Alternator

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Drinic
    CBC Član
    • 06.09.2005
    • 26
    • Republika Srpska

    #31
    pitanje u vezi alternator.. Ako ovaj alternator od dizela vec na manjim obrtajima proizvodi max , oce li biti problema (da se nece pokvariti) sa velikim obrtajima ??? Jer kod dizela ima manje obrtaja nego kod benzinca .

    Znaci.. DA LI MU SKODE VELIKI OBRTAJI ??

    Comment

    • civi
      CBC Senator XXL
      • 26.07.2005
      • 1492
      • Pozarevac

      #32
      Ma jok
      Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
      - Kako to misliš, kočim?

      Comment

      • BOOST
        Founder - Admin od Začetka
        • 29.09.2004
        • 8726
        • Gislaved//Sweden
        • SAAB 9000 AERO R; SA

        #33
        Pa vuci jedan provodnik reda 20-25mm2 preseka za plus nazad do potrosacha, postavi jos jednu bateriju u gepek kao primarni izvor struje.
        Postavi diodni pojachivac direktno ispred druge baterije u gepeku na liniji napajanja iste.

        Najbolja stvar je da se postavi nazad neki akumulator tipa Optima, nemora da ima neki posebno veliki kapacitet.
        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
        move your mind

        Comment

        • Williams
          CBC Senator XXL
          • 07.02.2006
          • 556
          • Beograd- Cerak

          #34
          Kablovi su kvalitetni, nisam hteo da stedim na instalaciji i glupostima tipa osigurac, jer kasnije to moze mnogo vise da kosta (pozar, kratak spoj...).
          Pre oko 2 godine neki elekticar mi je pricao da "moze bilo koji alternator da se nakaci na auto", sto svom prilikom nije istina.
          Krajnji cilj je trebao da mi bude nesto preko 1kW muzike (2 pojacala) i njih da pokrece 120+A alternator + neki Exide. Poenta je da moze da se slusa i dok auto radi a ne samo na parkingu. Izgleda da je poduhvat dosta komplikovaniji nego sto je to u prvi mah izgledalo...

          Comment

          • civi
            CBC Senator XXL
            • 26.07.2005
            • 1492
            • Pozarevac

            #35
            Ma nije nakacis exide i cepaj... alternator ti nije neophodan(jedino ako ces da kacis dva acu ato je vec cimanje)....
            Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
            - Kako to misliš, kočim?

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #36
              teoretski (neobavezno) moze svaki alternator.
              ali prakticno ...treba resiti citav niz konstrukcionih koraka i resenja pre nego sto to proradi a da valja i da je bezbedno za upotrebu.

              pocevsi od izbora alternatora i prenosnog odnosa remenica za dati motor, odnosno uskladjivanje obrtnog momenta motora (krive) sa pobudnom strujom upravljanja alternatorom (regler, pobudni namotaj).

              zatim remenice uskladiti po obimu i po centriranosti.

              pa onda proracunati, nabaviti i ugraditi adekvatan kais za prenos pogonske snage sa radilice a da izdrzi projektovane sile.
              vrlo verovatno nece moci jednostruki kais vec dva kaisa u paraleli.
              time sleduje i menjanje remenice radilice i uskladjivanje sa ostalim kaisevima (pumpa za vodu, pumpa za vazduh, ventilator hladnjaka, pumpa servo volana, pumpa klime-kompresor) zavisno od toga sta jos ima ispod haube.

              kada se sve to resi mehanicki sleduje resavanje termodinamike ispod haube, odnosno hladjenje alternatora i narocito ispravljackih dioda pri tako velikim trajnim opterecenjima.

