Reanimacija akumulatora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dranix
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 3079
    • Antwerpen/Belgium
    • Saab 9-3

    Jel mislis na alternatore sa kvacilom?
    Otkad to VECINA automobila ima takve alternatore?
    U tom slucaju je to jos veci belaj jer se isforsiranom potrosnjom struje gubi sustina postojanja inace veoma skupog alternatora jer dolazi do forsiranja i povecanja potrosnje goriva posto auto dozira gorivo onoliko koliko mora da odrzi obrtaje na leru. Jedino sto akumulator ostaje spasen. To je tacno. Sve ima svoju cenu.
    Regler uopste nije svemoguca spravica a automobilski alternator po proracunu je veoma nezahvalan kompromis u smislu gubitaka i efikasnosti.
    Kad bi namotaji bili tako proracunati da daje veliki procenat snage na niskim obrtajima na recimo 5000-6000 bi dolazilo do usijavanja ako bi se okretao sa motorom bez obzira na regler jer on ne moze da daje nula pobudu niti alternator sme da se iskljuci iz instalacije dok se vrti.
    Zato je i jedini nacin da se otkaci fizicki od motora kvacilom.
    Nazalost, ne moze se osmisliti nista bolje, pouzdanije i jevtinije.
    Zbog ustede se takodje automobilski akumulator ne puni do 100% kapaciteta sto tehnicki nije dobro za olovni akumulator.
    Sve su sami kompromisi stavljeni na vagu da bi cena bila sto manja a efikasnost sto veca a posebno potrosnja goriva.
    Mislilo se o tome odavno cak i ako gorivo tada nije bilo tako skupo kao danas. Ni akumulatori nisu bili skupi ni pre a danas srazmerno ceni goriva jos manje iako su oni pre bili znatno trajniji i solidnije kontrukcije nego ovi danas.
    Svako moze da proba efikasnost punjenja i bez ikakvog merenja.
    Upalite svetla ispred nekog zida i dodajte gas sa lera do 2000 ili vise obrtaja pa ako se menja intenzitet svetla toliko dobro alternator i puni.
    Ne zaboravite da je potrosnja kratkih svetala samo oko stotinak vati sto je negde nesto preko 8A na 12V.
    Nisam rekao da ukljucite nista vise sto moze da ukljuci sam vozac.
    Ja nisam rekao da ne puni nego da to nije uvek dovoljno a narocito onda kad najvise treba a to je zimi.
    Svrha auta je i izvestan komfor a za to nesto treba dodatno i da se plati.
    Ne zaboravite i to da je snaga svetala ISTA i na dizelu od skoro 80Ah kao i na Yugu od 45Ah. Snaga grejaca zadnjeg stakla isto itd.
    Treba i to imati u vidu.

    Comment

    • trulex
      CBC Član
      • 08.03.2008
      • 63
      • NS

      Evo da se vratimo na temu,
      u čemu je razlika između S3 i S4, serije Boch akumulatora, predpostavljam da je S4 noviji od S3, ali da li kvalitetno ima neke razlike.
      Ovo pitam jer sam u Metrou danas našao za 4600 din S3 56 Ah 480A, a S4 52Ah 470 A se kreće oko 4900, dok S4 od 60 Ah nisam našao.
      Jel može neko ovo da objasni.
      Hvala unapred
      Pozdrav

      Comment

      • trulex
        CBC Član
        • 08.03.2008
        • 63
        • NS

        Pa jel može neko da mi kaže šta da uzmem S3 56 Ah ili S4 52 Ah?
        Pozdrav

        Comment

        • overspeed
          CBC Senator XXL
          • 24.05.2005
          • 2779
          • Kosovska Mitrovica

          Nadji se na linku i uzmi onaj koji je preporuchio proizvodjach (inache pominjesh Bosch pa zato ovaj link):

          http://www.bosch.com.au/content/languag ... ection.pdf

          PS. Nisi pomenuo koji je auto u pitanju pa sad trazhi sam...
          http://www.bmw.tv

