Pa meni se desavalo da tinja kad bilo gde auto vuce masu!
Alternator
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
provera alternatora
Na wv polu 1987 benzinac imam problem kada upalim vise strujnih potrosaca/ svetla ,ventilator, grejac zadnjeg staklla/., auto smanji broj obrtaja pa se cak i gasi na leru. Kako mogu da proverim alternator,regler ili kais tj koje vrednosti mogu da izmerim unimerom na akumulatoru
Comment
-
-
Najverovatnije ti je malo oslabio ili nije dovoljno napunjen akumulator. Vozis li auto svakodnevno po otvorenom putu ili na visim obrtajima? Ako ne, mozda je i to problem. Narocito sada kad je zima pa se sve negativno naslo na okupu.
Comment
-
-
Napon na akumulatoru, upaljen auto, izmedju 13.8 i 14.4 Volti su OK vrednosti.
Da li je los ili prazan akumulator to se proveri tako sto se optereti (npr. upaliti svetla) kada je motor ugasen, napon ne sme da padne mnogo ispod 12.5 Volti.
Comment
-
-
Originally posted by veljkoeh
al jel ima resenja ako npr, kad rade svetla, ventilacija, a napon se spustio ispod tog dozvoljenog, kako resiti
premoscavanjem mase ili je mozda oslabio alternator pa treba novi, ili sta vec
Sto se tice premoscavanja, ne znam sta bi tu moglo da se premosti i to jos tako da podigne napon. Pod premoscavanjem se smatra stvaranje kratkog spoja izmedju dve tacke koje nisu elektricno spojene (zaobilazenje nekog elektricnog uredjaja).
Treba jedino proveriti kontakte sa masom.
Comment
-
-
mozda ti je probila jedna celija aku, unutrasnji kratak spoj, pa gusi alternator.
a proveri i stanje cetkica reglera.
od njih zavisi (izmedju ostaloga, ali to se trosi) i stepen punjenja alternatora.
izvdi regler i izmeri duzinu cetkica. kostaju mozda 100nak dinara komad, ili i manje, pa nije zgoreg preventivno zameniti da se otkloni ta sumnja.
pri sadasnjim uslovima napon treba da bude 14.4-15.6V neposredo posle hladnog paljenja (ujutru) a kasnije posle voznje ili kada je topije 14.2-14.4V i to pri punom opterecenju alternatora (50tak Ampera) mereno na 2500rpm.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
visok ili ne, to je napon Bosovih reglera naveden u njihovim podacima a i moze se ocitati iz krive punjenja.
ono sto sam ja merio je u opsegu 14.6-15.2V pri hladnijem vremenu.
14.4V je neki opste prihvaceni minumum za punjenje aku (do punog stanja) pri toplom vremenu a 13.8V je napon pri odzavanju tzv trickle charge.
napon jedne napunjene celije treba da bude 2.6V u fazi punjenja, tada bometar pokazuje da je hemijski stanje napunjenosti dostignuto.
6*2.6V daje 15.6V.
naravno, regler prati preko senzora stanje temperature bilo okoline bilo preko senzora akubaterije samog elektrolita (neki Boschovi regleri imaju i taj dodatni termo senzor koji se stavlja na kuciste baterije) pa shodno tome i regulise punjenje.
generalno, napon punjenja je u granicama normale i nije preveliki sve dok temp elektrolita ne pocinje da raste.
kako raste temp teba da se ublazava punjenje.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Automobilski sistem je specifican po gornjoj granici do koje jedan olovni akumulator sme da se puni. Cist kompromis kad je u pitanju trajnost akumulatora i potrosnja energije od strane alternatora.
Drugim recima da je prag punjenja nizi (nacelno oko 1,6V) sto znaci da je automobilski akumulator napunjen kad je navodno pun samo oko 80%. Takav problem postoji recimo kod koriscenja traction akumulatora na jahtama gde se koristi trik (mali elektronski sklop) da se prevari regler posto je i alternator i sve ostalo pozajmljeno iz automobilske tehnike (zbog cene) osim sto su neki (bolji) alternatori tako namotani da daju punu snagu na nizim obrtajima.
Znaci.
U ispravnom autu akumulator NIKADA nece biti pun 100% cak i kad ne postoji nikakav potrosac.
Senzor temperature ugradjen u neke a najcesce traction akumulatore igra veoma vaznu ulogu u tome hoce li akumulator biti skroz napunjen ili ne. S obzirom da su u pitanju veliki kapaciteti radi se i o prilicno velikoj razlici. Takodje je jos vise vazno da ne dodje do prekomernog gubitka elektrolita zbog prepunjavanja i stvaranja vodonika koji ne moze da se rekombinuje tako brzo i u toj kolicini. Ovo zadnje vazi za moderne akumulatore bez odrzavanja koji bi mogli jako brzo da izgube vodu.
Comment
-
-
Treba mi preporuka za elektricara.
Pocela je da se pali accu signalna lampica na instrument tabli, prvo povremeno a sad skoro non stop gori. Koliko ja znam, krivac je ili regler (cetkice) ili alternator (daleko bilo)
Auto je mondeo dizel, a idealno bi bilo da majstor bude na Nbgd ili u Zemunu.
Comment
-
-
Nasao sam neki servis u komsiluku, elektricarska radnjaDragan u onoj dugackoj zgradi preko puta SC.
Malocas sam bio, punjenje na Accu je ok - 14.3V
Nista vise nismo stigli da proverimo jer sam morao da idem na posao
Cene su 2-3k din za ruke (komplikovan prilaz alternatoru i regleru kod mondea) + eventualni delovi.
Posto je punjenje ok, znaci verovatno da je sa reglerom sve ok, zanima me kako npr alternator moze da ne bude ok ako je ovo u redu?
Comment
-
-
Postoji dioda u alternatoru koja "napaja" lampicu. Princip rada lampice je da kada motor ne radi, napaja se sa akumulatora, i svetli, a kada pocne "punjenje", napon iz alternatora "ponisti" napajanje lampice iz accu. Moguce je da je crkla samo dioda(ima ih 3, dovoljno je jedna da crkne) za "napajanje", lampice, i ako je sve ostalo u redu (regler, pobuda, snazne ispravljacke diode), imaces situaciju da sve radi a da gori lampica.
To je najcesca varijanta, postoje i "koske", tipa, neke "cudne" veze ili prekidi na instrument tabli, ili po instalaciji, uglavnom za te opcije, treba dosta vremena, rada i "rasturanja"..
Poz.
Comment
-
-
Situacija je sledeca (auto i dalje ide a sijalica svetli)
Kada se naglije ubrzava, u nizim stepenima prenosa, lampica se pomalo gasi, i slabije tinja.
Idem kod mehanicara ovih dana da promenim kais alternatora, pa da to eliminisem kao moguci uzrok.
Ako se problem ne resi, idemo dalje.
Comment
-
Comment