Reanimacija akumulatora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • uglavnom.bezopasni
    - 42 -
    • 03.02.2005
    • 2235
    • Novi Sad

    Da li će biti lakše ako napišem proceduru kako se iz česme puni bure, a kako cisterna uz pomoć iste kante i kako se onda prazni to isto bure i ta ista cisterna uz pomoć te iste kante, samo bure ima manju rupu iz koje curi voda, a cisterna veću...
    Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
    11.04. 0:12 #2
    Rule #51: Sometimes — You're Wrong!

    Comment

    • dranix
      CBC Senator XXL
      • 04.10.2004
      • 3079
      • Antwerpen/Belgium
      • Saab 9-3

      @Antoaster

      Nesto si pobrkao. Kao da si dzabe isao u skolu.
      Posto sam vec dosta pisao moracu da podrzim "investiciju" i da ti objasnim veoma jasno "pa ako ni ovaj krokodil nema cizme...."
      Uredjaji u autu su predvidjeni da rade na 12v sto znaci sa odredjenim tolerancijama koje idu do nekih 16v i dole do 9v. Pretpostavimo da je to bas blizu 12v mada nije.
      Akumulator u mirnom stanju normalno pun star ili nov dobar ili los, velikog ili malog kapaciteta ima oko 12,6-7v.
      Starter u autu bez obzira na snagu za taj i taj motor treba da ima neki fiksni broj obrtaja da bi uspesno upalio i to sve na 12v. Na 9v ili manje on automatski ima MANJI broj obrtaja.
      Imas los, slab, akumulator i pokusavas da startujes motor. U prvoj sekundi napon vec pada ispod 11V u drugoj ispod 10v i dalje ne pali ali napon pada i struja koju vuce pada isto ali padaju i obrtaji startera. Sto je najgore pada napon pa ga nema ni za sistem paljenja pa ni iskra nije dovoljna i dalje se vrti starter i na kraju cujes relej "click".
      Vratis kontakt, probas ponovo cujes SAMO ono click i starter se vise i ne vrti. Izmeris napon na akumulatoru a on daj boze ako ima 6v.
      U slucaju da imas jak, pun, akumulator pa jos sa velikom trenutnom strujom koju moze da isporuci i posle nekoliko sekundi (10 pa i vise) verglanja napon NE PADA obrtaji startera ne jenjavaju.
      Kad imas vece sanse da upalis? Sta je to sto je lose u velikoj moci akumulatora? To sto je "tvrd" i siguran izvor napajanja ili da je slabasan?
      Sta se desava ako je napon u gradskoj mrezi 150-160v? Crkne ti zamrzivac ili frizider jer motor NE MOZE da startuje nego skljoca klikson i na kraju rikne.
      Nema struje bez napona.
      Sve je to isti q drugo pakovanje a ti ako nisi razumeo slobodno trazi ucitelju da ti vrati pare.
      To sto ti pokusavas da nam kazes je neki drugi slucaj. Kad bi pokusao da napajas 12 voltne potrosace za akumulatorom od 24v recimo. Onda bi potrosaci povukli enormnu struju za koju nisu predvidjeni i sve bi se eventualno spalilo (osiguraci posebno) dok bi akumulator posebno ako je dobar potrosio svoju rezervu kapaciteta da da toliku struju.
      Bez obzira sto je napon relativno mali struja startera od 200 ampera vec je jako velika a moze lako dostici i po 1000 ampera kod kamiona recimo.
      Nije lako pokrenuti onoliko tezak motor jos sa dizel kompresijom.
      Koliki bi to trebao da bude starter ako bi se koristio u kontinuitetu nego se zna da su sekunde u pitanju pa nije frka a i akumulatori ne mogu ni da izdrze duze nego sto moze starter cak i ako su znatno veceg kapaciteta nego fabricki.
      Jedina mana veceg akumulatora od onih koji uopste mogu da stanu u normalno predvidjeno leziste je veca tezina i nista drugo. Sve drugo su prednosti. Alternator uspesno puni i akumulator sa deset Ah vise bez problema a takav retko gde moze da stane bez modifikacija. Druga bi bila prica kad bi se nakacila dva akumulatora zbog neke jake muzike, radio stanice i slicno. Onda vec mora i jaci alternator. To vec nema nikakve veze sa standardnim potrosacima samog vozila.

