Alternator

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • macor
    CBC Početnik
    • 29.05.2010
    • 2
    • srbija

    Odg: Alternator

    Pozdrav!Citao sam vase prepiske,a nesto bih i da pitam.Zanima me u kojem delu alternatora se generise struja,u rotoru ili u statoru,tj.sa kojeg dela se odvodi prema aku?Moze li se alt. ispitati probnom lampom dok motor radi i izmedju kojih prikljucaka prema masi?Da li treba u toku rada/ili dok je motor ugasen,mozda sa datim kontaktom/ da probna lampa svetli izmedju D+ i B+,i sta se time ispituje?Za sada nemam problema,ali bih da znam za slucaj da se nesto od toga pojavi.

    Comment

    • Franjo
      Banovan
      • 14.08.2009
      • 2831
      • Inđija - Beograd
      • Renault megan II res

      Odg: Alternator

      Ako ti nije poznato iz osnovno-školske fizike, pogledaj na wikipedii:
      Alternator - Wikipedia, the free encyclopedia
      Prema accu, odvodi se sa reglera. Ne može se ispitivati probnom lampom, kako si naveo, već V-metrom. I to, samo, da li puni, a merenje se vrši na samom akumulatoru. O svemu, imaš u sličnim temama, navedenim dole.

      S obzirom, na nivo znanja, ne bih ti preporučio, da se upuštaš u neke veće zahvate, pa ni ispitivanja, jer možeš prouzročiti veću štetu. Zapaljena elektroinstalacija, usled kratkog spoja, teško se gasi! Na sreću, to mi se desilo samo jednom u životu i to na skuteru, pa nije bila velika šteta.

      Comment

      • krume
        CBC Član
        • 15.11.2011
        • 20
        • Prilep

        Odg: Alternator

        Imam jedno pitanje, na auto mi je riknuo alternator i bio sam na vise mesta i svi su rekli da ga promenim, Auto je Clio II 1.2 16V i stari alternator je bio od 95A, a ovaj drugi koi sam ga stavio je polovan od 70A i za srecu radi sve kako treba vise od godinu dana. dali u buduce bi imao neki problem ????

        Comment

        • Franjo
          Banovan
          • 14.08.2009
          • 2831
          • Inđija - Beograd
          • Renault megan II res

          Odg: Alternator

          Sigurno je, da je onaj od 95A bolji, jer pri istim obrtajima daje jaču struju. Mogao bi, da imaš problema sa accu, u slučaju da uključuješ maksimalan broj potrošača istovremeno: klima, duga svetla i drugo. Posebno, ako imaš "jaku" muziku. Mislim, ako si ugradio neko pojačalo (amplifier). Alternator od 70A, ne daje pri 2-3.000 rpm, više od 40A, pa će ti na nižim obrtajima, češće "pozajmljivati" struju iz accu. Kod "jačih" reno mašina su alternatori 120 i 125A, koji na 3.000 rpm daju 80A, a maksimalnu struju od 120A daju na 6.000 rpm.
          Kupovina odgovarajućeg novog alternatora, je dobra investicija u vozilo. I nije preskupa, jer možeš računati, da će te dugo služiti.

          Comment

          • krume
            CBC Član
            • 15.11.2011
            • 20
            • Prilep

            Odg: Alternator

            Pa, Franjo mozda si u pravu, navece primetujem da kad mi radi klima na niskim obrtajima (leg gas) da mi svetla manje svete i ako dodam gas malo pojacaju..... ako nije uklucena klima sve je ok. Sto mislis koliko ampera trosi klima kad je uklucena? to znaci da vuce struja motor od hladnjaka, motor od ventilatora kabine, i verovatno kompressor ?!

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              Odg: Alternator

              30-50A, ne bi trebalo vise.
              Mozda je prenizak ler gas posto ne bi trebalo da se bas toliko oseti pad napona u sistemu ako je sve ispravno.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • Franjo
                Banovan
                • 14.08.2009
                • 2831
                • Inđija - Beograd
                • Renault megan II res

                Odg: Alternator

                Originally posted by krume View Post
                ... navece primetujem da kad mi radi klima na niskim obrtajima (leg gas) da mi svetla manje svete i ako dodam gas malo pojacaju..... ako nije uklucena klima sve je ok....
                Svetla ti vuku oko 20 A, upravo koliko ti daje taj alternator na leru. Dva ventilatora, zavisno od brzine, kao što je brick naveo, oko 30 A i zato dolazi do pada napona. Kod većine vozila, na to reaguje ECU povećanjem broja obrtaja, da ne bi došlo do gašenja motora. Obrati pažnju i na indikator accu, da li počinje da trepče, jer počinje da se prazni. Kompresor ne troši struju, jer je mehanički pogon. Upravljanje i senzori zanemarljiva potrošnja reda mA.

