Alternator

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Uča
    CBC Veteran
    • 24.01.2008
    • 168
    • Kruševac

    Zamena ležajeva na alternatoru!

    Poštovani ljubitelji automobila, već duže vreme mi se čuju ležajevi na alternatoru - kadet 1,6i. Došlo je vreme da se ležajevi zamene. Zato me interesuju par stvari:
    1. Da li je zamena ležajeva na alternatoru komplikovan proces pa tak posao moram poveriti iskusnom autoelektričaru ili mogu poveriti mladom autoelektričaru?
    2. Da li tada treba zameniti još nešto npr. četkice ili šta već? Koliko iznose troškovi popravke tj. zamene (računajući četkice, ležajeve i majstorski rad)?
    Unapred se zahvaljujem na informacijama.
    Prvo: Ja sam uvek u pravu. Drugo: I kad nisam u pravu poštuje se prvo pravilo

    Comment

    • zoranbg
      CBC Senator XXL
      • 23.03.2005
      • 4098
      • Rooster's Hill , Beog
      • Grande Punto 1.2

      Re: Zamena ležajeva na alternatoru!

      mozes da poveris svakom elktricaru koji to zna da radi..
      ruke su oko 1500 din. gore dole..
      sa cetkicama i lezajevima..nebi trebalo da predje 3000 din ukupno.. otprilike,mada je sve relativno.
      Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

      Comment

      • Blackeyed
        CBC Senator XXL
        • 06.07.2005
        • 402
        • Novi Sad

        Re: Alternator

        Četkice su na regleru, ne vidim što bi to ulazilo u remont Alternatora, čak nisam siguran da li je pametno menjati samo četkice na regleru, mislim da je bolje uzeti ceo regler.
        Ono što treba još videti je sledeće: u kakvom su stanju klizni prstenovi na koje naležu četkice. Moguće je da su potrošeni, tj. da je četkica napravila "urezala" sebi kanal.

        Što se tiče cena, skoro sam imao tu vrstu intervencije: oba ležaja+jedan klizni prsten+ruke=2500 din.
        "You are reading this for the wrong reason..."

        ENDYMION, Dan Simmons

        Comment

        • Uča
          CBC Veteran
          • 24.01.2008
          • 168
          • Kruševac

          Re: Alternator

          Hvala lepo!
          Prvo: Ja sam uvek u pravu. Drugo: I kad nisam u pravu poštuje se prvo pravilo

          Comment

          • struja
            CBC Član
            • 20.03.2009
            • 65
            • nis

            Re: Alternator

            Zamena lagera nije komplikovana dok nesto ne krene naopako i onda se lomi dekla pa i rotor i jednostavno samo strucna zamena dolazi u obzir.Kada se vec menjaju lageri nije lose da se zamene i cetkice[ako je lukasov alternator] ili ceo regler ako je bosov.Trebalo bi i proveriti klizne prstenove i ako su ukopani,zameniti i njih

            Comment

            • Uča
              CBC Veteran
              • 24.01.2008
              • 168
              • Kruševac

              Re: Alternator

              Pre par dana sam razgovarao sa električarom i on je rekao da se na Boshu menjaju lageri, a da se na ovom mom FRANCUSKOM zadnji lager ne menja jer je igličast. Rekao je još da nema lufta u lagerima (uhvatio za remenicu i prodrmao ), već da su lageri ostali suvi - pogotovo taj igličasti i da ne treba ništa drugo raditi osim podmazivanja mašću. Sad, da li je on u pravu ili nije sam Bog zna. Videću kad odem kod njega ovih dana.
              Prvo: Ja sam uvek u pravu. Drugo: I kad nisam u pravu poštuje se prvo pravilo

              Comment

              • milan_g1
                CBC Senator XXL
                • 07.02.2007
                • 863
                • Karaburma

                Re: Alternator

                Juce sam zamenio moj alternator koji je dosta dugo lepo sluzio. Jednostavno potrosili se bakarni prstenovi. Pocela je da se pali lampica na leru, pa sve jace da svetli, pa se gasi tek na vecim obrtajima. Neko vreme mi je uspevalo da skinem regler i malo predjem smirglom cetkice, malo ih poravnam i bude ok neko vreme. Sve do juce kada sam stao da sipam gorivo na pumpu i nisam vise mogao da upalim auto, accu prazan (zahvaljujem se dobrom coveku koji je stao i pomogao mi )

                Dobijem od drugara drugi alternator, od Golfa 2 GTI, 55A, moj stari je bio 45A. Malo se razlikuju rupe za nosace ali moze da se uglavi. Stavio sam ga i sada puni bez greske. Kada rasturim stari slikacu prstenove da vidite kako izgledaju posle 30 godina vrtenja!!!