      Comment

      • Antoaster
        CBC Senator XXL
        • 07.12.2007
        • 343
        • Beograd, Voždovac

        Ma to sam razumeo nego idem malo da citam fiziku za srednju, jbga toliko stvari sam u zivotu ucio da sam vec dobar deo toga zaboravio.
        U svakom slucaju hvala na trudu.

        Comment

        • RANK
          CBC Senator XXL
          • 28.02.2007
          • 1635
          • Beograd
          • FIAT MAREA WEEKEND 1

          poenta koju ti nikako da shvatis je:

          max struja koju uredjaji trose ne zavisi od karakteristika akumulatora, vec od potreba uredjaja. problem nastaje kad akumulator ne moze zahtevanu struju da isporuci.
          "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

          Comment

          • Antoaster
            CBC Senator XXL
            • 07.12.2007
            • 343
            • Beograd, Voždovac

            Zar ta jacina struje nije maximalna jacina struje kratke veze izmedju klema akumulatora u prvim trnucima merenja, i kasnije ona opada dok ne nestane, to je karakteristika izvora ems to jest akumulatora u ovom slucaju. A u kolu ona zavisi od potrosaca i menja se od mesta do mesta gde se meri.
            Jbga ja kad sam bio mali nisam mogao da idem u MOC i EPS jer su tamo isli sve neki celavi likovi sa cudnim nadimcima, sto nose nozeve i naplacuju izlazak na odmor, i ja upisem neku sasvim drugu skolu da me ne bije maler.

            Comment

            • RANK
              CBC Senator XXL
              • 28.02.2007
              • 1635
              • Beograd
              • FIAT MAREA WEEKEND 1

              Originally posted by RANK
              poenta koju ti nikako da shvatis je:

              max struja koju uredjaji trose ne zavisi od karakteristika akumulatora, vec od potreba uredjaja. problem nastaje kad akumulator ne moze zahtevanu struju da isporuci.
              "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

              Comment

              • Antoaster
                CBC Senator XXL
                • 07.12.2007
                • 343
                • Beograd, Voždovac

                Ok razumem sta hoces da kazes, maximalna struja akumulatora koja mora biti veca od sume struja svih potrosaca u kolu ili od jacine struje najveceg?

                Comment

                • RANK
                  CBC Senator XXL
                  • 28.02.2007
                  • 1635
                  • Beograd
                  • FIAT MAREA WEEKEND 1

                  pojednostavljeno gledano, tako je. akumulator mora biti u stanju da da onoliko koliko se od njega trazi, ako je u stanju da da vise, utoliko bolje, veca je rezerva za slucaj potrebe. sad kapiras zasto se kompjuter na nivi nije zaglupeo od "prejakog" akumulatora?
                  "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

                  Comment

                  • dranix
                    CBC Senator XXL
                    • 04.10.2004
                    • 3079
                    • Antwerpen/Belgium
                    • Saab 9-3