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  Odg: Alternator

                  Kompresor naravno trosi struju, i upravo se aktivira dovodjenjem struje.
                  Na leru alternatoru daje od 40tak minimalno do 70tak Ampera kod vozila koja imaju elektronsko ubrizgavanje (ubrizgavanje trosi od 15 do 30 Ampera).

                  Kada je motor na leru alternator se obrce oko 2.000 o/min.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • fiat128s
                    CBC Član
                    • 02.03.2009
                    • 15
                    • BGD

                    Odg: Alternator

                    Pozdrav svima imam jedno pitanje pa ako moze pomoc mala,hvala unapred. Imam Yugo 1.1 i riknuo mi je stator(izgoreo i bacen) ,nabavio sam polovan stator od drugara ali mi se cini da ovaj ima deblje namotaje i debljina namotaja je 1.40mm da li to moze biti stator od 65A???
                    Zaboravih alternator je Iskrin.

                    Comment

                    • Franjo
                      Banovan
                      • 14.08.2009
                      • 2831
                      • Inđija - Beograd
                      • Renault megan II res

                      Odg: Alternator

                      Garantovano nije! Manji prečnik od 1.0 mm. Ako po dimenzijama i stane u kućište, nemoj da pokušavaš, jer ćeš spaliti instalaciju!

                      Comment

                      • fiat128s
                        CBC Član
                        • 02.03.2009
                        • 15
                        • BGD

                        Odg: Alternator

                        Da ali drugar mi kaze da je skinuo sa istog alternatora kao sto je moj,samo nije bilo one nalepnice sto pise koliko je ampera

                        Comment

                        • Franjo
                          Banovan
                          • 14.08.2009
                          • 2831
                          • Inđija - Beograd
                          • Renault megan II res

                          Odg: Alternator

                          Imam u Inđiji stari, skinut sa yugo koral-55, pa ću videti. Trenutno sam u BG.

                          Comment

                          • fiat128s
                            CBC Član
                            • 02.03.2009
                            • 15
                            • BGD

                            Odg: Alternator

                            Hvala puno unapred,a ako neko slucajno zna neka se javi
                            Pozdrav

                            Comment

                            • Dora
                              Nadzornik!!!
                              • 24.10.2004
                              • 17451
                              • Novi Sad
                              • FIAT

                              Odg: Alternator

                              Franjo, udahni duboko, i pitao je za alternator a ne za anlaser
                              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                              https.autogas.rs

                              Comment

                              • BOOST
                                Founder - Admin od Začetka
                                • 29.09.2004
                                • 8726
                                • Gislaved//Sweden
                                • SAAB 9000 AERO R; SA

                                Odg: Alternator

                                Originally posted by fiat128s View Post
                                Pozdrav svima imam jedno pitanje pa ako moze pomoc mala,hvala unapred. Imam Yugo 1.1 i riknuo mi je stator(izgoreo i bacen) ,nabavio sam polovan stator od drugara ali mi se cini da ovaj ima deblje namotaje i debljina namotaja je 1.40mm da li to moze biti stator od 65A???
                                Zaboravih alternator je Iskrin.
                                Debljina namotaja po automatizmu govori o broju namotaja, deblja zica, manje namotaja. Pravilo broj jedan o elektromagnetnom polju: Jacina magnetnog polja je u direktnoj proporciji sa naponom i brojem namotaja. Dakle, taj stator daje slabije magnetno polje od toga koji si imao. Struja koja ide kroz reglerske diode ce biti pre visoka usled nizeg otpora statora (deblja zica, manje namotaja) te ni regler nije odgovarajuci. Drugim recima, ne kombinuj nesto sto nije jedno za drugo. Posto je ipak Yugo u pitanju i domaca produkcija, nadji alternator, da je u pitanju Lambo Diabollo , reko bi da narucis novi negde i nekako

                                PS: Debljina zice na statoru prilicno verno prikazuje koja je izlazna amperaza alternatora ali na zalost napon punjenja nece doseci referentni napon. Rotor ce biti spaljen u pokusaju nadoknadjivanja referentnog napona.
                                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                                move your mind

                                Comment

                                Working...
                                X