Najbolje bi bilo da taj akumulator elekrično napuniš(na način kako ti je rečeno) kako bi se u daljem sledu dogadjaja opteretio na test aparatu u smislu provere startne sposobnosti.Ako tu akumulator ne pokaže postojanost ili neka od ćelija "provri" baci ga.....normalno na ekološki prihvatljiv način, odnosno daj ga ciganima!
Reanimacija akumulatora
Collapse
X
-
Moj problem je sa "malim" akumulatorom od motora. Naime nov je 1 godina star ali imao sam peh pa nije punjen i koristen nekih 6 meseci. Od tada ga napunim taman toliko da lampice zasvetle a motor ni sa zavergla. Napominjem da ima napominjem da ima napon 13.8V kada ga skinem sa punjaca. Posle koriscenja na motoru nikad mu nepadne napon ispod 12tak volti... Sta da radim? Njega ni cigani nece mnogo je mali....
Comment
-
-
Brick je pomenuo merenje gustine rastvora sumporne kiseline ali ne i dolivanje kiseline. Koliko se secam, jos iz vojske, servis akumulatora koga smo imali u krugu radionice je pri redovnom servisiranju i punjenju akumulatora dolivao kiselinu u akumulatore. Nisam se nesto informisao ali cini mi se da se kompletna zamena kiseline ne radi nego samo deelimicno. Na svim vozilima koja su bila van upotrebe jednom mesecno se radilo punjenje akumulatora a jednom u 6 meseci servis koji je podrazumevao kontrolu rastvora pa i zamenu neispravnih celija akumulatora.
Comment
-
-
kvalitetno reseni punjaci aku baterija imaju rezime punjenja konstantnom strujom (uz pracenje napona) i punjenje impulsima struje (uz pracenje temperature) i nude precizniju regulaciju punjenja, odnosno onemogucavaju prepunjenje i sve negativne posledice toga.
trickle, je poseban rezim, koristi se u profesionalnoj opremi po pravilu, svuda gde je sistem rezervnog napajanja bitan element same opreme.
Motorola je razvila citav niz cipsetova upravo za takve punjace.
u mobilnim telefonima tipicno je primenjen trickle mod punjenja, znaci brzo punjenje jacom strujom do nekih 80% a onda punjenje kracim impulsima struje do 100% nominalnog kapaciteta.
u bateriji mobilnog obicno postoji jedan NTC senzor kao informacija punjacu o temperaturi same baterije.
duga prica, posebna oblast za sebe danas visoko razvijena i specijalizovana prema hemiji svake baterije.
na nekim autima, postoje posebni senzori temperature akumulatora koji upravljaju dodatno reglerom i dodatno oblikuju nacin punjenja iz alternatora.
pa je tako zimi jace punjenje (do 14,6V) a leti slabije (do 13,2V) od nominalnih 13,8V. time na takvim autima duze trajaju akumulatori jer su kvalitetnije punjeni, odnosno bolje regulisana hemija unutar njih.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Za Djukica,
pa verovatno je akumulator izgubio kapacitet usled stajanja. Izmedju ploca akumulatora usled neupotrebe dolazi do formiranja neke skrame koja pokrije donji deo ploce i popuni prostor izmedju placa koji je vrlo mali i prosto smanji kapacitet iako ploce nisu u kratkom spoju.
Comment
-
-
Originally posted by TETAKNajbolje bi bilo da taj akumulator elekrično napuniš(na način kako ti je rečeno) kako bi se u daljem sledu dogadjaja opteretio na test aparatu u smislu provere startne sposobnosti.Ako tu akumulator ne pokaže postojanost ili neka od ćelija "provri" baci ga.....normalno na ekološki prihvatljiv način, odnosno daj ga ciganima!
Cekaj,zar ne treba sve celije da 'provre', tj. buckaju dok je na punjacu, jer u suprotnom je celija 'mrtva'
Comment
-
-
Originally posted by brickkvalitetno reseni punjaci aku baterija imaju rezime punjenja konstantnom strujom (uz pracenje napona) i punjenje impulsima struje (uz pracenje temperature) i nude precizniju regulaciju punjenja, odnosno onemogucavaju prepunjenje i sve negativne posledice toga.
trickle, je poseban rezim, koristi se u profesionalnoj opremi po pravilu, svuda gde je sistem rezervnog napajanja bitan element same opreme.