              120A neto proizvedene struje podrazumeva reda 150A generisane struje u namotajima, to je vec blizu 2kW energije.

              to dodatno zagrevanje treba nekako odvesti van prostora ispod haube da se ne remeti toplotni tok samog motora i njegovog sistema hladjenja odnosno da se izbegne pregrejavanje motora leti.

              uz dodatno opterecenje motora radom alternatora verovatno je i da ce biti potrebno povecati toplotni kapacitet postojeceg sistema hladjenja, znaci veci hladnjak za antifriz i ventilator veceg protoka vazduha. (i mozda i jacu pumpu za vodu).

              s obzirom na primenu realno je ocekivati "ljuljanje" napona u sistemu pa treba dodatno proveriti i po potrebi izvrsiti dogradnju stabilizacionih elektricnih kola za racunare u vozilu, poput uredjaja ABS koji nije za potcenjivanje a od vitalne je uloge za bezbednost voznje.
              isto i racunari za air bag-ove.

              kada se sve to resi, preostaje i ugradnja protivpozarnog sistema ispod haube sto obicno prati takve prerade koje termicki bitno pogorsavaju stanje ispod haube. a tu sui velike struje.

              hm, vidim jako puno posla u nuznim izmenama za jedno optimalno (top) stanje svih sistema.

              nije nemoguce, samo da li je vredno tolikih ulaganja resursa nije na meni da procenjujem.

              ja to nikada ne bi radio na svom autu.

              iz prakse, iz slicnog domena potrebe za strujom. (radio stanica velike snage u vozilu)

              ili se uzme sekundarna akubaterija sa pratecom regulacionom elektronikom za prenaponsko i podnaposnko pracenja rada ili se prelazi na visi radni napon putem invertera (i takodje dodatne baterije).

              puno jeftinija dogradnja, pouzdanija i moze gotovo da se kupi a nista ne mora da se radi na samom motoru niti se da se petlja oko konstrukcija za novi alternator.

              naravno, u celom zbiru potrosena energija je uvek manja od generisane tako da se mora kalkulisati i vreme rada pod tim dodatnim opterecenjem koje je konacno i obicno je par (nekoliko 3-5) sati...

              uglavnom, niej bas naivno kako zvuci na prvi pogled iz prioce nekog elektricara, onako u prolazu.

              moze i stapom i kanapom pa da bude kao jeftinije, ali i rizik drasticno raste da nesto krene po zlu...

              za aku boost je vec rekao ime, bilo koji aku predvidjen za jahte/brodsku primenu ce sasvim fino zadovoljit takodje.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • civi
                CBC Senator XXL
                • 26.07.2005
                • 1492
                • Pozarevac

                #37
                Pa nece da slusa+140db a par sati
                Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
                - Kako to misliš, kočim?

                Comment

                • Williams
                  CBC Senator XXL
                  • 07.02.2006
                  • 556
                  • Beograd- Cerak

                  #38
                  Hvala na obimnim i konkretnim odgovorima, stvar je sada mnogo jasnija

                  Comment

                  • dekideki
                    CBC Senator XXL
                    • 26.07.2005
                    • 1914
                    • Beograd

                    #39
                    Mogući problemi na alternatoru

                    cao!

                    imam Iskrin 33A alternator na motoru 1116ccm, presao sam s njim 178.000 km i mislim da su samo jednom menjane cetkice i to je sve. poceo je da se cuje previse glasno (verovatno lezajevi) - HUUUK je postao skoro nepodnosljiv, pogotovo kad je hladan, pri paljenju. da li mi se vise isplati da ga remontujem (lezajevi + cetkice verovatno, kad ga vec otvaram) ili da ga celog zamenim?

                    osnovno pitanje je, u stvari:
                    da li znate nekoga da mi preporucite ko radi zamenu lezajeva na alternatoru?

                    unapred hvala!

                    P.S. lezajevi na pumpi su novi (nova pumpa), samo se cuje alternator, definitivno.
                    .

                    Comment

                    • Lucky
                      CBC Veteran
                      • 08.12.2004
                      • 184
                      • Prokuplje

                      #40
                      Nikakva filozofija zameniti lezajeve, 6203 i 6202 po mogucstvu FAG ili SKF, pozadi su cetkice na legleru...