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            na Ah podatak zaboravi trenutno, i pogledaj koliko iznosi struja pri -18C, CCA, kao podatak.

            to tije osnova, jer zimi je potrebno pre svega paljenje motora a tek rudimentarno dugotrajno napajanje ostalih potrosaca.

            inace, kod modernih automobila, vecine?, alternator pocinje da puni sa oko 500 obrtaja motora, na 1000 obrtaja vec naveliko puni sa oreko 1/2 max struje a na oko 2500 obrtaja motora postize maksimalnu mogucu struju. i obicno se vrti do oko 7000 obrtaja motora bez ikakvih smetnji.

            kod tih pomenutih modernih vozila, obicno je prenosni odnos motor- alternator u opsegu 1:2 do 1:2.5.
            to znaci da ako motor radi na 1000 obrtaja alternator se vrti na 2000-2500 obrtaja.

            sve dok se redovno vozi i zimi auto, prakticno nema problema sa aku niti potrebom za nekim posebnim dopunjavanjem bar u nasoj prosecnoj klimi zadnjih godina.

            ako bi bilo vise dana -20C i hladnije, onda bi mozda nakon 15tak dana takvog rezima mogao da se nazire prvi problemcic.

            jedna od najvaznijih stvari za rad alternatora su apsolutno ciste tj elektro provodan spoj kleme sa samim stubicem akubaterije.

            ako je tu problematicno mesto, posledice su ostre i pri punjenju (jako oslabi punjenje) tako i pri praznjenju (start hladnog motora posle nocnog spavanja).

            aku baterija je postala dovoljno jeftina da je zgodna praksa pred svaku trecu ili cetvrtu zimu prosto zamenis da bi otklonio rizik da eventulano makar jednom ne uspes da pokrenes motor.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • JAPANX
              CBC Senator XXL
              • 10.08.2006
              • 2159
              • Beograd

              dranix, nisi u pravu sto se tice alternatora, to sto si opisao sa nizim obrtajima i jako vecim punjenjem u visim obrtajima ne vazi za alternator nego za dinamu koja je odavno izbacena iz upotrebe kao i mehanicki regulator napona(regler) koji danas sve obavlja elektronskim putem...

              alternator je tako napravljen da samom pobudom zvezdishta dioda sa lampice na instrument tabli puni cak i vise nego sto je potrebno NA LERU a regler je i tu cak uposljen da stabilizuje napon na 14 volti... jedan test kako bi video da je tako kako sam naveo jeste da, dok auto radi, skines klemu sa akumulatora i vidis da auto nastavlja sa radom ne troseci nikakav dodatni izvor energije kako si naveo, pa cak i sa upaljenim svetlima i muzikom... jedno paljenje automobila sa novim anlaserima(planetarcima) vuce daleko manje struje od starih anlasera jer su napravljeni kao klasican elektromotor sa magnetnim statorom a ne elektromagnetnim kao sto je to bio ranije slucaj i daleko brze vrte na sa manjom potrosnjom amperaze jer su redukovani u planetar i skoro su bez opterecenja...

              Comment

              • RANK
                CBC Senator XXL
                • 28.02.2007
                • 1635
                • Beograd
                • FIAT MAREA WEEKEND 1

                Originally posted by dranix
                Jel mislis na alternatore sa kvacilom?
                ne mislim
                "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

                Comment

                • gorans
                  CBC Senator XXL
                  • 09.03.2010
                  • 1525
                  • Beograd

                  Re: Reanimacija akumulatora

                  Da li je za zamenu akumulator od 680a ali kada smo ga ispitali pokazuje 500a.
                  Merio kolega nekim uredjajem kojem neznam ime i kaze ovako.
                  12,4V a pri verglanju 10,2v.
                  Napunjenost 60%
                  kapacitet 50%
                  Alternator puni oko 14,2 do 14,5.

                  Comment

                  Working...
                  X