pogledacu, jer majstori u mom gradu nemaju zelju da rade nego samo zezaju i na kraju cu ja da probam da uklopim taj alternator! A znam da sljaka ok. Pozdrav
Idiots authority, promising equality, so where is the land of the free... STOP IT YOU'RE KILLING ME
Re: Alternator ne pocinje punjenje posle starta motora
Originally posted by kilson
Originally posted by 4motion
ne bih da lupetam, ali mislim da svakako mora neka vrsta remonta alternatora.
Ako auto radi na leru, skini klemu, ako se ugasi ne puni alternator.
Kada skines klemu, ugasices auto u svakom mogucem i nemogucem sluchaju - nece postojati zatvoreno strujno kolo.
Deki, sve je ok sa obrtajima; i pre i posle.
Nemanya, to i mene zanima - nisam bas neki poznavalac alternatora, ali predpostavljam da mu obrtaji izazivaju pobudu. Dakle, dok se vergla on je van sistema a kada se auto upali uskache u sistem, sto ce reci da je prebacio odredjeni broj obrtaja preko kaisha i pocheo da indukuje pa samim tim daje pobudu za punjenje. Punjenje bi trebao okinuti relej koji je najverovatnije externa komponenta - ahaaa, mislim da tu lezi zeka. Hmmm, ali ako je neki od kalema vrisnuo, nece dati dovoljno jaku "inicijalnu kapislu". E sad se vracam na rad u leru i znam da je dobro punio po pokrenutoj pobudi (mada je mereno bez potroshacha), shto me vraca na relej kao jedinog krivca. -Sledi mu kontrola.
n12: Nisam radio test sa potrosacima, ali bez istih je sasvim jasno da nije pokrenuo punjenje: 12,20V pre i 14,30V po okidanju, provericu i pod opterecenjem kako funkcionise, radi tacnijeg utvrdjivanja problema.
motor radi bez akumulatora 100% ako je sve ispravno, samo neces imati svetla,migavce....
ali da nedubimo dalje, NE RADITE TO!!!
Pa ukljuci svetla,radio a jos bolje je ako su kola novije generacije pa onda skini klemu da vidis sta ce se desiti ....ja neznam ko vam to rece da radite....
POZDRAV
Pa ukljuci svetla,radio a jos bolje je ako su kola novije generacije pa onda skini klemu da vidis sta ce se desiti ....ja neznam ko vam to rece da radite....
POZDRAV
Ne znam gde si procitao da sam rekao popali svetla, radio, pa onda skini klemu.
Niko mi nije rekao, sam sam probao
ja napisah gore NE RADITE TO!!!
A sa novim kolima koja vise rade na elektroniku, a manje na mehaniku stvarno nemam komentara.
moguce je, ima majstora koji to nalivaju, ali mislim da je to malo preskupa varijanta,,,skoro smo morali da nalivamo celije rotora za motor ventilatora klime ,jer u pola srbije nismo uspjeli da ga nabavio i mislim da je bilo oko 60e za taj motor,,,,a manji je skoro pa upola od alternatora
a sto se tice prethodnih textova sa skidanjem klema i sl,,,moj savjet je,,,,,nikako, ali nikako se ne igrajte sa tim,,,,,moze da bude jako skupo,,,,
taj bakarni prsten se zove kolektor rotora,i sastavljen je iz vishe "lamelica" problem nastaje kad se lamelice prespoje od grafitne,bakarne i druge prashine... chesto pomaze obrada na strugu ravnanje i smirglanje,a zatim se prodje ostrim predmetom (sekachem) izmedju svake lamelice,da bi se razdvojile..pazi se da se ne pokida ili prekine zica koja se nalazi u svakom zlebu.
onda se ispita parnost svake lamelice i pregleda dali nisu u spoju.
zatim se stave nove chetkice i "ushlajfuju" na rotor..da dobiju malo "polumesec" kao da su radile.
ako je izgoreo rotor,moze da se vinkluje (namota)
ako je taj tvoj Anlaser mnogo skup ili nemoze da se nadje...potrazi dobru radionicu koja vinkluje el.motore. u 90% slucajeva moze da se sredi da bude "ko nov"
neznam trenutno nijednu koju bih ti ja preporucio...
inache nekada davno sam vinklovao motore na praksi u "mikrometalu" nalazio se ispod petlje na autokomandi...neam pojma dali i dalje postoji.
EDIT: sve ovo se odnosi na Anlaser ..a ne na alternator .. moja greska
Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.
Kolega,priča se za alternator, a ne za anlaser.
Anlaser kao motor jednosmerne stuje ima kolektor sa lamelama.
Alternator ima klizni prsten (2 komada)
Četkica uglavnom useče bakarnu stazu kojom "gazi". Dešava se to od kilometraže,a malo brže od velikih opterećenja alternatora (ne preopterećujte svoj alternator )
Problemi koji se ogledaju u zameni kliznih prstenova verovatno nisu nimalo lagani,pošto to retko ko radi,a i onaj ko radi kako treba (kvalitetan bakar i ucentrirani prstenovi) to verovatno skupo naplaćuje.
"..da ima karburator,ja bih znao da ga ... produvam. Al' ova elektrika,sve neke dizne i koješta..ki da teraš šporet.."
auuuuuuuuu cesto upadnem u lapsus zamku alternator-anlaser .. nisu ludi Ameri sto anlaser zovu Starter .. znash odma da sluzi startovanju motora (verglanju)
Naravouchenije : sve ono sto sam napisao u predhodnom postu,vazhi za Anlaser ( starter )
Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.
@ nemanya
Usekla se, je blag izraz. Napravila Grand Canyon, više odgovara stvarnom stanju. Čak se na jednom delu napravila elipsasta rupica.
Pitam zato što sam zvao jednog električara iz kraja i on mi je rekao da nema frke, samo da ga donesem. Sad, ja sam imao sličnu sitaciju sa zamenom zadnjeg nosača motora. Ono, dodji nije problem, zamena je 500 kinti , pa kad sam došao, onda je to bio problem i zamena je 60 kinti, al’ evra.
Moguće da čovek ima neke tipske delove,pa može da ti zameni.
Generalno,može da ti stavi i polovne klizne prstenove ako su u dobrom stanju,možda i sa drugog alternatora ako odgovaraju po merama.
Ja mislim (možda i grešim) da izradu tako malih kliznih prstenova ne radi niko. To je skupa proizvodnja,ako nije u velikim serijama.
Uglavnom,odneseš pa pogledaj šta nudi za novce koje traži
"..da ima karburator,ja bih znao da ga ... produvam. Al' ova elektrika,sve neke dizne i koješta..ki da teraš šporet.."
@ nemanya
Bio si u pravu. Ima brdo starih alternatora, pa je hteo da mi zameni ceo rotor...
Drugar mi reče za lika iz Pazove koji servisira startere i alternatore http://www.alnaser.rs/. Ima varijantu, da mu ti odneseš tvoj, a on ti da takav remontovan. Njemu je tražio 3.500 za alternator iz Vectre A 1.7D (nisam siguran, ali mislim da je Delko), pa ću ga zvati ovih dana...
Comment