                      Comment

                      • dekideki
                        CBC Senator XXL
                        • 26.07.2005
                        • 1914
                        • Beograd

                        #41
                        zar se to ne izbija nekim radapcigerom ili kako se vec zove - neki specijalni alat? mislim, sam radim sve sto mogu na kolima, da se razumemo. radio sam sam vec servise anlasera i elektronike na alternatoru. ne radim samo ono za sta nemam alat. mislio sam da je ovde taj slucaj...
                        kako god, reci mi kako se to radi u domacoj radinosti? cime stare lezajeve da svucem sa osovine, a nove navucem na osovinu a da se ne ostete?

                        gde mi je najbolje da pazarim te lezajeve? (Beograd)

                        za cetkice znam

                        poz.
                        .

                        Comment

                        • darko-sice
                          CBC Senator
                          • 01.11.2005
                          • 200
                          • Aleksinac

                          #42
                          Koja ti je ta elektronika na alternetoru????
                          Potreban ti je samo radapciger od "specijalnog"alata...predpostavljam da alternator znas da rasturis...zadnji se lakse menja...samo ga izvuces i nabijes drugi,videces vec kada rasturis....e prednji,moras skinuti maticu napred,izvuci remenicu,poskidaj one sajbne napred(zapamti njihov redosled....osmirglaj malo osovinu da bi lakse izaso rotor i izbi ga iz dekle....pazi kada udaras da neza****s lozu...(udaraj preko drveta)...videces na deklu poklopac sa dva srafa,rasrafi ih i tu ti je lager...izbi,nabi drugi,sklopi alternator i VOZI MISKOOOO....U jebote ubih se od pisanja za dva lagercica nadam se da je jasno,ako nije onda cemo sve iz pocetka
                          POZZZZZ

                          Comment

                          • zoranbg
                            CBC Senator XXL
                            • 23.03.2005
                            • 4098
                            • Rooster's Hill , Beog
                            • Grande Punto 1.2

                            #43
                            ako ti je alternator boschov tip...trebaobi ovako da izgleda
                            ovaj je 55amp.
                            Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                            Comment

                            • dekideki
                              CBC Senator XXL
                              • 26.07.2005
                              • 1914
                              • Beograd

                              #44
                              *rasturio alternator danas
                              *kupio lagere (85din prednji, 160 din zadnji)
                              *prednji skinuo lako zadnji sam ostavio za sutra, nisam ocekivao probleme s njim. malo je shiri pa zato verovatno cvrsce naleze na osovinu...
                              *cetkice 2x35 din

                              nastavak sutra...

                              dan kasnije:
                              *skinuo i zadnji lager, improvizovao radapciger.
                              *zamenio cetkice, ocistio bakarne prstenove
                              *montirao lezajeve (mnogo laksa rabota od skidanja)
                              *sklopio sve natrag

                              dakle:
                              -steta ukupna: 315din
                              -crne shake tuga jedna... setio sam se da kad sam radio anlaser pre desetak godina nisam mogao da ih ocistim od fine grafitne prasine dve nedelje) kazu krema za ruke pomaze. sad cu i to da probam

                              zakljucak:
                              -ako se iole razumete u kola i imate strpljenje i petlju, mozete i sami. mnogo je jeftinije, a i sigurni ste da je sve uradjeno kako valja.

                              veliko hvala i pozdrav svima!
                              .

                              Comment

                              • Lucky
                                CBC Veteran
                                • 08.12.2004
                                • 184
                                • Prokuplje

                                #45
                                Alternator?

                                Od nedavno mi se alternator s' vremena na vreme pogubi, tj. samo pocne da puni vise nego sto je potrebno (svetla se primetno pojacaju) i da odvlaci snagu motora (kao da je klima ukljucena), a pocnu i lezajevi da se cuju tj. da cvrce, sve to traje max 5sec.,i uvek na niskim obrtajima, max do 1500rpm.

                                Jos nisam stigo da izmerim koliko V puni u tom rezimu, i jedino sto mi pada na pamet jeste regler...

                                Alternator je Iskrin 45A

                                Comment

                                Working...
                                X