Jel mislis na alternatore sa kvacilom?
Otkad to VECINA automobila ima takve alternatore?
U tom slucaju je to jos veci belaj jer se isforsiranom potrosnjom struje gubi sustina postojanja inace veoma skupog alternatora jer dolazi do forsiranja i povecanja potrosnje goriva posto auto dozira gorivo onoliko koliko mora da odrzi obrtaje na leru. Jedino sto akumulator ostaje spasen. To je tacno. Sve ima svoju cenu.
Regler uopste nije svemoguca spravica a automobilski alternator po proracunu je veoma nezahvalan kompromis u smislu gubitaka i efikasnosti.
Kad bi namotaji bili tako proracunati da daje veliki procenat snage na niskim obrtajima na recimo 5000-6000 bi dolazilo do usijavanja ako bi se okretao sa motorom bez obzira na regler jer on ne moze da daje nula pobudu niti alternator sme da se iskljuci iz instalacije dok se vrti.
Zato je i jedini nacin da se otkaci fizicki od motora kvacilom.
Nazalost, ne moze se osmisliti nista bolje, pouzdanije i jevtinije.
Zbog ustede se takodje automobilski akumulator ne puni do 100% kapaciteta sto tehnicki nije dobro za olovni akumulator.
Sve su sami kompromisi stavljeni na vagu da bi cena bila sto manja a efikasnost sto veca a posebno potrosnja goriva.
Mislilo se o tome odavno cak i ako gorivo tada nije bilo tako skupo kao danas. Ni akumulatori nisu bili skupi ni pre a danas srazmerno ceni goriva jos manje iako su oni pre bili znatno trajniji i solidnije kontrukcije nego ovi danas.
Svako moze da proba efikasnost punjenja i bez ikakvog merenja.
Upalite svetla ispred nekog zida i dodajte gas sa lera do 2000 ili vise obrtaja pa ako se menja intenzitet svetla toliko dobro alternator i puni.
Ne zaboravite da je potrosnja kratkih svetala samo oko stotinak vati sto je negde nesto preko 8A na 12V.
Nisam rekao da ukljucite nista vise sto moze da ukljuci sam vozac.
Ja nisam rekao da ne puni nego da to nije uvek dovoljno a narocito onda kad najvise treba a to je zimi.
Svrha auta je i izvestan komfor a za to nesto treba dodatno i da se plati.
Ne zaboravite i to da je snaga svetala ISTA i na dizelu od skoro 80Ah kao i na Yugu od 45Ah. Snaga grejaca zadnjeg stakla isto itd.
Treba i to imati u vidu.
Otkad to VECINA automobila ima takve alternatore?
U tom slucaju je to jos veci belaj jer se isforsiranom potrosnjom struje gubi sustina postojanja inace veoma skupog alternatora jer dolazi do forsiranja i povecanja potrosnje goriva posto auto dozira gorivo onoliko koliko mora da odrzi obrtaje na leru. Jedino sto akumulator ostaje spasen. To je tacno. Sve ima svoju cenu.
Regler uopste nije svemoguca spravica a automobilski alternator po proracunu je veoma nezahvalan kompromis u smislu gubitaka i efikasnosti.
Kad bi namotaji bili tako proracunati da daje veliki procenat snage na niskim obrtajima na recimo 5000-6000 bi dolazilo do usijavanja ako bi se okretao sa motorom bez obzira na regler jer on ne moze da daje nula pobudu niti alternator sme da se iskljuci iz instalacije dok se vrti.
Zato je i jedini nacin da se otkaci fizicki od motora kvacilom.
Nazalost, ne moze se osmisliti nista bolje, pouzdanije i jevtinije.
Zbog ustede se takodje automobilski akumulator ne puni do 100% kapaciteta sto tehnicki nije dobro za olovni akumulator.
Sve su sami kompromisi stavljeni na vagu da bi cena bila sto manja a efikasnost sto veca a posebno potrosnja goriva.
Mislilo se o tome odavno cak i ako gorivo tada nije bilo tako skupo kao danas. Ni akumulatori nisu bili skupi ni pre a danas srazmerno ceni goriva jos manje iako su oni pre bili znatno trajniji i solidnije kontrukcije nego ovi danas.
Svako moze da proba efikasnost punjenja i bez ikakvog merenja.
Upalite svetla ispred nekog zida i dodajte gas sa lera do 2000 ili vise obrtaja pa ako se menja intenzitet svetla toliko dobro alternator i puni.
Ne zaboravite da je potrosnja kratkih svetala samo oko stotinak vati sto je negde nesto preko 8A na 12V.
Nisam rekao da ukljucite nista vise sto moze da ukljuci sam vozac.
Ja nisam rekao da ne puni nego da to nije uvek dovoljno a narocito onda kad najvise treba a to je zimi.
Svrha auta je i izvestan komfor a za to nesto treba dodatno i da se plati.
Ne zaboravite i to da je snaga svetala ISTA i na dizelu od skoro 80Ah kao i na Yugu od 45Ah. Snaga grejaca zadnjeg stakla isto itd.
Treba i to imati u vidu.
Comment