                    Naravno da se racuna ukupna struja potrosaca. Imaj u vidu i to da je struja ostalih potrosaca osim startera zanemarivo mala.
                    Recimo oko 10A za paljenje (kod benzinca) oko 5-6 A za benzinsku pumpu ako je auto ima i nista vise ako ne palis pod upaljenim svetlima. Sve ostalo je struja koju vuce starter a ona zna da bude i po 300A.
                    Kad se jednom upali motor vise prakticno nije bitno osim ako klizis na manje od 2000 obrtaja gradom a u autu tresti muzika od kilovata. E na toj maloj turazi ne moze da se puni akumulator ako je potrosnja nenormalna osim ako nije neki specijalan koji puni pod niskim obrtajima ali oni se ne koriste za ugradnju u automobile vec u jahte za punjenje akumulatora za ostale stvari a ne za start koji se uvek puni standardno i kod njih.
                    Deklarativno se kaze da akumulator sluzi SAMO za startovanje motora i to bi trebala da mu bude osnovna namena. Zato je takav, kakav je i trebalo bi da bude dovoljan ako je auto potpuno ispravan.
                    Zimi svaki akumulator gubi kapacitet a i teze pali motor pa onda gusce ulje i sve tako naopako pa je "visak" raspolozive struje dobro dosao.
                    Uredjaj (potrosac) moze da povuce vecu struju od nazivne samo ako je NAPON veci od nazivnog a to ne moze da bude nikada. Pod uslovom da je sve ispravno, naravno. U kratkom spoju je struja jedino veca ako izvor uopste moze da je da i koliko dugo moze..
                    Padom napona pada i struja sto je dobro kad se ovako gleda ali nije jer pada i snaga potrosaca pa ne vrti nikako. Tacno je i to da u trenutku pokretanja startera starter vuce vecu struju od nazivne za delic sekunde dok ne pokrene malo motor iz mirovanja pa posle struja nesto padne ali i dalje je ogromna. E tu treba da je akumulator tvrd da to izdrzi. Na prvi pogled izgleda naivno ali se radi od ogromnom opterecenju koje na srecu traje veoma kratko inace ne bi upalio motor nikada.
                    Struja koju vuce starter na stolu nije ni blizu one kao kad pokrece zamajac motora ali mu nije ni isti broj obrtaja jer na prazno vrti kao lood.
                    Sve je to unapred proracunato i nema nikakve sanse da poremeti ili osteti nesto drugo od instalacije u autu.
                    ECU se samo napaja sa 12v ali inace unutra radi na stabilisanih 5v i ima zastitu od svacega na liniji za napajanje.
                    Jedino moze biti opasno ako se nesto zavaruje na karoseriji kad se obavezno stavlja zastita izmedju plusa i minusa akumulatora protiv pikova visokog napona koji mogu da ulete i izgore nesto od elektronike.

                    Comment

                    • deki-ascona
                      Bio nam je drug! RIP
                      • 10.04.2007
                      • 2118
                      • NI , Trosharina

                      Kad se jednom upali motor vise prakticno nije bitno osim ako klizis na manje od 2000 obrtaja gradom a u autu tresti muzika od kilovata.
                      Jel ovo za 2000 rpm vazi za sve, ili samo za one kojima tresti muzika?

                      Za mnom bi se svi okretali kad bi vozio na 2000, ipak se to cuje mnooogo!A i ko zna koliko bi trosio.
                      Jel dinamo puni normalno i na 1500 ?
                      Originally posted by Valent Vudriga
                      ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                      Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                      Comment

                      • dranix
                        CBC Senator XXL
                        • 04.10.2004
                        • 3079
                        • Antwerpen/Belgium
                        • Saab 9-3

                        Evo vam jedan prosecan scenario.
                        Recimo da je akumulator pun, nov i kvalitetan a auto 100% ispravan.
                        Zima, jutro, mrak. Startujete motor, palite kratka svetla 8A, paljenje 7A, pumpa 6A, grejac zadnjeg stakla 4-5A, ventilator najvecoj brzini 2A.
                        To je ukupno oko 30A.
                        Vozite se tako po gradu ali vam vise radi motor na leru jer cekate u koloni ili pred semaforima i posle 15-30min takve "voznje" stizete na posao.
                        Isto tako i u povratku i tako iz dana u dan.
                        Sta se desava?
                        Nazivna MAKSIMALNA snaga prosecnog alternatora je nekih 70-80A ali to tek na 4000 obrtaja ako postigne tu snagu.
                        Vi "vozite" tj. stojite pod potrosnjom na manje od 1000 obrtaja mozda i 80% vremena a za to vreme TROSITE konstantno 30A iz sistema.
                        Mislite li da ce u onim retkim trenucima kad krecete i motor proradi jace (brze) da alternator postigne da dopuni to sto ste potrosili plus ono za startovanje? NEMA SANSE. Prvo sto je za hemijski proces potrebno vreme a drugo sto je potrebna temperatura a napolju je hladno i nije jos zagrejan motorni prostor.
                        Zamislite u kakvom je stanju akumulator posle mesec dana takve voznje i koliko je sposoban da da onu ogromnu struju za start. Imajte u vidu gubitak kapaciteta zbog hladnoce.
                        Drugim recima. Vozaci nisu ni svesni sta se dogadja i mozda i ne trebaju da budu vec o tome moraju da misle proizvodjaci i inzenjeri.
                        Ponekad bi trebali da budemo prezadovoljni sta i kako radi s obzirom sta mi radimo iako nismo svesni toga ili iako nismo ludi da drzimo gas na semaforu na 3000 obrtaja i "dzabe" trosimo gorivo "samo" da bi se akumulator dopunjavao.
                        Ne znam sta da vam kazem drugo. Ne vidim sta tu moze da se stedi i na koji nacin. Situacija je jednostavno takva kakva je.
                        Onda se cudimo kad nam procvili kais a to je od opterecenja jer regler pobudjuje do maksimuma alternator u pokusaju da kompenzira gubitak a onda se alternator veoma tesko vrti i kais ponekad i prokliza.
                        Nije mi bila namera da nekoga zabrinem, ali eto. Bar smo se svi malo podsetili.