                Ono sto me interesuje jeste ova mala kockica pored reglera sa zadnje strane. Sta je to i cemu sluzi? To na starom nisam imao.

                "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"

                Comment

                • struja
                  CBC Član
                  • 20.03.2009
                  • 65
                  • nis

                  Re: Alternator

                  Kondenzator ili blokada za radio smetnje.

                  Comment

                  • 0megA
                    CBC Član
                    • 03.08.2008
                    • 42
                    • Beograd

                    Re: Alternator

                    Ja sam o mom probelmu pisao na ovoj temi viewtopic.php?f=2&t=47848 posto me poterao sveopsti maler pa reko ajde deo koji se odnosi na elektriku da prebacim ovde...

                    Dakle..

                    Danas auto nisam mogao ni da upalim...krenuo na posao,seo,okrenuo kljuc i mrtva tisina!
                    Auto nece ni da bekne,ne cuje se apsolutno nista...U stvari cuje se zvuk koji me obavestava da nisam vezao pojas ali zvuk se cuje u zavijajucem tonu kao ranije na walkmenima i kasetofonima kada su baterije pri kraju pa kad pocne traka da zavija,svetla su bila ugasena i toga se dobro secam da sam ugasio svetla jer imam zvucno upozorenje koje me obavestava ako zaboravim svetla.Inace juce sam ga sasvim normalno vozio i nije se palila nikakva lampica na tabli niti su bili vidljivi bilo kakvi drugi simptomi da ce nestati struje u kolima i sl.

                    Lampice na komadnoj tabli jedva da se vide koliko "jako" svetle,znaci jedva se vide,svetla kada se upale i ona jedva da gore,migavci ne rade,cd player ne radi jednom recju sveopsti nestanak struje...

                    Kada dam kontakt na tabli ostanu upaljene lampice za abs,check engine i za ulje dok se lampica za akumulator i air bag ugase.
                    Ulje sam proverio ok je, a menjao sam ga pre nekoliko meseci,i njega i filtere.

                    Jedine "izmene" koje su u skorije vreme vrsene na vozilu je da sam zamenio sijalice,umesto filipsovih stavio sam osram cool blue ali i jedne i druge sijalice su bile iste jacine, 55w barem prema onome sto je pisalo na sijalicama...

                    Sta je ovde u pitanju?

                    Comment

                    • ragazzoni
                      CBC Senator XXL
                      • 24.02.2009
                      • 774
                      • Obrenovac i okolina
                      • Opel Omega 2.0i-16v

                      Re: Alternator

                      Pa to nije nikakav MALER, odeš kod električara stavi dijagnostiku recimo BOSCH 121, pročita stanje akomulatora, upališ očita punjenje regler periodičnost.... i stvar gotova, posao od 3 minuta. Najbrže i tačno, sve ostalo .... A ako nemaš mogućnosti, onda napuni akomulator, pa skini kleme, onda ujutro vrati i probaj da upališ. Izmeri punjenje k9oje treba da je oko 14v opterećen/bez opterećenja.
                      ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
                      Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

                      Comment

                      • Pera
                        CBC Veteran
                        • 24.10.2007
                        • 129
                        • BG

                        Re: Alternator

                        Da priupitam i ja nesto,posto sam nabavio kompletnu klimu za moj auto,sa njom sam dobio i drugaciji nosac za kompresor klime i alternator,e sad taj nosac je prilagodjen originalnom alternatoru (snage 55 A),sto i ovako nije neka jacina,a jos kad ugradim klimu,tek onda nece biti dovoljno,hteo bih da ugradim jaci alternator od nekog drugog auta,koji ima bar 70 - 80 A,evo ovako izgleda taj nosac,alternator (njegov donji deo) se kaci na valjkasti deo nosaca ispod tog srafa sto se vidi (precnik mu je 59 mm),od kog auta bi mogao da se ubaci alternator na ovaj nosac,po mogucstvu sa obicnom remenicom,a ako nema druge napravila bi se nova,evo slike:



