Alternator

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dekideki
    CBC Senator XXL
    • 26.07.2005
    • 1914
    • Beograd

    #46
    i meni se chini. al da ne bajemo...

    imam servisno uputstvo kod kuce (za keca) gde je pod rubrikom alternator (45Ah) navedeno desetak nepravilnih pojava kod altrenatora i pored svakog uzroci pojave. aj prelistacu pa ti javljam sutra!

    poz.
    .

    Comment

    • darko-sice
      CBC Senator
      • 01.11.2005
      • 200
      • Aleksinac

      #47
      Regulator napona...100%....kupi drugi i zameni nemas sta da razmisljas docega je problem....
      POZZZZZ

      Comment

      • dranix
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 3079
        • Antwerpen/Belgium
        • Saab 9-3

        #48
        Menjaj regler ODMAH dok kvar ne postane skuplji.

        Regler je jevtin lako se menja (ne skida se alternator ceo) ali....

        Ako cetkice nisu potrosene do mere koju preporucuje proizvodjac za zamenu (nadji taj podatak) pitaj se zasto je regler fijuknuo jer se to ne desava tek tako tj. bez razloga.

        Proveri svejedno kako stoje kontakti na akumulatoru kao i onaj +B na alternatoru (najdeblja zica sto ide na akumulator direktno). Zasto ovo? Zato sto alternator NE SME NIKADA da radi bez prikljucenog akumulatora (opterecenja) ma kakav on bio (makar i neispravan, poluispravan i sl).
        To moze da bude uzrok crkavanja reglera ako su cetkice ok, akumulator u dobrom stanju i nisi prikljucivao ekstremno jake potrosace a da je akumulator bio skoro prazan itd. Proveri to, ne kosta nista

        BTW, koliko je alternator "presao" u km? To pitam da se nisu kontaktni prstenovi mozda pojeli previse da su losi lageri i sl. kad se menja alternator ceo za nov ili generalno reviziran. Ne plasim te nego imaj sve u vidu ako ne ides kod majstora koji bi morao to da zna da pogleda.

        Proveri takodje da ti ne vuce alternator struju iz akumulatora bez kontakta. Desilo se meni pre 2 nedelje slicno pa mi je sveze. Ne bi bilo lose da to znas PRE nego sto kupis regler. Zasto?
        Ja recimo nisam uspeo da rasklopim svoj alternator (nece da mrdnu srafovi na regularan nacin) i eno ga stoji a znam sta mu je crklo i na nevidjeno . Doduse presao je 300k + pa neka mu je laka zemlja. Revizirani kosta samo 163 evrica a ceo auto 800. Zanimljiv sport, a?

        Comment

        • dekideki
          CBC Senator XXL
          • 26.07.2005
          • 1914
          • Beograd

          #49
          sto se tice sindroma koji si opisao, kaze ovako u knjizi - razlozi su:
          1. prekinuto uzemljenje (proveri uzemljenje motora za sasiju - debela pletenica - da li je otkaceno, prekinuto, sta vec)
          ili
          2. delimicni kratak spoj na namotajima (stator, rotor). to je najzeznutije ustanoviti
          ili
          3. regler

          pozdrav
          .

          Comment

          • Lucky
            CBC Veteran
            • 08.12.2004
            • 184
            • Prokuplje

            #50
            Dakle ovako, danas je u voznji testiran alternator, jednom je punio do citavih 18.2V drugi put je do skromnih 16.6V, regler je za novi tip tj. cetkice su blize dekli,
            po prodavnicama ima samo neki ZAM ili tako slicno ime i izgledaju kao da ih je malo dete pravilo, i cena smesna neka 250-300din, ja imam Bosch ispravan regler ali je za stari tip, tj. cetkice su 5mm dalje...

            ako neko ima ispravan regler neka mi izmeri otpor izmedju cetkica i izmedju cetkice i mase...

            deki, masa je OK, zamenicu i regler i ako opet bude davao iste simptome ostaje ovo pod 2.

            Comment

            • darko-sice
              CBC Senator
              • 01.11.2005
              • 200
              • Aleksinac

              #51
              Nemoj sada da pravis nauku od toga...CRKO JE REGLER,zato ti i napon varira...menjaj ga sto pre,moze da ti upropasti mnogo toga....a moras priznati da su ti sada svetla jaca nego ikad ....taj regler je "ZIM KRAGUJEVAC" predpostavljam...pa mogu ti reci da i nisu losi....ugradio sam ih dosta i nemam zamerki....
              POZZZZ

              Comment

              • djukic
                CBC Senator XXL
                • 27.03.2005
                • 2526
                • Beograd

                #52
                Alternator

                Auto nisam vozio vise od 5 meseci. Alternator je bio skinut i spakovan. Pre neki dan sam benzinom rastvorio masnocu sa njega i oprao ga pod pritiskom. E problem je sto kada spojim plus sa akumulatora dolazi do veeelikog kratkog spoja. Spoj je direktno na masu? Toliko jak da topi klemu.
                Pobuda je OK znaci samo plus sa akumulatora je problem? Sta bi moglo da bude.?