                        Comment

                        • dranix
                          CBC Senator XXL
                          • 04.10.2004
                          • 3079
                          • Antwerpen/Belgium
                          • Saab 9-3

                          Ne znam kako stoje stvari tacno za klasicnu dinamu sa stalnim magnetima ali nacelno je ona GORA od alternatora jer puni daleko losije na niskoj turazi motora.
                          Dopunjavajte spolja akumulator s vremena na vreme ako ste ikako u mogucnosti ako vozite samo lokal ili retko koristite auto.
                          Jednom kad se akumulator sulfatizira situacija postaje samo jos daleko gora jer time gubi kapacitet (aktivnu povrsinu ekektroda) i ne moze se normalno popraviti ni obicnim punjenjem.
                          Tada je KASNO.
                          Nije ovo sve tako alarmantno ali tako stvari tehnicki stoje. Proces je relativno spor ali to ne spasava stvar ako se zapusti i zaboravlja.
                          Desice se kad-tad.
                          Alarmi danas ubijaju akumulatore najvise a ranije su obicno zaboravljena poziciona svetla nekad i po vise dana.
                          Verovatno si mislio na alternator. Na 1500 obrtaja je dovoljno da dopuni mozda samo kratka svetla a i to tesko.
                          Zavisi od auta sta ima od elektrike sam po sebi.

                          Comment

                          • deki-ascona
                            Bio nam je drug! RIP
                            • 10.04.2007
                            • 2118
                            • NI , Trosharina

                            Kosa mi se umasti od razmisljanja posle svakog tvog pisanja

                            OK, dakle treba aku na svakih 6 meseci odneti u servis, kontrola elektrolita , punjenja, skriv.potrosaca, pa ako majstor kaze da je na izmaku odmah 60eur za drugi. Srecom to je na ~ 3 godine, pa i nije neka stavka.
                            Originally posted by Valent Vudriga
                            ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                            Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                            Comment

                            • dranix
                              CBC Senator XXL
                              • 04.10.2004
                              • 3079
                              • Antwerpen/Belgium
                              • Saab 9-3

                              Deklarativno je da se menja na svakih 4 jakih ZIMA.
                              Sa ovakvim zimama kao sto su bile prosle kod vas u Srbiji po meni najmanje 6 godina za prosecan kvalitet akumulatora.
                              Zar treba posebno da se kaze da se treba kontrolisati elektrolit.
                              Ne svakih nedelju dana, ali treba. Isparava voda dobro na toj vrucini.
                              Za sve sto se ikada koristi postoje pravila eksploatacije. Samo pridrzavanjem istih se moze imati stvarni uvid u kvalitet proizvoda.
                              Nije uopste ljudski ni fair na bilo koji nacin "testirati" granice izdrzljivosti pa posle reklamirati kako ne valja.
                              Ja jako verujem da su za mnoge reklamacije u vezi akumulatora krivi korisnici ili neispravnost vozila.
                              Ne mislim uopste na ono sto se desava zimi o cemu sam pisao gore.
                              Mnoga vozila su u jezivom stanju. Bilo bi sjajno (i jevtino) kad bi novi akumulator sve to mogao da popravi.

                              Comment

                              • RANK
                                CBC Senator XXL
                                • 28.02.2007
                                • 1635
                                • Beograd
                                • FIAT MAREA WEEKEND 1

                                dranix, nisi u potpunosti u pravu. na vecini savremenih automobila alternator je u stanju da postigne 70-80% nazivne struje na vec oko 1000 obrtaja, a itekako puni i na leru. kod dekija-askone je situacija dosta drugacija, tj. onakva kako si opisao.
                                "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

                                Comment

                                Working...
                                X