                        Od kog auta bi mogao da odgovara alternator???
                        Hvala unapred
                        Lada Samara 1.5

                        Comment

                        • milu91
                          CBC Početnik
                          • 22.02.2010
                          • 1
                          • Pancevo

                          Re: Alternator

                          MOLIM ZA POMOC OKO ALTERNATORA
                          Treba mi ovako
                          OPIS - opsirno ako moze
                          PODESAVANJE - opsirno ako moze
                          KVAROVI - ako moze za svaki kvar po nesto
                          POPRAVKA - za svaki kvar po nesto

                          HVALA

                          Comment

                          • Uča
                            CBC Veteran
                            • 24.01.2008
                            • 168
                            • Kruševac

                            Re: Alternator - sija lampca!

                            Skoro sam na kadettu 1.6i (motor NZ ) podmazivao ležaje alternatora. Sve je bilo u redu do večeras. Sada sam primetio da pri zaustavljanju vozila lampica za akumulator zasija ali toliko slabo da sam i u mraku jedva primetio. To se desilo 4-5 puta ( na semaforima ). Kada sam stigao kući i zaustavio vozilo lampica više nije svetlela. Auto se ponaša normalno, lepo pali...Napominjem da sam danas prao auto (mašinom pod pritiskom ) ali nisam prao motorni prostor. Jedino ako je voda prsnula na alternator kroz otvor koša gde se nalazi spona. Sad me zanima šta bi mogao biti uzrok tinjanja lampice pri zaustavljanju vozila? Da li je moguće da je voda nešto učinila, mada stalno prolazim kroz bare (takva mi je ulica ) i nikada se do sada to nije dogodilo. Ako imate neku ideju, recite. Bio bih vam zahvalan. Pozdrav od Uče!
                            Prvo: Ja sam uvek u pravu. Drugo: I kad nisam u pravu poštuje se prvo pravilo

                            Comment

                            • chobo13
                              CBC Senator XXL
                              • 01.05.2009
                              • 1274
                              • pozega,srbija
                              • AUDI,VW

                              Re: Alternator

                              kad god rasturis neku masinu ili deo nje,gledaj da delove koji su dotrajali zamenis novim i adekvatnog kvaliteta,jer ces se u suprotnom pre ili kasnije pokajati sto nisi tako uradio!podmazivati lezajeve je krajnje sto bih uradio,jer za neke pare ne velike kupis kvalitetne lezajeve pa cak i iglicasti za delko alternator za opela koji dobijes u kompletu za reparaciju delko alt.a to sto ti zizi lampica ili je sijala s vremena na vreme,moze biti vise stavki sto se to desava.kod tih alt zbog dotrajalosti hoce stator da pravi problem,pgotovu ako se ukvasi,a i regulator im je specifican.

                              za milu 91: to druze ne mozes ovako saznati,ima neke literatura za to a i odredjen praktican deo,gde bi se donekle upoznao sa tim stvarima.knjigu u ruke,pa u neku radionicu!

                              Comment

                              • miskovolvo
                                CBC Veteran
                                • 22.02.2010
                                • 171
                                • Aleksinac

                                Re: Alternator

                                Posto je ovo pitanje iz moje branse,hajde da napisem i ja nesto,kod tebe na autu ne postoji konkretan kvar na alternatoru,kvar je u padovima napona na el.instalaciji,Proveri prvo napon unimerom na akumulatoru,a zatim i na alternatoru,pad napona ne bi trebao da bude veci od 0,2v,proveri i masu jer kod DELCO REMY sistema,alternator stoji na gumenim nosacima,a masu dobija preko kabla koji preko motora ide na gornji zavrtanj m8, Jedna sugestija,lezajeve nemojte nikada podmazivati,vec zamenite novim,za DELCO alternatore ima da se kupi iglicasti lezaj i original kosta 850 din,a prednji lezaj je klasican 6203 i NTN u C 3 klasi kosta 350 din

                                Comment

                                Working...
                                X