                P.S. Nosio bi ga kod elektricara ali morao bih da cekam tek posle praznika... A auto mi radi a ja bi da se vozim...
                https://t.me/pump_upp

                Comment

                • BOOST
                  Founder - Admin od Začetka
                  • 29.09.2004
                  • 8726
                  • Gislaved//Sweden
                  • SAAB 9000 AERO R; SA

                  #53
                  diodni blok ili si nesto uterao u njega . metalno pa pravi kratak spoj interno.
                  Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                  move your mind

                  Comment

                  • djukic
                    CBC Senator XXL
                    • 27.03.2005
                    • 2526
                    • Beograd

                    #54
                    Resio: Nisu bile diode vec je plus sa akuulatora mislim na sraf od jakog pritezanja probio izolaciju i dodirnuo masu alternatora i tako napravio kratak spoj.
                    Jos jedna stvar resena jos da ispustim vazduh iz ogibljenja i mogu da se vozam...
                    Hvala svima!!!
                    https://t.me/pump_upp

                    Comment

                    • Rockwell
                      CBC Član
                      • 08.05.2006
                      • 45
                      • Kraljevo

                      #55
                      Alternator mi cesto crkava

                      Ford Fiesta XR2i '91

                      imam veliki problem sa alternatorom
                      crkne pre nekih 5 meseci, odnesem kod majstora, kaze diode...zameni radilo 2 dana i ponovo izgorelo, opet kod majstora, zamena dioda ponovo i posle 15 min opet isto...jos 2 puta tako i na kraju mi coveka da skroz drugi alternator koji je radio do pre neki dan...prestao je sa radom i nakon 2 dana je sam proradio ali koliko sam primetio izgleda da napon varira...dal neko ima ideju zasto mi se to desava
                      u sistemu elektricar kaze da je sve ok
                      uhh sto me nervira

                      inace to kad mi se desilo pre neki dan da nije radilo pa sad opet radi javilo se zujanje na bas zvucniku koji je vezan na pojacalo...zujalo je i pre ali ne nesto preterano, kad pojacam nije strasno, ali sad RAZBIJA

                      ok...ne valja alternator...al sta ga ubije ?!

                      pozdrav

                      Comment

                      • Pole
                        CBC Senator XXL
                        • 05.10.2006
                        • 363
                        • Plandiste,Juzni Banat,Vojvodina/-/-/-/ Garaza: osmaja :)

                        #56
                        Da li ti je majstor pregledao regler i koliko puni alternator?Da mozda ne prepunjava?
                        zasto krava nosi zvonce...?...?...?
                        pa zato sto joj ne radi sirena :) :) :)

                        Comment

                        • dranix
                          CBC Senator XXL
                          • 04.10.2004
                          • 3079
                          • Antwerpen/Belgium
                          • Saab 9-3

                          #57
                          Ako se vec govori o majstoru to se valjda podrazumeva. Diode crkavaju ako postoji neko veliko opterecenje pa akumulator mora da se zestoko puni da bi kompenzovao gubitak. Ovo pod uslovom da je regler ispravan.
                          Koji je napon na klemama akumulatora kad motor radi na 2000rpm pre nego sto diode vrisnu? Crkavaju li ISTE diode (od iste faze alternatora)?
                          Da tebe taj tvoj majstor ne zeki malo? Ko montira alternator? Ako si to ti onda kad ga povezes izmeri da li vuce struju iz akumulatora bez potrosaca. Kljuc van brave, alarm off, itd. Pazi takodje na svetlo u kabini ili u gepeku. Treba da vuce eventualno mozda 20-30mA (ECU) i to je sve.

                          Comment

                          • Rockwell
                            CBC Član
                            • 08.05.2006
                            • 45
                            • Kraljevo

                            #58
                            uhh nemam pojma, znas kakvi su majstori, nista ne pricaju sto bi trebalo
                            kaze crkle diode i to je to, dal crkavaju iste pojma nemam
                            uglavnom za sad radi tj.puni akumulator mada na tabli mi svetli lampica ali bas slabo, vidi se kad je mrak, ali ne uvek...isto sam primetio da kad skinem klemu sa akumulatora nekad auto radi normalno a nekad krene da se ugasi pa nastavi rad pa opet krene da se gasi pa se povrati i tako non stop, verovatno varira napon?!?..kad vratim klemu rad motora se stabilizuje...kazem nekad se to javlja, a nekad radi normalno, isto vazi i za sijalicu na tabli...nekad maaalooo svetli, a nekad ne...nista ne diram jer akumulator za sad dobro startuje motor ali verujem da moze nesto da se s****...
                            nikako da se setim da izmerim napon na klemama
                            pozdrav

                            Comment

                            • dranix
                              CBC Senator XXL
                              • 04.10.2004
                              • 3079
                              • Antwerpen/Belgium
                              • Saab 9-3

                              #59
                              Cekaj, kochi.
                              Jel ti skidas kleme sa akumulatora dok se alternator vrti (motor radi)?
                              Pa gde to smes? Napon meri preko ukljucenih klema dok motor radi pa onda u skroz iskljucenom stanju. Probaj da izmeris da li vuce struju iz akumulaora bez icega ukljucenog ako znas kako se to radi. Ako ne znas, evo ovako. Ako imas obicnu probnu lampicu za auto. Skini minus klemu i stavi lampicu izmedju kleme i minus pola akumulatora. Ne bi smela da svetli. Ako svetli, nesto vuce struju a to mogu biti i crknute diode. Naravno ako imas instrument mozes da meris ampermetrom.

                              Comment

                              • overspeed
                                CBC Senator XXL
                                • 24.05.2005
                                • 2779
                                • Kosovska Mitrovica

                                #60
                                uhh nemam pojma, znas kakvi su majstori, nista ne pricaju sto bi trebalo
                                kaze crkle diode i to je to, dal crkavaju iste pojma nemam

                                @ Rockwell:

                                Proveri regler, najverovatnije je da je problem u njemu. Pricham iz iskustva jer sam imao isti auto, i regler mi je dva puta "crkavao". I opisani simptomi su slichni...
                                http://www.bmw.tv

                                Comment

                                Working...
                                X