
bolji je u svakom opsegu i ne moze nista da osteti, a te price, zaglupeo se racunar zbog jaceg akumulatora, to su price za ljude sa manjkom poznavanja kako stvari funkcionisu. jesi li ti jedan od njih?
"dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"
Pošto je ovo stručni forum ostaće samo poruke koje imaju smisla.
Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless." 11.04. 0:12 #2 Rule #51:Sometimes — You're Wrong!
Kod ovih bez odrzavanja deklarisu 400% manju konzumaciju tecnosti u odnosu na standardne i 20% duzi radni vek, medjutim njihova najveca prednost je sto neuporedivo bolje rade na niskim temperaturama.
Ja sam skoro kupio BOSCH SILVER (52Ah) a motor mi je nesto vece snage a manje kubikaze od tvog - pre toga je bio aku slabijeg kapaciteta.
Po raznim kriterijumima i uzimajuci u obzir tudja iskustva ovo mi je bio najlogicniji izbor.
Da spadam u one koji manje poznaju struju i elekricne uredjaje u automobilu ali nisam video da forum nije za takve.
Kada sam nekad davno ucio fiziku uglavnom je bila vezana za mehaniku kretanja a imao sam elektroniku kao sporedan predmet.
I kolko se secam tamo sam ucio bas to sto sam i napisao da elektricni i elektronski uredjaji ispravno funcionisu u odredjenom rasponu napona i jacina struja.
Sa druge strane prejaka jacina struje moze da ostetiti namotaje elektromotora pogotovo ako imaju otpor pri okretanju. Tako da moje pitanje ima elementrne veze sa naukom. I verovatno se ne moze jacina struje akumaltora povecavati iznad neke granice, a druga stvar je pod kakvim ce rezimom rada raditi alternator tokom punjenja velikog akumulatora i da li moze da mu skodi.
Comment