Motorola je razvila citav niz cipsetova upravo za takve punjace.
u mobilnim telefonima tipicno je primenjen trickle mod punjenja, znaci brzo punjenje jacom strujom do nekih 80% a onda punjenje kracim impulsima struje do 100% nominalnog kapaciteta.
u bateriji mobilnog obicno postoji jedan NTC senzor kao informacija punjacu o temperaturi same baterije.
duga prica, posebna oblast za sebe danas visoko razvijena i specijalizovana prema hemiji svake baterije.
na nekim autima, postoje posebni senzori temperature akumulatora koji upravljaju dodatno reglerom i dodatno oblikuju nacin punjenja iz alternatora.
pa je tako zimi jace punjenje (do 14,6V) a leti slabije (do 13,2V) od nominalnih 13,8V. time na takvim autima duze trajaju akumulatori jer su kvalitetnije punjeni, odnosno bolje regulisana hemija unutar njih.
Ok sve je to jasno al nemoguce izvesti sa obicnim ispravljacem,imas semu tog sklopa mozda samogradnja
Comment
-
-
mislim da imam negde shemu, moze i u samogradnji mada nije bas za pocetnika. mislim da je materijal oko 150 evra + trafo i ispravljacke diode, bez kutije i ostale mehanike.
treba i PIC programator da se izvrsi programiranje ECUa, prema konkretnom akumulatoru.
obicni ispravljaci, punjaci obicno nemaju nikakvu pamet ili vrlo ograniceno/primitivno reseno kolo punjenja obicno samo na dostignuti napon.
kada je aku vec sulfatizovan potreban je kvalitetan punjac da bi se povecale sanse da se "probude" pasivizirane ploce i olovo sulfat ponovo prevede u olovosulfid da bi se aktivnost celija "osvezila".
pod uslovom da olovo nije otpalo sa ploca prethodno zbog bilo kog razloga.
licno, odavno se ne zanimam automobilskim akubaterijama na tu temu, jeftinije mi je da ih zamenim kada dodje vreme svake 4te zime i miran sam. godisnje aku kosta oko 7-8 evra, odnosno 30tak evra za 4 godine, mislim na novi reda 66Ah sto je meni dovoljno.
za 8 evra godisnje, mislim da je svako ozbiljnije bakcanje sa crknutim aku osim istrazivanja bacanje vremena.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
U akumulator se nikad ne doliva kiselina, već samo destilovana voda.Ukoliko dodje do proboja akumulatora i iz neke od ćelija jednostavno isteče elektrolit, tada je potrebno, naravno posle krpljenja, napraviti špricer od kiseline i destilovane vode i doliti ga u praznu ćeliju.Naravno ovo raditi samo u slučaju nužde!Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!
Comment
-
-
Jeftinije je kupiti novi akumulator nego praviti impulsni punjač kako bi eventualno uspeo sa desulfatizacijom starog koji i onako neće dugo.Kod punjača je važniji mod punjenja sa tkz. padajućom strujom kako bi se akumulator što je puniji sve sporije punio, odnosno, punio bi se sa što manjom jačinom struje!Takodje je koristan mod automatskog pražnjenja pogotovo kod nas koji vozimo motocikle tako da akumulator praktično cele zime "živi" i ne mora ni da se skida sa motocikla!Takvi punjači se prave za motocikle i ja imam jedan takav!Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!
Comment
-
-
Tacno je da se ne isplati imati skupi punjac sa sva tri rezima punjenja a da sluzi samo za automobilski akumulator. U principu se kupi novi i zameni. Sto se tice odrzavanja bilo koga akumulatora dok se vozilo ne koristi obicno se dopunjava strujom koja je dovoljna da kompenzira samopraznjenje a koja iznosi jedan procenat kapaciteta dok je normalno punjenje deset posto. Pri tako maloj struji se prakticno ne desava nista vec se samo drzi u balansu sto je i cilj kad je neprekidno prikljucen na punjenje. Slicno kao akumulator za alarm (kucni recimo) koji sadrzi najmanje dva akumulatora (jedan u centrali drugi u kucistu sirene). Kad nestane struje ili bude iskljucena sve je i dalje operativno
Vidi se da biker sve zna. Posebno su osetljivi akumulatori motocikla na zimski san a nisu bas ni jevtini da bi se dozvolilo da tek tako propadnu.
Da bi se to "cudo" napravilo uzme se jedan (moze i onaj zidni) ispravljac od 500mA do 1 ampera i napona od 15-16 volti. Kad je akumulator potpuno pun pronadje se otpornik koji odgovara da tece struja od jedan posto kapaciteta i to je to ali SAMO za taj konkretni akumulator (po kapacitetu). Otpornik treba da je od najmanje 1-2W za svaki slucaj. Jevtino je to da se ima s obzirom na stepen korisnosti. Olovni akumulator ne voli da bude prazan za razliku od nekih drugih vrsta koje vole da se pune i prazne ko kraja (NiCd ili NiMH) recimo.
Comment
-
Comment